Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq

vloženo

Konec tajností. Škoda dnes oficiálně odhalila nástupce modelu Yeti, který nese jméno Karoq a je oproti předchůdci delší, širší a nižší. Vstupní motorizací je tříválec 1.0 TSI a namísto dosavadní 1.4 TSI přichází nová jednotka 1.5 TSI s vypínáním válců. Diesely zastupuje známá 1.6 TDI nebo 2.0 TDI naladěný na 110 nebo 140 kW, přičemž právě posledně jmenovaná motorizace bude možné kombinovat s pohonem všech kol.

Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq

Novinkami ve výbavě jsou full LED světlomety, digitální přístrojový štít nebo infotainment s ovládáním gesty. Variabilitu pak zvyšují příplatková zadní sedadla VarioFlex, která lze z vozů úplně vyjímat.


Nový tvar, pozměněné proporce a větší rozměry karoserie ukazují, že jde o zcela nový vůz. Nový model Škoda Karoq měří 4 382 mm na délku, 1 841 mm na šířku a 1 605 mm na výšku. Zvětšené rozměry karoserie jdou ku prospěchu cestujícím. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 69 mm. Rozvor náprav 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm) naznačuje velkorysý vnitřní prostor.

Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání interiéru základní objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem pro zavazadla na 1630 l. S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 l. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby dokonce vyjmout z vozu. Maximální využitelný objem zavazadlového prostoru při dvoumístné konfiguraci a po vyjmutí sedadel činí 1 810 l.

Špičková konektivita
Díky inovativním řešením patří Škoda Karoq v oblasti konektivity na vrchol segmentu. Infotainment vychází z druhé generace koncernové modulární stavebnice. Nabízí vysoce moderní funkce a rozhraní a je vybaven kapacitními dotykovými displeji. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WiFi-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily ze svých telefonů a tabletů.

skoda karoq

Nové mobilní on-line služby Škoda Connect jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi. Tlačítko automatického Tísňového volání (Emergency Call), které v Evropě patří ke standardní výbavě až od roku 2018, je součástí výbavy na přání v rámci služby Care Connect již dnes. Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace ŠKODA Connect App. S nimi lze vůz pomocí chytrého telefonu na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít, kde jste ho zaparkovali.

Poprvé ve voze značky Škoda bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém panelu.Platforma SmartLink+ se standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM je součástí volitelné nabídky k základnímu infotainment systému Swing. Pro vyšší infotainment systémy je SmartLink+ součástí sériové výbavy. Phonebox s indukčním nabíjením připojuje chytrý telefon k anténě vozidla a současně jej bezdrátově nabíjí.

Spolehliví pomocníci: Asistenční systémy
Ve voze je k dispozici široká škála asistenčních systémů. K novým komfortním systémům patří například Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist. K dispozici i další asistenční systémy. Udržují dostatečný odstup před následovanými vozidly, ulehčují řidiči přejíždění z pruhu do pruhu nebo ho naopak v jízdním pruhu udržují, upozorňují na důležité dopravní značky a asistují při parkování.

Škoda Karoq nabízí od výbavy Ambition volitelně Full-LED světlomety s čirou optikou. V interiéru vytváří odpovídající světelnou atmosféru nové LED-ambientní osvětlení v dekoračních lištách dveří a palubní desky, které lze nastavit v některém z deseti odstínů.

Silné motory, agilní podvozek
Nové kompaktní a všestranné SUV má pod kapotou nejmodernější techniku. Novinkou v nabídce pohonných jednotek jsou oba zážehové a dva vznětové motory. Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, které mají zdvihové objemy 1,0 l, 1,5 l, 1,6 l, a 2,0 l. Výkonové spektrum sahá od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Jsou mimořádně úsporné a plní emisní normu EU 6. S výjimkou nejsilnějšího vznětového motoru jsou všechny agregáty dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je dodáván výhradně s pohonem všech kol a novou sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, tj. funkcí odpojování dvou válců, které v určitých provozních režimech přispívá k významné úspoře paliva.

Od výbavového stupně Ambition je k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (ve verzi 4×4). Režim Offroad u verze s pohonem všech kol, jízdní vlastnosti mimo zpevněné silnice dále zlepšuje.


Petr Šikl, Škoda

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq Fotografie k článku Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq Fotografie k článku Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq Fotografie k článku Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč