Scania představuje autobus budoucnosti

vloženo

V Helsinkách během kongresu o veřejné dopravě UIPT si odbyl svoji celosvětovou premiéru hybridní etanolový autobus. Tento autobus dokáže snížit emise CO2 až o 90 procent a je schopen ušetřit až 25 procent paliva.

Ilustrační foto k článku Scania představuje autobus budoucnosti Po tříletém vývoji byl poprvé veřejnosti představen nízkopodlažní autobus poháněný etanolem. „Po právu můžeme být hrdí na to, čeho jsme dosáhli,“ říká Hasse Johansson, viceprezident Scania pro výzkum a vývoj. „S naším inovačním hybridním konceptem řízení se nám podařilo vylepšit celkovou spotřebu pohonných hmot a snížit emise přinejmenším o 25 procent, s použitím etanolu se také podařilo snížit fosilní emise CO2 až o 90 procent,“ dodává Johansson.

Hybridní koncept Scania

Nový hybridní koncept Scania využívá běžný autobusový motor a navíc nabízí volbu paliva – motor může být upraven pro provoz na etanol, naftu nebo plyn. Motor je propojen s generátorem, dodávajícím energii elektrickému motoru, který při brždění funguje také jako generátor. Elektrická energie se ukládá v průmyslových ultrakondenzátorech s vysokou hustotou energie a vyšší účinností, než mají běžné akumulátory.

Scania se již několik let velmi intenzivně věnuje problematice snižování emisí a udržitelnosti veřejné dopravy, zejména pak využíváním alternativních paliv. Nový hybridní koncept splňuje nejnáročnější emisní podmínky Euro 5 a EEV. Pasažéři nového hybridního autobusu ocení jeho spolehlivost a komfort, řidiči uvítají pohodlné manévrování i v hustém městském provozu, a provozovatelé těchto autobusů přivítají použití technologie zaručující dlouhou životnost autobusu.

Hybridní autobus Scania se čtyřmi základními moduly:
Img-med-hybridbus

Hybridní autobus má čtyři hlavní moduly:

  • Sekce pro pasažéry uprostřed
  • sekce pro řidiče vepředu uprostřed (nad přední nápravou)
  • zadní sekce s motorem, převodovkou a zatáčecí zadní nápravou
  • střecha s možností uložení zásobníků energie, klimatizace, topení a větrání (+ možnost uložení zásobníků se zemním plynem).

„Díky uložení kol „v rozích“ je autobus v celé své ploše nízkopodlažní a tak má tento desetimetrový autobus stejnou obsaditelnost jako klasický dvanáctimetrový,“ komentuje velkou výhodu Zdeněk Abraham,“ obchodní ředitel divize autobusů Scania CER.

Zavedení alternativních paliv v městské hromadné dopravě může velmi výrazně snížit znečištění ovzduší zejména v centrech měst. Scania se svým hybridním systémem využívající etanol jako palivo demonstruje závazek podílet se aktivně na vybudování udržitelného a ekologického systému městské hromadné dopravy. Scania považuje etanol v dnešní době za daleko nejvhodnější a nejvýkonnější alternativní palivo na trhu.

Do pravidelného městského provozu ve Stockholmu bude dvanáct etanolových autobusů vybavených hybridním systémem Scania uvedeno v letech 2008 a 2009.

Technické parametry:

  • Kapacita: celkem 87 míst, z toho 26 na sezení
  • Rozměry: délka 10,4 m, šířka 2,55 m, výška 3,3 m
  • Maximální rychlost: 78 km/hod (závisí na převodu zadní nápravy)
  • Motor: 9-litrový s technologií EGR, který může být s pohonem paliva jako je ethanol, diesel nebo plyn
  • Elektromotor: Voith ELVO Drive, vodou chlazený, maximální točivý moment 2750 Nm, standardní moment 1800 Nm, maximální rychlost při 2400 Nm
  • Zásobník energie: Ultrakondenzátor 4x125 Volt Maxwell BOOSTCAP chlazený vzduchem

 

 


Zdroj: scania.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?