Škoda Auto vyrobila od spojení s koncernem Volkswagen již 5 000 000 vozů

vloženo

Již 5.000.000 vozů vyrobila Škoda Auto od roku 1991, kdy se stala součástí koncernu Volkswagen. Pětimilióntým automobilem, který sjel 1. listopadu 2005 ve 13:00 z montážní linky továrny v Mladé Boleslavi, se stala nová Škoda Octavia Ambiente s benzínovým motorem 1.6 MPI/75 kW.

Škoda Auto vyrobila od spojení s koncernem Volkswagen již 5 000 000 vozů Jubilejní vůz v béžové metalické barvě Sahara věnovala společnost Škoda Auto Pečovatelské službě města Mladá Boleslav, která zajišťuje pomoc 700-ti seniorům a zdravotně postiženým občanům ve středočeském kraji. Koncern Volkswagen vstoupil do české automobilky Škoda v dubnu 1991. V té době firma vyráběla ročně cca 170 000 vozů jediné řady - Škoda Favorit. Prvním výsledkem spolupráce byl jeden z nejúspěšnějších automobilů v dosavadní historii značky - Škoda Felicia, které se až do ukončení výroby v polovině roku 2001 prodalo rekordních 1 420 441 kusů.
Prvním modelem značky, který využil strategii sdílených společných modulů a technologií s dalšími vozy koncernu Volkswagen, byla Škoda Octavia. Pro její výrobu byl v roce 1996 v Mladé Boleslavi vybudován nový montážní závod, dodnes považovaný za jeden z nejmodernějších v Evropě. Škoda Octavia se stala zároveň symbolem zásadního přerodu celého podniku a nastoupení nové cesty vedoucí k obnovení prestiže a image značky. Pro náročnou výrobu největší škodovky – luxusního vozu Superb – byl v roce 2001 postaven zcela nový závod v Kvasinách.
Za více jak čtrnáct let spolupráce společnosti Škoda Auto s koncernem Volkswagen byly všechny oblasti výroby včetně produkce agregátů a montážních závodů vybaveny nejmodernějšími technologiemi a uvedeny do plně konkurenceschopného stavu. Největší počet vozů Škoda od vstupu koncernu VW v roce 1991 – 3 756 148 sjel z montážních linek základního závodu v Mladé Boleslavi. V Mladé Boleslavi je dnes soustředěná výroba a montáž vozů řad Fabia, Octavia a také produkce motorů a převodovek, určených nejenom pro vozy Škoda, ale i pro další značky koncernu VW. Montážní závod Vrchlabí, který se specializuje na výrobu vozů Octavia Tour a speciálních verzí modelu Octavia (sportovní Octavia RS a vozy s pohonem všech kol – Octavia Combi 4x4) vyrobil za toto období 727 046 automobilů. Pobočný závod v Kvasinách, kde je v současnosti soustředěná montáž modelu Superb a kde se připravuje zahájení výroby nové modelové řady Škoda Roomster vyrobil od vstupu koncernu VW celkem 389 697 vozů.
Na výrobě vozů Škoda se až do roku 2000 podílel také montážní závod Volkswagen Poznaň v Polsku, v současnosti sjíždění automobily značky Škoda z montážních linek továren na Ukrajině, v Bosně a Hercegovině, v Indii a v Kazachstánu. V rámci dlouhodobé strategie mezinárodní expanze značky se připravuje zahájení produkce vozů Škoda také v Číně. Jubilejním pětimilióntým automobilem je typ Škoda Octavia nové generace, který byl poprvé uveden na trh na jaře 2004. Verze Octavia Combi a Octavia Combi 4x4 následovaly na podzim 2004 a v letošním roce byla nabídka této modelové řady doplněná i o sportovní rodinný vůz – Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS. Popularitu modelu Octavia dokazují prodejní výsledky, jeho technickou vyspělost pak ocenění odborníků.
Škoda Octavia nové generace se stala automobilem roku nejen v České republice, ale také ve Finsku, Velké Británií, v Litvě, Bulharsku nebo v Srbsku a Černé hoře. Škoda Octavia získala také prestižní cenu „Zlatý volant“, ocenění „Auto Trophy“, v Itálii prestižní titul „Nejhezčí auto světa“ a v České republice cenu „Nejhezčí auto roku 2005“. V letošním roce si automobilka Škoda připomíná také 100 let od vyrobení prvního automobilu a 110 let od zahájení výroby dopravních prostředků v Mladé Boleslavi. V současné době se vozy značky Škoda prodávají na 85 trzích celého světa a celková produkce Škoda Auto by měla v letošním roce dosáhnout rekordních 491 000 automobilů modelových řad Škoda Fabia, Octavia Tour, Octavia a Superb.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Auto vyrobila od spojení s koncernem Volkswagen již 5 000 000 vozů Fotografie k článku Škoda Auto vyrobila od spojení s koncernem Volkswagen již 5 000 000 vozů Fotografie k článku Škoda Auto vyrobila od spojení s koncernem Volkswagen již 5 000 000 vozů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné
05.05.2017
Renault Kadjar dostal motor 1,6 TCe s výkonem 165 koní