Škoda letos překročila jeden milion vyrobených aut

vloženo

Mladoboleslavská automobilka poprvé ve své historii vyrobila v jednom kalendářním roce více než jeden milion vozů. Včera v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi sjela z linky jubilejní ŠKODA Fabia 1,2 TSI/81 kW v bílé barvě Moon. Milníkem v podobě 1 milionu vozů vyrobených v průběhu jednoho roku potvrdila česká automobilka úspěšnost své mezinárodní růstové strategie.

Škoda letos překročila jeden milion vyrobených aut Poprvé ve své 119leté historii dnes ŠKODA AUTO dosáhla magické hranice 1 milionu vozů, vyrobených za jeden rok,“ řekl předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Pro značku je to milník, na který je celé naše osazenstvo hrdé. Ale neusínáme na vavřínech. ŠKODA bude i nadále růst,“ dodává Prof. Vahland.

Základem růstu produkce a odbytu je největší modelová ofenzíva v historii značky ŠKODA. Od roku 2010 česká automobilka svou paletu vozů významně obnovila a rozšířila některé důležité oblasti podniku, především hlavní výrobní závod v Mladé Boleslavi, srdce mezinárodní výrobní sítě značky ŠKODA. „1 milion vozů vyrobených v letošním roce je důkazem výkonnosti našich českých i zahraničních výrobních závodů a kompetence našich zaměstnanců,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „V následujících letech budeme produkci značky ŠKODA dále modernizovat a rozšiřovat,“ dodává Oeljeklaus.

Milion vozů vyrobených v letošním roce opět potvrzuje vynikající rozvoj české automobilky, zejména v uplynulém čtvrtstoletí. Od pádu železné opony a vstupu koncernu Volkswagen v dubnu 1991 zvýšila ŠKODA AUTO svůj odbyt šestinásobně. Je to působivý a razantní návrat legendární značky ze srdce Evropy mezi úspěšné světové výrobce s aktuálně sedmi modelovými řadami a více než 40 modelovými variantami. ŠKODA v roce 1991 vyráběla pouze jediný model – Favorit. Dnes značka nabízí nejširší a nejatraktivnější modelovou paletu všech dob.

Důležitým pilířem tohoto růstu bylo v posledních letech etablování značky na nových, zejména mimoevropských trzích. Na počátku devadesátých let byla česká automobilka ještě jednostranně zaměřena na domácí trh a země střední a východní Evropy. Dnes ŠKODA prodává své produkty ve více než 100 zemích celého světa. Od roku 2010 je nejsilnějším trhem Čína. Jen v prvních jedenácti měsících roku 2014 přispěl čínský trh k celkovým prodejům značky zhruba jednou čtvrtinou.

Z tohoto důvodu sází ŠKODA AUTO v rámci své mezinárodní růstové strategie vedle domácí produkce stále více také na lokální kapacity na důležitých růstových trzích. V Číně česká automobilka vyrábí ve spolupráci s Shanghai Volkswagen (SVW) v závodech An-tching, I-čeng a Ning-po. Dosud bylo v závodech společnosti SVW vyrobeno více než 1,3 milionu vozů značky ŠKODA pro Říši středu. Jen v průběhu letošního roku rozšířila ŠKODA svou čínskou paletu na dvojnásobek – šest lokálně vyráběných modelů. V Rusku se vozy značky ŠKODA vyrábí v závodech v Nižním Novgorodu a v Kaluze. V Indii sjíždí vozy značky ŠKODA z linky v závodech v Pune a v Aurangabádu. Kromě těchto zemí se vozy značky ŠKODA vyrábí také na Slovensku, v Kazachstánu a na Ukrajině.

Vybrané milníky ve výrobě společnosti ŠKODA AUTO:
10. prosince 2014: ŠKODA vyrobila miliontý vůz v roce 2014 a poprvé tak dosáhla milionové hranice za jeden kalendářní rok
19. března 2014: 11 milionů vozů značky ŠKODA, vyrobených v závodě v Mladé Boleslavi
26. srpna 2013: 4 miliony vozů řady ŠKODA Octavia
9. července 2013: 1 milion vozů značky ŠKODA v Číně od roku 2007
5. února 2013: 15 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
30. ledna 2012: 14 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
12. října 2011: 10 milionů vozů značky ŠKODA v závodě v Mladé Boleslavi
8. dubna 2009: 12 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
13. července 2006: 10 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
1991: 5 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905

ŠKODA AUTO, Komunikace

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda letos překročila jeden milion vyrobených aut
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion