Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby

vloženo

Mladoboleslavská automobilka představila novou verzi Škody Kodiaq, tentokráte upravenou pro pro použití v systému rendez-vous Zdravotnické záchranné služby. Vůz poháněný dvoulitrem TDI ve spojení s pohonem všech kol je vyveden v záchranářských barvách s retroreflexními prvky, druhou baterií, předehřevem motorového oleje nebo sadou nejmodernější lékařské techniky. Demonstrační vůz je osazen nejmodernější majákovou a výstražnou technikou.

Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby

Speciálně upravený Kodiaq je dle vyhlášky č. 296/2012 Sb. proveden ve výrazném odstínu RAL 1016 s retroreflexními plochami ve formě pravidelně se střídajících obdélníkových polí zelené a žluté barvy a nápisem Zdravotnická záchranná služba na bocích vozidla z vysoce kvalitního materiálu Reflexitte Flexibright VC 612. Z tohoto vysoce světloodrazivého materiálu jsou provedeny také dvě tzv. hvězdy života a označení zadní části vozu ve formě oranžovo-žlutých šikmých pruhů.


Vůz je vybaven nejmodernějšími plně LED výstražnými zařízeními dle ECE 65 a EHK 10. Světelná technika Whelen z nejmodernějších vysoce svítivých diod zahrnuje mimo jiné modrá světla v masce chladiče, v předních blatnících i pátých dveřích vozu. Střecha vozu je osazena hi-tech světelnou majákovou rampou nejvyšší řady Whelen Legacy, kterou doplňuje siréna o výkonu 100 W a stejně výkonný reproduktor. Za zadním oknem vozu je namontována plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, která umožňuje dopravní signalizaci.

Model Škoda Kodiaq pro použití v setkávacím systému rychlé lékařské pomoci je dále vybaven posílenou a rozšířenou elektroinstalací, zahrnující mimo jiné přípojku 230V s mřížkovým odpojením při startu a zástrčkou PowerAirBox včetně přípojného kabelu, dvěma anténami pro komunikační zařízení (Motorola, Matra), LED svítilnami, několika CL zásuvkami, nabíječkou, předehřevem motorového oleje, druhou 70 Ah baterií či dodatečným pojistkovými skříněmi.

Specializovaná výbava dále zahrnuje například výsuvný modul systému Carmo Sortimo pro lékařské vybavení, různé úchytné popruhy, hasicí přístroj i odolnou dělící přepážku. Z lékařské techniky je vůz vybaven například záchranářskou sadou Weinmann, zahrnující mimo jiné špičkový defibrilátor, odsávačku, plicní ventilátor či lékařskou sadu první pomoci.

Představený vůz Škoda Kodiaq v záchranářském provedení vychází z výbavy Ambition a pohání jej nejžádanější pohonné ústrojí na domácím trhu: motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Zásahový vůz lze osadit pohonným ústrojím dle přání zákazníka.

Víceúrovňový setkávací systém (rendez-vous) je moderní způsob organizace výjezdových skupin a stanovišť záchranné služby, poprvé byl využit v 70. letech 20. století. Principem organizace systému je setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlá zdravotnická pomoc ve složení řidič-záchranář a střední zdravotnický pracovník s velkým sanitním vozem a posádky rychlé lékařské pomoci ve složení lékař a řidič-záchranář v rychlém kompaktním voze. Speciální vozidla systému rendez-vous jsou vybavena veškerým vybavením k ošetření pacienta shodném s velkými sanitními vozidly, ale nedisponují mobilizačním vybavením (nosítky a prostorem pro převoz).

Výhodou systému je především rychlost zásahu v aglomeracích a menší nutný počet lékařů. Ve městech se kompaktní vůz dostane k pacientovi rychleji a snadněji než velký sanitní automobil a lékař se ihned po příjezdu věnuje ošetření pacienta. Po příjezdu velkého sanitního vozu je pacient transportován do nemocnice tímto vozem, již bez asistence lékaře, který je tak rychle připraven k dalšímu výjezdu. Pokud je nutná spolupráce lékaře i při transportu pacienta (méně než 10 % případů), jedou obě vozidla do nemocnice, přičemž lékař se přesune do sanitního vozu.



Ve 13 krajích České republiky, které systém rendez-vous využívají, aktuálně slouží potřebám Zdravotnické záchranné služby více než 80 vozů ŠKODA, z toho zhruba 70 % tvoří modely ŠKODA YETI. Jako lékařské vozy v setkávacím systému jsou u krajských pracovišť Zdravotnické záchranné služby využívány také vozy ŠKODA OCTAVIA COMBI, OCTAVIA SCOUT a SUPERB COMBI.
 


Petr Šikl, Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby Fotografie k článku Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby Fotografie k článku Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby Fotografie k článku Škoda Kodiaq v úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy