Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení

vloženo

Před 25 lety byly položeny základy mimořádně úspěšné spolupráce. Dne 16. dubna 1991 bylo oficiálně odstartováno partnerství mezi koncernem Volkswagen a automobilkou Škoda. V následujícím čtvrt století se tradiční česká automobilka rozvinula z lídra domácího trhu v mezinárodně úspěšného výrobce. Za přítomnosti předsedy české vlády Bohuslava Sobotky, šéfa koncernu Volkswagen Matthiase Müllera a předsedy podnikové rady Odborů KOVO ŠKODA AUTO Jaroslava Povšíka dnes předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier připomněl tento významný milník v dosavadní 121leté historii podniku. Slavnosti v reprezentativním Laurin & Klement Fóru firemního ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi se zúčastnilo zhruba 500 pozvaných hostů, reprezentantů politického, ekonomického a společenského života.

Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení

Škoda patří k automobilkám s nejbohatší tradicí a díky silnému týmu spolupracovníků dosáhla za uplynulé čtvrtstoletí skutečně mimořádného úspěchu,“ říká Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, a dodává: „Z původní společnosti, která na počátku 90. let nabízela jednu modelovou řadu a vyráběla 170 000 vozidel ročně je dnes silná, mezinárodně úspěšná společnost, nabízející 6 modelových řad ve více než 40 variantách. Dnes ročně vyrábíme přes jeden milion vozů ve 14 závodech na dvou kontinentech a jsme zastoupeni na více než 100 trzích světa. Tyto úspěchy jsou zásluhou dobré spolupráce mezi automobilkou Škoda a koncernem Volkswagen, ale zejména týmu vysoce kompetentních a motivovaných zaměstnanců a spolupracovníků naší automobilky.


Podpora stabilního podnikatelského prostředí, získávání nových investic a vytváření nových pracovních míst patří mezi hlavní priority vládní koalice. ŠKODA AUTO se za posledních 25 let stala jedním z motorů české ekonomiky. Nedávno vláda podpořila rozvoj průmyslové zóny Solnice-Kvasiny v Královéhradeckém kraji, kde ŠKODA AUTO investuje přes 7,2 miliardy korun a vytváří přes 2000 pracovních míst. Také tato poslední investice potvrzuje, že společnost ŠKODA AUTO je jedním z nejvýznamnějších investorů a zaměstnavatelů v České republice. Rád bych společnosti popřál stabilní a úspěšný rozvoj v dalších letech,“ uvedl předseda vlády ČR Bohuslav Sobotka.

V roce 1990 se československé vládě přihlásilo několik automobilek ze západní Evropy i ze zámoří se zájmem o tradiční značku, jejíž kořeny sahají až do roku 1895. Vláda po náročném výběru a zvážení nabídek schválila fúzi automobilky ŠKODA s koncernem Volkswagen. Ten byl v té době již jasně největším výrobcem aut v Evropě a v rámci strategického partnerství oceňoval vzdělaný, kreativní a motivovaný tým zaměstnanců i tradiční českou zručnost a inženýrský um. Dne 28. března 1991 podepsali český ministr průmyslu Jan Vrba a Dr. Carl Hahn, předseda představenstva koncernu Volkswagen, smlouvu o přijetí automobilky, tehdy nesoucí název ,ŠKODA, automobilová akciová společnost‘, do koncernu Volkswagen. Dne 16. dubna 1991 vstoupil dokument v platnost. Koncern Volkswagen následně svůj podíl postupně zvyšoval, až se stal 30. května roku 2000 stoprocentním vlastníkem akciové společnosti ŠKODA AUTO.

Partnerství značky ŠKODA a koncernu Volkswagen je příkladem úspěšné evropské spolupráce. Před 25 lety byla ŠKODA automobilkou s velkou tradicí a velkým potenciálem. Dnes je ŠKODA AUTO motorem českého exportu a jedna z nejdynamičtěji se vyvíjejících značek na světě,“ říká Matthias Müller, předseda představenstva koncernu Volkswagen. „Digitalizace a elektromobilita nás staví před velké výzvy, ale především otvírají zcela nové šance. Jako součást koncernu Volkswagen má ŠKODA AUTO všechny předpoklady v této výzvě obstát, ať již z pohledu zákazníků, zaměstnanců nebo výrobních závodů. Proto se musíme nově podívat nejen na automobil jako takový, ale i na naši společnost. A to činíme v rámci koncernu společně,“ doplňuje M. Müller.

Dynamický rozvoj značky ŠKODA umožnil rozsáhlý koordinovaný investiční program. Od roku 1991 do března 2016 směřovalo do nových modelů, do výzkumu a vývoje i do rozšíření výrobních kapacit více než 300 miliard korun (zhruba 11 miliard eur). S 28.500 zaměstnanci je dnes ŠKODA AUTO jedním z největších a nejatraktivnějších zaměstnavatelů v České republice. Přitom byla výrobní základna v podobě tří tradičních českých závodů společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí rozšířena o další kapacity koncernu v Číně, Indii, v Rusku a na Slovensku. K tomu je nutno přičíst i montážní závody na Ukrajině a v Kazachstánu.

Společná cesta automobilky ŠKODA a koncernu Volkswagen dosáhla dalšího milníku v podobě výročí čtvrt století od spojení obou firem“, říká Jaroslav Povšík, předseda podnikové rady Odborů KOVO ŠKODA AUTO a dodává: „Na výkon našich zaměstnanců můžeme být právem hrdí. Bez nich by úspěšný příběh uplynulých 25 let nebyl vůbec myslitelný. Znovu se ukázalo, že model spolurozhodování, který zavedl Volkswagen, je úspěšný a přináší spokojenost a rekordy.

Srdce globálně úspěšné značky tepe i nadále v Mladé Boleslavi, v jednom z rodišť evropského automobilového průmyslu. Zde se již 121 let nachází sídlo společnosti a její hlavní výrobní závod. Zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement patří mezi průkopníky evropského automobilismu, kteří – nadšeni motorizovanou mobilitou na dvou a čtyřech kolech – roku 1895 položili základ dnešní automobilky.

ŠKODA je dnes jedním z pilířů české ekonomiky: roku 2015 generovala automobilka téměř 4,5 % českého HDP a vytvořila 8 % českého exportu. Značka přitom stále znovu dosahuje prodejních rekordů: V roce 2015 vzrostly prodeje o 1,8 procenta na 1.055.500 vozů (2014: 1.037.200). Tržby se zvýšily o 6,2 procenta na novou rekordní hodnotu 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur), provozní zisk vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur). Do konce března 2016 celosvětové prodeje značky ŠKODA vzrostly o 4,3 procenta na 276.600 vozů a dosáhly tak nové rekordní hodnoty za první tři měsíce roku.

Další impulzy pro růst výroby a prodeje budou spojený s modelovou ofenzívou v segmentu SUV. Jak by mohl vypadat designový jazyk značky ŠKODA v tomto celosvětově prosperujícím segmentu, ukázala studie ŠKODA VisionS, vystavená na letošním autosalonu v Ženevě. Sériový model pak bude mít světovou premiéru v září na autosalonu v Paříži.


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení Fotografie k článku Škoda a Volkswagen slaví 25. výročí spojení
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?