Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby

vloženo

Mladoboleslavská automobilka představila novou verzi Škody Kodiaq, tentokráte upravenou pro pro použití v systému rendez-vous Zdravotnické záchranné služby. Vůz poháněný dvoulitrem TDI ve spojení s pohonem všech kol je vyveden v záchranářských barvách s retroreflexními prvky, druhou baterií, předehřevem motorového oleje nebo sadou nejmodernější lékařské techniky. Demonstrační vůz je osazen nejmodernější majákovou a výstražnou technikou.

Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby

Speciálně upravený Kodiaq je dle vyhlášky č. 296/2012 Sb. proveden ve výrazném odstínu RAL 1016 s retroreflexními plochami ve formě pravidelně se střídajících obdélníkových polí zelené a žluté barvy a nápisem Zdravotnická záchranná služba na bocích vozidla z vysoce kvalitního materiálu Reflexitte Flexibright VC 612. Z tohoto vysoce světloodrazivého materiálu jsou provedeny také dvě tzv. hvězdy života a označení zadní části vozu ve formě oranžovo-žlutých šikmých pruhů.


Vůz je vybaven nejmodernějšími plně LED výstražnými zařízeními dle ECE 65 a EHK 10. Světelná technika Whelen z nejmodernějších vysoce svítivých diod zahrnuje mimo jiné modrá světla v masce chladiče, v předních blatnících i pátých dveřích vozu. Střecha vozu je osazena hi-tech světelnou majákovou rampou nejvyšší řady Whelen Legacy, kterou doplňuje siréna o výkonu 100 W a stejně výkonný reproduktor. Za zadním oknem vozu je namontována plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, která umožňuje dopravní signalizaci.

Model Škoda Kodiaq pro použití v setkávacím systému rychlé lékařské pomoci je dále vybaven posílenou a rozšířenou elektroinstalací, zahrnující mimo jiné přípojku 230V s mřížkovým odpojením při startu a zástrčkou PowerAirBox včetně přípojného kabelu, dvěma anténami pro komunikační zařízení (Motorola, Matra), LED svítilnami, několika CL zásuvkami, nabíječkou, předehřevem motorového oleje, druhou 70 Ah baterií či dodatečným pojistkovými skříněmi.

Specializovaná výbava dále zahrnuje například výsuvný modul systému Carmo Sortimo pro lékařské vybavení, různé úchytné popruhy, hasicí přístroj i odolnou dělící přepážku. Z lékařské techniky je vůz vybaven například záchranářskou sadou Weinmann, zahrnující mimo jiné špičkový defibrilátor, odsávačku, plicní ventilátor či lékařskou sadu první pomoci.

Představený vůz Škoda Kodiaq v záchranářském provedení vychází z výbavy Ambition a pohání jej nejžádanější pohonné ústrojí na domácím trhu: motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Zásahový vůz lze osadit pohonným ústrojím dle přání zákazníka.

Víceúrovňový setkávací systém (rendez-vous) je moderní způsob organizace výjezdových skupin a stanovišť záchranné služby, poprvé byl využit v 70. letech 20. století. Principem organizace systému je setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlá zdravotnická pomoc ve složení řidič-záchranář a střední zdravotnický pracovník s velkým sanitním vozem a posádky rychlé lékařské pomoci ve složení lékař a řidič-záchranář v rychlém kompaktním voze. Speciální vozidla systému rendez-vous jsou vybavena veškerým vybavením k ošetření pacienta shodném s velkými sanitními vozidly, ale nedisponují mobilizačním vybavením (nosítky a prostorem pro převoz).

Výhodou systému je především rychlost zásahu v aglomeracích a menší nutný počet lékařů. Ve městech se kompaktní vůz dostane k pacientovi rychleji a snadněji než velký sanitní automobil a lékař se ihned po příjezdu věnuje ošetření pacienta. Po příjezdu velkého sanitního vozu je pacient transportován do nemocnice tímto vozem, již bez asistence lékaře, který je tak rychle připraven k dalšímu výjezdu. Pokud je nutná spolupráce lékaře i při transportu pacienta (méně než 10 % případů), jedou obě vozidla do nemocnice, přičemž lékař se přesune do sanitního vozu.



Ve 13 krajích České republiky, které systém rendez-vous využívají, aktuálně slouží potřebám Zdravotnické záchranné služby více než 80 vozů ŠKODA, z toho zhruba 70 % tvoří modely ŠKODA YETI. Jako lékařské vozy v setkávacím systému jsou u krajských pracovišť Zdravotnické záchranné služby využívány také vozy ŠKODA OCTAVIA COMBI, OCTAVIA SCOUT a SUPERB COMBI.
 


Petr Šikl, Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby Fotografie k článku Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby Fotografie k článku Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby Fotografie k článku Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit