Rok 2006 byl pro Škoda Auto historicky nejúspěšnější

vloženo

Hospodářské výsledky ŠKODA AUTO a.s. a skupiny Škoda Auto dle International Financial Reporting Standards IFRS (Mezinárodní standardy účetního výkaznictví) byly zveřejněny dnes (22.2. 2007) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi.

Ilustrační foto k článku Rok 2006 byl pro Škoda Auto historicky nejúspěšnější Konsolidační celek skupiny Škoda Auto je tvořen mateřskou společností ŠKODA AUTO a.s a jejími plně konsolidovanými dceřinými společnostmi: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd. a přidruženým podnikem OOO VOLKSWAGEN RUS.

Rok 2006 byl pro značku Škoda i přes stagnaci trhů ve střední a západní Evropě ve znamení zvyšování podílů na strategicky významných trzích, což se také zřetelně odrazilo na výsledcích odbytu a obratu. Tržby tak vzrostly o 8,7% na 203,7 miliard Kč a provozní výsledek vzrostl o 34,5% na 14,6 miliardy Kč, což odpovídá provozní obratové renditě ve výši 7,2%. Skupina Škoda Auto dosáhla v roce 2006 celkového hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 14,2 miliard Kč (+41,0% oproti předchozímu roku). Pozitivní vývoj skupiny Škoda Auto se odráží také ve výrazném nárůstu netto likvidity, která k 31. 12.2006 činila 21,2 miliard Kč.

Pozitivní vývoj hospodářského výsledku a finančních ukazatelů je výsledkem jednak úspěšné modelové a areálové politiky s rostoucími objemy prodejů, jakož i úspěšně realizovaných programů na optimalizaci procesů a nákladů.

Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast ekonomiky, k výsledkům roku 2006 poznamenal: „Rok 2006 byl pro skupinu Škoda Auto nejúspěšnějším rokem v historii, potěšující byl především vývoj našeho hospodářského výsledku před zdaněním, který se nám oproti předchozímu roku podařilo zvýšit o 41% na 14,2 miliard Kč. Tento výrazný vývoj finančních ukazatelů ukazuje, že se nám podařil růst nejen kvantitativní, zaměřený na objem prodejů, ale také růst kvalitativní, a to nás pro budoucnost značky Škoda naplňuje optimismem. Starosti nám ovšem dělá vývoj některých nákladů v České republice, především tendence vývoje měnového kursu se stále sílící korunou. Škoda jako podnik s dominantním exportem stejně jako ostatní exportní podniky českého průmyslu v důsledku toho utrpěly značné škody. Ani neustálé posouvání zavedení Eura jistotě plánování právě nepřispívá.“

Škoda Auto exportovala v roce 2006 vozy, originální díly a další komponenty v hodnotě 164,2 mld. Kč a s podílem ve výši zhruba 7,7 % na celkovém exportu České republiky zaujímá nadále pozici největšího českého exportéra.

Počet zaměstnanců skupiny Škoda Auto činil 27.680. Stav kmenového personálu Škoda Auto vzrostl k 31.12.2006 o 2,1 % na 23.034. Vývoj agenturního personálu v přímé oblasti ve společnosti Škoda Auto zaznamenal s průměrným počtem 3.358 agenturních pracovníků pokles oproti roku 2005 (průměrně 3.593).

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto naznačil další vývoj společnosti: „Rok 2006 byl v mnoha ohledech rokem mimořádným, úspěšně jsme zavedli čtvrtou modelovou řadu Roomster, podařilo se nám překročit magickou půlmilionovou hranici počtu vyrobených a prodaných vozů a rok jsme uzavřeli rekordním výsledkem. V rámci dalšího kontinuálního vývoje podniku bude rok 2007 rokem nové Fabie. Podle prvních pozitivních reakcí veřejnosti jsme přesvědčeni o tom, že dosáhne stejných úspěchů jako její předchůdce. V roce 2007 se budeme navíc soustřeďovat na upevňování naších pozic na trzích v Evropě a na rozšiřování kapacit na trzích v Číně, Rusku a Indii. Potvrdili jsme naše ambice respektované automobilové značky a pro příští léta plánovaného růstu jsme si vytýčili jasné cíle ve všech oblastech hospodářského výsledku.“

V uplynulém roce dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 549.667 vozů modelových řad Octavia, Fabia, Superb a Roomster a dosáhla tak nárůstu o 11,7 %.

Nejprodávanějším modelem se poprvé v historii stal model Octavia, kterého si včetně verze combi zakoupilo 270.274 zákazníků, což představuje nárůst 15,8%. V historii nejprodávanějšího modelu Škoda Fabia bylo ve verzích hatchback, sedan a combi dodáno 243.982 vozů, o 3,1% více než v předešlém roce. Modelu Superb se prodalo 20.989 a Roomster našel 14.422 nových majitelů. Roomster se hned v prvním roce po uvedení do prodeje stal autem roku v Estonsku, Finsku a Bulharsku a prvenství se dočkal též v kategorii rodinný vůz roku ve Švédsku a Belgii.

V západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1% na celkem 301.343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko. Dařilo se rovněž zvyšovat meziroční prodeje a tržní podíly. Na nejsilnějším trhu Škody, v Německu, bylo přihlášeno 118.527 vozů, což představuje 3.4% tržního podílu.

Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) dodala Škoda Auto svým zákazníkům 146.612 vozů a dosáhla nárůstu 21.6% (oproti roku 2005). Tahouny prodejů představovalo Polsko, kde Škoda potvrdila pozici nejprodávanější značky, dále pak tradičně silné Slovensko a významného nárůstu dosáhla Škoda v Rumunsku, na Ukrajině a v Rusku. V České republice bylo zákazníkům dodáno celkem 65.171 vozů Škoda, což představuje potvrzení prodejů roku 2005 .

V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36.541 vozů (+21,1%). Největší podíl na tom má Indie, Turecko a Egypt.




Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi