Servisy nestíhají, Češi přezouvají auta na poslední chvíli

vloženo

Přibližně třetina Čechů nemá každoročně 1. listopadu přezutý automobil. Na zimní pneumatiky přezouvají řidiči na poslední chvíli. Vystavují se tak rizikům nehod, pokut a kráceného plnění pojišťoven.

Servisy nestíhají, Češi přezouvají auta na poslední chvíli Servisy jsou poslední říjnový týden přetížené a přezout všechna auta jednoduše nemohou stihnout. „Každoročně nastává problém s objednacími lhůtami pneuservisů, které se s blížícím se koncem října prodlužují. Dochází pak k časovému skluzu přezutí automobilu, který při zhoršeném počasí může přinášet problémy,“ říká ze zkušenosti servisů Elit Tomáš Kabrhel.

V období od 1. listopadu do 31. března mají motoristé vybavit své vozy zimními pneumatikami. Jakmile teploty klesají pod 7 °C, musí být motoristé připraveni reagovat na nepřízeň počasí, při němž je zimní výbava povinná. Navíc některé úseky komunikací v ČR zimní výbavu pro řidiče výslovně předepisují v tomto období za každého počasí. Při neuposlechnutí hrozí riziko pokuty v řádech tisíců korun a mohou nastat i problémy s pojistným plněním.

Riziko dopravní nehody na letních pneumatikách v zimním počasí samozřejmě výrazně roste. Pokud se navíc prokáže, že vzniklá škoda souvisela se špatným obutím vozidla, pak se musí motorista připravit na to, že to pojišťovna zohlední v pojistném plnění. Nemusí pak dostat zaplacenou celou škodu a bude muset přijmout za škodu i vlastní finanční odpovědnost,“ informuje Aleš Povr z České asociace pojišťoven. Podcenění včasného přezutí se tak může laxním majitelům automobilů prodražit i o desítky či dokonce stovky tisíc korun, které tak budou muset zaplatit z vlastní kapsy. Období přelomu října a listopadu přináší pneuservisům velké množství práce a objednací lhůty se logicky prodlužují. „Češi každoročně nechávají přezutí na poslední chvíli. Díky tomu se často dostávají do časového skluzu, který se při nepřízni počasí na začátku listopadu může vymstít. Pozdě jich má přezuto zhruba třetina,“ říká Tomáš Kabrhel, Elit.

Kde Češi také mají rezervy, to je péče o pneumatiky v období, kdy je nepoužívají. Příliš nedbají pravidel, jak by pneumatiky měly být uskladněny, aby jim co nejdéle vydržely jejich užitné vlastnosti. Zkracují tak o několik sezón jejich použitelnost. Lidé většinou naskládají pneumatiky na sebe do sklepa, a pak na ně položí starý koberec nebo lísku s ořechy. Ideální přitom je svěřit jejich uskladnění přímo profesionálnímu servisu, který se o ně dobře postará, uloží je v suchém prostředí, nepokládá je na sebe a jejich polohu pravidelně mění, aby nedošlo k jejich poničení.

Problematika pneumatik je ještě náročnější při správě vozových parků firem, kdy lze hovořit o systematickém tyre managementu. Jeho preciznost je důležitá i ve vztahu k bezpečí zaměstnanců a odpovědnosti firmy za škody, které mohou být způsobeny. Zajistit včasné přezutí většího počtu aut, kontrolu stavu pneumatik, případnou náhradu za nové a optimální hospodaření s náklady, to vyžaduje určitou pozornost a úsilí, které je vhodné svěřit odborníkům. V neposlední řadě se postarají o vhodné skladování pneumatik pro více automobilů, jež je náročné na prostor.

redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing