Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti

vloženo

Oba vozy mají přibližně shodné rozměry a jsou považovány za praktické automobily do města. A také jsou reakcí na potřeby v oblasti mobility v různých dobách. Jedná se o model SEAT Mii a jeho dávného předchůdce SEAT 600, který letos slaví své 60. výročí.

Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti

Společně se podíváme na jejich charakteristické znaky a na šest hlavních rozdílů mezi oběma dobami, které vyžadovaly zcela odlišný styl řízení:


1. Třikrát větší zavazadlový prostor: Prostor nebyl žádnou překážkou pro pětičlennou rodinu, aby se vydala do vysněné destinace včetně zavazadel na měsíční pobyt. Zavazadlový prostor v přídi modelu 600 měl objem 68,5 litru. Přestože jsou rozměry modelu Mii podobné, jeho zavazadlový prostor je s celkovým objemem 238 litrů třikrát větší a je umístěn vzadu, jako u většiny současných automobilů.

2. Dveře, zavěšené vzadu: Jedním z charakteristických prvků prvních verzí tohoto vozu z 50. let je zavěšení dveří vzadu a jejich otvírání vpředu. Dalším prvkem výbavy tohoto modelu byla sedadla, která se svým designem a čalouněním podobala pohovce.

3. Od výbavy postrádající bezpečnostní pásy k nejvyspělejším bezpečnostním systémům: První vozy SEAT 600 nebyly vybaveny bezpečnostními pásy, ani opěrkami hlavy. Se sedadly mělo kontakt pouze 40 % těla sedící osoby. Na druhé straně Mii disponuje nejen oběma uvedenými prvky, ale také čtyřmi airbagy a nejvyspělejšími bezpečnostními systémy a asistenty, jako je funkce nouzového brzdění City, která detekuje překážky a automaticky zabraňuje kolizím. Jedná se o techniku, která v době před více než půl stoletím vůbec neexistovala.

4. Síla, kterou bylo nutné vynakládat na otáčení volantem: Zaparkování vozu 600 vyžadovalo při otáčení volantem silné paže. Byla to vyčerpávající činnost, zejména v létě, kdy jediným způsobem, jak se zchladit, bylo otevřít všechna okna, aby mohl do vozu proudit svěží vánek. Úplným opakem je řízení s elektromechanickým posilovačem v modelu Mii, s nímž je řízení plynulé a snadné. S klimatizací je navíc jízda mnohem komfortnější a příjemnější.

5. Doba výroby se snížila ze 40 na 16 hodin: Modelu, jemuž se přezdívalo „Kulička“, bylo v letech 1957 až 1973 vyrobeno 800 000 vozů. Vzhledem k výraznému nárůstu poptávky po tomto modelu vzrostla v roce 1958 výroba šestinásobně. Výroba jednoho vozu trvala více než 40 hodin, zatímco Mii nebo jakýkoli jiný aktuální model vyžaduje v současnosti v průměru 16 hodin, přestože jsou moderní automobily mnohem složitější.

6. Od automobilu, který postavil Španělsko na kola, k automobilu pro každodenní provoz: SEAT 600, uvedený na trh v roce 1957, odstartoval masivní rozšíření automobilů ve Španělsku. Zcela změnil mobilitu střední třídy a umožnil celým rodinám jezdit na dovolenou společně. SEAT Mii byl představen v roce 2011 jako městské vozidlo, s nímž je však možné podnikat také cesty na dlouhé vzdálenosti. Jeho spotřeba paliva je přitom téměř o polovinu nižší než u předchůdce: průměrná hodnota činí 4,5 l/100 km v porovnání se 7,8 až 8,0 l/100 km u modelu SEAT 600.


redakce, SEAT

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou..