Škoda Citigo – První jízdní dojmy

vloženo

S nejmenší současnou škodovkou jsme absolvovali první dvě stovky testovacích kilometrů. Díky výrobci v příjemných klimatických podmínkách portugalského pobřeží v okolí Lisabonu. Klasický mix jízdy po běžných komunikacích, na dálnici a především ve městě měl prokázat nakolik je název modelu Citigo namístě.

Škoda Citigo – První jízdní dojmy Třídveřové provedení Citigo lze pořídit již za 179.900 Kč, pokud zvolíme slabší ze dvou pohonných alternativ – benzínový tříválec objemu 1,0 l o výkonu 44 kW/60 k. K testovací jízdě jsme s kolegou zvolili pětidveřové provedení, jehož startovní cena je o deset tisíc korun vyšší. Zelenkavý vůz poháněl silnější agregát, který z litrového objemu dává 55 kW/75 k. Vůz jsme zatížili zhruba dvěma sty kilogramy, pokud počítáme naše dvě tělesné schránky a k tomu zavazadla. Vyráželo se přímo od lisabonského letiště a brzy jsme se dostali do kopcovitého terénu za městem.

Vpředu komfortní
Rovnou si řekněme, že vpředu jsme měli oba místa dost, kdosi zaspekuloval dokonce v tom smyslu, že Citigo je na šířku prostornější než Fabia. Tento dojem nesdílím, ale přesto jsme již po prvních kilometrech pocítili značný cestovní komfort, který je v této kategorii vozidel výjimečný. Pokud jsme se však podívali na úzkou mezeru za našimi předními sedadly, pochopili jsme, že označení čtyřmístný vůz je poněkud optimistické. Tedy máme-li na mysli dospělé osoby. Na krátké trasy by to snad ještě šlo, při delších cestách se dozadu pohodlně usadí jen menší děti. Ve dvou jsme se však v Citigo cítili náramně. Zejména, když byl testovaný vůz vybavený sportovním volantem obšitým kůží, který úspěšně slouží i ve vyšších modelech značky. Moc příjemně se drží. Také přístrojvá cesta působí navzdory tvrdým a plastům i jednoduchým tvarům docela hodnotně. Zpracování se zdá na úrovni, na nerovnostech se neozývalo žádné vrzání. Vůz byl však zcela nový, pravá kvalita se projeví po padesáti, sto tisících kilometrech...

Kvalitní podvozek
V ostrých zatáčkách Citigo přesvědčil, že vyladit podvozky v koncernu VW umějí. Je skoro neuvěřitelné, že se tak krátký vůz dokáže chovat téměř neutrálně. Při ostřejším průjezdu prudké zatáčky se sice mírná přetáčivost projeví, ale řidič s ní nemá těžkou práci. Citigo se navíc chová předvídatelně. Řízení je vyladěné tak, aby vyhovalo co největšímu počtu řidičů. Žádná sportovní tuhost, ale také ne „přebujelá posilovna“. Prostě akorát. Později jsme v úzkých uličkách Lisabonu znovu ocenili vynikající manévrovací schopnosti Citigo, provozem se proplétá suverénně a kabina se nenaklání ani při opakovaných prudkých změnách směru. Název Citigo je podle očekávání zcela namístě a jízdními vlastnostmi se tato malá škodovka může měřit s řadou větších aut.

Držet v otáčkách
Do prudkých stoupání bylo ovšem nutné včas podřadit, při opomenutí docházel maloobjemovému agregátu brzy dech. Absenci většího točivého momentu je nutné nahrazovat otáčkámi. Díky perfektní pětistupňové převodovce se v Citigo řadí nejen bez problémů, ale dokonce by se dalo nazvat svého druhu požitkem. Kvalita koncernových manuálních převodovek není ani v nejmenším modelu ochuzena. Testovací trasa nás zavedla také na poměrně dlouhý dálniční úsek. Při táhlých stoupáních opět přišlo na řadu podřazování, ale vystačili jsme se čtyřkou. Na rozdíl od města, kde nás prudké kopce vícekrát donutili zařadit až dvojku. Lisabon je však kupodivu kopcovitější než například Praha, zejména, když máme na mysli sklon stoupání. Osmnáct až dvacet procent každou chvíli... V našich domácích poměrech bychom pravděpodobně vystačili se čtyřkou a trojkou. Před příjezdem do Lisabonu jsme najeli přibližně sto šedesát kilometrů s průměrnou spotřebou 4,8 l benzínu. Dalších asi čtyřicet kilometrů křížem krážem hustým podvečerním provozem města vyústilo v konečnou bilanci – 5,1 l/100 km.

Raději ve dvou
Samostatnou kapitolou je velikost zavazadlového prostoru. Zatímco o prostornosti vpředu není sporu, stejně jako o skromném sezení vzadu, velikost „kufru“ může být předmětem až vášnivé debaty. Je 251 litrů dost nebo málo? Vezmeme-li v úvahu skutečnost, že Citigo míří zejména k párům, a to jakéhokoli věku, zdá se uvedená hodnota dostatečná. S kolegou jsme do zavazadlového prostoru umístili kufr, tašku, dvě bundy a byl téměř plný. Využili jsme však jen základní prostor pod krytem, nad ním zůstalo ještě další místo k využití, nemluvě o možnosti sklopit zadní dělená opěradla. Zavazadelník je krátký, ale hluboký, tvarem připomíná menší šachtu. Citigo se ukazuje v praktickém použití jako skvělý dvoumístný vůz s velkým prostorem pro zavazadla těch dvou cestujících. Řekli jsme jakéhokoli věku. Za univerzálnost vděčí Citigo pěknému a troufáme si tvrdit nadčasovému designu. Nekonfliktní, ale přesto elegantní přední maska může Citigo favorizovat u mnohých či dokonce u většiny zájemců i v rámci koncernové trojice. Citigo se hodí jak pro studenta a jeho přítelkyni na vedlejším sedadle stejně jako bezdětný manželský pár či dvojici, která se ve zralém věku rozhodla po zralé úvaze opustit nadbytečně velké auto, které již dosloužilo a koupit si nejnovější škodovku posvěcenou koncernovou kvalitou.

Manfred Strnad (Text a foto)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy Fotografie k článku Škoda Citigo – První jízdní dojmy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Renault Alpine A110 1.8 Turbo uprostřed a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci