Setkání dvou nevšedních GTI, 112 koní proti 265 koním

vloženo

První setkání dvou legend. V obou případech se jedná o jubilejní modely, jejichž označení je tvořeno třemi magickými písmeny GTI, která jsou u značky Volkswagen synonymem sportovních vlastností a dynamiky. Zároveň však dostaly do vínku ještě o špetku více „kouzla GTI“ než jejich „konvenční“ sourozenci. Tím však společné vlastnosti končí: Zatímco první jubilejní model, Golf GTI Pirelli, přišel v roce 1983 na trh s nejvyšším výkonem 112 k, disponuje nejnovější jubilejní model – Golf GTI Clubsport – výrazně vyšším výkonem 265 k.

Setkání dvou nevšedních GTI, 112 koní proti 265 koním Setkání dvou nevšedních GTI, 112 koní proti 265 koním

Portimão, závodní okruh na jihu Portugalska, je na podzim ideálním místem pro porovnání obou výše uvedených protagonistů. Golf GTI Pirelli odpovídá svým motorem 1,8 litru stavu techniky v roce 1983 a krátce před ukončením výroby modelu Golf I GTI sjížděl z montážní linky jako limitovaná edice. Jeho moderní obdobou je Golf GTI Clubsport. Volkswagen přinese tuto lahůdku pro fanoušky GTI v příštím roce, u příležitosti 40. výročí modelu Golf GTI. Motor 2.0 TSI o výkonu 265 k poskytuje v základním režimu pozoruhodný točivý moment 350 N.m. Specialitou nejnovějšího jubilejního modelu je funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku, díky níž je po dobu až deseti sekund k dispozici nejvyšší výkon 290 k a točivý moment 380 N.m. Zvýšení výkonu je dostupné po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu – dochází k aktivaci funkce „kick-down“. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Tato verze je tak nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem GTI všech dob. Varianta s dvouspojkovou převodovkou DSG je navíc vybavena funkcí „Launch Control“, která zajistí kontrolovanou akceleraci vozidla z klidu s maximální hnací sílou – podobně jako v motoristickém sportu.


Volkswagen se nezaměřil pouze na zvýšení výkonu přeplňovaného motoru verze Clubsport, ale dokonale jejímu charakteru přizpůsobil také design, aerodynamiku a výbavu. Hodnoty přítlaku jako v motoristickém sportu vytváří kombinace nového předního spoileru, nápadného zadního spoileru a difuzoru. Na přání nabízí Volkswagen speciální sportovní pneumatiky „semi-slicks“ s homologací pro silniční provoz. Ani ergonomie nepřišla zkrátka: Zákazníci si mohou pro svůj Golf GTI Clubsport vybrat buď sériová sportovní skořepinová sedadla, nebo klasická sportovní sedadla GTI. Kromě toho je nový model sériově dodáván s dvoubarevným lakováním karoserie.

Golf GTI Clubsport a Golf GTI Pirelli nejsou ojedinělými speciálními edicemi. Volkswagen připravil jubilejní modely příslušných generací sportovní ikony také u příležitostí 20., 25., 30. a 35. výročí kultovního GTI. Adrenalinový Golf GTI Clubsport, který se na českém trhu objeví začátkem jara, bude však ještě po nějakou dobu nedostižným etalonem…


Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Setkání dvou nevšedních GTI, 112 koní proti 265 koním Fotografie k článku Setkání dvou nevšedních GTI, 112 koní proti 265 koním Fotografie k článku Setkání dvou nevšedních GTI, 112 koní proti 265 koním Fotografie k článku Setkání dvou nevšedních GTI, 112 koní proti 265 koním Fotografie k článku Setkání dvou nevšedních GTI, 112 koní proti 265 koním
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
04.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách