Scania představuje autobus budoucnosti

vloženo

V Helsinkách během kongresu o veřejné dopravě UIPT si odbyl svoji celosvětovou premiéru hybridní etanolový autobus. Tento autobus dokáže snížit emise CO2 až o 90 procent a je schopen ušetřit až 25 procent paliva.

Ilustrační foto k článku Scania představuje autobus budoucnosti Po tříletém vývoji byl poprvé veřejnosti představen nízkopodlažní autobus poháněný etanolem. „Po právu můžeme být hrdí na to, čeho jsme dosáhli,“ říká Hasse Johansson, viceprezident Scania pro výzkum a vývoj. „S naším inovačním hybridním konceptem řízení se nám podařilo vylepšit celkovou spotřebu pohonných hmot a snížit emise přinejmenším o 25 procent, s použitím etanolu se také podařilo snížit fosilní emise CO2 až o 90 procent,“ dodává Johansson.

Hybridní koncept Scania

Nový hybridní koncept Scania využívá běžný autobusový motor a navíc nabízí volbu paliva – motor může být upraven pro provoz na etanol, naftu nebo plyn. Motor je propojen s generátorem, dodávajícím energii elektrickému motoru, který při brždění funguje také jako generátor. Elektrická energie se ukládá v průmyslových ultrakondenzátorech s vysokou hustotou energie a vyšší účinností, než mají běžné akumulátory.

Scania se již několik let velmi intenzivně věnuje problematice snižování emisí a udržitelnosti veřejné dopravy, zejména pak využíváním alternativních paliv. Nový hybridní koncept splňuje nejnáročnější emisní podmínky Euro 5 a EEV. Pasažéři nového hybridního autobusu ocení jeho spolehlivost a komfort, řidiči uvítají pohodlné manévrování i v hustém městském provozu, a provozovatelé těchto autobusů přivítají použití technologie zaručující dlouhou životnost autobusu.

Hybridní autobus Scania se čtyřmi základními moduly:
Img-med-hybridbus

Hybridní autobus má čtyři hlavní moduly:

  • Sekce pro pasažéry uprostřed
  • sekce pro řidiče vepředu uprostřed (nad přední nápravou)
  • zadní sekce s motorem, převodovkou a zatáčecí zadní nápravou
  • střecha s možností uložení zásobníků energie, klimatizace, topení a větrání (+ možnost uložení zásobníků se zemním plynem).

„Díky uložení kol „v rozích“ je autobus v celé své ploše nízkopodlažní a tak má tento desetimetrový autobus stejnou obsaditelnost jako klasický dvanáctimetrový,“ komentuje velkou výhodu Zdeněk Abraham,“ obchodní ředitel divize autobusů Scania CER.

Zavedení alternativních paliv v městské hromadné dopravě může velmi výrazně snížit znečištění ovzduší zejména v centrech měst. Scania se svým hybridním systémem využívající etanol jako palivo demonstruje závazek podílet se aktivně na vybudování udržitelného a ekologického systému městské hromadné dopravy. Scania považuje etanol v dnešní době za daleko nejvhodnější a nejvýkonnější alternativní palivo na trhu.

Do pravidelného městského provozu ve Stockholmu bude dvanáct etanolových autobusů vybavených hybridním systémem Scania uvedeno v letech 2008 a 2009.

Technické parametry:

  • Kapacita: celkem 87 míst, z toho 26 na sezení
  • Rozměry: délka 10,4 m, šířka 2,55 m, výška 3,3 m
  • Maximální rychlost: 78 km/hod (závisí na převodu zadní nápravy)
  • Motor: 9-litrový s technologií EGR, který může být s pohonem paliva jako je ethanol, diesel nebo plyn
  • Elektromotor: Voith ELVO Drive, vodou chlazený, maximální točivý moment 2750 Nm, standardní moment 1800 Nm, maximální rychlost při 2400 Nm
  • Zásobník energie: Ultrakondenzátor 4x125 Volt Maxwell BOOSTCAP chlazený vzduchem

 

 


Zdroj: scania.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný