Škoda Octavia Combi - první oficiální fotografie

vloženo

Škoda pokračuje ve své modelové ofenzívě představením nové generace modelu Octavia Combi. Jen několik týdnů po představení liftbacku Octavia oslaví na autosalonu v Ženevě ve dnech 5. až 17. března 2013 svou světovou premiéru také třetí generace modelu Octavia Combi.

Škoda Octavia Combi - první oficiální fotografie Škoda Octavia Combi - první oficiální fotografie

Octavia Combi přesvědčí bezkonkurenční nabídkou prostoru, novým designem, vysokou funkčností, moderními bezpečnostními a komfortními systémy, nízkou spotřebou, řadou „simply clever“ prvků a pro značku Škoda typicky atraktivním poměrem ceny a užitné hodnoty. „Škoda Octavia je srdcem značky a naším nejprodávanějším modelem,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Combi symbolizuje všechny významné hodnoty značky Škoda a má velký podíl na úspěchu této modelové řady. Se třetí generací udělala Octavia Combi velký skok směrem vpřed. Tento automobil je třída sama pro sebe a nabízí kvality vozu střední třídy za cenu kompaktního vozu s karoserií kombi,“ říká Vahland.

Nová Škoda Octavia Combi
podstatně narostla a přesvědčí svým dynamicky-elegantním designem. Šéfdesignér společnosti Škoda Jozef Kabaň a jeho tým auto od základu přepracovali. Nikdy předtím nebyla Škoda Octavia Combi tak dynamická a zároveň nadčasově elegantní, výrazná, hodnotná a suverénní, jako třetí generace tohoto bestselleru. Vynikající nabídka prostoru, nízká spotřeba, moderní bezpečnostní a komfortní a infotainment systémy a řada ‚simply clever‘ detailů, to jsou geny značky Škoda, kterými se vyznačuje nová Octavia Combi. Novinka je tedy o 90 milimetrů delší a o 45 milimetrů širší než její předchůdkyně. Rozvor vzrostl o necelých jedenáct centimetrů.


Výsledkem je nová rekordní nabídka prostoru. „Naše Škoda Octavia Combi nabízí osobám, cestujícím na zadních sedadlech extrémní prostor pro nohy – před koleny 73 milimetrů – což je v tomto segmentu špičková hodnota. A novým rekordem ve své třídě je i zavazadlový prostor modelu Octavia Combi s objemem 610 litrů,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti Škoda za oblast technického vývoje. Po sklopení opěradel zadních sedadel se zavazadlový prostor vozu Octavia Combi zvětší až na úctyhodných 1.740 litrů. K tomu je nutno připočíst řadu ‚simply clever’ detailů: Vedle novinek, známých už z nového liftbacku Octavia, jako je oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, rozsáhlý síťový program, početné háčky na tašky, koš na odpadky a četné držáky nápojů, držák mobilních přístrojů, škrabka na led ve víčku palivové nádrže nebo držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče, má nová Octavia Combi na palubě řadu dalších chytrých řešení: Příkladem je odkládací kapsa na kabáty za zadními sedadly nebo odjištění opěradla zadního sedadla ze zavazadlového prostoru. Přepravu velmi dlouhých předmětů umožňuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Pod variabilně nastavitelnou a polohovatelnou dvojitou podlahou najde své místo roletový kryt zavazadlového prostoru a příčný střešní nosič.

Čelní pohled je identický s liftbackem Octavia. Jasně strukturovaný boční pohled na nový model Octavia Combi je díky dynamicky střižené siluetě velice působivý. Uzavřenou, ostře řezanou boční grafiku navíc zdůrazňuje i vysoká, tzv. tornádo-linie. Linie střechy varianty Combi směrem dozadu lehce klesá a elegantně přechází do D-sloupku. Zadní skupinové svítilny zasahují daleko do boků a jsou zakončením tornádo-linie.  Jasně a precizně uspořádaná je také záď vozu. Zadní skupinové svítilny ve tvaru písmene C a charakteristické trojúhelníkové prvky na pátých dveřích už na první pohled jednoznačně identifikují nový model Octavia Combi jako vůz značky Škoda. Stejně jako Octavia má i Octavia Combi v každé zadní skupinové svítilně dva pruhy svítícího písmene C, které dotváří svébytný vzhled.

Na palubě nové generace vozu Škoda Octavia Combi budou standardně nebo na přání dodávané moderní bezpečnostní asistenční systémy jako například multikolizní brzda, Front Assistant s funkcí nouzového brzdění ve městě, Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče), proaktivní systém ochrany posádky Crew Protect Assistant nebo Lane Assistant pro udržování vozu v jízdním pruhu. V případě nehody zajistí nejlepší možnou ochranu řidiče a spolujezdců rozsáhlý soubor systémů pasivní bezpečnosti, mezi nimi také až devět airbagů.

A v oblasti komfortu uspokojí Octavia Combi i ty nejnáročnější zákazníky díky řadě elektronických komfortních systémů, které byly dosud známé jen ve vozech vyšších tříd. Mezi ně patří například nový adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant, nebo asistent pro přepínání světel Intelligent Light Assistant. K tomu se přidává zcela nová generace infotainment rádií a navigačních systémů.

Nově vyvinuté motory třetí generace modelu Škoda Octavia Combi jsou až o 17 % šetrnější než motory předcházející generace. Aktuální nabídka motorů zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové motory. Verze GreenLine dosáhne spotřeby pouhých 3,4 litrů nafty na 100 kilometrů a emisemi CO2 ve výši 89 g/km.

Poprvé bude na autosalonu v Ženevě 2013 k vidění také Škoda Octavia Combi 4×4 s nově vyvinutým pohonem všech kol, realizovaným prostřednictvím spojky Haldex 5.

ŠKODA Auto, Communications

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia Combi - první oficiální fotografie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč