Škoda Fabia 1.2 HTP jela za 2,6 l/100 km

vloženo

Škoda Fabia je vítězným vozem 32. ročníku soutěže Škoda Economy Run 2013. Se spotřebou pouhých 2,6 l/100 km dosáhla posádka Marek Tribula a Martin Kadlec ve voze Škoda Fabia 1.2 HTP/40 kW nejnižší průměrné spotřeby mezi všemi účastníky tradiční soutěže o co nejúspornější jízdu. Dosažená spotřeba odpovídá emisi pouhých 60,5g CO2/km.

Škoda Fabia 1.2 HTP jela za 2,6 l/100 km Všechny posádky dokončily soutěž se spotřebou pod 5 l/100km. „Škoda Economy Run opět prokázala, jak šetrně a s jak nízkou hodnotou emisí lze jezdit s vozy značky Škoda,“ říká Roman Havlásek, ředitel soutěže a vedoucí Servisních služeb ŠKODA AUTO. „Blahopřejeme vítězům Markovi Tribulovi a Martinu Kadlecovi ke špičkové spotřebě pouhých 2,6 l/100 km. Výsledky dosažené při soutěži Economy Run již řadu let ukazují obrovskou hospodárnost naši celé modelové palety,“ říká Havlásek.

Závod je určen pouze pro vozy značky ŠKODA. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosech, v blízkosti sídla podniku v Mladé Boleslavi. Etapovým cílem byl výrobní závod společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách. Na start nastoupilo celkem 65 posádek z České republiky, Polska, Ruska a Slovenska. Technický průběh akce a přípravu a kontrolu účastnických vozů zajistily Servisní služby ŠKODA AUTO. Potřebné servisní úkony byly provedeny v Servisním tréninkovém centru společnosti ŠKODA v Kosmonosech.

Economy Run 2013 se hodnotila v celkem 5 třídách, v závislosti na objemu motoru a typu paliva. Vedle zvláštní kategorie ‚Media’ pro novináře byly opět vypsány také kategorie ‚historic‘ nebo ‚handy‘. Při Economy Run se výsledky hodnotí dle nejnižší emise CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Kromě toho se hodnotí i dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě a shodné hodnotě emisí CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem.

Příznivé výsledky soutěže ŠKODA Economy Run jsou dokladem vysoké hospodárnosti modelové palety značky Škoda. Automobilka intenzivně pracuje na dalším snižování spotřeby paliva a emisí CO2 svých vozů. Na tomto poli vynikají zejména modely ŠKODA GreenLine. S výjimkou modelové řady ŠKODA Citigo, která se nabízí také v úsporné variantě s pohonem na zemní plyn, nabízí ŠKODA pro každou ze svých modelových řad právě variantu GreenLine se systémem start-stop, rekuperací brzdné energie, pneumatikami se sníženým valivým odporem a se zvláštními úpravami pro zlepšení aerodynamiky a snížení hmotnosti. Na autosalonu IAA ve Frankfurtu představila česká automobilka poprvé také ekologickou verzi GreenLine nové generace modelu ŠKODA Octavia, která si vystačí s 3,3 litru nafty na 100 km a dosahuje emisí 87g CO2/km.

V srpnu 2013 se rakouskému mistrovi v úsporné jízdě Gerhardu Plattnerovi podařila mimořádná rekordní jízda s vozem Citigo CNG: S průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu /100 km a hodnotou emisí 65 g CO2/km jel z Itálie až do švédského Stockholmu. Na celou trať o délce 2.619 km mu stačilo palivo v hodnotě 81,25 eur.

ŠKODA AUTO

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia 1.2 HTP jela za 2,6 l/100 km
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi