Šestistupňová manuální převodovka pro Citroen C8 2.2 HDi 16V

vloženo

Ilustrační foto k článku Šestistupňová manuální převodovka pro Citroen C8 2.2 HDi 16V Velkoprostorový van Citroën C8 se v loňském roce setkal s rostoucí poptávkou na trhu v České republice i v dalších evropských zemích. S cílem dále zlepšit výkonnostní parametry a zvýšit cestovní pohodlí je nyní Citroën C8 s motorem 2.2 HDi 16V (94 kW/130 k) standardně dodáván s novou 6-tistupňovou manuální převodovkou. Montáž 6-tistupňové převodovky odpovídá modernímu trendu, který umožňuje dokonale využít všech předností špičkových vznětových motorů s technologií přímého vysokotlakého vstřikování paliva "common rail". Nová převodovka je odvozena od klasické 5-ti stupňové převodovky. Čtyři základní převody se nemění. Díky úpravě pátého převodu se však podařilo vytvořit prostor pro dodatečný, šestý stupeň. Šestistupňová převodovka proto poskytuje možnost jízdy ve vyšších rychlostech při nižších otáčkách. Zvyšuje se tím míra akustického komfortu v interiéru a současně mírně snižuje spotřeba paliva (přibližně o 0,1 litru). Výkonové parametry vozu se 6-tistupňovou převodovkou se ve srovnání s pětistupňovou převodovkou nemění. Motor 2.2 HDi 16V (94 kW/130 k) je nejúspěšnější jednotkou modelové řady C8. Řada moderních prvků - například turbodmychadlo s variabilní geometrií nebo použití dvou vyvažovacích hřídelí - přispívá k dokonalé pružnosti motoru od nejnižších otáček i nízké hlučnosti. Motor se navíc vyznačuje mimořádnou šetrností vůči životnímu prostředí. Je vybaven filtrem pevných částic (FAP), který zadržuje saze ze spalovacího procesu, a výrazně tak snižuje výfukové emise. Uvedení nové převodovky se nepromítlo do pořizovací cenu příslušných verzí. Cena Citroënu C8 s motorem 2.2 HDi 16V nadále činí 1 007 900 Kč ve výbavě SX a 1 099 900 Kč ve výbavě Exclusive. Atraktivita obou uvedených verzí je umocněna zvýhodněním až 18 procent, jež Citroën nabízí do konce měsíce dubna 2004. Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!