Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění

vloženo

Konec prázdnin už moc léto nepřipomíná. Podzim se blíží a s ním i tradiční výlety do přírody. Procházky, túry, ale i cyklistika. Toto období, kdy už slunce nepálí a vzduch je trochu chladnější, je vhodné na cestu do přírody na kole.

Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění

Ať už jedete sami, v páru nebo s celou rodinou je zapotřebí se tam nějak dostat. Málokdo má možnost otevřít dveře a stát uprostřed krásné krajiny plné luk, lesů a hor. Většina z nás se musí na tato krásná místa nějak dostat. Běžně se přesouváme z bodu A do bodu B pomocí automobilu. Taky samozřejmě všichni víme, že kola mohou jednoduše s námi, víte ale, kam je můžete umístit a na co se ptát při výběru nosiče?


Kam s kolem?

Pro mnohé je možná překvapením, kam všude kolo můžeme umístit. Kromě střechy, můžeme zvolit nosič umístěný na tažném zařízení, střešní nosič, anebo na pátých dveřích. Každý z těchto způsobů má své výhody a nevýhody. Střešní nosiče mají jednu velkou výhodu. Nemusíme se bát, že se nedostaneme do kufru. Kromě toho nám ani nezabírají místo, v případě, že s sebou chceme brát vozík. Nevýhodou je ale rychlost. Musíte být opatrnější, aby se vám kolo ve vysoké rychlosti neuvolnilo. Kromě toho si dávejte i větší pozor při najíždění do parkovišť nákupních center, nejednou se stalo, že řidič na kola zapomněl.

S kolem na tažném zařízení můžete mít větší jistotu ve vyšších rychlostech a nemusíte se bát parkování v garážích. Tento způsob upevnění kola vám ukládá povinnost zařídit si ještě jednu SPZ, kterou jste nuceni připevnit na nosič kol. Nevýhodou u některých nosičů může být špatná přístupnost do kufru, na to je třeba si dávat pozor. Nakonec nosiče na pátých dveřích. Tam je nejdůležitější dát si pozor na zátěž a kupovat nosič na přesný typ auta. Nekvalitní nosič vám může rozbít zadní sklo.


redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč