Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR

vloženo

Šampion v úsporné jízdě Gerhard Plattner stanovil nový rekord - tentokrát s vozem Škoda Citigo CNG. Po pěti dnech a 2.619 kilometrech dojel do Stockholmu, do cíle své rekordní cesty, při níž dosáhl průměrné spotřeby 2,39 kg zemního plynu na 100 km. Tento Rakušan dosáhl nižších hodnot spotřeby vozu Škoda Citigo CNG než udává výrobce. Na nákup paliva mu stačilo méně než 100 EUR.

Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR

Škoda Citigo CNG prokazuje, že je schopna nabídnout mobilitu mimořádně šetrnou k životnímu prostředí. Efektivní koncepcí pohonu na zemní plyn stanovila značka Škoda, v případě tohoto městského vozu, zcela nová měřítka. Emise CO2 tohoto vozu činí v normovaném jízdním cyklu jen 79 gramů na kilometr. Tato nízká hodnota je možná díky palivu, kterým je zemní plyn a technologii Škoda Green tec, která obsahuje prvky jako je systém start-stop, rekuperace brzdné energie nebo použití pneumatik s optimalizovaným valivým odporem. Tento městský vůz s výkonem 50 kW (68 PS) spotřebuje v normovaném cyklu pouhých 2,9 kg, resp. 4,4 m3 zemního plynu na 100 km.


Ale specialista na úspornou jízdu tuto již beztak velmi nízkou hodnotu na své trati dlouhé 2 619 kilometrů, sahající z italské Vicenzy do švédského hlavního města Stockholmu, pokořil: Vůz spotřeboval průměrně pouhých 2,39 kg zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 65 gramů CO2 na kilometr. „Během posledních dvou dnů to bylo trochu napjaté, ale o úspěchu jsem ani chvíli nepochyboval. Citigo je opravdu všestranný vůz i při dlouhých jízdách,“ říká šťastný Plattner po svém příjezdu do Stockholmu.

Po 515 kilometrech ujetých včera, tedy ve čtvrtek, bylo dnes na programu ještě posledních 336 kilometrů cesty. Obratnost nejmenšího vozu Škoda se právě při vjezdu do centra Stockholmu ukázala jako obrovská výhoda. „Proplétali jsme se rychle a velmi obratně hustým městským provozem a přitom se nám podařilo ještě ušetřit palivo,“ popisuje Plattner své dojmy ze Stockholmu.

Tento výsledek mne velmi potěšil. Jde o důkaz úspornosti motoru vozu Škoda Citigo, který spaluje zemní plyn. Přes nečekané zvýšení cen CNG v Itálii a ve Švédsku mi omezený rozpočet na palivo stačil a dokonce ještě 18,76 Euro zbylo,“ říká Plattner. „Projel jsem devět zemí a ujel 2 619 km za pět dní. I na tak dlouhé cestě se mi v tomto malém městském autě jelo dobře. Náladu na cestě nepokazila ani skutečnost, že jedna z čerpacích stanic, na které mělo dojít k tankování, měla zavřeno. Dojet k dalšímu místu nebyl problém,“ uzavírá v cíli Citigo CNG Tour Gerhard Plattner.

Malá, výkonná a „Simply Clever“, to je Škoda Citigo. Od konce roku 2011 se nejmenší vůz značky Škoda vyrábí v Bratislavě a získává nadšené zákazníky. Škoda Citigo CNG se vyznačuje zcela mimořádnou efektivností. S tímto vozem pro všední den dosáhnete bez problému maximální rychlosti 164 km/h. Jeho litrový tříválcový motor poskytuje výkon 50 kW. S pouhými 2,9 kilogramy zemního plynu na 100 kilometrů patří Citigo k nejúspornějším vozům na světě.

Pro Gerharda Plattnera je vedle nízké hodnoty součinitele odporu vzduchu (cx=0,33) velmi důležitá i nízká hmotnost vozidla. Škoda Citigo CNG totiž váží pouhých 1.031 kilogramů. To je podmínkou mimořádně úsporné jízdy. Přitom jde o plnohodnotný automobil, který je úsporný v každé životní situaci.

Škoda Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up