Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější

vloženo

Zdá se, že fenoménu „selfies“ – autoportrétů fotografovaných chytrým telefonem – podlehli naprosto všichni od německé fotbalové reprezentace přes Baracka Obamu až po papeže. Nový průzkum sponzorovaný Fordem však ukázal, že každý čtvrtý mladý Evropan si někdy udělal „selfie“ za volantem

Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější

Téměř polovina mladých řidičů se přiznává k tomu, že za jízdy fotografovali – ať už sebe nebo cokoliv jiného. Z průzkumu mezi sedmi tisíci majiteli chytrých telefonů ve věku 18-24 let také vyplynulo, že čtvrtina z nich občas sleduje za volantem sociální sítě a že rizika související s používáním telefonu za jízdy nejčastěji ignorují mladí muži. Téměř všichni dotazovaní souhlasili s tvrzením, že tyto aktivity jsou nebezpečné.


Automobilové nehody jsou nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí. Ford proto loni přivezl do Evropy svůj oceňovaný program Ford Driving Skills for Life, v jehož rámci již poskytl řidičský trénink více než pěti tisícům řidičů od 18 do 24 let. Další tisíce pak absolvovaly kurz po internetu. Firma nyní rozšiřuje program o upozornění na rizika plynoucí z používání chytrého telefonu během jízdy.

Selfie se stal pro řadu mladých nedílnou součástí každodenního života, ale za volantem je to ta poslední věc, kterou byste měli dělat,“ řekl Jim Graham, vedoucí programu Ford Driving Skills for Life. „Je hluboce znepokojivé, že tolik mladých řidičů se přiznává k fotografování za jízdy. Uděláme vše, co bude v našich silách, abychom v rámci vzdělávání řidičů na potenciální rizika upozornili.

Letos již došlo k několika nehodám se zraněním a dokonce i úmrtím, při nichž řidiči údajně krátce před tragédií pořídili „selfie“. Zveřejňování autoportrétů za volantem vedlo k nárůstu popularity hashtagů jako #drivingselfie. Podle průzkumu je nejpravděpodobnější, že „selfie“ za volantem vyfotografují mladí Britové (33 %), následovaní svými vrstevníky z Německa (28 %), Francie (28 %), Rumunska (27 %), Itálie (26 %), Španělska (18 %) a Belgie (17 %).

Sociální sítě nebo webové stránky při řízení nejčastěji sledují Němci (35 %). Mezi dalšími figurují řidiči z Británie (32 %), Belgie (26 %), Rumunska (25 %), Francie (23 %), Itálie (21 %) a Španělska (8 %). Téměř všichni dotazovaní z Rumunska se přiznali k tomu, že někdy za volantem fotografovali (97 %). V Německu toto uvedlo 55 %, v Británii 43 %, v Belgii a Francii 41 %, v Itálii 40 % a ve Španělsku 32 %.

Ford zjistil, že pořízení „selfie“ odláká pozornost řidiče na 14 sekund a nahlédnutí na oblíbenou sociální síť až na 20 sekund. Auto jedoucí rychlostí 100 km/h za takovou dobu urazí vzdálenost odpovídající délce pěti fotbalových hřišť. Podle výzkumu amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu rozptýlí kontrola účesu ve zpětném zrcátku řidiče na čtyři sekundy, v případě vytočení čísla na mobilu drženém v ruce je to sedm sekund.

Program Ford Driving Skills for Life byl zahájen v USA před více než deseti lety. Prošlo jím už více než 100 000 řidičů z celého světa. V Evropě ho Ford zatím provozuje v Belgii, Francii, Německu, Itálii, Rumunsku, Španělsku a Velké Británii. V blízké budoucnosti se program rozšíří o nový úkon – řidiči se pokusí fotografovat „selfie“ během manévrování v nízké rychlosti, samozřejmě na uzavřené trati a pod dohledem profesionálního instruktora. Sami se tak přesvědčí, jak obtížné je pořídit fotografii a udržet přitom vůz na dráze vytyčené dopravními kužely.


Ford, forddsfl.co.uk

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..