S autem na hory

vloženo

Zimní měsíce jsou pro řidiče krušným obdobím i v nížinách a městech, natož pak pokud jezdíte v tomto ročním období na hory, kde je situace ještě o dost horší. Zima je ale dobou zimních sportů, mezi které jednoznačně patří sjezdové a běžecké lyžování nebo jízda na snowboardu. Každý, kdo těmto aktivitám holduje, s největší pravděpodobností alespoň jednou za zimu zamíří autem do výše položených horských oblastí.

S autem na hory S autem na hory

Kvalitní zimní vybavení by mělo být v takovém případě samozřejmostí. A nejde pouze o kvalitní zimní obutí, sněžné řetězy či hrablo, ale také o nosiče lyží či snowboardů.


Nosiče lyží na střechu i tažné zařízení

Pokud vyrážíte na hory s celou rodinou nebo kamarády, jen těžko asi naložíte lyže do kufru nebo interiéru vozu. V takovém případě bude nutné umístit lyže či snowboardy na střechu vozu nebo na tažné zařízení. Na střechu se nejčastěji nosiče lyží umisťují přímo na hagusy. Existují však také nosiče pro ty, kteří na autě podélníky nemají. Tyto nosiče se pak připevňují přímo na střecho vozu do tzv. C drážky. Je však nutné si vždy ověřit, zda příslušný model nosiče bude vůbec možné na Vaše auto bezpečně namontovat. Poslední alternativou pro ty, kdo mají na autě tažné zařízení, je nákup nosiče lyží, který určen právě k montáži na čep tažného zařízení.

Za co si raději připlatit

Kvalitní nosiče lyží (střešní i na tažné zařízení) by měly poskytnout šetrné ale zároveň bezpečné uchycení lyží či snowboardu. Nejčastěji se používá umístění lyží mezi dva rovnoběžné gumové profily, někteří výrobci ale nabízejí i řešení, kdy je pro každý pár lyží na nosiči připravena samostatná gumová nebo plastová komora. Samozřejmostí každého kvalitnějšího nosiče by měl být také zámek a použití kvalitních kovových nebo plastových materiálů. Špičkové nosiče určené na střechu vozu mají také často lepší aerodynamický profil, což snižuje nejen spotřebu paliva, ale také hluk při vysokých rychlostech. Při nákupu nosiče také zvažte kolik párů lyží by měl Váš nosič přepravit. Levnější bývají pochopitelně nosiče určené pro dva páry lyží, nejdražší pak ty do kterých je možné umístit třeba pět párů lyží. Je však zbytečné kupovat nosič na dva páry lyží, pokud máte malé děti a lze očekávat, že v budoucnu budete na hory vozit lyží více.


ELSA GROUP

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné
05.05.2017
Renault Kadjar dostal motor 1,6 TCe s výkonem 165 koní