Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června

vloženo

Modely GreenLine druhé generace, které lze v ČR objednat od června 2010, přinášejí nejen nové technologie, ale i nižší spotřebu a emise

Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června Škoda představuje krátce po zahájení výroby modernizovaných modelových řad Fabia a Roomster druhou generaci ekologické řady GreenLine - konkrétně modely Fabia Combi GreenLine a Roomster GreenLine.
Modely GreenLine druhé generace přináší nejen upravený vzhled v duchu faceliftu základní řady, ale především technické změny, které vedly k dalšímu snížení spotřeby a emisí škodlivin. Mezi nejvýznamnější novinky patří nový motor 1,2 TDI CR se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail, systém Start-Stop, rekuperace brzdné energie či doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT.

Jednou z největších technických změn je nový tříválcový přeplňovaný naftový motor 1,2 TDI CR DPF/55 kW. Úsporný agregát nabízí spotřebu 3,4 l/100 km (Fabia Combi GreenLine), resp. 4,2 l/100 km (Roomster GreenLine). Nový motor plní emisní limity normy EU 5, která je v kategorii naftových motorů přísnější především v oblasti oxidů dusíku a pevných částic.

Základní cena modelu Fabia Combi GreenLine s přeplňovaným naftovým motorem 1,2 TDI CR DPF/55 kW a pětistupňovou manuální převodovkou činí 366 900,- Kč. Základní cena modelu Roomster GreenLine s totožným agregátem bude v ČR začínat na částce 390 900,- Kč.

Výbavová verze GreenLine obsahuje mj. přední mlhové světlomety s funkcí denního svícení, ESP vč. ABS, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo systém Start-Stop. Přínos systému Start-Stop se nejvíce projevuje při jízdě v městském provozu. Systém se zapíná automaticky po nastartování motoru a pokud řidič vozidlo po určité době jízdy zastaví, zařadí neutrál a uvolní spojkový pedál, motor se sám vypne. Jakmile řidič sešlápne spojku, motor znovu okamžitě naskočí. Tímto způsobem lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km, v městském provozu pak dokonce 0,3 až 0,9 l paliva na 100 km.

Rekuperace brzdné energie je dalším prvkem moderní techniky, kterým jsou modely Fabia Combi GreenLine a Roomster GreenLine vybaveny. Efektivní využití pohybové energie vozu k dobíjení akumulátoru tvoří jednoduchý systém, který pomáhá šetřit palivo průběžně, po malých dávkách. Stejně jako Start-Stop systém je i systém rekuperace použit u sériově vyráběného vozu značky Škoda vůbec poprvé. Oba systémy se navzájem doplňují a spolu s dalšími opatřeními přispívají k maximálně ekologickému provozu nových modelů. Nasazení systému rekuperace umožnilo dosáhnout snížení emisí CO2 o 2 až 4 g/km.

Mezi další opatření, jež zvyšují hospodárnost provozu, patří funkce doporučení zařazení rychlostního stupně, která pomáhá řidiči optimálně využít potenciál motoru, dále pak snížení a aerodynamické zakrytí podvozku a v neposlední řadě použití pneumatik s nízkým valivým odporem.

-MO-/TZ Škoda Auto, foto výrobce

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN