Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě

vloženo

SEAT představuje své první SUV. Nová Ateca dostala jméno po španělské vesnici ležící v srdci Pyrenejského poloostrova. Novinka se bude vyrábět v Kvasinách na stejné lince jako Škoda Kodiaq. Do prodeje se dostane ve druhém čtvrtletí, přičemž pod kapotou se objeví osvědčené koncernové pohonné jednotky 1.0 TSI, 1.4 TSI a 1.6 TDI nebo 2.0 TDI.

Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě

Již při zahájení předprodeje na jaře bude SEAT Ateca nabízen v široké škále variant. Paleta výkonných motorů přeplňovaných turbodmychadlem, zážehových TSI a vznětových TDI, pokrývá rozsah výkonu od 85 kW/115 k do 140 kW/190 k, a to v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol a mechanickou převodovkou nebo dvouspojkovou převodovkou DSG. Rozsáhlá nabídka vyspělé techniky zahrnuje mimo jiné světlomety LED, široké portfolio asistenčních systémů, jako je inovativní asistent pro jízdu v dopravní koloně a nový asistent pro stav nouze, soubor informačních a zábavních systémů nejnovější generace s 8“ dotykovým displejem a konektivitou Full Link. Tři výbavové linie nabízejí barvy a materiály nejvyšší kvality pro jakýkoli vkus. Vrcholnou verzí bude Ateca XCELLENCE.


Ateca je ryzí emocionální vozidlo s jasnou DNA designérského stylu značky SEAT a výjimečnou kvalitou interiéru. Pro naše první SUV jsme sestavili ohromující soubor technologií a inovací, které poskytují ještě více bezpečnosti a užitných vlastností, ale především nejdynamičtější jízdní vlastnosti a výjimečné zážitky z jízdy,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, S.A., zodpovědný za výzkum a vývoj. „S ‚lehkonohými‘, precizními jízdními vlastnostmi modelu Ateca bezesporu stanovujeme zcela nová měřítka v tomto segmentu. Výsledkem jsou úžasné schopnosti při jízdě na silnici i v terénu.

Design – 100% SEAT a zároveň 100% SUV

Design modelu Ateca je naprosto nezaměnitelný. Typický designérský styl značky SEAT se i v případě SUV vyznačuje úžasnou kombinací dynamiky a funkčnosti. Mnoho prvků, jako je lichoběžníková maska chladiče, boční prolisy s minimálním průměrem zakřivení a maximální ostrostí a charakteristický světelný design s trojúhelníkovými motivy, patří mezi typické prvky vozů značky SEAT, jako je například Leon. Každý detail byl přitom pro Atecu pečlivým vývojem posunut na novou úroveň.

Příď modelu Ateca je proto 100% SEAT a zároveň 100% SUV. Rozměrná, vysoká maska chladiče vyzařuje sebevědomí, zatímco ostře definované světlomety a výrazné otvory pro přívod vzduchu nenechají nikoho na pochybách o dynamických schopnostech modelu Ateca. SUV si zároveň zachovává svalnatý postoj, z něhož vyzařuje solidnost a spolehlivost.

Světlomety LED s charakteristickým světelným designem

Mezi typické prvky vozů značky SEAT patří přední světlomety LED, dodávané na přání, s mimořádně příjemnou barvou světla a excelentním osvětlením vozovky. V kombinaci s trojúhelníkovými světly pro denní svícení zanechávají naprosto nezaměnitelný celkový dojem. V modelu Ateca jsou neoddělitelnou součástí charakteristického světelného designu také ukazatele směru.

Nejmodernější technika a emocionální zážitky jdou v modelu SEAT Ateca ruku v ruce. Jedním příkladem je „uvítací osvětlení“. Jakmile řidič odemkne dveře, osvětlí diody LED ve vnějších zpětných zrcátkách oblast u dveří a promítají na povrch vozovky název a siluetu modelu Ateca.

Boční profil jasně vyjadřuje dynamiku a výkon nového vozu značky SEAT. Precizní linie s ostře vedenými křivkami tvoří atraktivní celek s citlivě ladnými tvary. Skvělým příkladem je spodní část dveří, která demonstruje nejen jemný cit designérů pro tvar, ale i know-how nástrojářů a výrobních specialistů značky SEAT.

Interiér vyjadřuje kultivovaný sportovní charakter

Interiér dokonale ladí s vnějším designem. Také interiér kombinuje kultivovaně elegantní a zároveň dynamický charakter s jedinečným dojmem solidnosti a bezpečnosti, který je řidiči vozů SUV tak oceňován. Klíčovými faktory jsou zvýšená poloha sedadel, snadno viditelná přední část vozidla a odolné ochranné lišty na dveřích.

Přístrojová deska se drží horizontálního členění se zřetelným zaměřením na řidiče. Ovládací prvky jsou ve snadném dosahu, zatímco ukazatele, jako je například displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou až 8 palců, se vyznačují vynikající čitelností, aby neodvracely pozornost řidiče od řízení. Vysoká středová konzola je dalším příkladem, jak dobře Ateca kombinuje pocit bezpečí a solidnosti vozů SUV se sportovním dojmem, který vyvolává zkrácená řadicí páka.

Ateca s vnější délkou 4,36 metru nabízí nejlepší využití prostoru ve svém segmentu. Zavazadlový prostor nabízí ve standardním uspořádání objem 510 litrů, resp. 485 litrů ve verzích s pohonem všech kol. Skelet karoserie vytváří předpoklady pro všestrannou využitelnost vozidla a zároveň se vyznačuje inteligentní lehkou konstrukcí. Ateca s neuvěřitelnou úrovní tuhosti patří také mezi nejlehčí vozy ve své třídě. Díky tomu nabízí agilní jízdní vlastnosti, a to nejen v městském provozu.

Technika – Ateca přináší nevšední inovace

Jakmile řidič nastoupí do vozu, začne kolem osvětleného tlačítka Start pulzovat prstenec světla jako tlukoucí srdce – na znamení, že je Ateca kompletně připravena na další jízdní dobrodružství. Volič jízdních režimů SEAT Drive Profile přizpůsobuje model Ateca aktuální jízdní situaci, stavu vozovky a osobním preferencím.

Nabídka inovativních asistenčních systémů je rozsáhlá. Příkladem je asistent pro jízdu v dopravní koloně: Tato asistenční funkce usnadňuje jízdu v popojíždějící koloně vozidel. Při takto pomalé jízdě zajišťuje systém modelu Ateca v rámci svých omezení automatické řízení, akceleraci i brzdění. Ve vyšších rychlostech do cca 60 km/h podporuje systém řidiče upravováním rychlosti jízdy a udržováním vozu ve svém jízdním pruhu. Novou bezpečnostní funkcí je asistent pro stav nouze: Pokud neprojevuje řidič po určitou dobu žádné známky aktivity, aktivuje vozidlo nejprve vizuální a následně zvukové upozornění, po němž následuje krátké přibrzdění. Nedojde-li k žádné reakci, Ateca bezpečně zastaví ve svém jízdním pruhu. Mezi další technické vymoženosti patří adaptivní tempomat ACC s funkcí Front Assist, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání nebo prostorový kamerový systém.

Nejvyšší úroveň konektivity

Konektivita, nepřetržité spojení s digitálním světem, je hlavní součástí moderního městského životního stylu mnoha lidí. SEAT Ateca nabízí nejvyšší úroveň konektivity v podobě nejnovější generace informačních a zábavních systémů Easy Connect, systému SEAT Full Link a exkluzivní aplikace SEAT ConnectApp. Na vrcholu nabídky stojí Media System plus s 8“ displejem, Connectivity Box ve středové konzole modelu SEAT Ateca poprvé umožňuje bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. SEAT Full Link je světem konektivity pro uživatele prakticky všech chytrých telefonů. Kromě systémů MirrorLink, Full Link zahrnuje rovněž funkce Apple CarPlay a Android Auto.

Dynamika – jedinečná radost z jízdy

Výjimečné potěšení z jízdy patří mezi základní hodnoty značky SEAT. Zejména Leon je jedinečnou kombinací preciznosti a agility, komfortu a bezpečnosti, což potvrzují nadšené reakce zákazníků i výsledky bezpočtu srovnávacích testů realizovaných novináři po celé Evropě. Ateca je v tomto ohledu neméně pozoruhodná. Díky svému kompaktnímu charakteru, výkonným motorům a dokonale nastavenému podvozku nabízí výkony a ovladatelnost, které stanovují nová měřítka v tomto segmentu vozů SUV. A dokonale splňuje požadavky na městský a všestranný životní styl.

Seat ATECA

Na dynamických jízdních výkonech modelu Ateca mají svůj podíl nejmodernější poháněcí jednotky, které bez výjimky disponují přeplňováním turbodmychadlem. Hodnoty nejvyššího výkonu sahají od 85 kW/115 k do 140 kW/190 k a rovněž hodnoty maximálního točivého momentu jsou vynikající. Nabídka vznětových motorů začíná jednotkou 1.6 TDI s výkonem 115 k. Jednotka 2.0 TDI je nabízena ve dvou výkonových verzích 150 k a 190 k. Hodnoty spotřeby paliva sahají od 4,3 do 5,0 l/100 km, čemuž odpovídají hodnoty emisí CO2 od 112 do 131 g/km. Vstupním zážehovým motorem je jednotka 1.0 TSI s výkonem 115 k. Motor 1.4 TSI pracuje s deaktivací válců při částečném zatížení a poskytuje nejvyšší výkon 150 k. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u těchto motorů se pohybují od 5,3 do 6,2 l/100 km, resp. od 123 do 141 g/km.


Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě Fotografie k článku Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě Fotografie k článku Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě Fotografie k článku Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě Fotografie k článku Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě Fotografie k článku Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě Fotografie k článku Seat bude mít své první SUV, nový model Ateca ukáže v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!