Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění

vloženo

Konec prázdnin už moc léto nepřipomíná. Podzim se blíží a s ním i tradiční výlety do přírody. Procházky, túry, ale i cyklistika. Toto období, kdy už slunce nepálí a vzduch je trochu chladnější, je vhodné na cestu do přírody na kole.

Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění

Ať už jedete sami, v páru nebo s celou rodinou je zapotřebí se tam nějak dostat. Málokdo má možnost otevřít dveře a stát uprostřed krásné krajiny plné luk, lesů a hor. Většina z nás se musí na tato krásná místa nějak dostat. Běžně se přesouváme z bodu A do bodu B pomocí automobilu. Taky samozřejmě všichni víme, že kola mohou jednoduše s námi, víte ale, kam je můžete umístit a na co se ptát při výběru nosiče?

Kam s kolem?

Pro mnohé je možná překvapením, kam všude kolo můžeme umístit. Kromě střechy, můžeme zvolit nosič umístěný na tažném zařízení, střešní nosič, anebo na pátých dveřích. Každý z těchto způsobů má své výhody a nevýhody. Střešní nosiče mají jednu velkou výhodu. Nemusíme se bát, že se nedostaneme do kufru. Kromě toho nám ani nezabírají místo, v případě, že s sebou chceme brát vozík. Nevýhodou je ale rychlost. Musíte být opatrnější, aby se vám kolo ve vysoké rychlosti neuvolnilo. Kromě toho si dávejte i větší pozor při najíždění do parkovišť nákupních center, nejednou se stalo, že řidič na kola zapomněl.

S kolem na tažném zařízení můžete mít větší jistotu ve vyšších rychlostech a nemusíte se bát parkování v garážích. Tento způsob upevnění kola vám ukládá povinnost zařídit si ještě jednu SPZ, kterou jste nuceni připevnit na nosič kol. Nevýhodou u některých nosičů může být špatná přístupnost do kufru, na to je třeba si dávat pozor. Nakonec nosiče na pátých dveřích. Tam je nejdůležitější dát si pozor na zátěž a kupovat nosič na přesný typ auta. Nekvalitní nosič vám může rozbít zadní sklo.


redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer