Škoda již vyrobila 15 milionů automobilů

vloženo

Automobilka Škoda vyrobila 15miliontý automobil. Jubilejní vůz v podobě stříbrné Octavie třetí generace sjel z pásu v hlavním výrobním závodě značky Škoda v Mladé Boleslavi. Vůz bude používán jako VIP-limuzína v technologickém centru Škoda v Česaně.

Škoda již vyrobila 15 milionů automobilů Výroba 15miliontého vozu dokládá dynamický růst značky. Začátkem roku 2012 vyrobila Škoda 14miliontý vůz. Třetina z toho, zhruba pět milionů vozů, sjela z pásu v uplynulých šesti letech. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2012 prodala Škoda 939.200 vozů, což je rekord firemní historie.

Celý tým značky Škoda je velice hrdý na milionové jubileum,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „15 milionů vyrobených vozů je důkazem velkolepého rozvoje značky Škoda. Dopravní prostředky vyrábíme už 118 let, automobily pak od roku 1905. Jsme tak jednou z nejstarších automobilek na světě,“ řekl Vahland. V příštích letech hodlá Škoda nadále zvyšovat tempo a do roku 2018 pak prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Největší modelová ofenzíva v historii společnosti se díky uvedení modelů Citigo, Rapid a Octavia na trh úspěšně rozjela. V roce 2013 uvede Škoda na trh celkem 8 nových nebo přepracovaných modelů.

Třída sama pro sebe
Nová Octavia startuje v těchto dnech v České republice a v Německu, další trhy budou následovat v příštích týdnech. „Octavia je srdcem značky a je zdaleka nejprodávanějším modelem značky Škoda,“ říká předseda představenstva. V roce 2012 připadlo zhruba 44 procent celosvětových prodejů značky právě na model Octavia. Octavia více než jakýkoli jiný model symbolizuje razantní úspěch značky v uplynulých dvou desetiletích. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno zhruba 3,75 milionů Octavií.

Investice do budoucnosti značky Škoda na domácím trhu…
Modernizace výrobních zařízení a rozšíření výroby nové generace modelu Octavia představuje pro značku Škoda jeden z nejrozsáhlejších projektů v historii hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. Jeho hlavní součástí bylo rozšíření kapacity výrobní linky modelů Octavia a Rapid v Mladé Boleslavi z 800 na 1.200 vozů denně.

Za tímto účelem byla v mladoboleslavském závodě instalována nová svařovna karoserií a plně automatické zařízení pro lakování karoserií. Ještě v tomto měsíci se rozjede nová ekologická lisovací linka. Vedle nové generace modelu Škoda Octavia a vozu Škoda Rapid se v Mladé Boleslavi na další lince vyrábí i model Škoda Fabia.

V závodě Kvasiny byla nedávno zdvojnásobena kapacita pro výrobu modelu Yeti na 100.000 vozů ročně. Škoda navíc závod zmodernizovala, aby se tu od ledna 2013 mohla rozběhnout výroba modelu Roomster. Do konce roku 2012 se Škoda Roomster vyráběla v závodě Vrchlabí. Do přesunu výroby investovala automobilka zhruba 7,2 milionu eur.

Přesun výroby modelu Roomster do Kvasin proběhl v rámci přeměny produkce v závodu Škoda Vrchlabí na výrobu agregátů. Od října 2012 se zde pro koncern Volkswagen vyrábí přímo řazená dvouspojková převodovka DQ200 známá pod zkratkou DSG. Do přípravy závodu na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů eur.

…a na mezinárodních růstových trzích
Pro avizovaný růst rozšiřuje Škoda své kapacity také v Číně, Rusku a Indii: V Číně se od konce roku 2013 ve spolupráci s Shanghai Volkswagen začne vyrábět Škoda Yeti. V letošním roce navíc na trh Říše středu dorazí ještě čínská verze modelu Rapid a poté i nová Octavia.

V Rusku již několik týdnů sjíždí z výrobní linky závodu GAZ v Nižním Novgorodu kompaktní SUV Škoda Yeti. Od poloviny roku 2013 se v Nižním Novgorodu bude pro ruský trh vyrábět také nová Octavia. Od jara 2014 je tu navíc plánována výroba modelu Rapid pro ruský trh. V Indii od roku 2011 sjíždí z linky v závodě Pune mimo jiné i kompaktní limuzíny Rapid pro lokální trh.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

01.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross - nový model od třech diamantů oficiálně
28.02.2017
Jak si vede Kia Stinger na sněhu a ledu? Podívejte se na video
28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není