Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou

vloženo

Omlazení přineslo přepracovanou příď včetně nového nárazníku, mlhovek s funkcí Corner či novou masku chladiče. Změn se dočkala také kapota motoru, palubní technika nebo asistenční systémy. Nechybí speciální provedení Monte Carlo, akční model Fresh či verze na CNG s nejnižšími kilometrovými náklady.

Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou

Třídveřové Citigo startuje na ceně 197 900 Kč, přičemž za druhý pár dveří připlatíte 10 000 Kč. V obou případech dostanete pětistupňovou manuální převodovku - za automatizovanou převodovku se připlácí rozumných 13 tisíc korun.


Inovovaný vůz ŠKODA CITIGO přichází v třídveřovém a pětidveřovém provedení s řadou novinek v oblasti designu, techniky a výbavy. Příď vozu i záď prošly modernizací vzhledu. S délkou 3 597 mm, šířkou 1 645 mm a výškou 1 478 mm (pětidveřová verze) patří model ŠKODA CITIGO k nejkompaktnějším a zároveň nejprostornějším vozům ve svém segmentu. Na výběr jsou tři výbavové stupně: Active, Ambition a Style. Kromě toho je v nabídce speciální model ŠKODA CITIGO MONTE CARLO a akční model ŠKODA CITIGO FRESH. ŠKODA CITIGO je univerzální vůz do města – snadno ovladatelný i přehledně uspořádaný.

Ke kompletně přepracované přídi patří nová kapota motoru, upravený nárazník, pozměněné mlhové světlomety a nově tvarovaná maska chladiče s typickým designem značky ŠKODA. Přední světlomety jsou vybaveny LED světly pro denní svícení (součástí standardní výbavy od výbavového stupně Ambition). Mlhové světlomety jsou nabízeny s funkcí Corner (na přání ve výbavovém stupni Style a u speciálního modelu ŠKODA CITIGO MONTE CARLO a akčního modelu ŠKODA CITIGO FRESH). O zvýšený komfort se navíc stará systém City Safe Drive se světelným a dešťovým senzorem a Light Assist s funkcí Coming Home a Leaving Home (na přání ve výbavovém stupni Style a u speciálního modelu ŠKODA CITIGO MONTE CARLO a akčního modelu ŠKODA CITIGO FRESH).

new skoda citigo 2017

Pro záď jsou charakteristické zatmavené zadní svítilny nabízené od výbavového stupně Ambition. Ve výbavovém stupni Style lze mít na přání střechu vozu a kryty vnějších zrcátek nalakovány bíle nebo černě (není k dispozici pro barvy vnějšího laku žlutá Sunflower a modrá Sapphire).

V nabídce jsou čtrnácti-, patnácti- a šestnáctipalcová kola. Nově jsou nabízena patnáctipalcová kola z lehké slitiny „Conan“ s leštěným povrchem ve stříbrném či antracitovém provedení (na přání ve výbavovém stupni Style). Osm paprsků připomíná svým tvarem turbínu. Ve výbavovém stupni Style jsou nově na přání nabízena šestnáctipalcová kola z lehké slitiny „Scorpius“ v leskle černé barvě. V barvách karoserie je metalický odstín zelená Spring nahrazen zářivým nemetalickým odstínem zelená Kiwi.

Velkorysý interiér, typický pro značku ŠKODA, nabízí šířku ve výšce loktů vpředu 1 369 mm (pětidveřová varianta) a zavazadlový prostor o objemu 251 l, který sklopením opěradel zadních sedadel narůstá u třídveřové varianty na 951 l a u pětidveřové varianty na 959 l. Dlouhý rozvor 2 420 mm vytváří dostatek místa vzadu, což poskytuje prostor pro pohodlné cestování čtyřem osobám. Funkce Easy Entry u třídveřové varianty (standardně dodávaná od výbavového stupně Ambition) usnadňuje nastupování na zadní sedadla.

Prostor pro hlavu cestujících nad zadními sedadáky činí velkorysých 947 mm, nad předními 993 mm. Také vnitřní šířka ve výšce loktů vzadu 1 389 mm u třídveřové varianty (1 388 mm u pětidveřové varianty) je, s ohledem na vnější rozměry automobilu, velkorysá.

skoda citigo ceny

Multifunkční kožený volant a Climatronic
Přístrojová deska vozu ŠKODA CITIGO je uspořádána jasně a přehledně. Sdružený panel přístrojů s tachometrem, otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva má nový design a je k dostání ve dvou různých verzích. Všechna CITIGO mají tříramenný volant s logem ŠKODA. Na přání je nyní dodáván také multifunkční kožený volant. S ním lze ovládat telefon a rádio, aniž by bylo nutné pustit volant z rukou. Na přání dodávaná, automatická, elektronicky regulovaná klimatizace Climatronic zajišťuje ve voze stále příjemnou teplotu bez ohledu na okolní prostředí.

Infotainment systém Swing a aplikaci Move & Fun lze propojit s chytrým telefonem
Nová generace hudebních systémů Blues a Swing nabízí mnoho možností propojení – od aux-in konektoru, přes slot na SD karty, až po USB konektor. Na přání je k dispozici příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB. Hudební systém Swing nabízí barevný displej, šest reproduktorů a Bluetooth připojení. S ním je možné propojit infotainment systém Swing s chytrým telefonem. Aplikace Move & Fun, běžící na chytrých telefonech v operačních systémech iOS a Android, slouží k navigaci, zobrazení jízdních dat, telefonování pomocí handsfree, poslechu reprodukované hudby a rádia, a poskytuje tipy pro úspornou jízdu.

Asistenční systémy a rozsáhlá bezpečnostní výbava
Funkce nouzového brzdění systému City Safe Drive pomáhá zabraňovat kolizím v městském provozu. Asistent se aktivuje automaticky při rychlostech od 5 do 30 km/h. Laserový senzor v horní části čelního skla skenuje oblast deseti metrů před vozidlem. Pokud hrozí kolize a řidič nereaguje, aktivuje se nejprve brzdová soustava a zvýší se citlivost hydraulického brzdového asistenta. V případě potřeby iniciuje systém brzdění až do úplného zastavení. Pokud řidič nezabrzdí dostatečně silně, zvýší systém automaticky brzdný tlak.

Součástí standardní výbavy jsou čtyři airbagy, elektronická kontrola stability ESC, systém ASR, elektronická uzávěrka diferenciálu, elektromechanický posilovač řízení, tříbodové bezpečnostní pásy na všech čtyřech sedadlech (vpředu s předpínači pásů), příprava Isofix na vnějších zadních sedadlech (včetně upevnění TopTether), automatická aktivace varovných světel během nouzového brzdění, asistent při rozjezdu do kopce a také kontrola tlaku v pneumatikách.

citigo monte carlo

Tři tříválcové motory
ŠKODA CITIGO může být vybavena jedním ze tří moderních tříválcových motorů se zdvihovým objemem 999 cm3. Agregáty pohánějí přední kola, jsou uložené vpředu napříč, mají výkon 44 kW (60 k), 50 kW (68 k, pohon na zemní plyn nebo benzin) a 55 kW (75 k). Navzdory malému zdvihovému objemu se litrový motor vyznačuje ve všech výkonových verzích vysokým točivým momentem, nízkou hladinou hluku a vysokou účinností. Všechny motory plní přísné požadavky emisní normy EU 6.

Základní variantou je litrový motor o výkonu 44 kW (60 k). Maximální točivý moment 95 Nm je dostupný při 3 000 min-1. Vůz ŠKODA CITIGO zrychluje z 0 na 100 km/h za 14,4 s. Jeho nejvyšší rychlost činí 162 km/h. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou činí jeho průměrná spotřeba 4,4 l/100 km, emisní hodnoty CO2 činí 101 g/km.

Silnější varianta motoru vozu ŠKODA CITIGO dává nejvyšší výkon 55 kW (75 k). Maximálního točivého momentu 95 Nm je dosaženo při 3 000 min-1. Maximální rychlost činí 173 km/h (s manuální převodovkou), zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 13,5 s. Průměrná spotřeba s manuální převodovkou činí 4,4 l/100 km, hodnota emisí CO2 činí 101 g/km.

Pohon na zemní plyn: G-TEC jako cenově výhodná a ekologická alternativa
Vůz ŠKODA CITIGO 1,0 G-TEC s pohonem na zemní plyn disponuje ve standardní výbavě automatickým systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Velmi ekologickou verzi s pohonem na zemní plyn je možné objednávat ve výbavových stupních Active, Ambition a Style a také s akčním modelem ŠKODA CITIGO FRESH.

Ve variantě s pohonem na zemní plyn pracuje již zmíněný litrový tříválcový agregát, který byl speciálně upraven pro provoz na zemní plyn a benzin. Výkon činí 50 kW (68 k). Model ŠKODA CITIGO G-TEC si vystačí s pouhými 4,5 kg/100 km zemního plynu. Vypouští přitom pouhých 82 g CO2/km a pyšní se z hlediska energetické úspornosti nejlepší třídou A.

Převodovka, řízení, odlehčená konstrukce
Krátké převisy, velký rozvor náprav a tuhá struktura karoserie společně vytvářejí solidní základ pro pečlivé vyladění podvozku a tím také dobrou jízdní dynamiku. Vysokopevnostní ocel snižuje hmotnost a zvyšuje bezpečnost vozu. Lehká manuální nebo automatizovaná převodovka společně s inteligentním řízením se starají o snížení spotřeby paliva. Ve všech výbavových stupních se používá elektromechanický posilovač řízení s elektromotorem na sloupku řízení. Posilovač řízení je v činnosti pouze tehdy, je-li jeho účinek potřeba.

Vůz ŠKODA CITIGO nabízí pětistupňovou manuální převodovku nebo pětistupňovou automatizovanou převodovku. Při jejím vývoji se pozornost soustředila na konstrukci s optimalizovanou hmotností a minimálními prostorovými nároky. Manuální převodovka váží pouhých 27 kg. Automatizovaná verze převodovky patří s necelými 30 kg také k nejlehčím automatickým převodovkám, které kdy byly vyrobeny. Automatizovaná převodovka snižuje spotřebu benzinu ve srovnání s manuální převodovkou až o 0,1 l/100 km.

Struktura karoserie vozu ŠKODA CITIGO není jen měřítkem z hlediska bezpečnosti. Vysokou tuhostí splňuje také mimořádné nároky z hlediska hlučnosti a vibrací.

citigo interior

Simply Clever řešení na palubě
Množství chytrých nápadů, které jsou ve všech modelech české tradiční značky, se stalo mottem celé palety modelů značky ŠKODA: SIMPLY CLEVER. Také nejmenší zástupce má řešení, která zpříjemňují pobyt ve voze. Například deštník pod sedadlem spolujezdce, držák výstražné vesty pod sedadlem řidiče, výklopný držák tašky na odkládací schránce před spolujezdcem, odkládací kapsy na vnitřních stranách opěradel předních sedadel, držák na multimediální přístroje ve středové konzoli, držák parkovacího lístku na čelním skle a sluneční clony, držák nápojů mezi předními sedadly, držák na lahve o objemu 1,5 l v odkládací schránce předních dveří, variabilní dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru, síťový program a háčky na uchycení zavazdel v zavazadlovém prostoru, sklopné opěradlo sedadla spolujezdce (pětidveřové provedení), odkládací schránky vedle zadních sedadel (třídveřové provedení), přenosný koš na odpadky. Celkem se v třídveřovém provedení nachází 16 Simply Clever prvků. V pětidveřové verzi se nachází také celkem 16 Simply Clever prvků.

ŠKODA CITIGO MONTE CARLO
ŠKODA CITIGO MONTE CARLO je sportovně laděný model s řadou atraktivních detailů. Mezi charakteristické prvky patří sportovní podvozek snížený o 15 mm, přední a zadní spoiler a svébytný design vycházející z prvků využívaných v motorsportu. Při čelním pohledu zaujme upravený přední spoiler. Rámeček masky chladiče a kryty vnějších zrcátek jsou provedeny v černé barvě. Zadní boční okna a sklo pátých dveří jsou zatmavená (SunSet). Také interiér budí pozornost díky potahům sedadel v barevném provedení MONTE CARLO s červenými prvky, které jsou speciálně navržené pro tento model. Vůz ŠKODA CITIGO MONTE CARLO, který je nabízen v třídveřovém či pětidveřovém provedení, vychází z výbavového stupně Ambition. Podběhy kol dobře vyplňují černá 15“ kola z lehké slitiny „Crux“ s pneumatikami o rozměrech 185/55.

ŠKODA CITIGO FRESH
Atraktivní sadu standardní výbavy s příznivou cenou přiváží akční model ŠKODA CITIGO FRESH. Ke standardní výbavě patří proti výchozímu výbavovému stupni Style mj. zatmavené sdružené zadní svítilny, přední mlhové světlomety, barevné prvky v interiéru, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, tříramenný multifunkční kožený volant, čtrnáctipalcová kola z lehké slitiny „Apus“, kožené madlo ruční brzdy, kožená hlavice řadicí páky, zadní parkovací senzory a vyhřívání předních sedadel.


Petr Šikl, Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou Fotografie k článku Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu