Šestistupňová manuální převodovka pro Citroen C8 2.2 HDi 16V

vloženo

Ilustrační foto k článku Šestistupňová manuální převodovka pro Citroen C8 2.2 HDi 16V Velkoprostorový van Citroën C8 se v loňském roce setkal s rostoucí poptávkou na trhu v České republice i v dalších evropských zemích. S cílem dále zlepšit výkonnostní parametry a zvýšit cestovní pohodlí je nyní Citroën C8 s motorem 2.2 HDi 16V (94 kW/130 k) standardně dodáván s novou 6-tistupňovou manuální převodovkou. Montáž 6-tistupňové převodovky odpovídá modernímu trendu, který umožňuje dokonale využít všech předností špičkových vznětových motorů s technologií přímého vysokotlakého vstřikování paliva "common rail". Nová převodovka je odvozena od klasické 5-ti stupňové převodovky. Čtyři základní převody se nemění. Díky úpravě pátého převodu se však podařilo vytvořit prostor pro dodatečný, šestý stupeň. Šestistupňová převodovka proto poskytuje možnost jízdy ve vyšších rychlostech při nižších otáčkách. Zvyšuje se tím míra akustického komfortu v interiéru a současně mírně snižuje spotřeba paliva (přibližně o 0,1 litru). Výkonové parametry vozu se 6-tistupňovou převodovkou se ve srovnání s pětistupňovou převodovkou nemění. Motor 2.2 HDi 16V (94 kW/130 k) je nejúspěšnější jednotkou modelové řady C8. Řada moderních prvků - například turbodmychadlo s variabilní geometrií nebo použití dvou vyvažovacích hřídelí - přispívá k dokonalé pružnosti motoru od nejnižších otáček i nízké hlučnosti. Motor se navíc vyznačuje mimořádnou šetrností vůči životnímu prostředí. Je vybaven filtrem pevných částic (FAP), který zadržuje saze ze spalovacího procesu, a výrazně tak snižuje výfukové emise. Uvedení nové převodovky se nepromítlo do pořizovací cenu příslušných verzí. Cena Citroënu C8 s motorem 2.2 HDi 16V nadále činí 1 007 900 Kč ve výbavě SX a 1 099 900 Kč ve výbavě Exclusive. Atraktivita obou uvedených verzí je umocněna zvýhodněním až 18 procent, jež Citroën nabízí do konce měsíce dubna 2004. Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou