Scania představuje autobus budoucnosti

vloženo

V Helsinkách během kongresu o veřejné dopravě UIPT si odbyl svoji celosvětovou premiéru hybridní etanolový autobus. Tento autobus dokáže snížit emise CO2 až o 90 procent a je schopen ušetřit až 25 procent paliva.

Ilustrační foto k článku Scania představuje autobus budoucnosti Po tříletém vývoji byl poprvé veřejnosti představen nízkopodlažní autobus poháněný etanolem. „Po právu můžeme být hrdí na to, čeho jsme dosáhli,“ říká Hasse Johansson, viceprezident Scania pro výzkum a vývoj. „S naším inovačním hybridním konceptem řízení se nám podařilo vylepšit celkovou spotřebu pohonných hmot a snížit emise přinejmenším o 25 procent, s použitím etanolu se také podařilo snížit fosilní emise CO2 až o 90 procent,“ dodává Johansson.

Hybridní koncept Scania

Nový hybridní koncept Scania využívá běžný autobusový motor a navíc nabízí volbu paliva – motor může být upraven pro provoz na etanol, naftu nebo plyn. Motor je propojen s generátorem, dodávajícím energii elektrickému motoru, který při brždění funguje také jako generátor. Elektrická energie se ukládá v průmyslových ultrakondenzátorech s vysokou hustotou energie a vyšší účinností, než mají běžné akumulátory.

Scania se již několik let velmi intenzivně věnuje problematice snižování emisí a udržitelnosti veřejné dopravy, zejména pak využíváním alternativních paliv. Nový hybridní koncept splňuje nejnáročnější emisní podmínky Euro 5 a EEV. Pasažéři nového hybridního autobusu ocení jeho spolehlivost a komfort, řidiči uvítají pohodlné manévrování i v hustém městském provozu, a provozovatelé těchto autobusů přivítají použití technologie zaručující dlouhou životnost autobusu.

Hybridní autobus Scania se čtyřmi základními moduly:
Img-med-hybridbus

Hybridní autobus má čtyři hlavní moduly:

  • Sekce pro pasažéry uprostřed
  • sekce pro řidiče vepředu uprostřed (nad přední nápravou)
  • zadní sekce s motorem, převodovkou a zatáčecí zadní nápravou
  • střecha s možností uložení zásobníků energie, klimatizace, topení a větrání (+ možnost uložení zásobníků se zemním plynem).

„Díky uložení kol „v rozích“ je autobus v celé své ploše nízkopodlažní a tak má tento desetimetrový autobus stejnou obsaditelnost jako klasický dvanáctimetrový,“ komentuje velkou výhodu Zdeněk Abraham,“ obchodní ředitel divize autobusů Scania CER.

Zavedení alternativních paliv v městské hromadné dopravě může velmi výrazně snížit znečištění ovzduší zejména v centrech měst. Scania se svým hybridním systémem využívající etanol jako palivo demonstruje závazek podílet se aktivně na vybudování udržitelného a ekologického systému městské hromadné dopravy. Scania považuje etanol v dnešní době za daleko nejvhodnější a nejvýkonnější alternativní palivo na trhu.

Do pravidelného městského provozu ve Stockholmu bude dvanáct etanolových autobusů vybavených hybridním systémem Scania uvedeno v letech 2008 a 2009.

Technické parametry:

  • Kapacita: celkem 87 míst, z toho 26 na sezení
  • Rozměry: délka 10,4 m, šířka 2,55 m, výška 3,3 m
  • Maximální rychlost: 78 km/hod (závisí na převodu zadní nápravy)
  • Motor: 9-litrový s technologií EGR, který může být s pohonem paliva jako je ethanol, diesel nebo plyn
  • Elektromotor: Voith ELVO Drive, vodou chlazený, maximální točivý moment 2750 Nm, standardní moment 1800 Nm, maximální rychlost při 2400 Nm
  • Zásobník energie: Ultrakondenzátor 4x125 Volt Maxwell BOOSTCAP chlazený vzduchem

 

 


Zdroj: scania.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem