Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa WRC

15. 11. 2011
Sdílet článek

Sébastien Loeb a Daniel Elena vyjížděli na nedělní závěrečnou etapu Rally Velká Británie s odhodláním vyhrát, když už první den odpadl po nehodě jejich jediný soupeř v boji o celkový titul mistra světa WRC, Mikko Hirvonen. Posádka Citroënu však měla nehodu a musela hned na začátku dne odstoupit. To však nezabránilo k zisku osmého titulu mistrů světa.

Loeb: Chtěli jsme vyhrát
Čtvrtý den Rally Velké Británie měl na programu šest rychlostních zkoušek o celkové délce 84 km, což slibovalo napínavý souboj mezi Latvalou a Loebem. Bohužel první Citroën DS3 WRC musel na přejezdu mezi rychlostními zkouškami 18 a 19 rally ukončit. „Je to velká škoda, protože bych rád dokončil bitvu s Jari-Matti Latvalou. To, co se stalo, není nic neobvyklého. Jeli jsme po úzké cestě a přijeli jsme na vrchol stoupání se špatnou viditelností. Španělský řidič měl špatný postřeh a vjel doprava, kde jsme se srazili," vysvětloval Sébastien Loeb. „Poškodili jsme chladič a skončili právě na tom místě. I to je důkaz, že rally skončí vždycky, až když dojdete zpátky do servisního parku." Technici Citroënu pak museli udělat všechno pro to, aby byl vůz zprovozněn alespoň na slavnostní závěr soutěže na hradu v Cardiffu.


Banzet: Rally v genech
Nenecháme si zkazit radost tímto incidentem," řekl Frédéric Banzet, generální manažer Citroënu. „Sébastien, Daniel a Citroën Racing mají za sebou pozoruhodnou sezonu. Deset vítězství ze třinácti možných, tituly mezi výrobci i piloty a navíc nové rekordy: celý tým předčil všechna očekávání a plány, které jsme si stanovili. Od Švédska až po Velkou Británii nám soutěže WRC pomáhaly prezentovat naši kreativní technologii napříč čtyřmi kontinenty. Tato vítězství a tituly pomohly rally sport ještě více zapustit do genů Citroënu."

Ještě jsme neměli dost času na to, abychom titul oslavili během soutěže. V neděli ráno jsme museli vstávat v půl páté a jít na start," dodal Séb. „Konečně můžeme slavit s celým týmem. Všechny tituly jsou důležité a nezapomenutelné, protože žádný z nich nebyl dosažen stejným způsobem. Letos bylo průběžné pořadí hodně těsné, proto jsme museli bojovat až do poslední rally. Jsem samozřejmě pyšný na to, že jsem se stal nejúspěšnějším závodníkem, i když se rally těžko srovnává s ostatními sportovními odvětvími. Když jsem začínal svou kariéru, těžko bych si to mohl jen pomyslet!"

Zatímco mechanici Citroën Racing měly plné ruce práce se zprovozněním jedničky DS3 WRC, číslo 2 týmu pokračovalo v boji ve velšských lesích. Sébastien Ogier zajel tři nejrychlejší časy posledního dne a celkově dojel na 11. místě. „Tím, že se každá trasa jela dvakrát, lépe jsme pochopili celou soutěž. Určitě to zužitkujeme při dalším startu. Zkoušíme jet co nejrychleji a otestovat si naše poznámky a současně si to užít. Rád bych blahopřál Sébastienovi a Danielovi k jejich titulu. Ještě jednou opakuji, dokázali, že jsou opravdu nejlepší a zaslouží si obdiv."

Nejlepší časy:
1. etapa - RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 3: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta).
2. etapa – RZ 4: Loeb – RZ 5 a 6: Hirvonen – RZ 7: Loeb – RZ 8: Latvala – RZ 9: Kris Meeke (Mini JCW) – RZ 10 a 11: Latvala.
3. etapa – RZ 12: Loeb – RZ 13: Latvala – RZ 14: Loeb – RZ 15 až 17: Latvala.
4. etapa – RZ 18 a 19: Latvala – RZ 20: Ogier – RZ 21: Latvala – RZ 22 a 23: Ogier.

Nejlepší časy celkem:
Latvala, 11 – Loeb, 5 – Hirvonen a Ogier, 3 – Meeke, 1.

Vedení v soutěži:
EZ 1 a 2 : Latvala – RZ 3 až 5: Loeb – RU 6: Hirvonen – RZ 7 až 14: Loeb – RZ 15 až 23: Latvala.

Celkové pořadí:
1. JM. Latvala / M. Antilla Ford Fiesta RS WRC 3:27:03,5 hod.
2. M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +3:42,9 min.
3. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:05,0
4. K. Meeke / P. Nagle Mini JCW +7:12,2
5. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:57,2
6. O. Tänak / K. Sikk Ford Fiesta RS WRC +9:27,0
7. E. Novikov / D. Giraudet Ford Fiesta RS WRC +9:47,7
8. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:12,7
9. K. Block / A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +16:01,2
10. A. Araujo / M. Ramalho Mini JCW +17:01,6

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Citroën/ps

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč