Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP

vloženo

Saab 9-3 Cabriolet se připojil k modelům Saab 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5, když získal maximální pětihvězdičkové ocenění v kolizních testech Evropského programu testování nových vozů (EuroNCAP).

Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP

Vedoucí postavení společnosti Saab Automobile na poli automobilové bezpečnosti bylo potvrzeno dnes, když Saab 9-3 Cabriolet získal pět hvězdiček za bezpečnost cestujících, což je nejvyšší možné ocenění v testech EuroNCAP, prováděných pomocí čelního a bočního nárazu. Díky tomuto výsledku, který byl oznámen na tiskové konferenci EuroNCAP v Praze, má Saab v Evropě úctyhodnou, pětihvězdičkovou produktovou řadu zahrnující modely 9-3 Cabriolet, 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5. Saab 9-3 Cabriolet byl vyvíjen souběžně s verzí sedan a i když šlo o kabriolet, stanovili konstruktéři stejné cílové bezpečnostní parametry pro oba produkty.


Tak vysokých požadavků byli u kabrioletu schopni dosáhnout použitím masivních výztuh předních sloupků karosérie, dále díky příčníkům podvozku včetně zcela nové skříňové konstrukční sekce za zadními sedadly a také pomocí dolních středních sloupků a prahů karosérie. Pětihvězdičkové ocenění EuroNCAP nyní ukazuje, jak byla jejich práce úspěšná. Kromě toho, během vývoje systému Dynacage pro ochranu cestujících pomohl Saab vyvinout i průkopnický program pro testování převrácení vozu, který je jedním z nejkomplexnějších na světě. Systém Dynacage zahrnuje výsuvné zadní výztuže pro případ převrácení, předpínání bezpečnostních pásů a přední sloupky nesoucí zesílený horní příčník předního skla. Všechny tyto prvky sdružené v koncepci Dynacage vytvářejí integrovaný systém ochrany pro případ převrácení nebo jeho počáteční fáze.

Přestože Saab vítá výsledky nezávislých testů EuroNCAP, jeho další výzkum ochrany proti nárazům bude i nadále založen na strategii "bezpečnosti v reálném životě", která zahrnuje studium následků skutečných dopravních nehod v podmínkách běžného silničního provozu. Tímto způsobem Saab soustřeďuje své úsilí na cíle znamenající mnohem více než dosažení příznivého hodnocení v testech EuroNCAP. "EuroNCAP je nezávislá organizace, jejíž hodnocení obsahují dostupné a objektivní informace, které mohou být užitečným vodítkem pro spotřebitele," říká Per Lenhoff, vedoucí oddělení rozvoje kolizní bezpečnosti společnosti Saab Automobile. "Určujícím faktorem, jímž se řídí vývoj kolizní bezpečnosti ve společnosti Saab, však stále zůstává naše koncepce "bezpečnosti v reálném životě"." Saab 9-3 Cabriolet není jediným produktem koncernu GM, který získal pět hvězdiček v posledních testech EuroNCAP.

Také nový Opel Astra získal nejvyšší možné ocenění, které mu zajistilo hodnocení "nejlepší ve třídě" mezi sedany v kategorii "malé rodinné vozy". Testy EuroNCAP zkoumající bezpečnost cestujících zahrnují tři typy kolize: čelní náraz při rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry (reprezentující jiné vozidlo) s přesahem 40%, boční náraz při rychlosti 50 km/h do deformovatelné bariéry a boční náraz při rychlosti 29 km/h do pevného sloupu. Pomocí figurín je zjišťován rozsah možných zranění řidiče a v případě čelního nárazu také spolujezdce. Aktivní opěrka hlavy SAHR je standardním prvkem výbavy u modelů Saab 9-3 i 9-5 od roku 1988. V listopadu roku 2001 uveřejnil v USA odborný časopis The Journal of Trauma studii porovnávající vozy Saab vybavené aktivními opěrkami hlavy SAHR se staršími modely Saabu vybavenými tradičními opěrkami haly. Průzkum byl založen na skutečných dopravních nehodách a prokázal, že aktivní opěrka hlavy SAHR o 75% snižuje riziko vážného poranění krční páteře v důsledku nárazu do zadní části vozu. Také americký výzkumný institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - Institut pojišťoven pro bezpečnost silničního provozu) a výzkumné centrum britských pojišťoven v Thatchamu uvádí ve svých zprávách, že aktivní opěrky SAHR poskytují velmi účinnou ochranu.

Zdroj: Polar Motors s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Saab

Fotografie k článku

Fotografie k článku Saab 9-3 Cabriolet získává nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti EuroNCAP

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu