Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

vloženo

Vítězem se stává Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF/103 kW (2006). Na 33. ročníku soutěže Škoda Economy Run ujela posádka Jiří Pilný a Petr Šíma s vozem Škoda Octavia celou trať se spotřebou 2,95 l/100 km, a dosáhla tak nejnižší hodnoty ze všech účastníků této tradiční soutěže o nejhospodárnější jízdu. Dosažená spotřeba odpovídá emisím pouhých 77,88 g CO2/km.

Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

33. ročník soutěže Economy Run se konal v sobotu 20. září 2014. „Při letošní ŠKODA Economy Run se opět prokázalo, jak hospodárně lze cestovat s vozy značky ŠKODA,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti ŠKODA AUTO. „Blahopřejeme Jiřímu Pilnému a Petru Šímovi k dosažení špičkové hodnoty spotřeby 2,95 l paliva na 100 km. Pro značku ŠKODA má snižování spotřeby a emisí celé modelové palety maximální prioritu. Výsledky dokazují, že tato cesta je úspěšná a ŠKODA tyto hodnoty krok za krokem výrazně zlepšuje,“ dodává Havlásek.


Na start letošního ročníku ŠKODA Economy Run se nakonec postavilo celkem 48 posádek. Jednodenní soutěž byla určena výhradně pro vozy značky ŠKODA poháněné benzinovými nebo naftovými motory. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosích, v bezprostřední blízkosti sídla firmy v Mladé Boleslavi. Zastávkou na trati byl závod ŠKODA AUTO ve Vrchlabí.

ŠKODA je již řadu let oficiálním partnerem ŠKODA Economy Run. Technickou přípravu a kontrolu, stejně jako celý průběh soutěže po technické stránce zajišťovaly Servisní služby ŠKODA. Veškeré servisní úkony byly prováděny v areálu servisního centra v Kosmonosích.

Účastníci byli rozdělení do pěti kategorií dle nejnižší hodnoty emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Zohledněna byla také dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při shodné spotřebě a emisích CO2 rozhodovala vyšší průměrná rychlost resp. větší zdvihový objem.

Poprvé se v letošním roce uplatnila nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou ŠKODA. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. Nádrž se na počátku naplní jen ze dvou třetin. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. V minulých ročnících se se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství dotankovaného v cíli.

ŠKODA důsledně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 svých modelů. V současnosti dosahuje už 18 modelů a variant vozů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely ŠKODA GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky ŠKODA. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. Individuální mobilita začíná u vozů značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km pro zemním plynem poháněný městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC.

Nová měřítka ohledně spotřeby stanoví od podzimu 2014 nová ŠKODA Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent šetrnější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí se spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.

ŠKODA AUTO a.s.

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku