Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

vloženo

Vítězem se stává Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF/103 kW (2006). Na 33. ročníku soutěže Škoda Economy Run ujela posádka Jiří Pilný a Petr Šíma s vozem Škoda Octavia celou trať se spotřebou 2,95 l/100 km, a dosáhla tak nejnižší hodnoty ze všech účastníků této tradiční soutěže o nejhospodárnější jízdu. Dosažená spotřeba odpovídá emisím pouhých 77,88 g CO2/km.

Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km 33. ročník soutěže Economy Run se konal v sobotu 20. září 2014. „Při letošní ŠKODA Economy Run se opět prokázalo, jak hospodárně lze cestovat s vozy značky ŠKODA,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti ŠKODA AUTO. „Blahopřejeme Jiřímu Pilnému a Petru Šímovi k dosažení špičkové hodnoty spotřeby 2,95 l paliva na 100 km. Pro značku ŠKODA má snižování spotřeby a emisí celé modelové palety maximální prioritu. Výsledky dokazují, že tato cesta je úspěšná a ŠKODA tyto hodnoty krok za krokem výrazně zlepšuje,“ dodává Havlásek.

Na start letošního ročníku ŠKODA Economy Run se nakonec postavilo celkem 48 posádek. Jednodenní soutěž byla určena výhradně pro vozy značky ŠKODA poháněné benzinovými nebo naftovými motory. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosích, v bezprostřední blízkosti sídla firmy v Mladé Boleslavi. Zastávkou na trati byl závod ŠKODA AUTO ve Vrchlabí.

ŠKODA je již řadu let oficiálním partnerem ŠKODA Economy Run. Technickou přípravu a kontrolu, stejně jako celý průběh soutěže po technické stránce zajišťovaly Servisní služby ŠKODA. Veškeré servisní úkony byly prováděny v areálu servisního centra v Kosmonosích.

Účastníci byli rozdělení do pěti kategorií dle nejnižší hodnoty emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Zohledněna byla také dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při shodné spotřebě a emisích CO2 rozhodovala vyšší průměrná rychlost resp. větší zdvihový objem.

Poprvé se v letošním roce uplatnila nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou ŠKODA. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. Nádrž se na počátku naplní jen ze dvou třetin. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. V minulých ročnících se se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství dotankovaného v cíli.

ŠKODA důsledně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 svých modelů. V současnosti dosahuje už 18 modelů a variant vozů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely ŠKODA GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky ŠKODA. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. Individuální mobilita začíná u vozů značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km pro zemním plynem poháněný městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC.

Nová měřítka ohledně spotřeby stanoví od podzimu 2014 nová ŠKODA Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent šetrnější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí se spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.

ŠKODA AUTO a.s.

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion