Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR

vloženo

Šampion v úsporné jízdě Gerhard Plattner stanovil nový rekord - tentokrát s vozem Škoda Citigo CNG. Po pěti dnech a 2.619 kilometrech dojel do Stockholmu, do cíle své rekordní cesty, při níž dosáhl průměrné spotřeby 2,39 kg zemního plynu na 100 km. Tento Rakušan dosáhl nižších hodnot spotřeby vozu Škoda Citigo CNG než udává výrobce. Na nákup paliva mu stačilo méně než 100 EUR.

Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR

Škoda Citigo CNG prokazuje, že je schopna nabídnout mobilitu mimořádně šetrnou k životnímu prostředí. Efektivní koncepcí pohonu na zemní plyn stanovila značka Škoda, v případě tohoto městského vozu, zcela nová měřítka. Emise CO2 tohoto vozu činí v normovaném jízdním cyklu jen 79 gramů na kilometr. Tato nízká hodnota je možná díky palivu, kterým je zemní plyn a technologii Škoda Green tec, která obsahuje prvky jako je systém start-stop, rekuperace brzdné energie nebo použití pneumatik s optimalizovaným valivým odporem. Tento městský vůz s výkonem 50 kW (68 PS) spotřebuje v normovaném cyklu pouhých 2,9 kg, resp. 4,4 m3 zemního plynu na 100 km.


Ale specialista na úspornou jízdu tuto již beztak velmi nízkou hodnotu na své trati dlouhé 2 619 kilometrů, sahající z italské Vicenzy do švédského hlavního města Stockholmu, pokořil: Vůz spotřeboval průměrně pouhých 2,39 kg zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 65 gramů CO2 na kilometr. „Během posledních dvou dnů to bylo trochu napjaté, ale o úspěchu jsem ani chvíli nepochyboval. Citigo je opravdu všestranný vůz i při dlouhých jízdách,“ říká šťastný Plattner po svém příjezdu do Stockholmu.

Po 515 kilometrech ujetých včera, tedy ve čtvrtek, bylo dnes na programu ještě posledních 336 kilometrů cesty. Obratnost nejmenšího vozu Škoda se právě při vjezdu do centra Stockholmu ukázala jako obrovská výhoda. „Proplétali jsme se rychle a velmi obratně hustým městským provozem a přitom se nám podařilo ještě ušetřit palivo,“ popisuje Plattner své dojmy ze Stockholmu.

Tento výsledek mne velmi potěšil. Jde o důkaz úspornosti motoru vozu Škoda Citigo, který spaluje zemní plyn. Přes nečekané zvýšení cen CNG v Itálii a ve Švédsku mi omezený rozpočet na palivo stačil a dokonce ještě 18,76 Euro zbylo,“ říká Plattner. „Projel jsem devět zemí a ujel 2 619 km za pět dní. I na tak dlouhé cestě se mi v tomto malém městském autě jelo dobře. Náladu na cestě nepokazila ani skutečnost, že jedna z čerpacích stanic, na které mělo dojít k tankování, měla zavřeno. Dojet k dalšímu místu nebyl problém,“ uzavírá v cíli Citigo CNG Tour Gerhard Plattner.

Malá, výkonná a „Simply Clever“, to je Škoda Citigo. Od konce roku 2011 se nejmenší vůz značky Škoda vyrábí v Bratislavě a získává nadšené zákazníky. Škoda Citigo CNG se vyznačuje zcela mimořádnou efektivností. S tímto vozem pro všední den dosáhnete bez problému maximální rychlosti 164 km/h. Jeho litrový tříválcový motor poskytuje výkon 50 kW. S pouhými 2,9 kilogramy zemního plynu na 100 kilometrů patří Citigo k nejúspornějším vozům na světě.

Pro Gerharda Plattnera je vedle nízké hodnoty součinitele odporu vzduchu (cx=0,33) velmi důležitá i nízká hmotnost vozidla. Škoda Citigo CNG totiž váží pouhých 1.031 kilogramů. To je podmínkou mimořádně úsporné jízdy. Přitom jde o plnohodnotný automobil, který je úsporný v každé životní situaci.

Škoda Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR Fotografie k článku Škoda Citigo CNG umí 2.619 km za 81 EUR
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI