Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP

vloženo

Saab 9-3 Cabriolet se připojil k modelům Saab 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5, když získal maximální pětihvězdičkové ocenění v kolizních testech Evropského programu testování nových vozů (EuroNCAP).

Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP Vedoucí postavení společnosti Saab Automobile na poli automobilové bezpečnosti bylo potvrzeno dnes, když Saab 9-3 Cabriolet získal pět hvězdiček za bezpečnost cestujících, což je nejvyšší možné ocenění v testech EuroNCAP, prováděných pomocí čelního a bočního nárazu. Díky tomuto výsledku, který byl oznámen na tiskové konferenci EuroNCAP v Praze, má Saab v Evropě úctyhodnou, pětihvězdičkovou produktovou řadu zahrnující modely 9-3 Cabriolet, 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5. Saab 9-3 Cabriolet byl vyvíjen souběžně s verzí sedan a i když šlo o kabriolet, stanovili konstruktéři stejné cílové bezpečnostní parametry pro oba produkty.

Tak vysokých požadavků byli u kabrioletu schopni dosáhnout použitím masivních výztuh předních sloupků karosérie, dále díky příčníkům podvozku včetně zcela nové skříňové konstrukční sekce za zadními sedadly a také pomocí dolních středních sloupků a prahů karosérie. Pětihvězdičkové ocenění EuroNCAP nyní ukazuje, jak byla jejich práce úspěšná. Kromě toho, během vývoje systému Dynacage pro ochranu cestujících pomohl Saab vyvinout i průkopnický program pro testování převrácení vozu, který je jedním z nejkomplexnějších na světě. Systém Dynacage zahrnuje výsuvné zadní výztuže pro případ převrácení, předpínání bezpečnostních pásů a přední sloupky nesoucí zesílený horní příčník předního skla. Všechny tyto prvky sdružené v koncepci Dynacage vytvářejí integrovaný systém ochrany pro případ převrácení nebo jeho počáteční fáze.

Přestože Saab vítá výsledky nezávislých testů EuroNCAP, jeho další výzkum ochrany proti nárazům bude i nadále založen na strategii "bezpečnosti v reálném životě", která zahrnuje studium následků skutečných dopravních nehod v podmínkách běžného silničního provozu. Tímto způsobem Saab soustřeďuje své úsilí na cíle znamenající mnohem více než dosažení příznivého hodnocení v testech EuroNCAP. "EuroNCAP je nezávislá organizace, jejíž hodnocení obsahují dostupné a objektivní informace, které mohou být užitečným vodítkem pro spotřebitele," říká Per Lenhoff, vedoucí oddělení rozvoje kolizní bezpečnosti společnosti Saab Automobile. "Určujícím faktorem, jímž se řídí vývoj kolizní bezpečnosti ve společnosti Saab, však stále zůstává naše koncepce "bezpečnosti v reálném životě"." Saab 9-3 Cabriolet není jediným produktem koncernu GM, který získal pět hvězdiček v posledních testech EuroNCAP.

Také nový Opel Astra získal nejvyšší možné ocenění, které mu zajistilo hodnocení "nejlepší ve třídě" mezi sedany v kategorii "malé rodinné vozy". Testy EuroNCAP zkoumající bezpečnost cestujících zahrnují tři typy kolize: čelní náraz při rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry (reprezentující jiné vozidlo) s přesahem 40%, boční náraz při rychlosti 50 km/h do deformovatelné bariéry a boční náraz při rychlosti 29 km/h do pevného sloupu. Pomocí figurín je zjišťován rozsah možných zranění řidiče a v případě čelního nárazu také spolujezdce. Aktivní opěrka hlavy SAHR je standardním prvkem výbavy u modelů Saab 9-3 i 9-5 od roku 1988. V listopadu roku 2001 uveřejnil v USA odborný časopis The Journal of Trauma studii porovnávající vozy Saab vybavené aktivními opěrkami hlavy SAHR se staršími modely Saabu vybavenými tradičními opěrkami haly. Průzkum byl založen na skutečných dopravních nehodách a prokázal, že aktivní opěrka hlavy SAHR o 75% snižuje riziko vážného poranění krční páteře v důsledku nárazu do zadní části vozu. Také americký výzkumný institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - Institut pojišťoven pro bezpečnost silničního provozu) a výzkumné centrum britských pojišťoven v Thatchamu uvádí ve svých zprávách, že aktivní opěrky SAHR poskytují velmi účinnou ochranu.

Zdroj: Polar Motors s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Saab

Fotografie k článku

Fotografie k článku Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi