Seat Terraco je třetím SUV do party

vloženo

Největší SUV od Seatu stojí na podvozkové platformě MQB a může být až sedmimístné. Při uvedení na trh bude možné vybírat ze čtveřice pohonných jednotek - základní patnáctistovky TSI, dvoulitru TSI nebo dvojice dvoulitrových dieselů TDI. Základní srdce je spojené s manuální šestistupňovou převodovkou a o pohon se starají pouze přední kola. Dvoulitr TSI je pak čtyřkolkou se sedmistupňovým DSG, stejně tak je tomu u silnějšího dieselu. Slabší vznětové srdce má manuální převodovku a pohon předních kol.

Seat Terraco je třetím SUV do party Seat Terraco je třetím SUV do party

Výrobní závod Volkswagen ve Wolfsburgu poprvé po 20 letech vyrábí model jiné koncernové značky, jímž je SEAT Tarraco. Španělské SUV, které bylo navrženo, zkonstruováno a vyvinuto v Barceloně, využívá při výrobě synergie, vyplývající z koncernové platformy MQB. Španělský model bude sjíždět z montážní linky ve Wolfsburgu společně s modely Volkswagen Tiguan a Touran.


Krok směrem k výrobě modelů více značek zlepší využívání výrobní kapacity hlavního závodu značky Volkswagen. Výroba modelu Tarraco ve Wolfsburgu je součástí „Paktu pro budoucnost“, uzavřeného mezi společností Volkswagen a závodní radou na konci roku 2016. Tato dohoda zahrnuje dalekosáhlý plán zvyšování ekonomické konkurenceschopnosti značky Volkswagen a budování pevných základů pro budoucnost.

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, říká: „Tarraco bylo kompletně navrženo, zkonstruováno a vyvinuto společností SEAT ve Španělsku. Společně s opravdu nadšeným týmem ve výrobním závodě Wolfsburg pak bylo vozidlo připraveno pro sériovou výrobu, a to během velmi krátké doby. To ještě více upevňuje již tak velmi úzké vazby mezi společnostmi SEAT a Volkswagen.“

Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku, k tomu vysvětluje: „SEAT Tarraco je příkladem spolupráce mezi značkami koncernu Volkswagen, která přináší synergie. Toto nové SUV nám umožňuje vstoupit do nového segmentu, zvyšovat objem prodeje, vylepšovat image naší značky a dosahovat vyšší ziskové marže.“

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za výrobu, uvedl: „Kompetentní koncernová výrobní síť na nejvyšší světové úrovni je jedním z největších faktorů pro zvyšování efektivity. SEAT Tarraco je příkladem budoucí praxe, v níž bude více výrobních závodů v koncernové výrobní síti vyrábět vozidla pro několik koncernových značek současně.“

Hlavní závod značky Volkswagen ve Wolfsburgu vyrábí model jiné koncernové značky již popáté. Od konce roku 1996 do roku 1998 sjížděl z montážní linky ve Wolfsburgu SEAT Arosa. Zaměstnanci ve Wolfburgu navíc vyráběli vozidla Audi 50 v letech 1974 až 1978, Audi 80 od roku 1994 do roku 1998 a Audi 100 v období let 1993 až 1997. Audi 50 bylo do značné míry identické s modelem Polo, jehož montáž probíhala ve Wolfsburgu od roku 1975. V současnosti se Polo vyrábí ve španělském závodě Pamplona. Modely Audi 50 a Polo byly prvními německými malými vozy s motorem uloženým vpředu napříč a pohánějícím přední kola.

SEAT svou novou vlajkovou lodí Tarraco završuje rodinu modelů SUV, která již zahrnuje modely Ateca a Arona.


redakce, Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Terraco je třetím SUV do party
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje