Šestistupňová manuální převodovka pro Citroen C8 2.2 HDi 16V

vloženo

Ilustrační foto k článku Šestistupňová manuální převodovka pro Citroen C8 2.2 HDi 16V Velkoprostorový van Citroën C8 se v loňském roce setkal s rostoucí poptávkou na trhu v České republice i v dalších evropských zemích. S cílem dále zlepšit výkonnostní parametry a zvýšit cestovní pohodlí je nyní Citroën C8 s motorem 2.2 HDi 16V (94 kW/130 k) standardně dodáván s novou 6-tistupňovou manuální převodovkou. Montáž 6-tistupňové převodovky odpovídá modernímu trendu, který umožňuje dokonale využít všech předností špičkových vznětových motorů s technologií přímého vysokotlakého vstřikování paliva "common rail". Nová převodovka je odvozena od klasické 5-ti stupňové převodovky. Čtyři základní převody se nemění. Díky úpravě pátého převodu se však podařilo vytvořit prostor pro dodatečný, šestý stupeň. Šestistupňová převodovka proto poskytuje možnost jízdy ve vyšších rychlostech při nižších otáčkách. Zvyšuje se tím míra akustického komfortu v interiéru a současně mírně snižuje spotřeba paliva (přibližně o 0,1 litru). Výkonové parametry vozu se 6-tistupňovou převodovkou se ve srovnání s pětistupňovou převodovkou nemění. Motor 2.2 HDi 16V (94 kW/130 k) je nejúspěšnější jednotkou modelové řady C8. Řada moderních prvků - například turbodmychadlo s variabilní geometrií nebo použití dvou vyvažovacích hřídelí - přispívá k dokonalé pružnosti motoru od nejnižších otáček i nízké hlučnosti. Motor se navíc vyznačuje mimořádnou šetrností vůči životnímu prostředí. Je vybaven filtrem pevných částic (FAP), který zadržuje saze ze spalovacího procesu, a výrazně tak snižuje výfukové emise. Uvedení nové převodovky se nepromítlo do pořizovací cenu příslušných verzí. Cena Citroënu C8 s motorem 2.2 HDi 16V nadále činí 1 007 900 Kč ve výbavě SX a 1 099 900 Kč ve výbavě Exclusive. Atraktivita obou uvedených verzí je umocněna zvýhodněním až 18 procent, jež Citroën nabízí do konce měsíce dubna 2004. Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem