Škoda Fabia II (od r.v. 2007)

vloženo

Druhá generace Škody Fabia se zpočátku výrazně neprosazovala. Teď už ale není výjimkou ani na trhu ojetin, kde převládají modely s maloobjemovými tříválci.

Škoda Fabia II (od r.v. 2007) RADOSTI
Široká servisní síť, dobrá antikorozní ochrana, velice úsporný turbodiesel 1.4 TDI, prostorný zavazadelník.

STAROSTI
Nekultivované tříválcové motory 1.2 HTP a 1.4 TDI, užší interiér, nevyvážený design, vyšší ceny ojetin.

Mladoboleslavská automobilka představila druhou generaci modelu Fabia v roce 2007. K zákazníkům zamířil nejdříve pětidveřový hatchback (třídveřový se stejně jako v případě předchozí generace nevyrábí), kombi se přidalo o něco později.

Po dvou letech výroby spatřila světlo světa verze Scout vycházející z modelu Combi. Proti standardnímu provedení kombíku má však větší kola a vzhledem se odvolává na vozidla typu allroad. Pohon jen předních kol však zůstal nezměněn.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Rok 2010 přinesl facelift modelové řady a vůz se začal nabízet s novými pohonnými jednotkami 1.2 TSI a 1.6 TDI. Na trh se dostala také sportovněji střižená verze Fabia RS, jíž pohání přeplňovaný agregát 1.4 TSI/132 kW, spolupracující výhradně se sedmirychlostní samočinnou převodovkou DSG.

Ta sice umožňuje i manuální změnu rychlostních stupňů, ale elektronika si v mezních situacích vždy prosadí svou, takže má ruční řazení jen mizivý význam. Pochválit nelze ani stabilizační systém, který se nedá zcela deaktivovat.

Nárazovou zkouškou společnosti Euro NCAP prošel vůz již v roce 2007. Ochrana posádky při nárazu byla ohodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti možných (32 bodů) a bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách trojicí hvězd (36 bodů). Maximum zde představuje pět hvězdiček. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si Fabia II vysloužila dvě hvězdičky ze čtyř možných (17 bodů).

Pozice na trhu
Ojetých fabií druhé generace rozhodně není k mání tolik, jako vozidel první řady. Důvodem není jen fakt, že dvojková fabia na trhu nefiguruje tak dlouho jako její předchůdce, ale i skutečnost, že první generace se těšila znatelně většímu zájmu už na trhu nových vozů.

Vozidla druhé řady se nabízejí za ceny začínající přibližně na 120 000 Kč. To se týká hatchbacků. Nejlevnější kombíky mají cenovky s částkou okolo 150 000 korun.

Zpracování
Pohled do interiéru automobilu odhalí pohlednou palubní desku z odolných materiálů. Velké ovladače ventilace ale podle některých řidičů působí poněkud rušivě. Naopak příjemný je dostatek odkládacích prostor (dvě schránky před spolujezdcem, držáky nápojů).
Nabídka místa pro posádku představuje v rámci třídy slušný průměr. Rozumné pohodlí ve voze najde čtveřice cestujících. Tři pasažéři na zadním sedadle by se už cítili jako sardinky. Fabia II je totiž trochu užší než předchůdce a v oblasti ramen místa na rozdávání rozhodně není.

V porovnání s předchůdcem si vůz ale významně polepšil, pokud jde o prostor pro zavazadla. Hatchback přepraví bagáž o objemu 300 litrů, což je už opravdu pěkná hodnota. Kombík dokonce zvládne v základním uspořádání převézt náklad o objemu 480 litrů.

Jízda
A opět budeme porovnávat s předchozí řadou Škody Fabia. Obě generace totiž stojí na stejném podvozku. Druhá je ale o něco užší a vyšší, což znamená i posun těžiště vozu. Jízdní vlastnosti tedy nejsou na takové úrovni jako u Fabie první generace.

Motorizace
Nejrozšířenějším a také nejvyhledávanějším motorem pohánějícím druhou řadu Fabie je tříválec 1.2 HTP. Motoristé si od něj slibují ekonomický provoz, realita ale bývá úplně jiná. Ve městě se agregát jeví jako čilý a pokud jej často nenutíte k atletickým výkonům, tak i úsporný.

Mimo obec, zejména na dálnici se promění v nenasytného žrouta přibližně při překonání rychlosti 110 km/h. V zimě navíc mohou nastat potíže s vytápěním interiéru, protože pokud dáte na chvilku nohu z plynu, vzduch dostávající se do prostoru pro posádku rychle vychladne.

Mezi zážehovými motory je proto jasně lepší volbou povedená čtrnáctistovka. Ta je proti tříválci také nesrovnatelně kultivovanější. Šestnáctistovka se moc často nevidí a s přeplňovaným agregátem 1.2 TSI ještě není tolik zkušeností, protože se nabízí teprve od roku 2010.

Z turbodieselů se těší velkému zájmu velice úsporný motor 1.4 TDI. Tento přeplňovaný vznětový tříválec zvukem připomíná traktor. Je hlučný a nadměrně vibruje. U vozidel s větším kilometrovým proběhem pak mohou nastat potíže s turbem.

Jednoznačně lepší volbu představuje vznětová devatenáctistovka. Motor 1.6 TDI je na trhu jen krátce. Řidiči u něj často poukazují na nevýraznou odezvu při sešlápnutí pedálu plynu.

Zážehové motory: 1.2 HTP/44 kW, 1.2 HTP/51 kW, 1.2 TSI/63 a 77 kW, 1.4 16V/63 kW, 1.4 TSI/132 kW, 1.6 16V/77 kW.

Vznětové motory: 1.4 TDI/51 a 59 kW, 1.6 TDI/66 a 77 kW, 1.9 TDI/77 kW.

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: FINIŠ Pardubice, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007) Fotografie k článku Škoda Fabia II (od r.v. 2007)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer