Seat Ibiza po modernizaci má nové motory

vloženo

Modernizovaná třídveřová Ibiza SC na českém trhu přijde minimálně na 264 900 Kč, pětidveřový model Ibiza pak můžete pořídit od za 274 900 Kč, zatímco vstupní cena rodinného kombi Ibiza ST byla stanovena na 291 900 Kč. Všechny uvedené vstupní modely mají výbavu Reference a motor 1.0 MPI 75 k. Nová Ibiza se objeví u prodejců koncem léta.

Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Seat Ibiza je poháněn zcela novou generací zážehových motorů a vznětových motorů TDI. Vstupním zážehovým motorem je tříválec se zdvihovým objemem 1,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 55 kW (75 k) v atmosféricky plněné verzi, resp. 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k) v přeplňovaných verzích TSI. Motor 1.0 TSI poskytuje pozoruhodnou hnací sílu díky maximálnímu točivému momentu 160 N.m nebo dokonce 200 N.m. Nové tříválcové motory mají nejmodernější konstrukci s proměnným časováním ventilů již ve vstupním modelu. Sběrné výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců, aby bylo zajištěno optimální řízení provozní teploty motoru a vynikající účinnost. Přeplňovaná verze 1.0 TSI je vybavena sacím potrubím s integrovaným mezichladičem stlačovaného vzduchu, proměnným časováním sacích a výfukových ventilů a řízením chladicí soustavy prostřednictvím tří různých chladicích okruhů. Tento způsob řízení provozní teploty motoru výrazně snižuje emise v zahřívací fázi.

Další výjimečnou jednotkou je čtyřválec 1.4 TSI ACT s aktivní deaktivací válců. Vysokou úroveň jízdní dynamiky zaručuje výkon zvýšený na 110 kW (150 k) a točivý moment 250 N.m, zatímco deaktivace poloviny válců při částečném zatížení snižuje kombinovanou spotřebu paliva na 4,8 litru na 100 km (všechny hodnoty spotřeby paliva platí pro model Ibiza).



Mezi nevšední konstrukční řešení nového tříválce TDI se zdvihovým objemem 1,4 litru patří hliníkový blok válců, který snižuje hmotnost, modul s vyvažovacím hřídelem, zajišťující kultivovaný běh, kapalinové chlazení stlačovaného vzduchu v mezichladiči a vstřikovací soustava s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů. Sestavu motorů doplňují tradičně úspěšné a prověřené motory 1,2 TSI ve své nejnovější generaci 66 kW a 81 kW.

Tříválcové a čtyřválcové jednotky samozřejmě splňují nejnovější emisní normu EU6 a přesvědčí vynikajícími hodnotami spotřeby paliva a emisí. Z nových tříválcových motorů TDI spotřebuje 1.4 TDI s výkonem 55 kW (75 k) jen 3,4 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO2 88 gramů na kilometr. Ani ostatní motory TDI, s výkonem 66 kW (90 k) nebo 77 kW (105 k), nespotřebují v průměru více než 3,8 l/100 km.

Motory TSI s výkonem 81 kW a TDI s výkonem 66 kW jsou na přání k dispozici s komfortní dvouspojkovou převodovkou DSG.

Aktuální generace modelu Ibiza byla vždy velmi kladně hodnocena za nevšední dynamiku a potěšení z jízdy, které poskytuje svému řidiči. Nová Ibiza byla v tomto ohledu dále optimalizována mimořádně citlivým systémem řízení s elektrickým posilovačem. Ještě většího pokroku bylo dosaženo v oblasti ovladatelnosti a jízdního komfortu díky zcela novému nastavení pružin, tlumičů a příčných zkrutných stabilizátorů. Na přání dodávaný SEAT Drive Profile umožňuje adaptivní tlumení s nabídkou dvou režimů, orientovaných na komfortní nebo sportovní jízdu. Tlačítko pro volbu režimů Comfort/Sport ovlivňuje rovněž charakteristiku činnosti posilovače řízení.



Únava za volantem je stále příčinou mnoha nehod, často s vážnými následky. Nový systém rozpoznávání únavy řidiče v modelu SEAT Ibiza zjišťuje klesající koncentraci řidiče na základě pohybů volantu a poskytuje včasné upozornění. Dalším novým bezpečnostním systémem je multikolizní brzda, která po vážné kolizi automaticky zpomalí vozidlo, aby nedošlo k sekundárním kolizím. Je-li po první kolizi aktivován airbag, použije elektronicky řízený stabilizační systém brzdy a zapne výstražná světla.

Vnější design pětidveřového modelu Ibiza, třídveřového modelu Ibiza SC Sport Coupé a varianty kombi Ibiza ST Sport Tourer neztratil dosud nic ze svého moderního náboje, díky němuž získává extrémně dobrá hodnocení ze strany stávajících i potenciálních zákazníků. Úpravy se proto omezily na nové světlomety s diodami LED pro denní svícení, nový design 16“ a 17“ kol a nové odstíny laku šedá Moonstone a červená Chilli.

Nový interiér hodlá oslovit svým designem široké skupiny zákazníků. Silným argumentem jsou rozmanité možnosti individualizace, které harmonicky splňují požadavky na expresivní podobu, funkčnost i preciznost všech linií a ploch, jimiž je interiér definován. Horizontální proporce a zaměření přístrojové desky na řidiče zaručují ještě větší potěšení z jízdy, k němuž přispívá také ergonomické uspořádání všech prvků a jejich měkká povrchová úprava. V každém prvku se odráží nevšední pozornost věnovaná detailům, které se nacházejí například na volantu, výdeších ventilační soustavy, přístrojové desce, panelu přístrojů nebo rádiu. Design nového ovládacího a zobrazovacího rozhraní klade důraz na propojení řidiče a techniky. Výsledné charakterové linie zvyšují funkčnost jasnou definicí účelu příslušných prvků, zatímco grafické zpracování zobrazení na displeji poskytuje řidiči rychle čitelné a snadno srozumitelné údaje. Výsledný design interiéru je odrazem produktu, který byl inspirován a navržen v Barceloně, a vyznačuje se formální jednoduchostí okouzlujících charakterových linií, které symbolizují image značky SEAT.



Nová Ibiza je stejně rozmanitá a pestrobarevná jako samotný život. Nové barevné pakety pro celou modelovou řadu Ibiza nabízejí zcela novou úroveň individualizace. Kompaktní vůz z Barcelony si mohou zákazníci dokonale přizpůsobit vlastnímu stylu. Barevné pakety umožňují odvážné vyjádření postoje. Patří mezi ně Bismuth, elegantní odstín hnědé, jakož i Velvet, sytý purpurový odstín. V nabídce je také intenzivní červená, titanová, ale i bílá nebo černá – pro každý osobní vkus je připraven vhodný barevný paket.

Všechny barevné pakety obsahují širokou škálu prvků vnitřní výbavy v příslušné barvě. Vnější vzhled je zvýrazněn rámečkem masky chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek například v odstínu Velvet, nebo některém z výše uvedených odstínů. V interiéru jsou součástí barevného paketu rámečky výdechů ventilační soustavy a ozdobné detaily na volantu a řadicí páce, stejně jako barevné proužky na opěradlech sedadel. Mezi charakteristické prvky patří také dvoubarevná kola z lehké slitiny s průměrem ráfku 16 nebo 17 palců. V nabídce je velký počet možných kombinací mezi lakem karoserie Ibizy a barevným paketem. A díky třem karosářským variantám, třem výbavovým liniím a široké nabídce motorů a výbavy na přání si může každý sestavit dokonalou Ibizu přesně podle svých potřeb.

Nová Ibiza je i nadále nabízena ve třech karosářských variantách, jako pětidveřová Ibiza, Ibiza SC Sport Coupé a Ibiza ST Sport Tourer. Zejména kombi nabízí při tak kompaktních rozměrech překvapivě vysokou úroveň užitných vlastností. Navzdory sportovnímu designu vozu je zavazadlový prostor velmi velkorysý, s objemem 430 až 1164 litrů. Vyznavači aktivního životního stylu mohou v interiéru přepravovat dokonce dvě jízdní kola, samozřejmě s demontovanými předními koly.

Již vstupní výbavová linie Reference přesvědčí svou kompletní výbavou, která zahrnuje všechny důležité komfortní, jako je například i klimatizace, a bezpečnostní prvky. O stupeň výš stojí verze Style, mezi jejíž sériovou výbavu patří například i barevný dotykový displej. Ibiza FR zaujme svým nezaměnitelným stylem s výraznějším designem přídě a zádě a speciálními koly z lehké slitiny. Nová Ibiza může být také ještě lépe než dosud přizpůsobena individuálním požadavkům a osobnímu stylu díky rozsáhlé nabídce barev, výbavy na přání a příslušenství.

Nejnovější generace informačních a zábavních systémů s ovládáním na dotykovém displeji a integrovaným navigačním systémem může přijímat digitální rozhlasové vysílání (DAB) a přehrávat hudbu z iPodu nebo chytrého telefonu prostřednictvím vstupu USB či rozhraní Bluetooth. Hlasové ovládání je integrováno od systému Media System plus výš. Zákazník si může zvolit také funkci MirrorLink, která umožňuje integraci chytrého telefonu pro dokonalou konektivitu za jízdy. Skutečně sytý zvuk zajistí nová zvuková aparatura SEAT Sound System, která uspokojí i ty nejnáročnější posluchače šesti reproduktory, desetilitrovým subwooferem v zavazadlovém prostoru, přídavným zesilovačem a možnostmi individuálního nastavení v menu audiosystému.



Čtyři na přání dodávané ultrazvukové senzory vpředu a vzadu sledují vzdálenost od překážek při parkování a upozorňují řidiče zvukově i vizuálně na displeji. Na přání se dodává také zadní kamera, která usnadňuje parkování zobrazováním vodicích linií na displeji.

MirrorLink je dokonalým technickým řešením pro bezpečné ovládání chytrých telefonů a mnoha jejich funkcí i aplikací prostřednictvím informačního a zábavního systému modelu Ibiza. Příslušné prvky ovládacího rozhraní chytrého telefonu jsou „zrcadleny“ na dotykovém displeji nově navržené přístrojové desky modelu Ibiza. Tato funkce pro snadné a plynulé ovládání je dostupná pro rostoucí počet chytrých telefonů Android kompatibilních se systémem MirrorLink.

Nová Ibiza je prvním modelem v nabídce značky SEAT, který je vybaven exkluzivními řešeními v oblasti konektivity, která vznikla v rámci spolupráce se společností SAMSUNG. Španělský výrobce automobilů uzavřel se společností SAMSUNG dohodu o spolupráci při vývoji inovativních řešení v oblasti konektivity.



S novou Ibizou otvíráme novou kapitolu v oblasti konektivity. Naši zákazníci mohou pokračovat ve svém digitálním životním stylu dokonce i za jízdy. Pro nás je však nejdůležitější zajistit vždy nejbezpečnější a nejintuitivnější ovládání funkcí,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj. „Ibiza je jedním z nejmodernějších a nejatraktivnějších vozů na trhu díky novým motorům, výrazně komfortnějšímu a zároveň i nadále velmi dynamickému a agilnímu podvozku a novým asistenčním systémům.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza po modernizaci má nové motory
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem