Škoda Octavia Green E Line v provozu

vloženo

Škoda intenzivně testuje flotilu elektromobilů deseti nedávno představených vozů Octavia Green E Line. V současné fázi testů se jedná o poznatky z každodenního provozu. Jeden z elektromobilů testuje mladoboleslavská automobilka také na mezinárodním letišti Praha/Ruzyně.

Škoda Octavia Green E Line v provozu Škoda Octavia Green E Line v provozu

Poznatky z každodenního provozu budou využity zejména pro odladění elektromobilů. Další vozy poskytne Škoda Auto vybraným partnerům od konce března 2012. „V současné době naši flotilu důkladně prověřujeme, řidičům chceme předat dokonale odladěné vozy. V tom není mezi sériovými vozy a vozy z testovací flotily žádný rozdíl“, vysvětluje Petr Kristl, vedoucí vývoje elektromobility/elektrické trakce společnosti Škoda Auto. „Než auta za několik týdnů poskytneme našim partnerům, chceme zajistit, aby vozy Octavia Green E Line hravě zvládaly každodenní provoz. K tomu patří i pravidelné dojíždění do zaměstnání nebo jízdy po městě“, vysvětluje dále Kristl.


Zkušební flotila vozů Octavia Green E Line má společnosti Škoda Auto poskytnout důležité poznatky pro další vývoj elektrického pohonu až do stavu připraveného pro sériovou výrobu. Jedná se přitom například o využití a zobrazení nových funkcí, o umístění nabíjecí zásuvky či o to, jak na sebe bude vozidlo vybavené tichým elektrickým pohonem akusticky upozorňovat. Zkušební provoz flotily bude probíhat ve třech fázích. První a zároveň v současné době probíhající druhá fáze slouží především pro interní zkoušky společnosti Škoda Auto. Úlohou tohoto provozu je testování online-diagnostické komunikace, stejně jako komplexní celkový doprovod zákaznického provozu. Ve třetí fázi, od konce března 2012, budou elektromobily poskytnuty externím partnerům, mezi které patří energetické společnosti, vzdělávací instituce nebo státní úřady.

Výchozím modelem pro elektromobil se stala Škoda Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Baterie je umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně  i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodin. Její hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližněza dvanáct sekund a její maximální rychlost je omezena na 135 km/h. S dojezdem 150 kilometrů přitom flotila testovacích vozu značky Škoda splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. Škoda přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.

Škoda, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte