Servisy nestíhají, Češi přezouvají auta na poslední chvíli

vloženo

Přibližně třetina Čechů nemá každoročně 1. listopadu přezutý automobil. Na zimní pneumatiky přezouvají řidiči na poslední chvíli. Vystavují se tak rizikům nehod, pokut a kráceného plnění pojišťoven.

Servisy nestíhají, Češi přezouvají auta na poslední chvíli Servisy nestíhají, Češi přezouvají auta na poslední chvíli

Servisy jsou poslední říjnový týden přetížené a přezout všechna auta jednoduše nemohou stihnout. „Každoročně nastává problém s objednacími lhůtami pneuservisů, které se s blížícím se koncem října prodlužují. Dochází pak k časovému skluzu přezutí automobilu, který při zhoršeném počasí může přinášet problémy,“ říká ze zkušenosti servisů Elit Tomáš Kabrhel.


V období od 1. listopadu do 31. března mají motoristé vybavit své vozy zimními pneumatikami. Jakmile teploty klesají pod 7 °C, musí být motoristé připraveni reagovat na nepřízeň počasí, při němž je zimní výbava povinná. Navíc některé úseky komunikací v ČR zimní výbavu pro řidiče výslovně předepisují v tomto období za každého počasí. Při neuposlechnutí hrozí riziko pokuty v řádech tisíců korun a mohou nastat i problémy s pojistným plněním.

Riziko dopravní nehody na letních pneumatikách v zimním počasí samozřejmě výrazně roste. Pokud se navíc prokáže, že vzniklá škoda souvisela se špatným obutím vozidla, pak se musí motorista připravit na to, že to pojišťovna zohlední v pojistném plnění. Nemusí pak dostat zaplacenou celou škodu a bude muset přijmout za škodu i vlastní finanční odpovědnost,“ informuje Aleš Povr z České asociace pojišťoven. Podcenění včasného přezutí se tak může laxním majitelům automobilů prodražit i o desítky či dokonce stovky tisíc korun, které tak budou muset zaplatit z vlastní kapsy. Období přelomu října a listopadu přináší pneuservisům velké množství práce a objednací lhůty se logicky prodlužují. „Češi každoročně nechávají přezutí na poslední chvíli. Díky tomu se často dostávají do časového skluzu, který se při nepřízni počasí na začátku listopadu může vymstít. Pozdě jich má přezuto zhruba třetina,“ říká Tomáš Kabrhel, Elit.

Kde Češi také mají rezervy, to je péče o pneumatiky v období, kdy je nepoužívají. Příliš nedbají pravidel, jak by pneumatiky měly být uskladněny, aby jim co nejdéle vydržely jejich užitné vlastnosti. Zkracují tak o několik sezón jejich použitelnost. Lidé většinou naskládají pneumatiky na sebe do sklepa, a pak na ně položí starý koberec nebo lísku s ořechy. Ideální přitom je svěřit jejich uskladnění přímo profesionálnímu servisu, který se o ně dobře postará, uloží je v suchém prostředí, nepokládá je na sebe a jejich polohu pravidelně mění, aby nedošlo k jejich poničení.

Problematika pneumatik je ještě náročnější při správě vozových parků firem, kdy lze hovořit o systematickém tyre managementu. Jeho preciznost je důležitá i ve vztahu k bezpečí zaměstnanců a odpovědnosti firmy za škody, které mohou být způsobeny. Zajistit včasné přezutí většího počtu aut, kontrolu stavu pneumatik, případnou náhradu za nové a optimální hospodaření s náklady, to vyžaduje určitou pozornost a úsilí, které je vhodné svěřit odborníkům. V neposlední řadě se postarají o vhodné skladování pneumatik pro více automobilů, jež je náročné na prostor.

redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem