Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

vloženo

Vítězem se stává Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF/103 kW (2006). Na 33. ročníku soutěže Škoda Economy Run ujela posádka Jiří Pilný a Petr Šíma s vozem Škoda Octavia celou trať se spotřebou 2,95 l/100 km, a dosáhla tak nejnižší hodnoty ze všech účastníků této tradiční soutěže o nejhospodárnější jízdu. Dosažená spotřeba odpovídá emisím pouhých 77,88 g CO2/km.

Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

33. ročník soutěže Economy Run se konal v sobotu 20. září 2014. „Při letošní ŠKODA Economy Run se opět prokázalo, jak hospodárně lze cestovat s vozy značky ŠKODA,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti ŠKODA AUTO. „Blahopřejeme Jiřímu Pilnému a Petru Šímovi k dosažení špičkové hodnoty spotřeby 2,95 l paliva na 100 km. Pro značku ŠKODA má snižování spotřeby a emisí celé modelové palety maximální prioritu. Výsledky dokazují, že tato cesta je úspěšná a ŠKODA tyto hodnoty krok za krokem výrazně zlepšuje,“ dodává Havlásek.


Na start letošního ročníku ŠKODA Economy Run se nakonec postavilo celkem 48 posádek. Jednodenní soutěž byla určena výhradně pro vozy značky ŠKODA poháněné benzinovými nebo naftovými motory. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosích, v bezprostřední blízkosti sídla firmy v Mladé Boleslavi. Zastávkou na trati byl závod ŠKODA AUTO ve Vrchlabí.

ŠKODA je již řadu let oficiálním partnerem ŠKODA Economy Run. Technickou přípravu a kontrolu, stejně jako celý průběh soutěže po technické stránce zajišťovaly Servisní služby ŠKODA. Veškeré servisní úkony byly prováděny v areálu servisního centra v Kosmonosích.

Účastníci byli rozdělení do pěti kategorií dle nejnižší hodnoty emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Zohledněna byla také dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při shodné spotřebě a emisích CO2 rozhodovala vyšší průměrná rychlost resp. větší zdvihový objem.

Poprvé se v letošním roce uplatnila nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou ŠKODA. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. Nádrž se na počátku naplní jen ze dvou třetin. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. V minulých ročnících se se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství dotankovaného v cíli.

ŠKODA důsledně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 svých modelů. V současnosti dosahuje už 18 modelů a variant vozů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely ŠKODA GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky ŠKODA. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. Individuální mobilita začíná u vozů značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km pro zemním plynem poháněný městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC.

Nová měřítka ohledně spotřeby stanoví od podzimu 2014 nová ŠKODA Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent šetrnější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí se spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.

ŠKODA AUTO a.s.

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem