Šedá oktávka vs. černé BMW. Víme, co Češi hledají a kupují

vloženo

Nepřekvapí, že Škoda Octavia vévodí českým žebříčkům nejen v počtu nabízených, ale i nejčastěji hledaných modelů aut. Češi ale při hledání vozů stále častěji pokukují po luxusnějších Superbech či bavorácích. Vozy značky BMW v žebříčku popularity předstihly třetí nejčastěji nabízený Ford.

Šedá oktávka vs. černé BMW. Víme, co Češi hledají a kupují I přes to, že v nabídce vítězí barevné provedení v šedé, lidé zdaleka nejvíc vyhledávají elegantní černou. Také platí, že když Češi vybírají automobil, už rozhodně nepovažují klimatizaci za luxus, ale za běžnou výbavu. Při výběru a hledání auta ji totiž za nutnou považuje oproti loňsku téměř třikrát více lidí. Letní tropické teploty pak zájem o ni vyhnaly dokonce na 3,5 násobek. To vše shrnuje další vydání Sauto.cz Rychloměru.

Naše přání versus realita, ze které vybíráme
Nejnavštěvovanější inzertní server Sauto.cz sesbíral data o nabídce více než 63 000 vozů, které jsou jeho prostřednictvím nabízeny k prodeji. Jedná se například o auta osobní, užitková či nákladní. Ve spojení s informacemi o míře hledanosti konkrétních značek či modelů tak získal přehled o tom, do jaké míry své představy o ideálním autě přizpůsobujeme realitě.


„Není překvapením, že mezi nabízenými auty dominují škodovky. Když však srovnáme nabídku s tím, jak se auta vyhledávají, už by mohlo překvapit, že na 10 nabízených aut této značky připadne pouhých 7 potencionálních zájemců. To znamená, že prodejce by rozhodně neměl očekávat, že se svojí škodovkou uspěje snadno a za jakýchkoli podmínek,“ komentuje nabídku a poptávku po vozech značky Škoda František Prošek, manažer serveru Sauto.cz. Z dat serveru Sauto.cz také vyplývá, že mladoboleslavské vozy zaujímají téměř čtvrtinový podíl mezi všemi nabízenými značkami. Zdaleka nejvíce se inzerují Octavie, které tvoří 43 % celkové nabídky této značky. Třetina nabídky pak připadá Fabii a pouhých 8 % luxusnějším, v žebříčku třetím, Superbům.

Druhou nejčastěji nabízenou značkou je Volkswagen. Pokud jde o konkrétní modely, na prvních dvou místech dlouhodobě figurují Golf a Passat s 24, respektive 23 procenty. Zajímavé je, že nabídka Volkswagenů ke koupi a jejich hledanost je výrazně vyrovnanější. Dalo by se říci, že počty nabízených značek a jejich hledání jsou téměř vyrovnané. Z počtů hledání na serveru Sauto.cz lze usuzovat, že Passat (24 % všech hledání vozů značky Volkswagen) je oblíbenější než Golf (21 %). „Pokud se podíváme na to, jaké další značky Češi mezi auty hledají, BMW jsou populárnější než rozšířenější a častěji nabízené Fordy. Oblíbenost bavoráků může být dána i tím, že u nás mají tato auta na rozdíl od Fordů punc luxusu a jejich příznivci na ně nedají dopustit. Potvrzují to i nejvíce hledané modely řady 3, 5 a X5,“ doplňuje Prošek.



Když rozhoduje i vzhled: svět není černobílý
Barevná škála, která se nám se při výběru auta nabízí, je velmi konzervativní – 17 % aut je šedých, 16 % modrých, 15 % bílých či černých a 14 % stříbrných. Zajímavé je, že ačkoli co do četnosti je mezi pěti nejčastěji nabízenými barvami jen minimální rozdíl, diametrálně odlišné spektrum najdeme v přehledu nejhledanějších barev. „Nejpopulárnější barvou je černá, lidé ji hledají ve 40 % případů. V nabídce přitom této barvě náleží pouze 15% podíl. Téměř o polovinu méně lidé vyhledávají bílou (24 %). Tu čím dál častěji můžeme vidět nejen v Česku, ale i napříč Evropou. Na třetím místě je překvapivě červená, kterou lidé v období od květen až červenec hledali v desetině případů,“ dodává Prošek.



Bez klimatizace ani metr
Z dat serveru Sauto.cz také vyplývá, že klimatizace jsou už téměř povinnou výbavou hledaných vozů. V období květen až červenec téměř třikrát více lidí než ve stejném období loňského roku vyhledávalo vozy s klimatizací. Jde jen o krátkodobý výkyv, zapříčiněný vysokými letními teplotami, nebo jde o dlouhodobý trend? „Vzhledem k velikosti nárůstu, který se s postupujícím létem ještě umocňuje, můžeme říci, že minimálně automatická klimatizace je již nutnou součástí vybavení poptávaných automobilů. Dokládá to i fakt, že pouhá 4 % všech vozů inzerovaných na serveru Sauto.cz jsou bez klimatizace. Z naprosté většiny jde o vozy s výrazně starším datem výroby,“ komentuje František Prošek, manažer serveru Sauto.cz.

Martin Müller

Fotografie k článku

Fotografie k článku Šedá oktávka vs. černé BMW. Víme, co Češi hledají a kupují Fotografie k článku Šedá oktávka vs. černé BMW. Víme, co Češi hledají a kupují Fotografie k článku Šedá oktávka vs. černé BMW. Víme, co Češi hledají a kupují Fotografie k článku Šedá oktávka vs. černé BMW. Víme, co Češi hledají a kupují
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer