Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP

vloženo

Saab 9-3 Cabriolet se připojil k modelům Saab 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5, když získal maximální pětihvězdičkové ocenění v kolizních testech Evropského programu testování nových vozů (EuroNCAP).

Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP

Vedoucí postavení společnosti Saab Automobile na poli automobilové bezpečnosti bylo potvrzeno dnes, když Saab 9-3 Cabriolet získal pět hvězdiček za bezpečnost cestujících, což je nejvyšší možné ocenění v testech EuroNCAP, prováděných pomocí čelního a bočního nárazu. Díky tomuto výsledku, který byl oznámen na tiskové konferenci EuroNCAP v Praze, má Saab v Evropě úctyhodnou, pětihvězdičkovou produktovou řadu zahrnující modely 9-3 Cabriolet, 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5. Saab 9-3 Cabriolet byl vyvíjen souběžně s verzí sedan a i když šlo o kabriolet, stanovili konstruktéři stejné cílové bezpečnostní parametry pro oba produkty.


Tak vysokých požadavků byli u kabrioletu schopni dosáhnout použitím masivních výztuh předních sloupků karosérie, dále díky příčníkům podvozku včetně zcela nové skříňové konstrukční sekce za zadními sedadly a také pomocí dolních středních sloupků a prahů karosérie. Pětihvězdičkové ocenění EuroNCAP nyní ukazuje, jak byla jejich práce úspěšná. Kromě toho, během vývoje systému Dynacage pro ochranu cestujících pomohl Saab vyvinout i průkopnický program pro testování převrácení vozu, který je jedním z nejkomplexnějších na světě. Systém Dynacage zahrnuje výsuvné zadní výztuže pro případ převrácení, předpínání bezpečnostních pásů a přední sloupky nesoucí zesílený horní příčník předního skla. Všechny tyto prvky sdružené v koncepci Dynacage vytvářejí integrovaný systém ochrany pro případ převrácení nebo jeho počáteční fáze.

Přestože Saab vítá výsledky nezávislých testů EuroNCAP, jeho další výzkum ochrany proti nárazům bude i nadále založen na strategii "bezpečnosti v reálném životě", která zahrnuje studium následků skutečných dopravních nehod v podmínkách běžného silničního provozu. Tímto způsobem Saab soustřeďuje své úsilí na cíle znamenající mnohem více než dosažení příznivého hodnocení v testech EuroNCAP. "EuroNCAP je nezávislá organizace, jejíž hodnocení obsahují dostupné a objektivní informace, které mohou být užitečným vodítkem pro spotřebitele," říká Per Lenhoff, vedoucí oddělení rozvoje kolizní bezpečnosti společnosti Saab Automobile. "Určujícím faktorem, jímž se řídí vývoj kolizní bezpečnosti ve společnosti Saab, však stále zůstává naše koncepce "bezpečnosti v reálném životě"." Saab 9-3 Cabriolet není jediným produktem koncernu GM, který získal pět hvězdiček v posledních testech EuroNCAP.

Také nový Opel Astra získal nejvyšší možné ocenění, které mu zajistilo hodnocení "nejlepší ve třídě" mezi sedany v kategorii "malé rodinné vozy". Testy EuroNCAP zkoumající bezpečnost cestujících zahrnují tři typy kolize: čelní náraz při rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry (reprezentující jiné vozidlo) s přesahem 40%, boční náraz při rychlosti 50 km/h do deformovatelné bariéry a boční náraz při rychlosti 29 km/h do pevného sloupu. Pomocí figurín je zjišťován rozsah možných zranění řidiče a v případě čelního nárazu také spolujezdce. Aktivní opěrka hlavy SAHR je standardním prvkem výbavy u modelů Saab 9-3 i 9-5 od roku 1988. V listopadu roku 2001 uveřejnil v USA odborný časopis The Journal of Trauma studii porovnávající vozy Saab vybavené aktivními opěrkami hlavy SAHR se staršími modely Saabu vybavenými tradičními opěrkami haly. Průzkum byl založen na skutečných dopravních nehodách a prokázal, že aktivní opěrka hlavy SAHR o 75% snižuje riziko vážného poranění krční páteře v důsledku nárazu do zadní části vozu. Také americký výzkumný institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - Institut pojišťoven pro bezpečnost silničního provozu) a výzkumné centrum britských pojišťoven v Thatchamu uvádí ve svých zprávách, že aktivní opěrky SAHR poskytují velmi účinnou ochranu.

Zdroj: Polar Motors s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Saab

Fotografie k článku

Fotografie k článku Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte