Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky

vloženo

Seat Leon Cupra zákazníci dostanou ve třech karosářských verzích a v posílené variantě se zvýšeným výkonem a točivým momentem. K dispozici je třídveřový nebo pětidveřový hatchback, popř. kombi ST disponující pohonem všech kol 4Drive a dvouspojkovou převodovkou DSG. Díky dvoulitru TSI o výkonu 300 koní má Cupra elektronicky omezenou maximálku na 250 km/h.

Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky

Při každé novinářské prezentaci nového modelu Seat se opakuje stále stejná situace. První otázka obvykle zní: „Bude verze Cupra?“ Zkratka ze slov „CUP RACER“ znamená v současnosti mnohem víc než jen další verzi v produktové řadě značky Seat. Přestože je Cupra již úspěšným modelem, nyní přichází v ještě dokonalejší podobě.


Úspěch modelu dokládá 9000 vozů prodaných v roce 2016 na celém světě, z nichž 8300 nalezlo své nové majitele na evropském trhu. S těmito prodejními výsledky se nejsportovnější model španělské značky řadí do Top 5 nejprodávanějších modelů ve svém tržním segmentu v Evropě.

Nový Leon Cupra nyní po zahrnutí nejvyspělejších systémů v oblastech bezpečnosti, konektivity a multimédií může nabídnout všechny současné inovace bez kompromisů intenzity zážitků. Leon Cupra se vyznačuje všestranností díky nabídce tří různých druhů karoserie: 5dveřového hatchbacku, 3dvéřového SC a rodinného kombi ST.

seat leon cupra 300

Nový Leon Cupra je díky motoru 2.0 TSI, který poskytuje nejvyšší výkon 300 k, nejen vrcholnou verzí modelové řady Leon, ale také nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem v historii španělské značky. Výkon vzrostl o 10 k z 290 na 300 k, ale mnohem důležitější je zvýšení maximálního točivého momentu z 350 N.m na 380 N.m. Tato hodnota je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1800 do 5500 min-1. Výsledkem jsou pohotové reakce motoru ve všech provozních situacích, od oblasti otáček jen mírně nad úrovní volnoběhu až po nejvyšší otáčky. K velmi sportovní charakteristice přispívá mimo jiné proměnné časování ventilů natáčením vačkového hřídele a kombinace přímého i nepřímého vstřikování paliva. Oba systémy optimalizují výkonové parametry motoru, zaručující výjimečné potěšení z jízdy.

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h bez ohledu na zvolenou převodovku, která může být buď mechanická, nebo dvouspojková s automatizovaným řazením. V obou případech se jedná o šestistupňové převodovky. Vysoké úrovně jízdních výkonů je dosahováno s mimořádnou hospodárností, což dokládají hodnoty emisí CO2 od 153 do 164 g/km v závislosti na verzi. Průměrná spotřeba paliva verze SC s převodovkou DSG je 6,7 l/100 km, pětidveřová verze spotřebuje 6,8 l/100 km. CUPRA ST DSG 4Drive má průměrnou spotřebu 7,2 l/100 km.

Leon Cupra rodinné verzi ST bude navíc vybaven pohonem všech kol v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG. Fanoušci si jistě vzpomenou, že již v roce 2000 měla první generace modelu pohon všech kol. Leon Cupra  ST DSG 4Drive s dokonalou trakcí pohonu všech kol 4Drive a asistenčními systémy bude skutečným etalonem z hlediska sportovních výkonů, bezpečnosti a praktičnosti.

seat leon cupra engine tsi

Novinka je vybavena elektronicky řízenými tlumiči, které umožňují vytěžit maximum z mimořádných schopností tohoto vozu. Adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) kombinuje nejvyšší účinnost tlumení a ovladatelnosti s velmi dobrým jízdním komfortem, protože se během milisekund dokáže přizpůsobit stavu vozovky i jízdnímu stylu řidiče. Leon Cupra je sériově vybaven progresivním řízením. Tento systém usnadňuje řízení, zvyšuje jízdní dynamiku v náročných provozních podmínkách, podporuje stabilitu při rychlé jízdě a umožňuje parkování s menším rozsahem otáčení volantu.

Dalším důležitým prvkem je samosvorný diferenciál Haldex VAQ s elektronickým řízením a hydraulickým ovládáním. Jeho funkce není tak pasivní jako u ostatních systémů, které využívají senzory ESP ke zpomalení vnitřního kola při průjezdu zatáčkou a k přenosu vyššího točivého momentu na vnější kolo. V tomto případě, na základě analýzy adheze každé pneumatiky, jsou lamely spojky Haldex ovládány tak, aby bylo možné přenášet až 100 % točivého momentu na jediné kolo. Funkce tohoto systému je samozřejmě dokonale koordinována s ostatními elektronicky řízenými asistenčními funkcemi. Citlivou regulací točivého momentu, přenášeného na jednotlivá kola, je optimalizována plynulost jízdy a stabilita při akceleraci na výjezdu ze zatáčky. Díky tomu není nutné používat brzdy tak často, čímž dochází k méně častému přerušování přenosu hnací síly. Řidič vše vnímá jako naprostou absenci nedotáčivosti s možností využívat vysokého výkonu motoru v jakékoli situaci.

new seat leon cupra

Kvality vozu si může řidič přizpůsobit vlastnímu vkusu díky voliči jízdních režimů Cupra Drive Profile. Na výběr je pět režimů – Comfort, Sport, Eco, Individual a CUPRA. V režimu CUPRA se pedál plynu, převodovka, DCC, progresivní řízení a samosvorný diferenciál vyznačují ještě sportovnější charakteristikou.

Elektronicky řízený stabilizační systém ESC lze přizpůsobit požadavkům řidiče ve třech režimech. Po spuštění motoru je systém ESC v plném rozsahu aktivní a umožňuje sportovní jízdu při zachování vysoké úrovně bezpečnosti. Pro mnohem náročnější, dynamičtější jízdu, například na závodním okruhu, lze ESC deaktivovat ve dvou krocích. První úroveň vypne protiprokluzový systém při zachování stabilizačních funkcí ESC. Druhá úroveň jde ještě o krok dál a deaktivuje ESC kompletně.

Stejně jako ostatní verze nové modelové řady Leon disponuje i CUPRA rozsáhlou výbavou technickými a funkčními prvky. Kromě rozsáhlé výbavy dosavadního modelu Cupra 290, která zahrnuje mimo jiné Media System Plus, adaptivní tempomat nebo Front Assist, se může nový modek pochlubit vylepšenými světlomety v podobě předních světlometů LED. Ukazatele směru jsou nyní integrovány do světlometů LED pro denní svícení, diodami LED jsou vybaveny rovněž mlhové světlomety i ukazatele směru vzadu, které jsou navíc větší.

V interiéru jsou na středové konzole umístěny ovládací prvky elektronicky ovládané parkovací brzdy a bezklíčového přístupového systému, bezdrátová nabíječka telefonů a 8“ barevný dotykový displej společně s další technicky vyspělou vnitřní výbavou. Rovněž osvětlení interiéru používá techniku LED s výběrem 8 různých barev světla a nastavitelnou intenzitou světla k vytvoření vhodné atmosféry pro jakoukoli náladu.

Leon Cupra je navíc vybaven asistenčními systémy, multimediálními systémy a funkcemi v oblasti konektivity. Systém pro ochranu chodců a asistent pro stav nouze používají vylepšené kamerové a radarové senzory, které nabízejí ještě vyšší preciznost také pro systém rozpoznávání dopravních značek. Asistent pro jízdu v dopravní koloně je k dispozici pro verze s převodovkou DSG.

Seat exkluzivně navrhl pro verzi Cupra nové přední světlomety LED, včetně mlhových světlometů vpředu, černé střešní sloupky B a C a nové nárazníky vpředu i vzadu. Cupra má také větší otvory pro přívod vzduchu na přídi, chromované dvojité koncovky výfukové soustavy, červené brzdové třmeny s logem Cupra, hliníkové prahové lišty s logem Cupra vpředu, exkluzivní zadní spoiler pro verzi Cupra a tmavě tónovaná skla oken. Pro Cupru je k dispozici také paket Performance, který nabízí ještě vyšší úroveň sportovních výkonů díky leskle černým nebo oranžovým 19“ kolům z lehké slitiny, obložením bočních prahů sladěným s barvou karoserie a červeným nebo černým brzdovým třmenům Brembo.

V interiéru je logo Cupra na volantu, obšitém kůží s bílým prošíváním. Výplně dveří zdobí čalounění materiálem Alcantara® s detaily v karbonovém designu, které nalézají uplatnění také na sportovních sedadlech. I ta jsou čalouněná materiálem Alcantara® s perforovanou kůží a logem Cupra na opěradle. Na přání se dodávají anatomická sportovní sedadla čalouněná materiálem Alcantara®. Pedály a opěrka pro levou nohu mají hliníkové kryty.

Nabídka barev karoserie byla rozšířena o dva nové metalické laky v odstínech modrá Mystery a červená Desire.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky Fotografie k článku Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy