Seat Ibiza dostala novou platformu a nové motory

vloženo

Pátá generace modelu Ibiza je velmi důležitou novinkou, která hodně napoví, jak bude vypadat nová Fabia nebo sesterské Polo. Nová Ibiza stojí (jako první model) na koncernové platformě MQB A0. Díky tomu Španělka získala o 9,5 cm delší rozvor, přičemž celkově je kratší. Nové budou i použité pohonné jednotky.

Seat Ibiza dostala novou platformu a nové motory Seat Ibiza dostala novou platformu a nové motory

Nejdůležitější model španělské značky má zcela nový design, který se vyznačuje sportovnějším designem s více hranami, které člení výrazně tvarované plochy. Pátá generace modelu Seat Ibiza bude veřejnosti představena na nadcházejícím autosalonu v Ženevě a její prodej bude zahájen v červnu 2017.


Nová Ibiza je zcela novým modelem, který byl zkonstruován s učinit dlouhý krok vpřed v oblastech bezpečnosti, designu, provozních vlastností a komfortu. Pokroku v kvalitě bylo dosaženo díky nové modulární platformě MQB A0. Ibiza je prvním modelem koncernu Volkswagen, který používá tuto platformu, což dokládá významné postavení značky SEAT v rámci koncernu a nabízí bezpočet výhod.

Seat Ibiza - rozměry v mm nová V. generace dosluhují IV. generace
Délka 4059 4061
Šířka 1780 1693
Výška 1455 1445
Rozvor 2564 2469
Rozchod vpředu 1525 1465
Rozchod vzadu 1505 1457

 

Ibiza, představená poprvé v roce 1984, se stala ikonou značky Seat. Je to nejdéle vyráběný a také nejprodávanější model v historii značky – dosud bylo prodáno více než 5,4 milionu vozů.

Nový Seat Ibiza je v porovnání s předchozím modelem je o pozoruhodných 87 mm širší, o dva milimetry kratší a o jeden milimetr nižší. V důsledku uvedených změn vyvolává vůz dojem mimořádné stability a těsného spojení s vozovkou. Jsou to klíčové vlastnosti nové platformy MQB A0.

Rozchod kol vpředu je oproti předchůdci o 60 mm širší, vzadu o 48 mm. Rozvor náprav se zvětšil dokonce o 95 mm na 2564 milimetrů. Prostor pro nohy na sedadlech vzadu se zvětšil o 35 mm, zatímco výška stropu nad sedákem je vpředu o 24 mm vyšší, vzadu o 17 mm. Sedadla jsou o 42 mm širší. Také zavazadlový prostor je větší než dosud – o 63 litrů – a s celkovým objemem 355 litrů je největší ve své třídě.

Všechny motory nabízené pro nový Seat Ibiza splňují emisní normu Euro 6. Na výběr jsou tři zážehové motory s hliníkovým blokem a hlavou válců. Tříválec 1.0 TSI s přeplňováním turbodmychadlem s mezichladičem stlačovaného vzduchu a přímým vstřikováním bude nabízen ve dvou výkonových variantách s 95 k nebo 115 k. Koncem roku 2017 bude k dispozici také nový čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 150 k. Úsporné vznětové motory 1.6 TDI se budou pro novou Ibizu dodávat ve výkonových stupních 80 k, 95 k a 115 k. Nová platforma MQB A0 umožňuje také použití motoru 1.0 TSI o výkonu 90 k upraveného pro spalování stlačeného zemního plynu (CNG). Motory o výkonu 95 k a nižším se budou dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro výkonnější verze jsou připraveny šestistupňové převodovky. Na přání bude možné objednat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Jízdní vlastnosti a jízdní komfort jsou výjimečné díky nové platformě MQB A0 a o 30 % vyšší torzní tuhosti. Nový Seat Ibiza je k dispozici pouze s pětidveřovou karoserií hatchback, která nyní nabízí ještě vyšší úroveň funkčnosti, zatímco nový design jí propůjčuje sportovnější vzhled třídveřového modelu. Cestující okamžitě zaznamenají také skokové zlepšení kvality z hlediska odhlučnění, vibračního komfortu a odpružení. Nový SEAT Ibiza nabízí kvalitu luxusnějšího automobilu ve spojení s agilními provozními vlastnostmi ve městě, efektivitou na silnici plné zatáček a excelentním komfortem při cestování na dlouhé vzdálenosti.

Ibiza bude nabízena ve čtyřech výbavových liniích, od vstupní Reference přes Style až po vrcholné linie FR a XCellence. Výbavová linie FR s dynamicky a technicky orientovanou výbavou umožňuje řidiči maximální potěšení z poskytovaných výkonů. Pro tuto verzi byly speciálně navrženy exkluzivní dynamické stylistické prvky, mezi něž patří zadní difuzor, exkluzivní nárazník vpředu, sportovní podvozek a exkluzivní exteriérový černý paket.

Stupeň výbavy XCellence osloví nové zákazníky, kteří hledají ještě sofistikovanější a osobitější design v kombinaci s ještě širší komfortní a chytrou funkční výbavou.

Oba vrcholné stupně výbavy budou nabízeny za stejnou cenu a jejich účelem je poskytnout nejlepší možnou výbavu odlišně orientovaným řidičům: FR je pro řidiče, kteří touží po sportovnějším voze, zatímco XCellence se zaměřuje na komfort, eleganci a techniku.

Dekorační osvětlení interiéru diodami LED pro verze FR a XCellence je nabízeno ve dvou barvách, červené a bílé. Použití techniky LED pro vnitřní a vnější osvětlení není jen estetickým rozmarem. Diody LED poskytují mnohem kvalitnější osvětlení při současné úspoře energie, která přispívá k nižší spotřebě paliva. Kompletní osvětlení s diodami LED v modelu Ibiza (světlomety, přístrojová deska, ukazatele směru a zadní mlhové světlomety) je v této třídě novinkou.

Stupeň výbavy FR zahrnuje tužší nastavení podvozku a dva jízdní režimy, Normal a Sport, které se přizpůsobují preferencím řidiče nebo stavu vozovky. Tuto možnost bude později nabízet také výbavová linie XCellence, ovšem s měkčím nastavením podvozku.

Nabídka asistenčních systémů pro nový model Ibiza zahrnuje mnoho funkcí, které jsou v této třídě neobvyklé a pocházejí z modelů Leon a Ateca. Ibiza může být vybavena systémem Front Assist, asistentem pro jízdu v dopravní koloně, adaptivním tempomatem, bezklíčkovým přístupovým systémem s tlačítkem pro spuštění motoru s funkcí Heartbeat, novou generací parkovacích senzorů vpředu a vzadu a zadní kamerou s kvalitnějším a preciznějším obrazem přenášeným na prémiový 8“ dotykový displej se skleněnou krycí plochou. Je to poprvé, co je Seat Ibiza vybaven velkým a funkčně integrovaným 8“ dotykovým displejem, který nabízí nejlepší technologie bez kompromisů pro harmonický design interiéru.

Mezi nejvíce výjimečné prvky vnitřní výbavy nového modelu Ibiza patří bezdrátová nabíječka se zesilovačem signálu GSM. V oblasti konektivity je nový SEAT Ibiza jediným vozem se 100% připojením prostřednictvím tří systémů: Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link. Seat usiluje o vedoucí postavení v oblasti síťově propojených vozů a vyvíjí nová řešení pro mobilitu, v nichž síťově propojený vůz vylepšuje uživatelské zkušenosti, usnadňuje řízení a zvyšuje flexibilitu. Audiosystém používá procesor DSP pro zpracování digitálního signálu, 7 prémiových reproduktorů a osmi-kanálový zesilovač o výkonu 300 W.

Nejnovější technika koncernu Volkswagen, koncentrovaná v modulární platformě MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč, umožňuje vyšší flexibilitu výroby a rozmanitější možnosti využití. Na stejné základní platformě lze zkonstruovat různé modely s různými druhy karoserie a různými rozvory v rámci stejného segmentu. Část investic značky SEAT v uplynulých letech směřovala do úprav montážní linky 1 v závodě Martorell pro novou platformu MQB A0.

Zvýšil se počet dílů tvářených za tepla včetně tvrzení, což přispívá ke snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti. Výsledkem je vyšší úroveň provozních vlastností a nižší spotřeba paliva. Robustnost nového modelu Ibiza zaručuje nasazení 900 robotů a použití více než 4000 bodových svarů. Bodové svařování v kombinaci s laserovou technikou umožňuje ještě efektivnější spojování komponentů, aby bylo dosaženo lehké karoserie s extrémní strukturální tuhostí.

Nová Ibiza je při pohledu zpředu okamžitě rozpoznatelná podle trojúhelníkových předních světlometů LED a kultovního tvaru světel pro denní svícení. Na masce chladiče je umístěno logo, na které navazují dvě charakteristické linie na kapotě motoru s drobnou mezerou v chromovaném rámečku.

Převisy vpředu a vzadu jsou velmi krátké a kola vozu posunutá do rohů vozidla. Prodloužený rozvor a tvary bočních oken umocňují velikost nového modelu Ibiza, zatímco dvojité prolisy na bocích vozidla patří mezi typické prvky značky SEAT a propůjčují vozu expresivnější, trojrozměrnější vzhled. V krásných tvarech karoserie se prolínají ostré linie a hladké plochy. Nová kola s průměrem ráfku až 18 palců je možné mít ve dvou barevných odstínech.

Pro model Ibiza je typická také záď se zadními světlomety, které zasahují do bočních stěn, kde navazují na prolisy v zadní části vozu. Kromě atraktivních proporcí a jedinečného designu plní rovněž aerodynamickou funkci. Výrazné linie na víku zavazadlového prostoru a nárazníky umocňují šířku vozidla a dodávají mu téměř monolitický vzhled, zatímco zadní odrazová skla vozidlo vizuálně snižují. Výbavová linie FR disponuje detaily, které dávají najevo její sportovní charakter, jako jsou například koncovky výfukové soustavy na obou stranách zadního nárazníku. Výbavová linie XCellence má chromované doplňky, které zdůrazňují její sofistikovanost a ušlechtilost.

Stylistické pojetí interiéru bylo převzato z modelů Seat Leon a Ateca, ale v novém modelu Ibiza je doplněno o novou vizi designérského stylu. Všechny ovládací prvky a přístroje jsou rozmístěny kolem řidiče v nejvyšší možné poloze, aby osoba za volantem nemusela odvracet zrak od dění před vozidlem. Tlačítko pro spuštění motoru je na stejném místě jako v nových modelech Leon a Ateca, tedy vlevo od řadicí páky, resp. páky voliče.

Zákazníci mají bezpočet možností pro individualizaci výbavy vozidla, včetně možnosti nastavit si barvu vnitřního osvětlení LED. Výbavu lze rozšířit o celou řadu vyspělých systémů, mezi něž patří například 8“ dotykový displej nebo systém Full Link pro připojení chytrého telefonu. Do interiéru je přiváděn čistý vzduch díky filtru Air Care, který z něj odstraňuje všechny druhy alergenů.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Ibiza dostala novou platformu a nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza dostala novou platformu a nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza dostala novou platformu a nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza dostala novou platformu a nové motory Fotografie k článku Seat Ibiza dostala novou platformu a nové motory
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem