Sériová výroba nové Octavie zahájena

vloženo

Škoda dnes v Mladé Boleslavi oficiálně zahájila sériovou výrobu nového modelu Octavia. Třetí generace tohoto populárního modelu stanovuje ve svém segmentu nová měřítka co do prostornosti, funkčnosti, bezpečnostních a komfortních prvků, designu a poměru ceny a užitné hodnoty. V segmentu kompaktních vozů je tak Škoda Octavia třída sama pro sebe. Od konce ledna 2013 bude mít nový model svou prodejní premiéru v prvních evropských zemích.

Sériová výroba nové Octavie zahájena Sériová výroba nové Octavie zahájena

Octavia je srdcem značky Škoda,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš tým s umem a vášní vyvinul nejlepší Octavii všech dob. Tento vůz je v každém ohledu třídou samou pro sebe. Zahájení sériové výroby v našem hlavním výrobním závodě je tak velkolepým momentem.“ Jako hlavní pilíř Růstové strategie Škoda má nová Octavia navázat na úspěchy svých předchůdců a dále posílit pozici značky na mezinárodních trzích.


Kvůli výrobě třetí generace modelu Octavia zahájila největší česká automobilka jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření bylo rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1.200 vozů denně. Vedle nové generace vozu Škoda Octavia a Škoda Rapid vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi také model Škoda Fabia. „Zahájení výroby vozu Škoda Octavia je po startu modelu Škoda Rapid v srpnu už druhým letošním velkým náběhem v našem hlavním závodě,“ zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky. „Náš celý tým, zejména výroba, plánování, nářaďovna a logistika, tento obrovský projekt úspěšně zvládl, a to se současně běžící výrobou dalších modelů v závodě.

Před zahájením výroby nového modelu Škoda Octavia byla realizována celá řada opatření. V rámci rozšiřování výrobních kapacit byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 pak automobilka v Mladé Boleslavi uvede do provozu moderní a ekologickou lisovací linku. Do roku 2015 představí Škoda v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model. Tímto chce automobilka důsledně pokračovat v nastoleném růstovém kurzu. Cílem je zvýšit celosvětový počet prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně.

Třetí generace má navázat na úspěšnou historii řady Škoda Octavia. Octavia je zdaleka nejprodávanější model české automobilky. V prvních jedenácti měsících roku 2012 činil podíl modelu Octavia na celosvětových prodejích zhruba 44%. Škoda Octavia symbolizuje, jako žádný jiný vůz, úspěšnou historii značky v uplynulých dvou desetiletích. Představením tohoto modelu v roce 1996 byl zahájen opětovný vzestup společnosti do pozice globální automobilky, zastoupené na více než 100 trzích světa. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno více než 3,7 milionu Octavií.

Nová Octavia v porovnání se svou předchůdkyní poporostla téměř ve všech dimenzích. Model je skutečným zázrakem prostornosti a nabízí prostor, obvyklý u vozů, umístěných o segment výše. Vůz je delší a širší než jeho předchůdce a má také delší rozvor. Největší prostor nad hlavou a pro nohy cestujících na zadních sedadlech a největší zavazadlový prostor ve své třídě o objemu 590 litrů nabízí dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla. Novinka je vybavená řadou moderních bezpečnostních, komfortních a infotainmentových systémů, které jsou běžně vyhrazeny pro vozy vyšších segmentů. Přesto je třetí generace v porovnání se svou předchůdkyní až o 102 kg lehčí. Tento fakt, současně s novou generací nejmodernějších motorů TSI a TDI, umožňuje dosáhnout výborných hodnot spotřeby paliva a emisí. Vůz se navíc vyznačuje také řadou „Simply Clever“ řešení. Díky velkým pátým dveřím spojuje eleganci sedanu a praktické výhody karoserie kombi.

Nová Octavia je nyní ještě vstřícnější k životnímu prostředí, aniž by tím utrpělo potěšení z jízdy. Paleta motorů nabízí zákazníkům širokou možnost volby - od mimořádně šetrné verze GreenLine se spotřebou 3,4 litru nafty a emisemi CO2 ve výši 89 g/km až po vrcholnou motorizaci o výkonu 132 kW a v budoucnu i verzi s pohonem všech kol a sportovní provedení Škoda Octavia RS.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Sériová výroba nové Octavie zahájena Fotografie k článku Sériová výroba nové Octavie zahájena
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob