Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější

vloženo

Zdá se, že fenoménu „selfies“ – autoportrétů fotografovaných chytrým telefonem – podlehli naprosto všichni od německé fotbalové reprezentace přes Baracka Obamu až po papeže. Nový průzkum sponzorovaný Fordem však ukázal, že každý čtvrtý mladý Evropan si někdy udělal „selfie“ za volantem

Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější Téměř polovina mladých řidičů se přiznává k tomu, že za jízdy fotografovali – ať už sebe nebo cokoliv jiného. Z průzkumu mezi sedmi tisíci majiteli chytrých telefonů ve věku 18-24 let také vyplynulo, že čtvrtina z nich občas sleduje za volantem sociální sítě a že rizika související s používáním telefonu za jízdy nejčastěji ignorují mladí muži. Téměř všichni dotazovaní souhlasili s tvrzením, že tyto aktivity jsou nebezpečné.

Automobilové nehody jsou nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí. Ford proto loni přivezl do Evropy svůj oceňovaný program Ford Driving Skills for Life, v jehož rámci již poskytl řidičský trénink více než pěti tisícům řidičů od 18 do 24 let. Další tisíce pak absolvovaly kurz po internetu. Firma nyní rozšiřuje program o upozornění na rizika plynoucí z používání chytrého telefonu během jízdy.

Selfie se stal pro řadu mladých nedílnou součástí každodenního života, ale za volantem je to ta poslední věc, kterou byste měli dělat,“ řekl Jim Graham, vedoucí programu Ford Driving Skills for Life. „Je hluboce znepokojivé, že tolik mladých řidičů se přiznává k fotografování za jízdy. Uděláme vše, co bude v našich silách, abychom v rámci vzdělávání řidičů na potenciální rizika upozornili.

Letos již došlo k několika nehodám se zraněním a dokonce i úmrtím, při nichž řidiči údajně krátce před tragédií pořídili „selfie“. Zveřejňování autoportrétů za volantem vedlo k nárůstu popularity hashtagů jako #drivingselfie. Podle průzkumu je nejpravděpodobnější, že „selfie“ za volantem vyfotografují mladí Britové (33 %), následovaní svými vrstevníky z Německa (28 %), Francie (28 %), Rumunska (27 %), Itálie (26 %), Španělska (18 %) a Belgie (17 %).

Sociální sítě nebo webové stránky při řízení nejčastěji sledují Němci (35 %). Mezi dalšími figurují řidiči z Británie (32 %), Belgie (26 %), Rumunska (25 %), Francie (23 %), Itálie (21 %) a Španělska (8 %). Téměř všichni dotazovaní z Rumunska se přiznali k tomu, že někdy za volantem fotografovali (97 %). V Německu toto uvedlo 55 %, v Británii 43 %, v Belgii a Francii 41 %, v Itálii 40 % a ve Španělsku 32 %.

Ford zjistil, že pořízení „selfie“ odláká pozornost řidiče na 14 sekund a nahlédnutí na oblíbenou sociální síť až na 20 sekund. Auto jedoucí rychlostí 100 km/h za takovou dobu urazí vzdálenost odpovídající délce pěti fotbalových hřišť. Podle výzkumu amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu rozptýlí kontrola účesu ve zpětném zrcátku řidiče na čtyři sekundy, v případě vytočení čísla na mobilu drženém v ruce je to sedm sekund.

Program Ford Driving Skills for Life byl zahájen v USA před více než deseti lety. Prošlo jím už více než 100 000 řidičů z celého světa. V Evropě ho Ford zatím provozuje v Belgii, Francii, Německu, Itálii, Rumunsku, Španělsku a Velké Británii. V blízké budoucnosti se program rozšíří o nový úkon – řidiči se pokusí fotografovat „selfie“ během manévrování v nízké rychlosti, samozřejmě na uzavřené trati a pod dohledem profesionálního instruktora. Sami se tak přesvědčí, jak obtížné je pořídit fotografii a udržet přitom vůz na dráze vytyčené dopravními kužely.


Ford, forddsfl.co.uk

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala