Škoda Octavia Green E Line v provozu

vloženo

Škoda intenzivně testuje flotilu elektromobilů deseti nedávno představených vozů Octavia Green E Line. V současné fázi testů se jedná o poznatky z každodenního provozu. Jeden z elektromobilů testuje mladoboleslavská automobilka také na mezinárodním letišti Praha/Ruzyně.

Škoda Octavia Green E Line v provozu Škoda Octavia Green E Line v provozu

Poznatky z každodenního provozu budou využity zejména pro odladění elektromobilů. Další vozy poskytne Škoda Auto vybraným partnerům od konce března 2012. „V současné době naši flotilu důkladně prověřujeme, řidičům chceme předat dokonale odladěné vozy. V tom není mezi sériovými vozy a vozy z testovací flotily žádný rozdíl“, vysvětluje Petr Kristl, vedoucí vývoje elektromobility/elektrické trakce společnosti Škoda Auto. „Než auta za několik týdnů poskytneme našim partnerům, chceme zajistit, aby vozy Octavia Green E Line hravě zvládaly každodenní provoz. K tomu patří i pravidelné dojíždění do zaměstnání nebo jízdy po městě“, vysvětluje dále Kristl.


Zkušební flotila vozů Octavia Green E Line má společnosti Škoda Auto poskytnout důležité poznatky pro další vývoj elektrického pohonu až do stavu připraveného pro sériovou výrobu. Jedná se přitom například o využití a zobrazení nových funkcí, o umístění nabíjecí zásuvky či o to, jak na sebe bude vozidlo vybavené tichým elektrickým pohonem akusticky upozorňovat. Zkušební provoz flotily bude probíhat ve třech fázích. První a zároveň v současné době probíhající druhá fáze slouží především pro interní zkoušky společnosti Škoda Auto. Úlohou tohoto provozu je testování online-diagnostické komunikace, stejně jako komplexní celkový doprovod zákaznického provozu. Ve třetí fázi, od konce března 2012, budou elektromobily poskytnuty externím partnerům, mezi které patří energetické společnosti, vzdělávací instituce nebo státní úřady.

Výchozím modelem pro elektromobil se stala Škoda Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Baterie je umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně  i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodin. Její hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližněza dvanáct sekund a její maximální rychlost je omezena na 135 km/h. S dojezdem 150 kilometrů přitom flotila testovacích vozu značky Škoda splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. Škoda přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.

Škoda, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob