ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč

vloženo

ŠKODA Octavia G-TEC je jednou z hlavních novinek letošního autosalonu v Ženevě a současně je to také první Octavia s pohonem na stlačený zemní plyn. Na český trh dorazí novinka již v červnu za cenu začínající na 433.900 Kč. K životnímu prostředí šetrný automobil bude dodáván jako Octavia G-TEC i Octavia Combi G-TEC, ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance.

ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč

ŠKODA Octavia, náš bestseller, je poprvé k dispozici také s pohonem na stlačený zemní plyn,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Naše nejsilnější modelová řada je tak nyní atraktivnější a zelenější. Technologie CNG představuje čistou mobilitu za dostupnou cenu. Octavia G-TEC je mimořádně atraktivní automobil pro firemní, ale i privátní zákazníky,“ doplňuje Luboš Vlček.


ŠKODA Octavia G-TEC je v nabídce ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance. Objednávky začnou obchodníci značky Škoda v České republice přijímat od dubna 2014. Za základní cenu 433.900 Kč nabízí ŠKODA Octavia G-TEC Active ve standardní výbavě například sedm airbagů, stabilizační systém ESC, multifunkční autorádio Blues s rozšířenou konektivitou (Aux-In/USB) nebo palubní počítač s displejem Maxi DOT. Paket PLUS za 11.500 Kč přidá klimatizaci a další prvky mimořádné výbavy. Verze ŠKODA Octavia Combi G-TEC startuje na částce 466.900 Kč.

Dvoupalivový přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, dojezd až 1 330 km
Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Ten je schopen spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas - stlačený zemní plyn). Součástí technických opatření tohoto modelu je ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Moderní hnací agregát splňuje již nyní emisní normu Euro 6, přestože ta začne platit až od září 2014. Hodnoty dojezdu na jedno natankování jsou působivé. Jen čistě na CNG ujede automobil 410 km. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km. Na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-TEC absolvovat až 1 330 km bez zastávky u čerpací stanice. Dvě nádrže na CNG pojmou 97 l, resp. 15 kg stlačeného zemního plynu. Benzinová nádrž má objem 50 l.

Palivové nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky tomu není omezena velkorysá nabídka prostoru pro cestující a jejich zavazadla, a tak i Octavia G-TEC, spalující zemní plyn, patří k nejprostornějším vozům své třídy. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia G-TEC), resp. 480 litrů (Octavia Combi G-TEC).

Nová ŠKODA Octavia G-TEC přesvědčuje nízkými provozními náklady. Cena paliva CNG je na českém trhu, podobně jako v mnoha dalších zemích Evropy, podstatně nižší než cena nafty nebo benzinu. Při jízdě s vozem ŠKODA Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn činí náklady na palivo v kombinovaném cyklu méně než 1 Kč/km.

Uvedení vozu ŠKODA Octavia G-TEC na trh je dalším milníkem značky v oblasti modelů šetrných k životnímu prostředí. Technologie CNG je pro značku ŠKODA důležitým pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje. V současné době ŠKODA vyrábí 97 variant modelů, které mají kombinované emise CO2 nižší než 120 g/km, z toho 17 variant modelů, jejichž emise CO2 jsou nižší než 100 g/km.

Octavia G-TEC je druhým modelem značky ŠKODA, který je schopen provozu na stlačený zemní plyn. Od konce roku 2012 je v nabídce také CNG-varianta modelu Citigo.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob