Sériová výroba nové Octavie zahájena

vloženo

Škoda dnes v Mladé Boleslavi oficiálně zahájila sériovou výrobu nového modelu Octavia. Třetí generace tohoto populárního modelu stanovuje ve svém segmentu nová měřítka co do prostornosti, funkčnosti, bezpečnostních a komfortních prvků, designu a poměru ceny a užitné hodnoty. V segmentu kompaktních vozů je tak Škoda Octavia třída sama pro sebe. Od konce ledna 2013 bude mít nový model svou prodejní premiéru v prvních evropských zemích.

Sériová výroba nové Octavie zahájena Sériová výroba nové Octavie zahájena

Octavia je srdcem značky Škoda,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš tým s umem a vášní vyvinul nejlepší Octavii všech dob. Tento vůz je v každém ohledu třídou samou pro sebe. Zahájení sériové výroby v našem hlavním výrobním závodě je tak velkolepým momentem.“ Jako hlavní pilíř Růstové strategie Škoda má nová Octavia navázat na úspěchy svých předchůdců a dále posílit pozici značky na mezinárodních trzích.


Kvůli výrobě třetí generace modelu Octavia zahájila největší česká automobilka jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření bylo rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1.200 vozů denně. Vedle nové generace vozu Škoda Octavia a Škoda Rapid vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi také model Škoda Fabia. „Zahájení výroby vozu Škoda Octavia je po startu modelu Škoda Rapid v srpnu už druhým letošním velkým náběhem v našem hlavním závodě,“ zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky. „Náš celý tým, zejména výroba, plánování, nářaďovna a logistika, tento obrovský projekt úspěšně zvládl, a to se současně běžící výrobou dalších modelů v závodě.

Před zahájením výroby nového modelu Škoda Octavia byla realizována celá řada opatření. V rámci rozšiřování výrobních kapacit byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 pak automobilka v Mladé Boleslavi uvede do provozu moderní a ekologickou lisovací linku. Do roku 2015 představí Škoda v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model. Tímto chce automobilka důsledně pokračovat v nastoleném růstovém kurzu. Cílem je zvýšit celosvětový počet prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně.

Třetí generace má navázat na úspěšnou historii řady Škoda Octavia. Octavia je zdaleka nejprodávanější model české automobilky. V prvních jedenácti měsících roku 2012 činil podíl modelu Octavia na celosvětových prodejích zhruba 44%. Škoda Octavia symbolizuje, jako žádný jiný vůz, úspěšnou historii značky v uplynulých dvou desetiletích. Představením tohoto modelu v roce 1996 byl zahájen opětovný vzestup společnosti do pozice globální automobilky, zastoupené na více než 100 trzích světa. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno více než 3,7 milionu Octavií.

Nová Octavia v porovnání se svou předchůdkyní poporostla téměř ve všech dimenzích. Model je skutečným zázrakem prostornosti a nabízí prostor, obvyklý u vozů, umístěných o segment výše. Vůz je delší a širší než jeho předchůdce a má také delší rozvor. Největší prostor nad hlavou a pro nohy cestujících na zadních sedadlech a největší zavazadlový prostor ve své třídě o objemu 590 litrů nabízí dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla. Novinka je vybavená řadou moderních bezpečnostních, komfortních a infotainmentových systémů, které jsou běžně vyhrazeny pro vozy vyšších segmentů. Přesto je třetí generace v porovnání se svou předchůdkyní až o 102 kg lehčí. Tento fakt, současně s novou generací nejmodernějších motorů TSI a TDI, umožňuje dosáhnout výborných hodnot spotřeby paliva a emisí. Vůz se navíc vyznačuje také řadou „Simply Clever“ řešení. Díky velkým pátým dveřím spojuje eleganci sedanu a praktické výhody karoserie kombi.

Nová Octavia je nyní ještě vstřícnější k životnímu prostředí, aniž by tím utrpělo potěšení z jízdy. Paleta motorů nabízí zákazníkům širokou možnost volby - od mimořádně šetrné verze GreenLine se spotřebou 3,4 litru nafty a emisemi CO2 ve výši 89 g/km až po vrcholnou motorizaci o výkonu 132 kW a v budoucnu i verzi s pohonem všech kol a sportovní provedení Škoda Octavia RS.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Sériová výroba nové Octavie zahájena Fotografie k článku Sériová výroba nové Octavie zahájena
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí