SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC

vloženo

Obdivuhodný úspěch španělské značky - první místo v poháru konstruktérů i mistrovský titul v pořadí jezdců druhý rok v řadě. Gabriele Tarquini se SEATem novým mistrem světa cestovních vozů. Yvan Muller je vice-mistrem světa.

SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC

Absolutní úspěch SEATu v mistrovství světa cestovních vozů: Tým SEAT Sport dosáhl v neděli všech cílů, které si pro poslední závody v sezoně 2009 v Macau stanovil. Značka se stala podruhé v řadě vítězem poháru konstruktérů, jezdci SEATu obsadili opět nejvyšší místa v celkovém pořadí jezdců a nejlepší umístění získali také jezdci na SEATech v šampionátu nezávislých týmů v tzv. Independents` Trophy. SEAT a Gabriele Tarquini jsou tedy mistry světa, Yvan Muller je vice-mistrem a Tom Coronel zvítězil v Independents` Trophy. Mimo jiné to znamená, že SEAT dokázal vyhrávat se dvěma odlišnými vozy - se SEATem Leon TDI a se SEATem Leon WTCC - v konkurenci továrních týmů značek BMW, Chevrolet a Lada.


SEAT, který letos obhajoval dva loňské tituly v šampionátu WTCC, dosáhl za Španělsko jednoho z největších sportovních úspěchů roku 2009. Sezona se šťastným koncem byla pro SEAT velmi náročná, několikrát se změnila pravidla, což omezilo možnosti SEATů León TDI, ale v cíli se projevilo vynaložené úsilí, týmový duch a houževnatost všech členů týmu SEAT Sport.

Týmová souhra byla klíčová během velmi komplikovaného posledního víkendu sezony. V pátek Gabriele Tarquini a Yvan Muller dokončili kvalifikaci v nemocnici po vážné havárii na trati, po níž byly jejich vozy silně poškozeny. Díky úsilí mechaniků se povedlo připravit vozy na start nedělních závodů. Pět jezdců týmu respektovalo zvolenou strategii, která měla za cíl zisk dvou titulů.

V prvním závodě dovolil bezvadný start Tiaga Monteira, Jordi Geného a Gabriele Tarquiniho jezdcům SEATu kontrolovat situaci ze druhého, třetího a čtvrtého místa. Tarquini dokončil závod na druhém místě, Yvan Muller na pátém a Monteiro na šestém. To zajistilo jednomu z jezdců SEATu první titul.

Druhý závod byl dokonce ještě taktičtější, když jel Yvan Muller na třetím místě, následovaný Monteirem, Geném a Gabriele Tarquinim, který se probojoval na šestou příčku. Gené byl lehce postrčen, což umožnilo Tarquinimu jej předjet a ponechat přitom formaci SEATů kompaktní. Nehoda na konci balíku vozů přinutila organizátory k vyvěšení červené vlajky dvě kola před koncem závodu, což potvrdilo triumf SEATu a Tarquiniho.

V poháru nezávislých vyhrál první závod Tom Coronel, a to mu zajistilo jeho druhý titul v Independents’ Trophy pro SEAT.Gabriele Tarquini se stal historicky sedmým mistrem světa z Itálie, osmnáct let po Teo Fabim. Zařadil se tak ke slavným jménům jakými byly Nino Farina, Alberto Ascari, Mauro Baldi, Roberto Ravaglia a Massimo Biasion. Překonal také obdivuhodný věkový rekord, protože ve svých 47 letech je nejstarším mistrem světa v historii motoristického sportu, když překonal i Juana Manuela Fangia.

Pro španělskou značku jde o pátý titul mistra světa. Úspěchy v soutěžích z let 1996, 1997 a 1998 s Ibizou Kit Car následovaly tituly v šampionátu World Touring Car Championship v letech 2008 a 2009.Gabriele Tarquini po závodě řekl: „Je to báječné získat titul po tak dlouhé závodní kariéře. Začal jsem víkend s problémy, ale dokázal jsem se vrátit. Mimořádná práce našich mechaniků mi umožnila nastoupit do závodu a dala mi tak příležitost, kterou jsem jednoduše nemohl zmeškat. Byl to velmi náročný šampionát, velmi napínavý.  K tomu abych zvítězil nad tak silnými soupeři jakým je Yvan Muller a Augusto Farfus bylo nezbytné sbírat body v každém závodě.“

Jaime Puig, šéf týmu SEAT Sport řekl: „Zisk dvou titulů mistrů světa druhý rok v řadě je odměnou za fantastický rok. Tímto bych chtěl poděkovat celému týmu za jejich nasazení, vynaložené úsilí a solidaritu s ostatními členy týmu. Závody v Macau ukázaly, že jsme tým, v němž všichni pracují pro všechny. Po dvou loňských titulech jsme chtěli letos obhájit alespoň jeden z nich a teď máme opět oba. To je mimořádně dobrý výsledek.“

Konečné pořadí jezdců WTCC v sezoně 2009
1. Gabriele TARQUINI (SEAT León TDI) 127 b.
2. Yvan MULLER (SEAT León TDI) 123 b.
3. Augusto FARFUS (BMW 320si) 113 b.
4. Andy PRIAULX (BMW 320si) 84 b.
5. Robert HUFF (Chevrolet Cruze) 80 b.


Konečné pořadí značek v poháru konstruktérů WTCC 2009
1. SEAT 314 b.
2. BMW 311 b.
3. CHEVROLET 215 b.
4. LADA 83 b.

Seat ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC Fotografie k článku SEAT po dramatickém finále v Macau zvítězil v šampionátu WTCC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte