Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo

vloženo

Věra a Jan Horníčkovi vyhráli včerejší 34. ročník závodu ŠKODA Economy Run. Posádka vozu ŠKODA Citigo zvítězila se spotřebou pouhých 3 l/100 km.

Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo Věra a Jan Horníčkovi jsou vítěznou posádkou 34. ročníku soutěže ŠKODA Economy Run. Ve voze ŠKODA Citigo dosáhli špičkové hodnoty spotřeby – na 100 km jízdy spotřebovali v průměru pouhé 3 l paliva. Tato hodnota odpovídá emisím 69,9 g CO2/km. Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 52 posádek. Start a cíl 315,4 kilometrů dlouhé trati byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosech, etapovým cílem byl závod společnosti ŠKODA AUTO ve Vrchlabí. Soutěže se účastnily výhradně vozy značky ŠKODA s benzinovými nebo naftovými motory.

Ve společnosti ŠKODA AUTO klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky ŠKODA emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. ŠKODA tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti ŠKODA AUTO. „Ale k ekologické mobilitě nepřispívá pouze technika. Špičkové hodnoty, dosažené při letošním závodě ŠKODA Economy Run, ukazují, že ke snížení spotřeby a emisí CO2 podstatnou měrou přispívá i styl jízdy,“ dodává Havlásek.

Domácí automobilka je partnerem závodu ŠKODA Economy Run již od samotného počátku. Servisní centrum ŠKODA AUTO zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i celý průběh závodu po technické stránce.



Závod ŠKODA Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva. Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru.

Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu. Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.

Ekologie a ochrana životního prostředí jsou klíčovými prvky korporátní strategie společnosti ŠKODA AUTO. Individuální mobilita začíná u značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km, které dosahuje městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC, poháněný zemním plynem. Spolu s novým modelem ŠKODA Superb GreenLine dosahuje celkem 33 modelů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km a 105 modelů emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů řady ŠKODA GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů také vozy, poháněné zemním plynem. ŠKODA nabízí tři atraktivní modely G-TEC: Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.

Škoda Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo Fotografie k článku Škoda Economy Run - nejnižší spotřeby dosáhl Citigo
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer