ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč

vloženo

ŠKODA Octavia G-TEC je jednou z hlavních novinek letošního autosalonu v Ženevě a současně je to také první Octavia s pohonem na stlačený zemní plyn. Na český trh dorazí novinka již v červnu za cenu začínající na 433.900 Kč. K životnímu prostředí šetrný automobil bude dodáván jako Octavia G-TEC i Octavia Combi G-TEC, ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance.

ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč ŠKODA Octavia, náš bestseller, je poprvé k dispozici také s pohonem na stlačený zemní plyn,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Naše nejsilnější modelová řada je tak nyní atraktivnější a zelenější. Technologie CNG představuje čistou mobilitu za dostupnou cenu. Octavia G-TEC je mimořádně atraktivní automobil pro firemní, ale i privátní zákazníky,“ doplňuje Luboš Vlček.

ŠKODA Octavia G-TEC je v nabídce ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance. Objednávky začnou obchodníci značky Škoda v České republice přijímat od dubna 2014. Za základní cenu 433.900 Kč nabízí ŠKODA Octavia G-TEC Active ve standardní výbavě například sedm airbagů, stabilizační systém ESC, multifunkční autorádio Blues s rozšířenou konektivitou (Aux-In/USB) nebo palubní počítač s displejem Maxi DOT. Paket PLUS za 11.500 Kč přidá klimatizaci a další prvky mimořádné výbavy. Verze ŠKODA Octavia Combi G-TEC startuje na částce 466.900 Kč.

Dvoupalivový přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, dojezd až 1 330 km
Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Ten je schopen spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas - stlačený zemní plyn). Součástí technických opatření tohoto modelu je ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Moderní hnací agregát splňuje již nyní emisní normu Euro 6, přestože ta začne platit až od září 2014. Hodnoty dojezdu na jedno natankování jsou působivé. Jen čistě na CNG ujede automobil 410 km. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km. Na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-TEC absolvovat až 1 330 km bez zastávky u čerpací stanice. Dvě nádrže na CNG pojmou 97 l, resp. 15 kg stlačeného zemního plynu. Benzinová nádrž má objem 50 l.

Palivové nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky tomu není omezena velkorysá nabídka prostoru pro cestující a jejich zavazadla, a tak i Octavia G-TEC, spalující zemní plyn, patří k nejprostornějším vozům své třídy. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia G-TEC), resp. 480 litrů (Octavia Combi G-TEC).

Nová ŠKODA Octavia G-TEC přesvědčuje nízkými provozními náklady. Cena paliva CNG je na českém trhu, podobně jako v mnoha dalších zemích Evropy, podstatně nižší než cena nafty nebo benzinu. Při jízdě s vozem ŠKODA Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn činí náklady na palivo v kombinovaném cyklu méně než 1 Kč/km.

Uvedení vozu ŠKODA Octavia G-TEC na trh je dalším milníkem značky v oblasti modelů šetrných k životnímu prostředí. Technologie CNG je pro značku ŠKODA důležitým pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje. V současné době ŠKODA vyrábí 97 variant modelů, které mají kombinované emise CO2 nižší než 120 g/km, z toho 17 variant modelů, jejichž emise CO2 jsou nižší než 100 g/km.

Octavia G-TEC je druhým modelem značky ŠKODA, který je schopen provozu na stlačený zemní plyn. Od konce roku 2012 je v nabídce také CNG-varianta modelu Citigo.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč Fotografie k článku ŠKODA Octavia G-TEC: Čistý pohon na CNG již od 433.900 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě