Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

vloženo

Vítězem se stává Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF/103 kW (2006). Na 33. ročníku soutěže Škoda Economy Run ujela posádka Jiří Pilný a Petr Šíma s vozem Škoda Octavia celou trať se spotřebou 2,95 l/100 km, a dosáhla tak nejnižší hodnoty ze všech účastníků této tradiční soutěže o nejhospodárnější jízdu. Dosažená spotřeba odpovídá emisím pouhých 77,88 g CO2/km.

Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

33. ročník soutěže Economy Run se konal v sobotu 20. září 2014. „Při letošní ŠKODA Economy Run se opět prokázalo, jak hospodárně lze cestovat s vozy značky ŠKODA,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti ŠKODA AUTO. „Blahopřejeme Jiřímu Pilnému a Petru Šímovi k dosažení špičkové hodnoty spotřeby 2,95 l paliva na 100 km. Pro značku ŠKODA má snižování spotřeby a emisí celé modelové palety maximální prioritu. Výsledky dokazují, že tato cesta je úspěšná a ŠKODA tyto hodnoty krok za krokem výrazně zlepšuje,“ dodává Havlásek.


Na start letošního ročníku ŠKODA Economy Run se nakonec postavilo celkem 48 posádek. Jednodenní soutěž byla určena výhradně pro vozy značky ŠKODA poháněné benzinovými nebo naftovými motory. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosích, v bezprostřední blízkosti sídla firmy v Mladé Boleslavi. Zastávkou na trati byl závod ŠKODA AUTO ve Vrchlabí.

ŠKODA je již řadu let oficiálním partnerem ŠKODA Economy Run. Technickou přípravu a kontrolu, stejně jako celý průběh soutěže po technické stránce zajišťovaly Servisní služby ŠKODA. Veškeré servisní úkony byly prováděny v areálu servisního centra v Kosmonosích.

Účastníci byli rozdělení do pěti kategorií dle nejnižší hodnoty emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Zohledněna byla také dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při shodné spotřebě a emisích CO2 rozhodovala vyšší průměrná rychlost resp. větší zdvihový objem.

Poprvé se v letošním roce uplatnila nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou ŠKODA. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. Nádrž se na počátku naplní jen ze dvou třetin. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. V minulých ročnících se se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství dotankovaného v cíli.

ŠKODA důsledně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 svých modelů. V současnosti dosahuje už 18 modelů a variant vozů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely ŠKODA GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky ŠKODA. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. Individuální mobilita začíná u vozů značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km pro zemním plynem poháněný městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC.

Nová měřítka ohledně spotřeby stanoví od podzimu 2014 nová ŠKODA Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent šetrnější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí se spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.

ŠKODA AUTO a.s.

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu