Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června

vloženo

Modely GreenLine druhé generace, které lze v ČR objednat od června 2010, přinášejí nejen nové technologie, ale i nižší spotřebu a emise

Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června

Škoda představuje krátce po zahájení výroby modernizovaných modelových řad Fabia a Roomster druhou generaci ekologické řady GreenLine - konkrétně modely Fabia Combi GreenLine a Roomster GreenLine.
Modely GreenLine druhé generace přináší nejen upravený vzhled v duchu faceliftu základní řady, ale především technické změny, které vedly k dalšímu snížení spotřeby a emisí škodlivin. Mezi nejvýznamnější novinky patří nový motor 1,2 TDI CR se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail, systém Start-Stop, rekuperace brzdné energie či doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT.


Jednou z největších technických změn je nový tříválcový přeplňovaný naftový motor 1,2 TDI CR DPF/55 kW. Úsporný agregát nabízí spotřebu 3,4 l/100 km (Fabia Combi GreenLine), resp. 4,2 l/100 km (Roomster GreenLine). Nový motor plní emisní limity normy EU 5, která je v kategorii naftových motorů přísnější především v oblasti oxidů dusíku a pevných částic.

Základní cena modelu Fabia Combi GreenLine s přeplňovaným naftovým motorem 1,2 TDI CR DPF/55 kW a pětistupňovou manuální převodovkou činí 366 900,- Kč. Základní cena modelu Roomster GreenLine s totožným agregátem bude v ČR začínat na částce 390 900,- Kč.

Výbavová verze GreenLine obsahuje mj. přední mlhové světlomety s funkcí denního svícení, ESP vč. ABS, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo systém Start-Stop. Přínos systému Start-Stop se nejvíce projevuje při jízdě v městském provozu. Systém se zapíná automaticky po nastartování motoru a pokud řidič vozidlo po určité době jízdy zastaví, zařadí neutrál a uvolní spojkový pedál, motor se sám vypne. Jakmile řidič sešlápne spojku, motor znovu okamžitě naskočí. Tímto způsobem lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km, v městském provozu pak dokonce 0,3 až 0,9 l paliva na 100 km.

Rekuperace brzdné energie je dalším prvkem moderní techniky, kterým jsou modely Fabia Combi GreenLine a Roomster GreenLine vybaveny. Efektivní využití pohybové energie vozu k dobíjení akumulátoru tvoří jednoduchý systém, který pomáhá šetřit palivo průběžně, po malých dávkách. Stejně jako Start-Stop systém je i systém rekuperace použit u sériově vyráběného vozu značky Škoda vůbec poprvé. Oba systémy se navzájem doplňují a spolu s dalšími opatřeními přispívají k maximálně ekologickému provozu nových modelů. Nasazení systému rekuperace umožnilo dosáhnout snížení emisí CO2 o 2 až 4 g/km.

Mezi další opatření, jež zvyšují hospodárnost provozu, patří funkce doporučení zařazení rychlostního stupně, která pomáhá řidiči optimálně využít potenciál motoru, dále pak snížení a aerodynamické zakrytí podvozku a v neposlední řadě použití pneumatik s nízkým valivým odporem.

-MO-/TZ Škoda Auto, foto výrobce

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
04.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách