SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC

vloženo

Obdivuhodný úspěch španělské značky - první místo v poháru konstruktérů i mistrovský titul v pořadí jezdců druhý rok v řadě. Gabriele Tarquini se SEATem novým mistrem světa cestovních vozů. Yvan Muller je vice-mistrem světa.

SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC

Absolutní úspěch SEATu v mistrovství světa cestovních vozů: Tým SEAT Sport dosáhl v neděli všech cílů, které si pro poslední závody v sezoně 2009 v Macau stanovil. Značka se stala podruhé v řadě vítězem poháru konstruktérů, jezdci SEATu obsadili opět nejvyšší místa v celkovém pořadí jezdců a nejlepší umístění získali také jezdci na SEATech v šampionátu nezávislých týmů v tzv. Independents` Trophy. SEAT a Gabriele Tarquini jsou tedy mistry světa, Yvan Muller je vice-mistrem a Tom Coronel zvítězil v Independents` Trophy. Mimo jiné to znamená, že SEAT dokázal vyhrávat se dvěma odlišnými vozy - se SEATem Leon TDI a se SEATem Leon WTCC - v konkurenci továrních týmů značek BMW, Chevrolet a Lada.


SEAT, který letos obhajoval dva loňské tituly v šampionátu WTCC, dosáhl za Španělsko jednoho z největších sportovních úspěchů roku 2009. Sezona se šťastným koncem byla pro SEAT velmi náročná, několikrát se změnila pravidla, což omezilo možnosti SEATů León TDI, ale v cíli se projevilo vynaložené úsilí, týmový duch a houževnatost všech členů týmu SEAT Sport.

Týmová souhra byla klíčová během velmi komplikovaného posledního víkendu sezony. V pátek Gabriele Tarquini a Yvan Muller dokončili kvalifikaci v nemocnici po vážné havárii na trati, po níž byly jejich vozy silně poškozeny. Díky úsilí mechaniků se povedlo připravit vozy na start nedělních závodů. Pět jezdců týmu respektovalo zvolenou strategii, která měla za cíl zisk dvou titulů.

V prvním závodě dovolil bezvadný start Tiaga Monteira, Jordi Geného a Gabriele Tarquiniho jezdcům SEATu kontrolovat situaci ze druhého, třetího a čtvrtého místa. Tarquini dokončil závod na druhém místě, Yvan Muller na pátém a Monteiro na šestém. To zajistilo jednomu z jezdců SEATu první titul.

Druhý závod byl dokonce ještě taktičtější, když jel Yvan Muller na třetím místě, následovaný Monteirem, Geném a Gabriele Tarquinim, který se probojoval na šestou příčku. Gené byl lehce postrčen, což umožnilo Tarquinimu jej předjet a ponechat přitom formaci SEATů kompaktní. Nehoda na konci balíku vozů přinutila organizátory k vyvěšení červené vlajky dvě kola před koncem závodu, což potvrdilo triumf SEATu a Tarquiniho.

V poháru nezávislých vyhrál první závod Tom Coronel, a to mu zajistilo jeho druhý titul v Independents’ Trophy pro SEAT.Gabriele Tarquini se stal historicky sedmým mistrem světa z Itálie, osmnáct let po Teo Fabim. Zařadil se tak ke slavným jménům jakými byly Nino Farina, Alberto Ascari, Mauro Baldi, Roberto Ravaglia a Massimo Biasion. Překonal také obdivuhodný věkový rekord, protože ve svých 47 letech je nejstarším mistrem světa v historii motoristického sportu, když překonal i Juana Manuela Fangia.

Pro španělskou značku jde o pátý titul mistra světa. Úspěchy v soutěžích z let 1996, 1997 a 1998 s Ibizou Kit Car následovaly tituly v šampionátu World Touring Car Championship v letech 2008 a 2009.Gabriele Tarquini po závodě řekl: „Je to báječné získat titul po tak dlouhé závodní kariéře. Začal jsem víkend s problémy, ale dokázal jsem se vrátit. Mimořádná práce našich mechaniků mi umožnila nastoupit do závodu a dala mi tak příležitost, kterou jsem jednoduše nemohl zmeškat. Byl to velmi náročný šampionát, velmi napínavý.  K tomu abych zvítězil nad tak silnými soupeři jakým je Yvan Muller a Augusto Farfus bylo nezbytné sbírat body v každém závodě.“

Jaime Puig, šéf týmu SEAT Sport řekl: „Zisk dvou titulů mistrů světa druhý rok v řadě je odměnou za fantastický rok. Tímto bych chtěl poděkovat celému týmu za jejich nasazení, vynaložené úsilí a solidaritu s ostatními členy týmu. Závody v Macau ukázaly, že jsme tým, v němž všichni pracují pro všechny. Po dvou loňských titulech jsme chtěli letos obhájit alespoň jeden z nich a teď máme opět oba. To je mimořádně dobrý výsledek.“

Konečné pořadí jezdců WTCC v sezoně 2009
1. Gabriele TARQUINI (SEAT León TDI) 127 b.
2. Yvan MULLER (SEAT León TDI) 123 b.
3. Augusto FARFUS (BMW 320si) 113 b.
4. Andy PRIAULX (BMW 320si) 84 b.
5. Robert HUFF (Chevrolet Cruze) 80 b.


Konečné pořadí značek v poháru konstruktérů WTCC 2009
1. SEAT 314 b.
2. BMW 311 b.
3. CHEVROLET 215 b.
4. LADA 83 b.

Seat ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC Fotografie k článku SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport