Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti

vloženo

Oba vozy mají přibližně shodné rozměry a jsou považovány za praktické automobily do města. A také jsou reakcí na potřeby v oblasti mobility v různých dobách. Jedná se o model SEAT Mii a jeho dávného předchůdce SEAT 600, který letos slaví své 60. výročí.

Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti

Společně se podíváme na jejich charakteristické znaky a na šest hlavních rozdílů mezi oběma dobami, které vyžadovaly zcela odlišný styl řízení:


1. Třikrát větší zavazadlový prostor: Prostor nebyl žádnou překážkou pro pětičlennou rodinu, aby se vydala do vysněné destinace včetně zavazadel na měsíční pobyt. Zavazadlový prostor v přídi modelu 600 měl objem 68,5 litru. Přestože jsou rozměry modelu Mii podobné, jeho zavazadlový prostor je s celkovým objemem 238 litrů třikrát větší a je umístěn vzadu, jako u většiny současných automobilů.

2. Dveře, zavěšené vzadu: Jedním z charakteristických prvků prvních verzí tohoto vozu z 50. let je zavěšení dveří vzadu a jejich otvírání vpředu. Dalším prvkem výbavy tohoto modelu byla sedadla, která se svým designem a čalouněním podobala pohovce.

3. Od výbavy postrádající bezpečnostní pásy k nejvyspělejším bezpečnostním systémům: První vozy SEAT 600 nebyly vybaveny bezpečnostními pásy, ani opěrkami hlavy. Se sedadly mělo kontakt pouze 40 % těla sedící osoby. Na druhé straně Mii disponuje nejen oběma uvedenými prvky, ale také čtyřmi airbagy a nejvyspělejšími bezpečnostními systémy a asistenty, jako je funkce nouzového brzdění City, která detekuje překážky a automaticky zabraňuje kolizím. Jedná se o techniku, která v době před více než půl stoletím vůbec neexistovala.

4. Síla, kterou bylo nutné vynakládat na otáčení volantem: Zaparkování vozu 600 vyžadovalo při otáčení volantem silné paže. Byla to vyčerpávající činnost, zejména v létě, kdy jediným způsobem, jak se zchladit, bylo otevřít všechna okna, aby mohl do vozu proudit svěží vánek. Úplným opakem je řízení s elektromechanickým posilovačem v modelu Mii, s nímž je řízení plynulé a snadné. S klimatizací je navíc jízda mnohem komfortnější a příjemnější.

5. Doba výroby se snížila ze 40 na 16 hodin: Modelu, jemuž se přezdívalo „Kulička“, bylo v letech 1957 až 1973 vyrobeno 800 000 vozů. Vzhledem k výraznému nárůstu poptávky po tomto modelu vzrostla v roce 1958 výroba šestinásobně. Výroba jednoho vozu trvala více než 40 hodin, zatímco Mii nebo jakýkoli jiný aktuální model vyžaduje v současnosti v průměru 16 hodin, přestože jsou moderní automobily mnohem složitější.

6. Od automobilu, který postavil Španělsko na kola, k automobilu pro každodenní provoz: SEAT 600, uvedený na trh v roce 1957, odstartoval masivní rozšíření automobilů ve Španělsku. Zcela změnil mobilitu střední třídy a umožnil celým rodinám jezdit na dovolenou společně. SEAT Mii byl představen v roce 2011 jako městské vozidlo, s nímž je však možné podnikat také cesty na dlouhé vzdálenosti. Jeho spotřeba paliva je přitom téměř o polovinu nižší než u předchůdce: průměrná hodnota činí 4,5 l/100 km v porovnání se 7,8 až 8,0 l/100 km u modelu SEAT 600.


redakce, SEAT

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti Fotografie k článku Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory