Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala

vloženo

Škoda Citigo se od jara 2017 představí s rozsáhlou modernizací designu exteriéru a přepracovaným interiérem. Nové tvary má kapota, maska chladiče a nárazníky, stejně jako mlhové světlomety s volitelnou Corner funkcí. Nový vzhled doplňují u výbavy Style volitelně dodávaná patnáctipalcová kola z lehkých slitin. Premiéru si Škoda Citigo odbyde na autosalonu v Ženevě a první vozy k zákazníkům přijedou počátkem června.

Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala

Škoda chrlí jeden modernizovaný model za druhým. Kromě zbrusu nového modelu Kodiaq a jeho derivátů Kodiaq Scout a Kodiaq Sportline mladoboleslavská automobilka představila omlazenou čtyřokou Škodu Octavii. Aby toho nebylo málo, v zápětí se objevila Octavia Scout a Octavia RS. A ani zde nabídka nových modelů nekončí. Před týdnem Škoda totiž představila nejrychlejší Škodovku všech dob - Octavii RS 245.


Škoda Citigo narostla o 34 mm do délky na 3.597 mm, zatímco další vnější rozměry – šířka 1.645 mm (pro 5dveřovou variantu), výška 1.478 mm – zůstaly nezměněny. Díky velkorysému rozvoru 2.420 mm vytvořili konstruktéři interiér, který nabízí dostatek prostoru i cestujícím na zadních sedadlech. Objem zavazadlového prostoru 251 litrů patří k největším ve třídě, po sklopení zadních sedadel objem vzroste až na 951 litrů. Škoda Citigo je nabízena ve výbavách Active, Ambition a Style. Navíc jsou k dispozici i varianty Monte Carlo a akční nabídka Fresh.



Příď modelu Škoda Citigo byla důkladně přepracována: nová kapota, nová maska chladiče, upravený nárazník a pozměněná mlhová světla dodávají vozu nový svěží vzhled. Zatmavené zadní skupinové svítilny jsou nyní k dispozici i pro výbavu Ambition. Pro výbavu Style je k dispozici ColourConcept se střechou a kryty zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě. Přední světlomety jsou vybavené LED-světlem pro denní svícení a mlhová světla mohou být volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří, tak, že při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé nebo levé mlhové světlo. Nabídku možností individualizace vozu doplňují nová patnáctipalcová kola z lehkých slitin ve stříbrné a antracitové kombinaci pro výbavu Style a nový odstín vrchního laku zelená Kiwi.



Vysokou úroveň bezpečnosti zajistí automatický asistent City Safe Drive. Volitelná funkce nouzové brzdy pomáhá zabraňovat kolizím v městském provozu. Asistent se aktivuje automaticky při rychlostech od 5 do 30 km/h. Laserový senzor v čelním okně skenuje oblast deseti metrů před vozem. V případě hrozící kolize – pokud řidič nezareaguje – se připraví brzdová soustava a zvýší se citlivost hydraulického brzdového asistenta. V případě potřeby systém naplno zabrzdí až do zastavení vozidla nebo – pokud řidič nebrzdí s dostatečnou intenzitou – jej podpoří plným brzdným účinkem. City Safe Drive tak v závislosti na rychlosti a konkrétní situaci může kolizi zabránit nebo alespoň podstatně zmírnit její intenzitu.

Interiér novinky zaujme svým jasným a přehledným provedením a uspořádáním palubních přístrojů. Sdružený přístrojový panel s tachometrem, otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva má nový design a je k dispozici ve dvou různých verzích. Sedadla s integrovanou opěrkou hlavy zajišťují dobré boční vedení a na volitelně dodávaném kůží obšitém multifunkčním volantu je možno ovládat i rádio a telefon, aniž by bylo nutné pouštět volant z rukou. Automatická klimatizace kdykoli zajistí příjemnou teplotu. Na přání je dodáván také displej Maxi DOT s vysokým rozlišením i světelný a dešťový senzor.



Rádia Blues a Swing nabízí mnoho možností připojení – od AUX-IN přes slot na SD-karty až po USB-konektor. Swing nabízí barevný displej, šest reproduktorů a Bluetooth-připojení. Systém tak lze spojit s chytrým telefonem, který je možno uložit do speciálního držáku na palubní desce. Aplikace Move&Fun, běžící na telefonech v operačních systémech iOS a Android, slouží k navigaci, zobrazení jízdních dat, handsfree-telefonování, sledování jízdních parametrů i poslech reprodukované hudby a rádia.

Nechybí odkládací prostory ve středové konzole a ve schránce před sedadlem spolujezdce, držáky lahví (až o objemu jednoho litru) a držáky nápojových pohárků jsou stejně praktické, jako držáky multimediálních zařízení ve středovém panelu. Síťky v zavazadlovém prostoru a praktické sítové kapsy na předních sedadlech nabízí řadu možnosti k uložení různých drobností.

Aplikace Move&Fun, která je k dispozici pro chytré telefony s operačním systémem iOS a Android, nabízí další možností pro využití dodatečných funkcí. Mobilní telefon se nejprve upevní do držáku a tím se naváže spojení se systémem infotainmentu na bázi Bluetooth. Následně se uživatel prostřednictvím ovládacího systému vozu dostane i na kontakty a playlisty, uložené v telefonu. Palubní počítač poskytuje údaje o spotřebě paliva a další užitečné informace. Funkce DriveGreen aplikace Move&Fun řidiči pomáhá v dosažení hospodárného stylu jízdy. Nedílnou součástí aplikace Move&Fun je také navigace.

Mezi četnými ‚Simply Clever’ detaily je nyní deštník pod sedadlem spolujezdce, řada odkládacích a úložných prostor, držák na nápoje nebo chytrý telefon, háček na tašku v přihrádce před sedadlem spolujezdce i praktický síťový program v zavazadlovém prostoru.

Paletu pohonných jednotek modelu Škoda Citigo tvoří tři moderní tříválcové motory – dva benzinové a jeden s úpravou pro provoz na zemní plyn nebo benzin. Agregáty o objemu 1,0 litru, uložené vpředu napříč, pohánějí přední kola. Motory se i navzdory malému zdvihovému objemu vyznačují vysokým točivým momentem při nízké hladině hluku.



Základním agregátem je motor 1,0 MPI  o výkonu 44 kW (60 k) a točivým momentem 95 Nm při 3.000 min-1. Škoda Citigo s ním z 0 na 100 km/h akceleruje za 14,4 s a dosahuje maximální rychlosti 162 km/h. U motoru 1,0 MPI s výkonem 55 kW (75 k) je k dispozici shodné maximum točivého momentu (95 Nm při 3.000 min-1). Škoda Citigo s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h z klidu za 13,5 s a dosahuje nejvyšší rychlost 173 km/h.

K dispozici je také motor poháněný zemním plynem nebo benzinem – varianta 1,0 G-TEC. Tříválec upravený pro plynový pohon má výkon 50 kW (68 k). S ním trvá vozu Škoda Citigo zrychlení z 0 na 100 km/h 16,3 s, maximální rychlost činí 165 km/h a průměrná spotřeba pouhých 4,5 m3 zemního plynu na 100 km. Emise CO2 na kilometr jízdy přitom činí pouhých 82 gramů.

Inovovaný model CITIGO bude v České republice možno objednávat v průběhu měsíce dubna, první vozy dorazí k zákazníkům počátkem června 2017.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala Fotografie k článku Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala Fotografie k článku Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala Fotografie k článku Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala Fotografie k článku Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala Fotografie k článku Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala Fotografie k článku Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala Fotografie k článku Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy