Škoda Fabia II (od r.v. 2007)

vloženo

Druhá generace Škody Fabia se zpočátku výrazně neprosazovala. Teď už ale není výjimkou ani na trhu ojetin, kde převládají modely s maloobjemovými tříválci.

Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Škoda Fabia II (od r.v. 2007)

RADOSTI
Široká servisní síť, dobrá antikorozní ochrana, velice úsporný turbodiesel 1.4 TDI, prostorný zavazadelník.


STAROSTI
Nekultivované tříválcové motory 1.2 HTP a 1.4 TDI, užší interiér, nevyvážený design, vyšší ceny ojetin.

Mladoboleslavská automobilka představila druhou generaci modelu Fabia v roce 2007. K zákazníkům zamířil nejdříve pětidveřový hatchback (třídveřový se stejně jako v případě předchozí generace nevyrábí), kombi se přidalo o něco později.

Po dvou letech výroby spatřila světlo světa verze Scout vycházející z modelu Combi. Proti standardnímu provedení kombíku má však větší kola a vzhledem se odvolává na vozidla typu allroad. Pohon jen předních kol však zůstal nezměněn.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Rok 2010 přinesl facelift modelové řady a vůz se začal nabízet s novými pohonnými jednotkami 1.2 TSI a 1.6 TDI. Na trh se dostala také sportovněji střižená verze Fabia RS, jíž pohání přeplňovaný agregát 1.4 TSI/132 kW, spolupracující výhradně se sedmirychlostní samočinnou převodovkou DSG.

Ta sice umožňuje i manuální změnu rychlostních stupňů, ale elektronika si v mezních situacích vždy prosadí svou, takže má ruční řazení jen mizivý význam. Pochválit nelze ani stabilizační systém, který se nedá zcela deaktivovat.

Nárazovou zkouškou společnosti Euro NCAP prošel vůz již v roce 2007. Ochrana posádky při nárazu byla ohodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti možných (32 bodů) a bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách trojicí hvězd (36 bodů). Maximum zde představuje pět hvězdiček. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si Fabia II vysloužila dvě hvězdičky ze čtyř možných (17 bodů).

Pozice na trhu
Ojetých fabií druhé generace rozhodně není k mání tolik, jako vozidel první řady. Důvodem není jen fakt, že dvojková fabia na trhu nefiguruje tak dlouho jako její předchůdce, ale i skutečnost, že první generace se těšila znatelně většímu zájmu už na trhu nových vozů.

Vozidla druhé řady se nabízejí za ceny začínající přibližně na 120 000 Kč. To se týká hatchbacků. Nejlevnější kombíky mají cenovky s částkou okolo 150 000 korun.

Zpracování
Pohled do interiéru automobilu odhalí pohlednou palubní desku z odolných materiálů. Velké ovladače ventilace ale podle některých řidičů působí poněkud rušivě. Naopak příjemný je dostatek odkládacích prostor (dvě schránky před spolujezdcem, držáky nápojů).
Nabídka místa pro posádku představuje v rámci třídy slušný průměr. Rozumné pohodlí ve voze najde čtveřice cestujících. Tři pasažéři na zadním sedadle by se už cítili jako sardinky. Fabia II je totiž trochu užší než předchůdce a v oblasti ramen místa na rozdávání rozhodně není.

V porovnání s předchůdcem si vůz ale významně polepšil, pokud jde o prostor pro zavazadla. Hatchback přepraví bagáž o objemu 300 litrů, což je už opravdu pěkná hodnota. Kombík dokonce zvládne v základním uspořádání převézt náklad o objemu 480 litrů.

Jízda
A opět budeme porovnávat s předchozí řadou Škody Fabia. Obě generace totiž stojí na stejném podvozku. Druhá je ale o něco užší a vyšší, což znamená i posun těžiště vozu. Jízdní vlastnosti tedy nejsou na takové úrovni jako u Fabie první generace.

Motorizace
Nejrozšířenějším a také nejvyhledávanějším motorem pohánějícím druhou řadu Fabie je tříválec 1.2 HTP. Motoristé si od něj slibují ekonomický provoz, realita ale bývá úplně jiná. Ve městě se agregát jeví jako čilý a pokud jej často nenutíte k atletickým výkonům, tak i úsporný.

Mimo obec, zejména na dálnici se promění v nenasytného žrouta přibližně při překonání rychlosti 110 km/h. V zimě navíc mohou nastat potíže s vytápěním interiéru, protože pokud dáte na chvilku nohu z plynu, vzduch dostávající se do prostoru pro posádku rychle vychladne.

Mezi zážehovými motory je proto jasně lepší volbou povedená čtrnáctistovka. Ta je proti tříválci také nesrovnatelně kultivovanější. Šestnáctistovka se moc často nevidí a s přeplňovaným agregátem 1.2 TSI ještě není tolik zkušeností, protože se nabízí teprve od roku 2010.

Z turbodieselů se těší velkému zájmu velice úsporný motor 1.4 TDI. Tento přeplňovaný vznětový tříválec zvukem připomíná traktor. Je hlučný a nadměrně vibruje. U vozidel s větším kilometrovým proběhem pak mohou nastat potíže s turbem.

Jednoznačně lepší volbu představuje vznětová devatenáctistovka. Motor 1.6 TDI je na trhu jen krátce. Řidiči u něj často poukazují na nevýraznou odezvu při sešlápnutí pedálu plynu.

Zážehové motory: 1.2 HTP/44 kW, 1.2 HTP/51 kW, 1.2 TSI/63 a 77 kW, 1.4 16V/63 kW, 1.4 TSI/132 kW, 1.6 16V/77 kW.

Vznětové motory: 1.4 TDI/51 a 59 kW, 1.6 TDI/66 a 77 kW, 1.9 TDI/77 kW.

Zobrazit celý článek


Autoweb.cz / foto: FINIŠ Pardubice, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte