Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení

vloženo

Před 25 lety byly položeny základy mimořádně úspěšné spolupráce. Dne 16. dubna 1991 bylo oficiálně odstartováno partnerství mezi koncernem Volkswagen a automobilkou Škoda. V následujícím čtvrt století se tradiční česká automobilka rozvinula z lídra domácího trhu v mezinárodně úspěšného výrobce. Za přítomnosti předsedy české vlády Bohuslava Sobotky, šéfa koncernu Volkswagen Matthiase Müllera a předsedy podnikové rady Odborů KOVO ŠKODA AUTO Jaroslava Povšíka dnes předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier připomněl tento významný milník v dosavadní 121leté historii podniku. Slavnosti v reprezentativním Laurin & Klement Fóru firemního ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi se zúčastnilo zhruba 500 pozvaných hostů, reprezentantů politického, ekonomického a společenského života.

Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení

Škoda patří k automobilkám s nejbohatší tradicí a díky silnému týmu spolupracovníků dosáhla za uplynulé čtvrtstoletí skutečně mimořádného úspěchu,“ říká Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, a dodává: „Z původní společnosti, která na počátku 90. let nabízela jednu modelovou řadu a vyráběla 170 000 vozidel ročně je dnes silná, mezinárodně úspěšná společnost, nabízející 6 modelových řad ve více než 40 variantách. Dnes ročně vyrábíme přes jeden milion vozů ve 14 závodech na dvou kontinentech a jsme zastoupeni na více než 100 trzích světa. Tyto úspěchy jsou zásluhou dobré spolupráce mezi automobilkou Škoda a koncernem Volkswagen, ale zejména týmu vysoce kompetentních a motivovaných zaměstnanců a spolupracovníků naší automobilky.

Podpora stabilního podnikatelského prostředí, získávání nových investic a vytváření nových pracovních míst patří mezi hlavní priority vládní koalice. ŠKODA AUTO se za posledních 25 let stala jedním z motorů české ekonomiky. Nedávno vláda podpořila rozvoj průmyslové zóny Solnice-Kvasiny v Královéhradeckém kraji, kde ŠKODA AUTO investuje přes 7,2 miliardy korun a vytváří přes 2000 pracovních míst. Také tato poslední investice potvrzuje, že společnost ŠKODA AUTO je jedním z nejvýznamnějších investorů a zaměstnavatelů v České republice. Rád bych společnosti popřál stabilní a úspěšný rozvoj v dalších letech,“ uvedl předseda vlády ČR Bohuslav Sobotka.

V roce 1990 se československé vládě přihlásilo několik automobilek ze západní Evropy i ze zámoří se zájmem o tradiční značku, jejíž kořeny sahají až do roku 1895. Vláda po náročném výběru a zvážení nabídek schválila fúzi automobilky ŠKODA s koncernem Volkswagen. Ten byl v té době již jasně největším výrobcem aut v Evropě a v rámci strategického partnerství oceňoval vzdělaný, kreativní a motivovaný tým zaměstnanců i tradiční českou zručnost a inženýrský um. Dne 28. března 1991 podepsali český ministr průmyslu Jan Vrba a Dr. Carl Hahn, předseda představenstva koncernu Volkswagen, smlouvu o přijetí automobilky, tehdy nesoucí název ,ŠKODA, automobilová akciová společnost‘, do koncernu Volkswagen. Dne 16. dubna 1991 vstoupil dokument v platnost. Koncern Volkswagen následně svůj podíl postupně zvyšoval, až se stal 30. května roku 2000 stoprocentním vlastníkem akciové společnosti ŠKODA AUTO.

Partnerství značky ŠKODA a koncernu Volkswagen je příkladem úspěšné evropské spolupráce. Před 25 lety byla ŠKODA automobilkou s velkou tradicí a velkým potenciálem. Dnes je ŠKODA AUTO motorem českého exportu a jedna z nejdynamičtěji se vyvíjejících značek na světě,“ říká Matthias Müller, předseda představenstva koncernu Volkswagen. „Digitalizace a elektromobilita nás staví před velké výzvy, ale především otvírají zcela nové šance. Jako součást koncernu Volkswagen má ŠKODA AUTO všechny předpoklady v této výzvě obstát, ať již z pohledu zákazníků, zaměstnanců nebo výrobních závodů. Proto se musíme nově podívat nejen na automobil jako takový, ale i na naši společnost. A to činíme v rámci koncernu společně,“ doplňuje M. Müller.

Dynamický rozvoj značky ŠKODA umožnil rozsáhlý koordinovaný investiční program. Od roku 1991 do března 2016 směřovalo do nových modelů, do výzkumu a vývoje i do rozšíření výrobních kapacit více než 300 miliard korun (zhruba 11 miliard eur). S 28.500 zaměstnanci je dnes ŠKODA AUTO jedním z největších a nejatraktivnějších zaměstnavatelů v České republice. Přitom byla výrobní základna v podobě tří tradičních českých závodů společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí rozšířena o další kapacity koncernu v Číně, Indii, v Rusku a na Slovensku. K tomu je nutno přičíst i montážní závody na Ukrajině a v Kazachstánu.

Společná cesta automobilky ŠKODA a koncernu Volkswagen dosáhla dalšího milníku v podobě výročí čtvrt století od spojení obou firem“, říká Jaroslav Povšík, předseda podnikové rady Odborů KOVO ŠKODA AUTO a dodává: „Na výkon našich zaměstnanců můžeme být právem hrdí. Bez nich by úspěšný příběh uplynulých 25 let nebyl vůbec myslitelný. Znovu se ukázalo, že model spolurozhodování, který zavedl Volkswagen, je úspěšný a přináší spokojenost a rekordy.

Srdce globálně úspěšné značky tepe i nadále v Mladé Boleslavi, v jednom z rodišť evropského automobilového průmyslu. Zde se již 121 let nachází sídlo společnosti a její hlavní výrobní závod. Zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement patří mezi průkopníky evropského automobilismu, kteří – nadšeni motorizovanou mobilitou na dvou a čtyřech kolech – roku 1895 položili základ dnešní automobilky.

ŠKODA je dnes jedním z pilířů české ekonomiky: roku 2015 generovala automobilka téměř 4,5 % českého HDP a vytvořila 8 % českého exportu. Značka přitom stále znovu dosahuje prodejních rekordů: V roce 2015 vzrostly prodeje o 1,8 procenta na 1.055.500 vozů (2014: 1.037.200). Tržby se zvýšily o 6,2 procenta na novou rekordní hodnotu 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur), provozní zisk vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur). Do konce března 2016 celosvětové prodeje značky ŠKODA vzrostly o 4,3 procenta na 276.600 vozů a dosáhly tak nové rekordní hodnoty za první tři měsíce roku.

Další impulzy pro růst výroby a prodeje budou spojený s modelovou ofenzívou v segmentu SUV. Jak by mohl vypadat designový jazyk značky ŠKODA v tomto celosvětově prosperujícím segmentu, ukázala studie ŠKODA VisionS, vystavená na letošním autosalonu v Ženevě. Sériový model pak bude mít světovou premiéru v září na autosalonu v Paříži.


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení Fotografie k článku Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě