Sbohem Cé patnáctko!!!

vloženo

Nenahraditelný « pracant » navždy zmizel ze showroomů značky Citroën v ČR

Sbohem Cé patnáctko!!! Sbohem Cé patnáctko!!!

Společnost Citroën Česká republika předala dne 30. března 2006 poslední dva bílé novotou zářící Citroëny C15 české firmě podnikající v oblasti lesnictví a dřevařství LESS & FOREST s. r. o.. Cti předat tyto vozy se dostalo autorizovanému prodejci Auto Michálek v Benešově, kde si dokonce ani majitel dealerství, pan Richard Michálek, nenechal poslední rozloučení ujít.


Tímto se definitivně uzavřela neuvěřitelně dlouhá životní etapa oblíbeného užitkového modelu, který nemá na našem trhu obdoby. Pro vozy si za společnost LESS & FOREST přijel pan Jan Malík, který se ve firmě stará o správu vozového parku, jež dnes čítá více než 185 vozů a stále roste. « Mezi našimi vozy mají Cé patnáctky zcela nezastupitelné místo, máme jich už dobrou třicítku a kdyby se daly koupit další, určitě bychom neváhali, ale jsme rádi, že se nám podařilo « ulovit » alespoň tyhle dvě poslední » říká pan Malík s úsměvem. « Máme s nimi ty nejlepší zkušenosti a navíc odpovídají přesně našim potřebám, bude hodně těžké najít ekvivalentní náhradu. C15 pracují jako servisní vozidla při těžbě dřeva na uzlech harvestorů, kde zajišťují servis kolem strojů a dopravu pracovníků na místo těžby. Jedna odjíždí za prací na Českobudějovicko a druhá do Svitav. Naše těžební skupiny se stěhují po celé republice podle potřeb a tak i tito užiteční a pracovití pomocníci brázdí naše silnice a cesty křížem krážem. » Jak je možné, že se C15 těšil takové dlouhověkosti ? Díky tomu, že přesvědčil o svých kvalitách především drobné řemeslníky, obchodníky a zemědělce, kterým vyhovuje zejména pro : úsporný provoz, odolnost a objemný nákladový prostor. V době svého uvedení na trh měl Citroën C15 stejně kvalitní a komfortní prostředí interiéru jako osobní vozy té doby.

Ovšem LESS & FOREST ani ostatní zájemci nemusí zoufat, neboť důstojného nástupce C15 najdou stále v našich řadách v podobě taktéž velmi oblíbeného modelu Berlingo furgon (užitečný objem 3m3). V užitkové podobě je tento vesměs moderní vůz vybaven jak zážehovými, tak i vznětovými motory a nejnověji také pohonem na zemní plyn. Základní verzi s motorem 1,4i lze dnes pořídit už za 269 900 Kč, což se téměř neliší od ceny C15.

Fenomén C15
Předchůdce současných modelů LUV, vybavený dieselovým motorem se na automobilovém trhu pohybuje již od roku 1984, a může se pochlubit velkými prodejními úspěchy, jejichž důkazem je 1 235 042 prodaných vozů. Ekonomický charakter C15, daný příznivou prodejní cenou i nízkými provozními náklady, je hlavním důvodem její výjimečné dlouhověkosti na trhu. Její praktičnost a spolehlivost již od samého počátku lákala i náročné zákazníky. Lehce ovladatelná a zároveň dostatečně robustní C15 je vybavená dieselovým motorem 1,9D o výkonu 43 kW (60k), který byl do C15 převzat z modelu Berlingo. Celková délka vozu je 3,99 m, délka nákladového prostoru 1,64 m, užitečný objem má hodnotu 2,67 m3 a užitečná hmotnost může být až 600 nebo 765 kg. To jsou parametry tohoto výjimečného modelu. Výroba C15 se v továrně ve španělském Vigu uzavřela v prosinci 2005.

C15 : historie
První uvedení na trh se odehrálo v roce 1984, šlo tehdy o verze C15 E a C15 D. Obě verze o užitečné hmotnosti 570 kg, zkonstruované na bázi Citroën Visa, si mohli zákazníky zakoupit též v osobním provedení. Poměr získaná hodnota / cena zajistil C15 rychlý obchodní úspěch. C15 E byla vybavena motorem o objemu 1124 cm3 a výkonu 47 k při 5750 ot./min. (max. rychlost 125 km/h).

C15 D byla vybavena motorem o objemu 1769 cm3 a výkonu 60 k při 4600 ot./min. (max. Rychlost 133 km/h). V roce 1991, byla na trh uvedena užitková verze s elektrickým pohonem.
V roce1992, C15 zaznamenala lehkou inovaci v oblasti masky, volantu a sedadel.
V roce 1993, C15 dostává do sériové výbavy přípravu na rádio (verze 600 a 675 kg), opěrky hlavy na předních sedadlech a vyhřívání zadních prosklených dvoukřídlých dveří (u osobní verze).
Koncem roku 2000 se do C15 začal montovat moderní dieselový motor 1,9D o výkonu 43 kW (60k). Z užitkových modelů naší značky se v historii déle vyráběl pouze Typ H (34 let) a 2CV fourgonnette (27 let). V počtu prodaných kusů Cé patnáctku překonal právě jen 2CV fourgonnette, jehož se celkem prodalo 1 246 335 kusů.

Obrázek: Foto: zleva Richard Michálek (majitel dealerství Auto Michálek), zástupkyně Less and Forest, Daniela Šmídová (fleet manager Citroen ČR), Bohumil Kabíček (prodejce Auto Michálek), Jan Malík (spráce vozového parku Less and Forest)


Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč