Renault Twingo dostane facelift

vloženo

Osobní automobily vydrží na náročném evropském trhu v jedné generaci zhruba pět let, přičemž v polovině výrobního cyklu většinou projdou faceliftem. To však neplatilo o první generaci Renaultu Twingo, který vydržel na trhu neuvěřitelných patnáct roků. Aktuální druhá generace takovou výdrž nemá a po čtyřech letech na trhu přichází rozsáhlá modernizace.

Renault Twingo dostane facelift

Renault musel na základě špionážních snímků zachycující nemaskované modernizované Twingo uvolnit oficiální fotografie faceliftované verze, která se objeví na autosalonu ve Frankfurtu. Nejrozsáhlejší změny postihly zejména přední a zadní partie. Novinkou je rozdělení světlometů ve stylu Nissanu Juke nebo Škody Yeti. Stejné řešení světel Renault použil i vzadu. Nový tvar mají blatníky i kapota motoru a přední nárazník.

Podrobnější informace bohužel Renault zatím nezveřejnil. Můžeme však předpokládat, že základní pohonnou jednotkou bude i nadále čtyřválcová zážehová dvanáctistovka o maximálním výkonu 55 kW. V případě přeplňovaných verzí zřejmě bude možnost vybírat mezi přeplňovanou zážehovou dvanáctistovkou s výkonem 74 kW a naftovou 1,5 dCi, disponující 47 a 62 kilowaty. Nabídku motorů uzavře vrcholný atmosférický čtyrválec o obsahu 1,6 litru s maximálním výkonem 98 kW. Podle některých informací se pod kapotou Twinga zřejmě objeví i přeplňovaný tříválec o objemu 0,9 litru.

Modernizované Twingo by se mělo na trhu objevit ještě před koncem letošního roku. Zbrusu novou generaci můžeme očekávat až v roce 2014, kdy bude Twingo sdílet techniku s novým Smartem ForFour. Nová generace Twinga podle všech informací bude po všech stránkách větší. Důvodem jsou plány na vytvoření ještě menšího automobilu, který bude příbuzný se Smartem ForTwo.

Současné Twingo Renault v Česku prodává pouze s benzínovou dvanáctistovkou o výkonu 55 kW u které je možné volit pětistupňovou manuální převodovku nebo pětistupňovou robotizovanou převodovku Quickshift. Cena základní verze ve výbavě Acces startuje díky plošné slevě ve výši 35.000 Kč na 157.900 Kč. Za tuto cenu zájemce získá ocelová 14" kola, ABS, airbag řidiče a spolujezdce, automatické rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, fixní opěrky hlavy na předních sedadlech, ISOFIX, možnost deaktivace airbagu spolujezdce - vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, plnohodnotné rezervní kolo, tónovaná skla, manuální ovládaná vnější zpětná zrcátka, 12V zásuvku, nedělené zadní sedadlo. V základní výbavě Acces je Twingo dostupné pouze s manuální převodovkou a nelze připlácet ani za klimatizaci.

Zájemci o lépe vybavený vůz musejí sáhnout po výbavě Trend, kde je možné připlatit 15.000 Kč za klimatizaci a 25.000 Kč za robotizovanou převodovku Quickshift. Až v nejvyšší výbavě Night and Day je manuální klimatizace bez příplatku, přičemž lze připlatit 10.100 Kč za automatickou klimatizaci. Stejně jako v základní výbavě, i nejvyšší výbava je dostupná pouze u vozidel vybavených manuální převodovkou. 

Ženám je určena limitovaná série Twinga nazvaná LS Miss Sixty. Za tu si Renault nechá zaplatit 222.900 Kč, přičemž je možné připlácet 10.000 Kč za patnáctipalcová růžová kola z lehké slitiny, 8.100 Kč za ESP+ASR+CSV, 5.000 Kč za tempomat a omezovač rychlosti nebo 15.200 Kč za elektricky ovládané panoramatické střešní okno.

Tím nabídka nekončí. Renault myslí i na sportovně založené jedince, pro které je v nabídce Twingo RS a Twingo RS Gordini. Obě pohání benzínová šestnáctistovka o výkonu 98 kW, přičemž za prvně jmenovaný zaplatíte minimálně 349.900 Kč, za verzi Gordini o 50.000 Kč více.


PeŠi/Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Twingo dostane facelift Fotografie k článku Renault Twingo dostane facelift Fotografie k článku Renault Twingo dostane facelift
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI