Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější

vloženo

Zdá se, že fenoménu „selfies“ – autoportrétů fotografovaných chytrým telefonem – podlehli naprosto všichni od německé fotbalové reprezentace přes Baracka Obamu až po papeže. Nový průzkum sponzorovaný Fordem však ukázal, že každý čtvrtý mladý Evropan si někdy udělal „selfie“ za volantem

Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější

Téměř polovina mladých řidičů se přiznává k tomu, že za jízdy fotografovali – ať už sebe nebo cokoliv jiného. Z průzkumu mezi sedmi tisíci majiteli chytrých telefonů ve věku 18-24 let také vyplynulo, že čtvrtina z nich občas sleduje za volantem sociální sítě a že rizika související s používáním telefonu za jízdy nejčastěji ignorují mladí muži. Téměř všichni dotazovaní souhlasili s tvrzením, že tyto aktivity jsou nebezpečné.


Automobilové nehody jsou nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí. Ford proto loni přivezl do Evropy svůj oceňovaný program Ford Driving Skills for Life, v jehož rámci již poskytl řidičský trénink více než pěti tisícům řidičů od 18 do 24 let. Další tisíce pak absolvovaly kurz po internetu. Firma nyní rozšiřuje program o upozornění na rizika plynoucí z používání chytrého telefonu během jízdy.

Selfie se stal pro řadu mladých nedílnou součástí každodenního života, ale za volantem je to ta poslední věc, kterou byste měli dělat,“ řekl Jim Graham, vedoucí programu Ford Driving Skills for Life. „Je hluboce znepokojivé, že tolik mladých řidičů se přiznává k fotografování za jízdy. Uděláme vše, co bude v našich silách, abychom v rámci vzdělávání řidičů na potenciální rizika upozornili.

Letos již došlo k několika nehodám se zraněním a dokonce i úmrtím, při nichž řidiči údajně krátce před tragédií pořídili „selfie“. Zveřejňování autoportrétů za volantem vedlo k nárůstu popularity hashtagů jako #drivingselfie. Podle průzkumu je nejpravděpodobnější, že „selfie“ za volantem vyfotografují mladí Britové (33 %), následovaní svými vrstevníky z Německa (28 %), Francie (28 %), Rumunska (27 %), Itálie (26 %), Španělska (18 %) a Belgie (17 %).

Sociální sítě nebo webové stránky při řízení nejčastěji sledují Němci (35 %). Mezi dalšími figurují řidiči z Británie (32 %), Belgie (26 %), Rumunska (25 %), Francie (23 %), Itálie (21 %) a Španělska (8 %). Téměř všichni dotazovaní z Rumunska se přiznali k tomu, že někdy za volantem fotografovali (97 %). V Německu toto uvedlo 55 %, v Británii 43 %, v Belgii a Francii 41 %, v Itálii 40 % a ve Španělsku 32 %.

Ford zjistil, že pořízení „selfie“ odláká pozornost řidiče na 14 sekund a nahlédnutí na oblíbenou sociální síť až na 20 sekund. Auto jedoucí rychlostí 100 km/h za takovou dobu urazí vzdálenost odpovídající délce pěti fotbalových hřišť. Podle výzkumu amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu rozptýlí kontrola účesu ve zpětném zrcátku řidiče na čtyři sekundy, v případě vytočení čísla na mobilu drženém v ruce je to sedm sekund.

Program Ford Driving Skills for Life byl zahájen v USA před více než deseti lety. Prošlo jím už více než 100 000 řidičů z celého světa. V Evropě ho Ford zatím provozuje v Belgii, Francii, Německu, Itálii, Rumunsku, Španělsku a Velké Británii. V blízké budoucnosti se program rozšíří o nový úkon – řidiči se pokusí fotografovat „selfie“ během manévrování v nízké rychlosti, samozřejmě na uzavřené trati a pod dohledem profesionálního instruktora. Sami se tak přesvědčí, jak obtížné je pořídit fotografii a udržet přitom vůz na dráze vytyčené dopravními kužely.


Ford, forddsfl.co.uk

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet