Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala

vloženo

Uplynulý rok byl na automobilové novinky nesmírně bohatý. K jejich spočítání by vám nestačily ani prsty na všech končetinách, a když pohlédneme za stálicemi, tak i zde prošla značná část modernizací. Pokud vás ale zajímá, jaká tři auta nás za poslední rok zaujala nejvíc, nechte si na horké novinky zajít chuť.

Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala

Martin Müller:

3. místo: Osmiválcový fenomén s 5.5litrovým motorem o výkonu bezmála 400 koní. Vůz, který však přesto jezdí pod hranicí 10 l/100km (samozřejmě benzínu) a nabízí takové pohodlí, že by před ním neohrnul nos ani brunejský sultán osobně. A cena? Za slušně vybavenou octavii zaplatíte víc – jak směšné. Mercedes-Benz S 500 z roku 2007 se tedy po právu usazuje na třetí příčku.


2. místo: Více než padesátiletá historie, cenová dostupnost, mohutný investiční potenciál a jízda svou atmosférou tak charakterní, až je člověku teskno. Kdo by nechtěl řídit Porsche 911, ikonu sportovních vozů? Alespoň jednou… Generace 996 sice mnohými puristy bývá odsuzována za vodou chlazený motor a přední světlomety ve tvaru kapek, z objektivního pohledu na věc jde ale stále o jedno z nejlepších sportovních aut. Druhé místo.

1. místo: Vítěz ale může být jen jeden. A upřímně? Když jsem jej přebíral, snad bych si i vsadil, že mne toto auto nezaujme. Vždyť na bezmála 2,4 tuny živé váhy mělo pouze třílitrový šestiválec, kterému v žilách kolovala nafta a stálo jen 300 000Kč (proč tak málo?!). Pak ale nastalo prozření. Víte, no neříká se to snadno, ale Volkswagen Phaeton jezdí vážně docela jinou ligu a kupříkladu stejně starý Mercedes-Benz třídy S pro něj nepředstavuje žádnou konkurenci. Nevěříte, pak si přečtěte celý test, anebo ještě lépe - svezte se. Jasná jednička!

Petr Šikl:

Za rok jsem vyzkoušel přes sedm desítek různých modelů. Většinou se jednalo narozdíl od Martina o nové modely. Do rukou se mi tak dostalo Maserati Levante S, Jaguar F-Pace, Volvo XC90 T8, Audi SQ7, Focus RS, Ford Ranger, BMW 340i, Seat Ateca, Volkswagen Tiguan, Nissan Navara, Toyota Hilux, Mercedes-Benz C a celá řada dalších vozů, která se nekupují pro běžné ježdění, proto se v žebříčku zaměřím na ty obyčenější a cenově dostupné modely, které mě uhranuly.

3. místo: O jedno z největších překvapení se postaral Peugeot 2008 GT Line s naprosto obyčejnou vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou. Pamatuji si živě, jak se mi pro něj nechtělo vůbec jet - vidina naprosto nudného a ničím nezajímavého malého SUV mě odrazovala a chtěl jsem se zbavit. Všechny malá SUV totiž jezdí hodně podobně a nad jejich oblibou mi stále zůstává rozum stát. Model 2008 mě dostal vyvážeností a harmonickým sladěním celku. Motor nepřevyšoval schopnosti podvozku, vše se příjemně ovládalo a vůz se neztrácel ve městě ani na dálnici. Vše plnil na znamenitě.

2. místo: Dalším překvapením se pro mě stal bazarový Superb, který dokazuje, že ne všechny ojetiny jsou špatné a stačí jen pečlivě vybírat. Pětiletá Škoda Superb se choulila téměř rok na ploše pražského autobazaru a velmi nízkým kilometrovým nájezdem odrazovalo případné zájemce. Exemplář s šedesáti tisíci najetými kilometry se ukázal být v naprosto bezvadném stavu, přesto počítadlu kilometrů málokdo věří. Po týdnu stráveném za volantem Superbu jsem ovšem neměl sebemenší pochybnosti o udávaných kilometrech a Superb mě překvapil ladností, jakou se dokázal ve spojení s dieselem 103 kW pohybovat po silnicích. Je pravdou, že vyjímkou nejsou exempláře, které na služebních cestách nalítají za tři roky provozu klidně čtvrt milionu kilometrů.

1. místo: Při testování aut se občas divím, jak si někdo za 3/4 milonu korun může koupit nový model, ze kterého bolí záda, hučí hlava, nejede a žere. Příkladů se najde hned několik. Nejmarkantnější rozdíly vždy pozoruji při přesednutí z bazarového auto do nového, které má většinou horší odhlučnění, slabší motor a celou řadu nedomyšlených nedostatků. Jasně, doba tabletová vítězí nad komfortním cestováním, ale svezte se někdy jen pro zajímavost doopravdy pohodlným vozem. Důkazem toho můžete být Martinem zkoušený Phaeton, A8 či S 500. Auto to jsou finančně na provoz náročnější, ale ten komfort. Do mého výběru se kvůli financím ovšem nedostane ani jeden jmenový. Běžně vydělávající smrtelník má jedinou volbu - sáhnout po Mercedesu-Benz třídy E generace W212. Za necelý půl milion korun tak můžete mít auto, které jezdí hladce, tiše, úsporně a je maximálně promyšlené. Já vyzkoušel kombi 320 CDI s 4Maticem bez vzduchového podvozku a hned bych o něm uvažoval. Špatně si nevedl ani zkoušený sedan s benzínovým čtyřválcem.

 


Fotografie k článku

Fotografie k článku Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala Fotografie k článku Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala Fotografie k článku Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala Fotografie k článku Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala Fotografie k článku Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala Fotografie k článku Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Speciální edice KIA Stinger GTS je tady

Speciální edice KIA Stinger GTS je tady

Jen 800 ks: Přesně tolik vozů Stinger sjede z výrobních pásů v limitované sérii GTS, která bude milovat jízdu dveřmi napřed. Upravený a řádně vylepšený Stinger GTS má všechny předpoklady pro snadné..

Test ojetiny:  Honda Jazz – rytmus neskrývající nadšení

Test ojetiny: Honda Jazz – rytmus neskrývající nadšení

Model Jazz od japonské Hondy můžeme bez ostychu označit za jeden z nejlepších malých vozů vůbec. Nadchne prostorností i..

Suzuki Swift Sport - velký návrat zábavného prcka

Suzuki Swift Sport - velký návrat zábavného prcka

Nový Swift Sport přijde na 479.900 Kč. Zdá se to hodně, ale při bedlivém srovnání s konkurenty přijdete rychle na to,..

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..