Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo

vloženo

Věra a Jan Horníčkovi vyhráli včerejší 34. ročník závodu ŠKODA Economy Run. Posádka vozu ŠKODA Citigo zvítězila se spotřebou pouhých 3 l/100 km.

Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo

Věra a Jan Horníčkovi jsou vítěznou posádkou 34. ročníku soutěže ŠKODA Economy Run. Ve voze ŠKODA Citigo dosáhli špičkové hodnoty spotřeby – na 100 km jízdy spotřebovali v průměru pouhé 3 l paliva. Tato hodnota odpovídá emisím 69,9 g CO2/km. Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 52 posádek. Start a cíl 315,4 kilometrů dlouhé trati byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosech, etapovým cílem byl závod společnosti ŠKODA AUTO ve Vrchlabí. Soutěže se účastnily výhradně vozy značky ŠKODA s benzinovými nebo naftovými motory.


Ve společnosti ŠKODA AUTO klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky ŠKODA emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. ŠKODA tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti ŠKODA AUTO. „Ale k ekologické mobilitě nepřispívá pouze technika. Špičkové hodnoty, dosažené při letošním závodě ŠKODA Economy Run, ukazují, že ke snížení spotřeby a emisí CO2 podstatnou měrou přispívá i styl jízdy,“ dodává Havlásek.

Domácí automobilka je partnerem závodu ŠKODA Economy Run již od samotného počátku. Servisní centrum ŠKODA AUTO zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i celý průběh závodu po technické stránce.



Závod ŠKODA Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva. Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru.

Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu. Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.

Ekologie a ochrana životního prostředí jsou klíčovými prvky korporátní strategie společnosti ŠKODA AUTO. Individuální mobilita začíná u značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km, které dosahuje městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC, poháněný zemním plynem. Spolu s novým modelem ŠKODA Superb GreenLine dosahuje celkem 33 modelů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km a 105 modelů emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů řady ŠKODA GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů také vozy, poháněné zemním plynem. ŠKODA nabízí tři atraktivní modely G-TEC: Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.

Škoda Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo Fotografie k článku Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit