Renault Twingo - všechno jinak

25. 11. 2014
Sdílet článek

Nové Twingo je úplně jiný vůz. Vše je jinak. Karoserie dostala další pár dveří, motor se přestěhoval dozadu a pohání zadní kola. Díky novému uspořádání je Twingo kratší, ale uvnitř prostornější. Ve městě se cítí jako doma a nás zajímalo jak si povede mimo něj?

Po malém Peugeotu 108 do redakční garáže dorazil další zástupce malých automobilů v podobě třetí generace Renaultu Twingo. Mini automobily zažívají renesanci a hlavně pro automobilky jsou velkým přínosem, jelikož snižují průměrné emise oxidu uhličitého.


Renault Twingo první generace byl nesmírně populární a na trhu vydržel dlouhých dvanáct roků. Druhá generace nebyla špatná, ale díky nevýrazné karoserii se jí tak dobře nedařilo. Francouzská automobilka proto otočila kormidlo a třetí generaci postavila ve spolupráci s německým Daimlerem. Nové Twingo je tak přímým sourozence nového Smartu ForFour.

Novinka je kratší než předchozí generace, přesto uvnitř je dostatek místa. Může za to zejména prodloužený rozvor, který je větší než u nové Fabie. Krátká příď, žádný zadek a kola v rozích jasně hovoří ve prospěch cestujících.

Twingo vyniká výbornou pozicí řidiče za volantem, který nesedí tak vzpřímeně jako u konkurence a za volant se pohodlně usadí i dva metry vysocí jedinci. Jediným nedostatkem je pouze výškově stavitelný sloupek řízení (to je stejné u všech konkurentů). Situace na předních sedadlech je velmi dobrá, vzadu je to horší, stejně jako u konkurence. Twingo je skvěle použitelný vůz pro 2+2.

Jelikož nové Twingo nemá klasický zavazadlový prostor, povinná výbava musela být rozmístěná po interiéru. Kompresor na případné dofukování našel své místo v zadních dveřích, lékárnička s výstražním trojúhelníkem pak pod zadní lavicí. Místo schránky před spolujezdce se objevila vyjímatelná taška, kterou můžete díky popruhům nosit jako kabelku přes rameno (důležité věci tedy nemusíte nechávat v autě). Praktickým řešením je odnímatelná nádobka za řadící pákou, která může sloužit jako koš či schránka na různé předměty.

Místo navigace nabízí Renault kombinaci držáku na mobil a aplikace R&GO, kterou si můžete stáhnout zdarma. Držák pro tablet či chytrý telefon Renault umístil trochu nešikovně na palubní desku, kde překrývá tlačítka předvolby rádia (naštěstí lze jednoduše demontovat). Bez návodu se nelze dostat k nádobce ostřikovače pod přední kapotou. Zavazadlový prostor o objemu 188 litrů za zadními sedadly nad motorem pro běžnou potřebu stačí. Pryč je sice variabilita předchůdců v podobě posuvné zadní lavice, jelikož Twingo již není malým stěhovákem ale spíše stylovým městským vozem, který dokáže přepravit nějaké to zavazadlo.

Pohonná jednotka je umístěná nad zadní nápravou a roztáčí zadní kola, což je stejné jako kdysi u modelu 4CV či Renaultu 5 Turbo. Námi testovaný litrový tříválec SCe se hodí pro klidné jízdy. Zcela nový motor produkuje výkon 52 kW a maximum točivého momentu 91 Nm je k dispozici již při 2850 ot./min., což vzhledem k nízké hmotnosti (864 kg) nejsou špatné údaje. V praxi však tříválec nemá takovou chuť do života jako konkurenční agregáty. Za vším stojí převodovka, která má dlouhé odstupňování snižující dynamiku. Navíc díky vlažné odezvě na plyn působí Twingo utlumeně a hodí se zejména pro pohodové cestování do měst či na příměstské aglomerace. Téměř lineární charakteristika motoru je příjemná do doby, než potřebujete jet rychleji. Pro svižnější jízdu je nutné motor vytáčet a držet v otáčkách, což přináší zvýšení spotřeby paliva až přes hranici deseti litrů. Nejčastěji budete s Twingem jezdit za 6,5 l/100 km, přičemž spotřeba může při popojíždění v městských kolonách vystoupat až k deseti litrům. Dostat se na tabulkových 4,5 l/100 km se nám nikdy nepodařilo.

Pohonu zadních kol se nemusíte bát ani za snížených podmínek. Za prvé, výkonu není tolik, aby Twingo jezdilo na požádání bokem a hlavně, stabilizační systém nelze vypnout. První kilometry vedly po novém asfaltu, kde je Twingo tiché a maximálně komfortní. Zhoršení povrchu komunikací nevadí do doby, než narazíte na rozmlácenou silnici, kterých je stále bohužel dost. Tam se Twingo trápí a brzy narazí na své limity tlumení. Co potěší ve městě, je neuvěřitelný rejd. Twingo se díky tomu vejde téměř všude. Při stání občas přistihnete tříválec, jak vibruje. Není to však nic strašného a při prvním rozjezdu vše ustoupí do pozadí. Jízda po městě velmi příjemná a Twingo se neztratí ani mimo obce. Udržet povolené rychlostní maximum není problém. Horší situace panuje na dálnici, kde chybí díky lehké přídi potřebna stabilita. Například při předjíždění nákladní soupravy Twingo vyžaduje neustálé korekce volantem.

Renault Twingo je stylový městský automobil, který se francouzské automobilce podařilo skvěle sladit a vytvořit harmonický celek s netradiční koncepcí pohonu. Pokud se spokojíte se zákládní výbavou, přijde Twingo s testovaným litrovým tříválcem pod kapotou na 214 900 Kč. V námi zkoušené nejvyšší výbavě Intens se cena vyšplhá na 254 900 Kč.

plusy
+ enormní rejd
+ ovladatelnost
+ kvalitní kabina
+ prostornost
+ detaily a chytrá řešení v interiéru
+ celkové sladění vozu

mínusy
- absence otáčkoměru
- směrová stabilita při vyšších rychlostech
- vyšší spotřeba paliva
- dlouhé převody převodovky


Technické údaje Renault Twingo 1.0 SCe 
Motor: zážehový řadový tříválec
Objem motoru: 999 ccm
Výkon: 52kW(70k)/6000 ot./min.
Točivý moment max.: 91Nm/2850 ot./min.
Max. rychlost: 151 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 14,5 s
Spotřeba - kombin.: 4,5 l/100 km
Spotřeba - město: 5,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,9 l /100 km
Objem pal. nádrže:   35 l
Délka/šířka/výška: 3595/1646/1554 mm
Rozvor: 2494 mm
Zavazadelník: 188 l
Provozní/celková hmotnost: 939/1359 kg
Základní cena: 214.900 Kč (1.0 SCe Life)
Cena test. modelu od: 254.900 Kč (1.0 SCE Intens)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč