Scania představuje autobus budoucnosti

vloženo

V Helsinkách během kongresu o veřejné dopravě UIPT si odbyl svoji celosvětovou premiéru hybridní etanolový autobus. Tento autobus dokáže snížit emise CO2 až o 90 procent a je schopen ušetřit až 25 procent paliva.


Hybridní autobus má čtyři hlavní moduly:

  • Sekce pro pasažéry uprostřed
  • sekce pro řidiče vepředu uprostřed (nad přední nápravou)
  • zadní sekce s motorem, převodovkou a zatáčecí zadní nápravou
  • střecha s možností uložení zásobníků energie, klimatizace, topení a větrání (+ možnost uložení zásobníků se zemním plynem).

„Díky uložení kol „v rozích“ je autobus v celé své ploše nízkopodlažní a tak má tento desetimetrový autobus stejnou obsaditelnost jako klasický dvanáctimetrový,“ komentuje velkou výhodu Zdeněk Abraham,“ obchodní ředitel divize autobusů Scania CER.

Zavedení alternativních paliv v městské hromadné dopravě může velmi výrazně snížit znečištění ovzduší zejména v centrech měst. Scania se svým hybridním systémem využívající etanol jako palivo demonstruje závazek podílet se aktivně na vybudování udržitelného a ekologického systému městské hromadné dopravy. Scania považuje etanol v dnešní době za daleko nejvhodnější a nejvýkonnější alternativní palivo na trhu.

Do pravidelného městského provozu ve Stockholmu bude dvanáct etanolových autobusů vybavených hybridním systémem Scania uvedeno v letech 2008 a 2009.

Technické parametry:

  • Kapacita: celkem 87 míst, z toho 26 na sezení
  • Rozměry: délka 10,4 m, šířka 2,55 m, výška 3,3 m
  • Maximální rychlost: 78 km/hod (závisí na převodu zadní nápravy)
  • Motor: 9-litrový s technologií EGR, který může být s pohonem paliva jako je ethanol, diesel nebo plyn
  • Elektromotor: Voith ELVO Drive, vodou chlazený, maximální točivý moment 2750 Nm, standardní moment 1800 Nm, maximální rychlost při 2400 Nm
  • Zásobník energie: Ultrakondenzátor 4x125 Volt Maxwell BOOSTCAP chlazený vzduchem

 

 


Zdroj: scania.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou