Renault Twingo dostane facelift

vloženo

Osobní automobily vydrží na náročném evropském trhu v jedné generaci zhruba pět let, přičemž v polovině výrobního cyklu většinou projdou faceliftem. To však neplatilo o první generaci Renaultu Twingo, který vydržel na trhu neuvěřitelných patnáct roků. Aktuální druhá generace takovou výdrž nemá a po čtyřech letech na trhu přichází rozsáhlá modernizace.

Renault Twingo dostane facelift Renault Twingo dostane facelift

Renault musel na základě špionážních snímků zachycující nemaskované modernizované Twingo uvolnit oficiální fotografie faceliftované verze, která se objeví na autosalonu ve Frankfurtu. Nejrozsáhlejší změny postihly zejména přední a zadní partie. Novinkou je rozdělení světlometů ve stylu Nissanu Juke nebo Škody Yeti. Stejné řešení světel Renault použil i vzadu. Nový tvar mají blatníky i kapota motoru a přední nárazník.


Podrobnější informace bohužel Renault zatím nezveřejnil. Můžeme však předpokládat, že základní pohonnou jednotkou bude i nadále čtyřválcová zážehová dvanáctistovka o maximálním výkonu 55 kW. V případě přeplňovaných verzí zřejmě bude možnost vybírat mezi přeplňovanou zážehovou dvanáctistovkou s výkonem 74 kW a naftovou 1,5 dCi, disponující 47 a 62 kilowaty. Nabídku motorů uzavře vrcholný atmosférický čtyrválec o obsahu 1,6 litru s maximálním výkonem 98 kW. Podle některých informací se pod kapotou Twinga zřejmě objeví i přeplňovaný tříválec o objemu 0,9 litru.

Modernizované Twingo by se mělo na trhu objevit ještě před koncem letošního roku. Zbrusu novou generaci můžeme očekávat až v roce 2014, kdy bude Twingo sdílet techniku s novým Smartem ForFour. Nová generace Twinga podle všech informací bude po všech stránkách větší. Důvodem jsou plány na vytvoření ještě menšího automobilu, který bude příbuzný se Smartem ForTwo.

Současné Twingo Renault v Česku prodává pouze s benzínovou dvanáctistovkou o výkonu 55 kW u které je možné volit pětistupňovou manuální převodovku nebo pětistupňovou robotizovanou převodovku Quickshift. Cena základní verze ve výbavě Acces startuje díky plošné slevě ve výši 35.000 Kč na 157.900 Kč. Za tuto cenu zájemce získá ocelová 14" kola, ABS, airbag řidiče a spolujezdce, automatické rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, fixní opěrky hlavy na předních sedadlech, ISOFIX, možnost deaktivace airbagu spolujezdce - vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, plnohodnotné rezervní kolo, tónovaná skla, manuální ovládaná vnější zpětná zrcátka, 12V zásuvku, nedělené zadní sedadlo. V základní výbavě Acces je Twingo dostupné pouze s manuální převodovkou a nelze připlácet ani za klimatizaci.

Zájemci o lépe vybavený vůz musejí sáhnout po výbavě Trend, kde je možné připlatit 15.000 Kč za klimatizaci a 25.000 Kč za robotizovanou převodovku Quickshift. Až v nejvyšší výbavě Night and Day je manuální klimatizace bez příplatku, přičemž lze připlatit 10.100 Kč za automatickou klimatizaci. Stejně jako v základní výbavě, i nejvyšší výbava je dostupná pouze u vozidel vybavených manuální převodovkou. 

Ženám je určena limitovaná série Twinga nazvaná LS Miss Sixty. Za tu si Renault nechá zaplatit 222.900 Kč, přičemž je možné připlácet 10.000 Kč za patnáctipalcová růžová kola z lehké slitiny, 8.100 Kč za ESP+ASR+CSV, 5.000 Kč za tempomat a omezovač rychlosti nebo 15.200 Kč za elektricky ovládané panoramatické střešní okno.

Tím nabídka nekončí. Renault myslí i na sportovně založené jedince, pro které je v nabídce Twingo RS a Twingo RS Gordini. Obě pohání benzínová šestnáctistovka o výkonu 98 kW, přičemž za prvně jmenovaný zaplatíte minimálně 349.900 Kč, za verzi Gordini o 50.000 Kč více.


PeŠi/Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Twingo dostane facelift Fotografie k článku Renault Twingo dostane facelift Fotografie k článku Renault Twingo dostane facelift

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..