SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC

vloženo

Obdivuhodný úspěch španělské značky - první místo v poháru konstruktérů i mistrovský titul v pořadí jezdců druhý rok v řadě. Gabriele Tarquini se SEATem novým mistrem světa cestovních vozů. Yvan Muller je vice-mistrem světa.

SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC

Absolutní úspěch SEATu v mistrovství světa cestovních vozů: Tým SEAT Sport dosáhl v neděli všech cílů, které si pro poslední závody v sezoně 2009 v Macau stanovil. Značka se stala podruhé v řadě vítězem poháru konstruktérů, jezdci SEATu obsadili opět nejvyšší místa v celkovém pořadí jezdců a nejlepší umístění získali také jezdci na SEATech v šampionátu nezávislých týmů v tzv. Independents` Trophy. SEAT a Gabriele Tarquini jsou tedy mistry světa, Yvan Muller je vice-mistrem a Tom Coronel zvítězil v Independents` Trophy. Mimo jiné to znamená, že SEAT dokázal vyhrávat se dvěma odlišnými vozy - se SEATem Leon TDI a se SEATem Leon WTCC - v konkurenci továrních týmů značek BMW, Chevrolet a Lada.


SEAT, který letos obhajoval dva loňské tituly v šampionátu WTCC, dosáhl za Španělsko jednoho z největších sportovních úspěchů roku 2009. Sezona se šťastným koncem byla pro SEAT velmi náročná, několikrát se změnila pravidla, což omezilo možnosti SEATů León TDI, ale v cíli se projevilo vynaložené úsilí, týmový duch a houževnatost všech členů týmu SEAT Sport.

Týmová souhra byla klíčová během velmi komplikovaného posledního víkendu sezony. V pátek Gabriele Tarquini a Yvan Muller dokončili kvalifikaci v nemocnici po vážné havárii na trati, po níž byly jejich vozy silně poškozeny. Díky úsilí mechaniků se povedlo připravit vozy na start nedělních závodů. Pět jezdců týmu respektovalo zvolenou strategii, která měla za cíl zisk dvou titulů.

V prvním závodě dovolil bezvadný start Tiaga Monteira, Jordi Geného a Gabriele Tarquiniho jezdcům SEATu kontrolovat situaci ze druhého, třetího a čtvrtého místa. Tarquini dokončil závod na druhém místě, Yvan Muller na pátém a Monteiro na šestém. To zajistilo jednomu z jezdců SEATu první titul.

Druhý závod byl dokonce ještě taktičtější, když jel Yvan Muller na třetím místě, následovaný Monteirem, Geném a Gabriele Tarquinim, který se probojoval na šestou příčku. Gené byl lehce postrčen, což umožnilo Tarquinimu jej předjet a ponechat přitom formaci SEATů kompaktní. Nehoda na konci balíku vozů přinutila organizátory k vyvěšení červené vlajky dvě kola před koncem závodu, což potvrdilo triumf SEATu a Tarquiniho.

V poháru nezávislých vyhrál první závod Tom Coronel, a to mu zajistilo jeho druhý titul v Independents’ Trophy pro SEAT.Gabriele Tarquini se stal historicky sedmým mistrem světa z Itálie, osmnáct let po Teo Fabim. Zařadil se tak ke slavným jménům jakými byly Nino Farina, Alberto Ascari, Mauro Baldi, Roberto Ravaglia a Massimo Biasion. Překonal také obdivuhodný věkový rekord, protože ve svých 47 letech je nejstarším mistrem světa v historii motoristického sportu, když překonal i Juana Manuela Fangia.

Pro španělskou značku jde o pátý titul mistra světa. Úspěchy v soutěžích z let 1996, 1997 a 1998 s Ibizou Kit Car následovaly tituly v šampionátu World Touring Car Championship v letech 2008 a 2009.Gabriele Tarquini po závodě řekl: „Je to báječné získat titul po tak dlouhé závodní kariéře. Začal jsem víkend s problémy, ale dokázal jsem se vrátit. Mimořádná práce našich mechaniků mi umožnila nastoupit do závodu a dala mi tak příležitost, kterou jsem jednoduše nemohl zmeškat. Byl to velmi náročný šampionát, velmi napínavý.  K tomu abych zvítězil nad tak silnými soupeři jakým je Yvan Muller a Augusto Farfus bylo nezbytné sbírat body v každém závodě.“

Jaime Puig, šéf týmu SEAT Sport řekl: „Zisk dvou titulů mistrů světa druhý rok v řadě je odměnou za fantastický rok. Tímto bych chtěl poděkovat celému týmu za jejich nasazení, vynaložené úsilí a solidaritu s ostatními členy týmu. Závody v Macau ukázaly, že jsme tým, v němž všichni pracují pro všechny. Po dvou loňských titulech jsme chtěli letos obhájit alespoň jeden z nich a teď máme opět oba. To je mimořádně dobrý výsledek.“

Konečné pořadí jezdců WTCC v sezoně 2009
1. Gabriele TARQUINI (SEAT León TDI) 127 b.
2. Yvan MULLER (SEAT León TDI) 123 b.
3. Augusto FARFUS (BMW 320si) 113 b.
4. Andy PRIAULX (BMW 320si) 84 b.
5. Robert HUFF (Chevrolet Cruze) 80 b.


Konečné pořadí značek v poháru konstruktérů WTCC 2009
1. SEAT 314 b.
2. BMW 311 b.
3. CHEVROLET 215 b.
4. LADA 83 b.

Seat ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC Fotografie k článku SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu