Seat Terraco je třetím SUV do party

vloženo

Největší SUV od Seatu stojí na podvozkové platformě MQB a může být až sedmimístné. Při uvedení na trh bude možné vybírat ze čtveřice pohonných jednotek - základní patnáctistovky TSI, dvoulitru TSI nebo dvojice dvoulitrových dieselů TDI. Základní srdce je spojené s manuální šestistupňovou převodovkou a o pohon se starají pouze přední kola. Dvoulitr TSI je pak čtyřkolkou se sedmistupňovým DSG, stejně tak je tomu u silnějšího dieselu. Slabší vznětové srdce má manuální převodovku a pohon předních kol.

Seat Terraco je třetím SUV do party Seat Terraco je třetím SUV do party

Výrobní závod Volkswagen ve Wolfsburgu poprvé po 20 letech vyrábí model jiné koncernové značky, jímž je SEAT Tarraco. Španělské SUV, které bylo navrženo, zkonstruováno a vyvinuto v Barceloně, využívá při výrobě synergie, vyplývající z koncernové platformy MQB. Španělský model bude sjíždět z montážní linky ve Wolfsburgu společně s modely Volkswagen Tiguan a Touran.


Krok směrem k výrobě modelů více značek zlepší využívání výrobní kapacity hlavního závodu značky Volkswagen. Výroba modelu Tarraco ve Wolfsburgu je součástí „Paktu pro budoucnost“, uzavřeného mezi společností Volkswagen a závodní radou na konci roku 2016. Tato dohoda zahrnuje dalekosáhlý plán zvyšování ekonomické konkurenceschopnosti značky Volkswagen a budování pevných základů pro budoucnost.

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, říká: „Tarraco bylo kompletně navrženo, zkonstruováno a vyvinuto společností SEAT ve Španělsku. Společně s opravdu nadšeným týmem ve výrobním závodě Wolfsburg pak bylo vozidlo připraveno pro sériovou výrobu, a to během velmi krátké doby. To ještě více upevňuje již tak velmi úzké vazby mezi společnostmi SEAT a Volkswagen.“

Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku, k tomu vysvětluje: „SEAT Tarraco je příkladem spolupráce mezi značkami koncernu Volkswagen, která přináší synergie. Toto nové SUV nám umožňuje vstoupit do nového segmentu, zvyšovat objem prodeje, vylepšovat image naší značky a dosahovat vyšší ziskové marže.“

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za výrobu, uvedl: „Kompetentní koncernová výrobní síť na nejvyšší světové úrovni je jedním z největších faktorů pro zvyšování efektivity. SEAT Tarraco je příkladem budoucí praxe, v níž bude více výrobních závodů v koncernové výrobní síti vyrábět vozidla pro několik koncernových značek současně.“

Hlavní závod značky Volkswagen ve Wolfsburgu vyrábí model jiné koncernové značky již popáté. Od konce roku 1996 do roku 1998 sjížděl z montážní linky ve Wolfsburgu SEAT Arosa. Zaměstnanci ve Wolfburgu navíc vyráběli vozidla Audi 50 v letech 1974 až 1978, Audi 80 od roku 1994 do roku 1998 a Audi 100 v období let 1993 až 1997. Audi 50 bylo do značné míry identické s modelem Polo, jehož montáž probíhala ve Wolfsburgu od roku 1975. V současnosti se Polo vyrábí ve španělském závodě Pamplona. Modely Audi 50 a Polo byly prvními německými malými vozy s motorem uloženým vpředu napříč a pohánějícím přední kola.

SEAT svou novou vlajkovou lodí Tarraco završuje rodinu modelů SUV, která již zahrnuje modely Ateca a Arona.


redakce, Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen