Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC

vloženo

Sébastien Loeb a Daniel Elena vyjížděli na nedělní závěrečnou etapu Rally Velká Británie s odhodláním vyhrát, když už první den odpadl po nehodě jejich jediný soupeř v boji o celkový titul mistra světa WRC, Mikko Hirvonen. Posádka Citroënu však měla nehodu a musela hned na začátku dne odstoupit. To však nezabránilo k zisku osmého titulu mistrů světa.

Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC Loeb: Chtěli jsme vyhrát
Čtvrtý den Rally Velké Británie měl na programu šest rychlostních zkoušek o celkové délce 84 km, což slibovalo napínavý souboj mezi Latvalou a Loebem. Bohužel první Citroën DS3 WRC musel na přejezdu mezi rychlostními zkouškami 18 a 19 rally ukončit. „Je to velká škoda, protože bych rád dokončil bitvu s Jari-Matti Latvalou. To, co se stalo, není nic neobvyklého. Jeli jsme po úzké cestě a přijeli jsme na vrchol stoupání se špatnou viditelností. Španělský řidič měl špatný postřeh a vjel doprava, kde jsme se srazili," vysvětloval Sébastien Loeb. „Poškodili jsme chladič a skončili právě na tom místě. I to je důkaz, že rally skončí vždycky, až když dojdete zpátky do servisního parku." Technici Citroënu pak museli udělat všechno pro to, aby byl vůz zprovozněn alespoň na slavnostní závěr soutěže na hradu v Cardiffu.

Banzet: Rally v genech
Nenecháme si zkazit radost tímto incidentem," řekl Frédéric Banzet, generální manažer Citroënu. „Sébastien, Daniel a Citroën Racing mají za sebou pozoruhodnou sezonu. Deset vítězství ze třinácti možných, tituly mezi výrobci i piloty a navíc nové rekordy: celý tým předčil všechna očekávání a plány, které jsme si stanovili. Od Švédska až po Velkou Británii nám soutěže WRC pomáhaly prezentovat naši kreativní technologii napříč čtyřmi kontinenty. Tato vítězství a tituly pomohly rally sport ještě více zapustit do genů Citroënu."

Ještě jsme neměli dost času na to, abychom titul oslavili během soutěže. V neděli ráno jsme museli vstávat v půl páté a jít na start," dodal Séb. „Konečně můžeme slavit s celým týmem. Všechny tituly jsou důležité a nezapomenutelné, protože žádný z nich nebyl dosažen stejným způsobem. Letos bylo průběžné pořadí hodně těsné, proto jsme museli bojovat až do poslední rally. Jsem samozřejmě pyšný na to, že jsem se stal nejúspěšnějším závodníkem, i když se rally těžko srovnává s ostatními sportovními odvětvími. Když jsem začínal svou kariéru, těžko bych si to mohl jen pomyslet!"

Zatímco mechanici Citroën Racing měly plné ruce práce se zprovozněním jedničky DS3 WRC, číslo 2 týmu pokračovalo v boji ve velšských lesích. Sébastien Ogier zajel tři nejrychlejší časy posledního dne a celkově dojel na 11. místě. „Tím, že se každá trasa jela dvakrát, lépe jsme pochopili celou soutěž. Určitě to zužitkujeme při dalším startu. Zkoušíme jet co nejrychleji a otestovat si naše poznámky a současně si to užít. Rád bych blahopřál Sébastienovi a Danielovi k jejich titulu. Ještě jednou opakuji, dokázali, že jsou opravdu nejlepší a zaslouží si obdiv."

Nejlepší časy:
1. etapa - RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 3: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta).
2. etapa – RZ 4: Loeb – RZ 5 a 6: Hirvonen – RZ 7: Loeb – RZ 8: Latvala – RZ 9: Kris Meeke (Mini JCW) – RZ 10 a 11: Latvala.
3. etapa – RZ 12: Loeb – RZ 13: Latvala – RZ 14: Loeb – RZ 15 až 17: Latvala.
4. etapa – RZ 18 a 19: Latvala – RZ 20: Ogier – RZ 21: Latvala – RZ 22 a 23: Ogier.

Nejlepší časy celkem:
Latvala, 11 – Loeb, 5 – Hirvonen a Ogier, 3 – Meeke, 1.

Vedení v soutěži:
EZ 1 a 2 : Latvala – RZ 3 až 5: Loeb – RU 6: Hirvonen – RZ 7 až 14: Loeb – RZ 15 až 23: Latvala.

Celkové pořadí:
1. JM. Latvala / M. Antilla Ford Fiesta RS WRC 3:27:03,5 hod.
2. M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +3:42,9 min.
3. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:05,0
4. K. Meeke / P. Nagle Mini JCW +7:12,2
5. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:57,2
6. O. Tänak / K. Sikk Ford Fiesta RS WRC +9:27,0
7. E. Novikov / D. Giraudet Ford Fiesta RS WRC +9:47,7
8. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:12,7
9. K. Block / A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +16:01,2
10. A. Araujo / M. Ramalho Mini JCW +17:01,6

Citroën/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC Fotografie k článku Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC Fotografie k článku Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC Fotografie k článku Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC Fotografie k článku Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC Fotografie k článku Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC Fotografie k článku Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN