ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč

vloženo

ŠKODA Octavia G-TEC je jednou z hlavních novinek letošního autosalonu v Ženevě a současně je to také první Octavia s pohonem na stlačený zemní plyn. Na český trh dorazí novinka již v červnu za cenu začínající na 433.900 Kč. K životnímu prostředí šetrný automobil bude dodáván jako Octavia G-TEC i Octavia Combi G-TEC, ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance.

ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč

ŠKODA Octavia, náš bestseller, je poprvé k dispozici také s pohonem na stlačený zemní plyn,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Naše nejsilnější modelová řada je tak nyní atraktivnější a zelenější. Technologie CNG představuje čistou mobilitu za dostupnou cenu. Octavia G-TEC je mimořádně atraktivní automobil pro firemní, ale i privátní zákazníky,“ doplňuje Luboš Vlček.


ŠKODA Octavia G-TEC je v nabídce ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance. Objednávky začnou obchodníci značky Škoda v České republice přijímat od dubna 2014. Za základní cenu 433.900 Kč nabízí ŠKODA Octavia G-TEC Active ve standardní výbavě například sedm airbagů, stabilizační systém ESC, multifunkční autorádio Blues s rozšířenou konektivitou (Aux-In/USB) nebo palubní počítač s displejem Maxi DOT. Paket PLUS za 11.500 Kč přidá klimatizaci a další prvky mimořádné výbavy. Verze ŠKODA Octavia Combi G-TEC startuje na částce 466.900 Kč.

Dvoupalivový přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, dojezd až 1 330 km
Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Ten je schopen spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas - stlačený zemní plyn). Součástí technických opatření tohoto modelu je ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Moderní hnací agregát splňuje již nyní emisní normu Euro 6, přestože ta začne platit až od září 2014. Hodnoty dojezdu na jedno natankování jsou působivé. Jen čistě na CNG ujede automobil 410 km. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km. Na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-TEC absolvovat až 1 330 km bez zastávky u čerpací stanice. Dvě nádrže na CNG pojmou 97 l, resp. 15 kg stlačeného zemního plynu. Benzinová nádrž má objem 50 l.

Palivové nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky tomu není omezena velkorysá nabídka prostoru pro cestující a jejich zavazadla, a tak i Octavia G-TEC, spalující zemní plyn, patří k nejprostornějším vozům své třídy. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia G-TEC), resp. 480 litrů (Octavia Combi G-TEC).

Nová ŠKODA Octavia G-TEC přesvědčuje nízkými provozními náklady. Cena paliva CNG je na českém trhu, podobně jako v mnoha dalších zemích Evropy, podstatně nižší než cena nafty nebo benzinu. Při jízdě s vozem ŠKODA Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn činí náklady na palivo v kombinovaném cyklu méně než 1 Kč/km.

Uvedení vozu ŠKODA Octavia G-TEC na trh je dalším milníkem značky v oblasti modelů šetrných k životnímu prostředí. Technologie CNG je pro značku ŠKODA důležitým pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje. V současné době ŠKODA vyrábí 97 variant modelů, které mají kombinované emise CO2 nižší než 120 g/km, z toho 17 variant modelů, jejichž emise CO2 jsou nižší než 100 g/km.

Octavia G-TEC je druhým modelem značky ŠKODA, který je schopen provozu na stlačený zemní plyn. Od konce roku 2012 je v nabídce také CNG-varianta modelu Citigo.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte