Sedm vozidel se zeleným znakem DRIVe

vloženo

Na autosalónu v Ženevě společnost Volvo Cars představila plných sedm úsporných DRIVe modelů. Všechny s nejlepšími emisemi CO2 ve své třídě. Extrémně nízkých hodnot u modelů C30, S40 a V50 se podařilo dosáhnout díky modernímu systému Start/Stop.

Sedm vozidel se zeleným znakem DRIVe * Volvo C30, 3,9 l/100 km, 104 g CO2/km
* Volvo S40, 4,0 l/100 km, 107 g CO2/km
* Volvo V50, 4,0 l/100 km, 107 g CO2/km
* Volvo V70, 4,9 l/100 km, 129 g CO2/km
* Volvo S80, 4,9 l/100 km, 129 g CO2/km
* Volvo XC60, 6,0 l/100 km, 159 g CO2/km
* Volvo XC70, 6,0 l/100 km, 159 g CO2/km

Znakem DRIVe jsou označeny ty vozy v modelové řadě Volvo, které se vyznačují nejlepšími ekologickými parametry ve své třídě. Všechny dnešní modely DRIVe jsou vybaveny konvenčními dieselovými motory a manuálními převodovkami optimalizovanými s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Tyto automobily byly navíc speciálně upraveny tak, aby disponovaly co nejmenším valivým a aerodynamickým odporem.

Pozornost, kterou v roce 2009 modelům DRIVe věnujeme, potvrzuje schopnost společnosti Volvo Cars rychle reagovat na rostoucí poptávku zákazníků po vozidlech s nižší spotřebou paliva a s nižším ekologickým dopadem. Na pařížském autosalonu v roce 2008 jsme představili první z široké řady připravovaných modelů DRIVe - C30, S40 a V50. Nyní jsme my i trh připraveni na další krok,“ říká Stephen Odell, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.

Rozšířením řady DRIVe o větší modely V70, S80, XC60 a XC70 získaloVolvo jednu z nejsilnějších řad atraktivních a úsporných automobilů s vynikajícími ekologickými parametry v prémiovém segmentu,“ pokračuje Stephen Odell.

DRIVe na třech úrovních: 120 g, 140 g, 160 g
Řada modelů DRIVe je rozdělena do tří kategorií podle úrovní emisí: 120, 140, a 160 g CO2/km. „Tyto kategorie poukazují na naše mimořádně ambiciózní cíle, pokud jde o emise CO2 v každém z těchto segmentů. Tyto kategorie navíc odpovídají speciálním daňovým třídám založeným na emisích CO2 a dalších daňovým pobídkám pro ekologické automobily, které byly zavedeny v řadě evropských zemí. Naším cílem je pokračovat v dalším snižování těchto úrovní a ve vývoji nových, ještě ekologičtějších produktů,“ vysvětluje Stephen Odell.

C30, S40, V50 hluboko pod úrovní 120 g
Od jara 2009 budou modely Volvo C30, S40 a V50 1.6D DRIVe nabízeny s pokročilou funkcí Start/Stop. Tato technologie přispěla ke snížení emisí na pouhých 104 g CO2/km u Volva C30 a 107 g CO2/km u modelu S40 i u rodinného kombi V50. Model C30 díky tomu v Evropě spadá do nejnižší daňové kategorie (105 g).

První modely Volvo s funkcí Start/Stop
Pro tak významné snížení emisí oxidu uhličitého byly verze DRIVe modelů C30, S40 a V50 vybaveny dvěma novými inteligentními systémy. Prvním je funkce Start/Stop, která umožňuje vypnutí motoru u stojícího vozidla – například při čekání na semaforech nebo v dopravních zácpách. Pokud řidič u stojícího vozidla přemístí řadicí páku na neutrál a uvolní spojku, motor se vypne. Při dalším sešlápnutí spojky motor opět nastartuje. Tato technologie dokáže snížit spotřebu paliva, a tedy i emise oxidu uhličitého v kombinovaném jízdním cyklu o 4-5 %. Technologie Start/Stop je účinná zejména ve městech, kde může úspora paliva dosáhnout až 8 %.

Unikátní úroveň komfortu a rychlé startování
Když automobil stojí a motor je vypnut, jsou některé elektronické systémy na palubě vozidla, jako je například klimatizace, kvůli úspoře paliva přepnuty do pohotovostního režimu. Systém Start/Stop však nepřetržitě sleduje úroveň komfortu, a pokud se například teplota v interiéru zvýší, jsou příslušné systémy automaticky aktivovány. Systém nestanovuje žádné limity pro komfortní funkce, jako je například audiosystém nebo další zařízení, která chce zákazník nerušeně používat.

Tento monitorovací systém, který je unikátní pro vozy Volvo, a výsledná vysoká úroveň komfortu bylo možné do vozidel instalovat díky malé přídavné baterii zvyšující kapacitu hlavní baterie vozidla. Díky této přídavné baterii se modely DRIVe značky Volvo vyznačují mimořádně rychlým a hladkým startováním, přičemž například audiosystém není spuštěním motoru startéru vůbec ovlivněn. Tím se řešení společnosti Volvo Cars odlišuje od systémů nabízených konkurencí. Hlavní baterie byla navíc vylepšena tak, aby její životnost postačovala až na 175 000 Start/Stop cyklů.

Řidič je o funkci systému nepřetržitě informován prostřednictvím informačního displeje ve vozidle. Systém Start/Stop lze aktivovat a deaktivovat speciálním tlačítkem DRIVe umístěným na středové konzole. Ve standardním režimu je funkce aktivní. V budoucnu bude pomocí tlačítka DRIVe možné ovládat další systémy, jako je například režim „economy“ pro ještě úspornější jízdu, který je vyvíjen pro připravované modely.

Dobíjení baterií přeměnou kinetické energie
Další novou funkcí u modelů C30, S40 a V50 DRIVe 1.6D se systémem Start/Stop je funkce regeneračního nabíjení baterií. Díky této funkci se baterie vozidla dobíjí pokaždé, když řidič sundá nohu z plynu nebo začne brzdit se zařazeným rychlostním stupněm. Díky využití kinetické energie vozidla nemusí alternátor při poklesu úrovně nabití baterie používat ke svému pohonu palivo. Tím lze dosáhnout úspory paliva mezi 2 a 3 %.

Emise u modelů V70 a S80 pod úrovní 140 g
Poprvé v historii značky jsou ve verzi DRIVe nabízeny také modely Volvo V70 a S80. Automobily jsou vybaveny stejným hnacím ústrojím – dieselovým motorem o zdvihovém objemu 1,6 litru spojeným s manuální převodovkou – jako menší modely, ale s upraveným software řídicí jednotky a s odlišným třetím, čtvrtým a pátým převodovým stupněm.

Optimalizované hnací ústrojí je hlavním důvodem výrazně nižší spotřeby a emisí CO2 u větších sedanů a rodinných vozů značky Volvo:

* u V70 na 4,9 l/100 km a 129 g, což představuje zlepšení o 18 % v porovnání s dnešní verzí vybavenou dvoulitrovým dieselovým motorem.
* u S80 na 4,9 l/100 km a 129 g, což představuje zlepšení o 15 % v porovnání s dnešní verzí vybavenou dvoulitrovým dieselovým motorem.

Zastáváme názor, že zákazník by ani přes menší zdvihový objem motoru neměl přistoupit na kompromis, pokud jde o komfort nebo jízdní vlastnosti. Tyto automobily se vyznačují skvěle vyváženými výkony a navíc velmi nízkým ekologickým dopadem, kterému se ani zdaleka nepřibližuje žádný z našich konkurentů v této velikostní třídě," říká Magnus Jonsson, vrchní viceprezident pro vývoj produktů ve společnosti Volvo Cars.

K nižší spotřebě paliva přispívá i několik dalších faktorů, například speciální pneumatiky s nízkým valivým odporem. Poprvé jsou také modely V70 a S80 DRIVe vybaveny elektrickým čerpadlem posilovače řízení, které řidiči poskytuje nezbytnou podporu přesným a energeticky úsporným způsobem. Tímto posilovačem řízení jsou vybaveny všechny modely DRIVe.

Model V70 se vyznačuje následujícími speciálními prvky na snížení aerodynamického odporu:

* Zakrytou mřížkou chladiče
* Sníženým podvozkem (o 20 mm vpředu, o 15 mm vzadu)

Emise u modelů XC60 a XC70 pod úrovní 160 g
Pro modelový rok 2010 bude nabídka hnacích ústrojí pro nový crossover Volvo XC60 a pro kombi XC70 rozšířena o verze DRIVe s pohonem předních kol vybavené motorem 2.4D. Emise CO2 budou u obou vozů na hodnotě 159 g/km a spotřeba paliva bude dosahovat v dané třídě špičkové hodnoty 6,0 l/100.

Kromě pohonu předních kol přispívá k nízkým hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 nových modelů celá řada menších změn a zlepšení. Odborníkům na motory ve společnosti Volvo Cars se navíc podařilo snížit třecí a čerpací ztráty dieselového motoru a zmenšit pokles tlaku v sacím a výfukovém systému.

Vstřikovací tlak vzrostl díky nové generaci vysokotlakých vstřikovacích čerpadel, zatímco architektura vstřikování paliva se zlepšila díky zavedení piezoelektrického systému. Motor se nyní vyznačuje nižší kompresí, efektivnějším spalováním a disponuje nejnovější generací řídicí jednotky. Turbodmychadlo bylo navíc optimalizováno tak, aby byl zajištěn co nejvyšší točivý moment již od nízkých otáček.

Převodové stupně byly optimalizovány pro co nejúspornější jízdu. Například při jízdě rychlostí 100 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň jsou otáčky motoru, a tedy i spotřeba u nového hnacího ústrojí nižší.

Jednou důležitou součástí tohoto procesu vývoje bylo zachovat sportovní jízdní vlastnosti, které jsou významným rysem těchto modelů.„Vyšší výkon, větší točivý moment a sportovní nastavení podvozku – to vše poskytuje verzi XC60 s pohonem předních kol správnou porci dynamiky. Tento automobil představuje skvělou volbu pro zákazníky, kteří kladou důraz na spotřebu paliva a emise CO2, ale současně nepřipouštějí kompromisy v oblasti potěšení z jízdy,“ říká Magnus Jonsson.

U verze XC70 DRIVe se s úspěchem podařilo skloubit vysokou úroveň komfortu a jízdních vlastností s nízkou spotřebou paliva. Podobně jako ostatní modely, také Volvo XC70 DRIVe bylo optimalizováno pro podmínky každodenního provozu. To znamená, že vůz byl testován v jízdních cyklech napodobujících situace, ve kterých zákazníci svá vozidla skutečně používají. Proto se nízké hodnoty uváděné v našich tiskových materiálech nebudou významně lišit od hodnot spotřeby, které běžní zákazníci uvidí na displeji svého palubního počítače při svých každodenních cestách," pokračuje Magnus Jonsson.

Zlepšování úspornosti celé produktové řady
Společnost Volvo Cars se při zlepšování ekologických parametrů svých vozidel neomezuje pouze na verze DRIVe. Opatření na snížení spotřeby budou s úspěchem využita také ve zbytku modelové řady. V nadcházejících dvou letech se například o 5-7 % zvýší účinnost u nově připravovaných automatických převodovek. „Naším cílem je nabídnout automobily s nejnižšími emisemi CO2 v dané velikostní třídě. Symbolem tohoto procesu je logo DRIVe a právě u automobilů s tímto logem bylo dosaženo největšího pokroku v této oblasti. Úsilí zaměřené na snižování spotřeby paliva se však dotýká všech našich výrobků a hnacích ústrojí. Tím, že budeme moci nabídnout široké produktové portfolio s vysoce úspornými i s výkonnějšími motorizacemi, si každý zákazník bude moci zvolit svou vlastní úroveň dopadu, který na životním prostředí zanechá,“ říká Magnus Jonsson.

Zdroj: volvocars.com

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem