Sériová výroba nové Octavie zahájena

vloženo

Škoda dnes v Mladé Boleslavi oficiálně zahájila sériovou výrobu nového modelu Octavia. Třetí generace tohoto populárního modelu stanovuje ve svém segmentu nová měřítka co do prostornosti, funkčnosti, bezpečnostních a komfortních prvků, designu a poměru ceny a užitné hodnoty. V segmentu kompaktních vozů je tak Škoda Octavia třída sama pro sebe. Od konce ledna 2013 bude mít nový model svou prodejní premiéru v prvních evropských zemích.

Sériová výroba nové Octavie zahájena Sériová výroba nové Octavie zahájena

Octavia je srdcem značky Škoda,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš tým s umem a vášní vyvinul nejlepší Octavii všech dob. Tento vůz je v každém ohledu třídou samou pro sebe. Zahájení sériové výroby v našem hlavním výrobním závodě je tak velkolepým momentem.“ Jako hlavní pilíř Růstové strategie Škoda má nová Octavia navázat na úspěchy svých předchůdců a dále posílit pozici značky na mezinárodních trzích.


Kvůli výrobě třetí generace modelu Octavia zahájila největší česká automobilka jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření bylo rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1.200 vozů denně. Vedle nové generace vozu Škoda Octavia a Škoda Rapid vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi také model Škoda Fabia. „Zahájení výroby vozu Škoda Octavia je po startu modelu Škoda Rapid v srpnu už druhým letošním velkým náběhem v našem hlavním závodě,“ zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky. „Náš celý tým, zejména výroba, plánování, nářaďovna a logistika, tento obrovský projekt úspěšně zvládl, a to se současně běžící výrobou dalších modelů v závodě.

Před zahájením výroby nového modelu Škoda Octavia byla realizována celá řada opatření. V rámci rozšiřování výrobních kapacit byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 pak automobilka v Mladé Boleslavi uvede do provozu moderní a ekologickou lisovací linku. Do roku 2015 představí Škoda v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model. Tímto chce automobilka důsledně pokračovat v nastoleném růstovém kurzu. Cílem je zvýšit celosvětový počet prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně.

Třetí generace má navázat na úspěšnou historii řady Škoda Octavia. Octavia je zdaleka nejprodávanější model české automobilky. V prvních jedenácti měsících roku 2012 činil podíl modelu Octavia na celosvětových prodejích zhruba 44%. Škoda Octavia symbolizuje, jako žádný jiný vůz, úspěšnou historii značky v uplynulých dvou desetiletích. Představením tohoto modelu v roce 1996 byl zahájen opětovný vzestup společnosti do pozice globální automobilky, zastoupené na více než 100 trzích světa. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno více než 3,7 milionu Octavií.

Nová Octavia v porovnání se svou předchůdkyní poporostla téměř ve všech dimenzích. Model je skutečným zázrakem prostornosti a nabízí prostor, obvyklý u vozů, umístěných o segment výše. Vůz je delší a širší než jeho předchůdce a má také delší rozvor. Největší prostor nad hlavou a pro nohy cestujících na zadních sedadlech a největší zavazadlový prostor ve své třídě o objemu 590 litrů nabízí dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla. Novinka je vybavená řadou moderních bezpečnostních, komfortních a infotainmentových systémů, které jsou běžně vyhrazeny pro vozy vyšších segmentů. Přesto je třetí generace v porovnání se svou předchůdkyní až o 102 kg lehčí. Tento fakt, současně s novou generací nejmodernějších motorů TSI a TDI, umožňuje dosáhnout výborných hodnot spotřeby paliva a emisí. Vůz se navíc vyznačuje také řadou „Simply Clever“ řešení. Díky velkým pátým dveřím spojuje eleganci sedanu a praktické výhody karoserie kombi.

Nová Octavia je nyní ještě vstřícnější k životnímu prostředí, aniž by tím utrpělo potěšení z jízdy. Paleta motorů nabízí zákazníkům širokou možnost volby - od mimořádně šetrné verze GreenLine se spotřebou 3,4 litru nafty a emisemi CO2 ve výši 89 g/km až po vrcholnou motorizaci o výkonu 132 kW a v budoucnu i verzi s pohonem všech kol a sportovní provedení Škoda Octavia RS.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Sériová výroba nové Octavie zahájena Fotografie k článku Sériová výroba nové Octavie zahájena

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu