Škoda již vyrobila 15 milionů automobilů

vloženo

Automobilka Škoda vyrobila 15miliontý automobil. Jubilejní vůz v podobě stříbrné Octavie třetí generace sjel z pásu v hlavním výrobním závodě značky Škoda v Mladé Boleslavi. Vůz bude používán jako VIP-limuzína v technologickém centru Škoda v Česaně.

Škoda již vyrobila 15 milionů automobilů Výroba 15miliontého vozu dokládá dynamický růst značky. Začátkem roku 2012 vyrobila Škoda 14miliontý vůz. Třetina z toho, zhruba pět milionů vozů, sjela z pásu v uplynulých šesti letech. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2012 prodala Škoda 939.200 vozů, což je rekord firemní historie.

Celý tým značky Škoda je velice hrdý na milionové jubileum,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „15 milionů vyrobených vozů je důkazem velkolepého rozvoje značky Škoda. Dopravní prostředky vyrábíme už 118 let, automobily pak od roku 1905. Jsme tak jednou z nejstarších automobilek na světě,“ řekl Vahland. V příštích letech hodlá Škoda nadále zvyšovat tempo a do roku 2018 pak prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Největší modelová ofenzíva v historii společnosti se díky uvedení modelů Citigo, Rapid a Octavia na trh úspěšně rozjela. V roce 2013 uvede Škoda na trh celkem 8 nových nebo přepracovaných modelů.

Třída sama pro sebe
Nová Octavia startuje v těchto dnech v České republice a v Německu, další trhy budou následovat v příštích týdnech. „Octavia je srdcem značky a je zdaleka nejprodávanějším modelem značky Škoda,“ říká předseda představenstva. V roce 2012 připadlo zhruba 44 procent celosvětových prodejů značky právě na model Octavia. Octavia více než jakýkoli jiný model symbolizuje razantní úspěch značky v uplynulých dvou desetiletích. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno zhruba 3,75 milionů Octavií.

Investice do budoucnosti značky Škoda na domácím trhu…
Modernizace výrobních zařízení a rozšíření výroby nové generace modelu Octavia představuje pro značku Škoda jeden z nejrozsáhlejších projektů v historii hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. Jeho hlavní součástí bylo rozšíření kapacity výrobní linky modelů Octavia a Rapid v Mladé Boleslavi z 800 na 1.200 vozů denně.

Za tímto účelem byla v mladoboleslavském závodě instalována nová svařovna karoserií a plně automatické zařízení pro lakování karoserií. Ještě v tomto měsíci se rozjede nová ekologická lisovací linka. Vedle nové generace modelu Škoda Octavia a vozu Škoda Rapid se v Mladé Boleslavi na další lince vyrábí i model Škoda Fabia.

V závodě Kvasiny byla nedávno zdvojnásobena kapacita pro výrobu modelu Yeti na 100.000 vozů ročně. Škoda navíc závod zmodernizovala, aby se tu od ledna 2013 mohla rozběhnout výroba modelu Roomster. Do konce roku 2012 se Škoda Roomster vyráběla v závodě Vrchlabí. Do přesunu výroby investovala automobilka zhruba 7,2 milionu eur.

Přesun výroby modelu Roomster do Kvasin proběhl v rámci přeměny produkce v závodu Škoda Vrchlabí na výrobu agregátů. Od října 2012 se zde pro koncern Volkswagen vyrábí přímo řazená dvouspojková převodovka DQ200 známá pod zkratkou DSG. Do přípravy závodu na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů eur.

…a na mezinárodních růstových trzích
Pro avizovaný růst rozšiřuje Škoda své kapacity také v Číně, Rusku a Indii: V Číně se od konce roku 2013 ve spolupráci s Shanghai Volkswagen začne vyrábět Škoda Yeti. V letošním roce navíc na trh Říše středu dorazí ještě čínská verze modelu Rapid a poté i nová Octavia.

V Rusku již několik týdnů sjíždí z výrobní linky závodu GAZ v Nižním Novgorodu kompaktní SUV Škoda Yeti. Od poloviny roku 2013 se v Nižním Novgorodu bude pro ruský trh vyrábět také nová Octavia. Od jara 2014 je tu navíc plánována výroba modelu Rapid pro ruský trh. V Indii od roku 2011 sjíždí z linky v závodě Pune mimo jiné i kompaktní limuzíny Rapid pro lokální trh.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má