Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře

vloženo

Nový vůz Škoda Fabia R5 oslavil triumfální premiéru na celosvětově nejdůležitějším trhu v Číně. Tisíce nadšených fanoušků oslavovaly přesvědčivé vítězství tovární posádky Škoda Pontuse Tidemanda/Emila Axelssona s novým soutěžním vozem na China Rally Longyou. S nejlepšími časy na všech 13 rychlostních zkouškách ukázala Škoda Fabia R5 na vrcholném podniku sezóny asijsko-pacifického šampionátu (APRC) svůj obrovský potenciál – a to i přes nepříznivé podmínky na trati. Škoda tak může s bezvadnou bilancí šesti vítězství ve všech šesti podnicích sezóny slavit tři tituly v prestižním kontinentálním mistrovství.

Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře

Perfektní finále úžasné sezóny motorsportu pro značku Škoda.Toto vítězství na klíčovém trhu v Číně znovu podtrhuje, jak rychlý a spolehlivý soutěžní vůz ŠKODA Fabia R5 náš tým postavil. Čtvrtý zisk titulu po sobě v tomto pro nás nejdůležitějším kontinentálním mistrovství, čtyři vítězství v mistrovství světa FIA v rally WRC 2 a čtyři národní tituly – to je pro první rok s vozem Fabia R5 grandiózní bilance. Je to odměna za úžasnou práci každého jednotlivého pracovníka soutěžní rodiny ŠKODA Motorsport,“ řekl šéf Škoda Motorsportu Michal Hrabánek. „Zvláště mne těší, že jsme mohli na našem nejdůležitějším trhu v Číně udělat tak přesvědčivou reklamu pro značku ŠKODA. Proto patří také mimořádné poděkování Pontusi Tidemandovi a Emilu Axelssonovi, kteří svým vítězstvím v Číně a ziskem titulu v APRC korunovali svůj výborný první rok v barvách značky ŠKODA.“



Tovární posádka Škoda skutečně svým velice soustředěným výkonem dosáhla svého druhého důležitého úspěchu během jednoho týdne. Minulou neděli oba Skandinávci ještě slavili na Španělské rally své první vítězství za tým ŠKODA v mistrovství světa FIA v rally (WRC 2). Po úspěšném zvládnutí přeletu 10 000 km a sedmi hodin časového rozdílu nedali konkurenci šanci ani na deštivé China Rally Longyou. Tidemand/Axelsson jeli se svým červeným vozem ŠKODA Fabia R5 230 kilometrů po bahnitých šotolinových tratích a kluzkých betonových silnicích k vítězství na jistotu. Mnoho jiných pilotů na cílovou rampu na Rongchang Plaza, asi 400 km od metropole Šanghaj, vůbec nedojelo. Také Tidemandův kolega z týmu ŠKODA MRF Gaurav Gill musel již v sobotu odstoupit.



Tato rally si od nás vyžádala všechno a ukázala, jaký špičkový pracovní nástroj v našem voze ŠKODA Fabia R5 máme k dispozici. Početní diváci zde v Číně byli tímto autem nadšení!,“ řekl Tidemand a radoval se z dokonalého závěru sezóny. „Dvě tak důležitá vítězství ve Španělsku a v Číně během jednoho týdne – o tom jsme se s Emilem ani neodvažovali snít. Zisk titulu v APRC je pro nás vrcholem úžasného prvního roku u značky ŠKODA. Děkuji celému týmu.

Tovární jezdec Pontus Tidemand a jeho navigátor Emil Axelsson budou oceněni jako šampioni hodnocení jezdců a spolujezdců v APRC. Kromě toho se značka ŠKODA stane počtvrté za sebou vítězem hodnocení značek APRC. Autem šampionů je ŠKODA Fabia R5, která byla světové veřejnosti představena teprve v polovině dubna. Kromě tří titulů v APRC obsadil vůz na mistrovství světa FIA v rally (WRC 2) při sedmi startech již jedenáct míst na stupních vítězů, z toho šlo čtyřikrát o vítězství. Kromě toho s novým speciálem s pohonem všech kol jeli čtyři vítězové národních mistrovství. V českém šampionátu si titul s předstihem zajistil Jan Kopecký s pěti vítězstvími za sebou. V Rakousku vyhrál národní mistrovství zkušený Raimund Baumschlager s vozem Fabia R5. V Maďarsku se mistrem stal Norbert Herczig s vozem Fabia R5. Navíc „Fast“ Freddy Loix triumfoval ve svém domácím mistrovství v Belgii.



Číslo dne pro China Rally Longyou: 4
ŠKODA díky Pontusi Tidemandovi slaví počtvrté za sebou zisk titulu v hodnocení jezdců asijsko-pacifického šampionátu. Vítězná série začala v r. 2012 triumfem Australana Chrise Atkinsona. V roce 2013 si titul zajistil Ind Gaurav Gill, poté následoval Jan Kopecký, který jako první jezdec v historii získal během dvou po sobě jdoucích let titul mistra Evropy a asijsko-pacifického šampiona. Na China Rally Longyou dosáhl Tidemand s novým vozem Fabia R5 třetího vítězství po sobě pro značku ŠKODA. V r. 2013 zvítězil Esapekka Lappi, loni zde na své cestě k zisku titulu vyhrál Jan Kopecký.


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře Fotografie k článku Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře Fotografie k článku Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře Fotografie k článku Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře Fotografie k článku Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře Fotografie k článku Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře Fotografie k článku Škoda Fabia R5 neměla na čínské rallye soupeře
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!