Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění

vloženo

Konec prázdnin už moc léto nepřipomíná. Podzim se blíží a s ním i tradiční výlety do přírody. Procházky, túry, ale i cyklistika. Toto období, kdy už slunce nepálí a vzduch je trochu chladnější, je vhodné na cestu do přírody na kole.

Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění

Ať už jedete sami, v páru nebo s celou rodinou je zapotřebí se tam nějak dostat. Málokdo má možnost otevřít dveře a stát uprostřed krásné krajiny plné luk, lesů a hor. Většina z nás se musí na tato krásná místa nějak dostat. Běžně se přesouváme z bodu A do bodu B pomocí automobilu. Taky samozřejmě všichni víme, že kola mohou jednoduše s námi, víte ale, kam je můžete umístit a na co se ptát při výběru nosiče?

Kam s kolem?

Pro mnohé je možná překvapením, kam všude kolo můžeme umístit. Kromě střechy, můžeme zvolit nosič umístěný na tažném zařízení, střešní nosič, anebo na pátých dveřích. Každý z těchto způsobů má své výhody a nevýhody. Střešní nosiče mají jednu velkou výhodu. Nemusíme se bát, že se nedostaneme do kufru. Kromě toho nám ani nezabírají místo, v případě, že s sebou chceme brát vozík. Nevýhodou je ale rychlost. Musíte být opatrnější, aby se vám kolo ve vysoké rychlosti neuvolnilo. Kromě toho si dávejte i větší pozor při najíždění do parkovišť nákupních center, nejednou se stalo, že řidič na kola zapomněl.

S kolem na tažném zařízení můžete mít větší jistotu ve vyšších rychlostech a nemusíte se bát parkování v garážích. Tento způsob upevnění kola vám ukládá povinnost zařídit si ještě jednu SPZ, kterou jste nuceni připevnit na nosič kol. Nevýhodou u některých nosičů může být špatná přístupnost do kufru, na to je třeba si dávat pozor. Nakonec nosiče na pátých dveřích. Tam je nejdůležitější dát si pozor na zátěž a kupovat nosič na přesný typ auta. Nekvalitní nosič vám může rozbít zadní sklo.


redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má