Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy

vloženo

Klasické romantické pojetí otevřeného vozu s plátěnou nouzovou střechou je už téměř na vyhynutí, od moderního kabrioletu totiž stále více zákazníků očekává i praktičnost. Jedním z předpokladů celoroční využitelnosti je pevná skládací střecha, kterou jako první už v třicátých letech minulého století přinesl avantgardní Peugeot 402 Éclipse

Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy

Kupé-kabrio na bázi aktuálního Renaultu Mégane se veřejnosti představí na jarním Ženevském autosalonu a opět ponese tradiční doplňkové označení CC. Z čelního pohledu je Mégane CC od sportovně střiženého třídveřového hatchbacku téměř k nerozeznání, za předními blatníky už ale veškerá podobnost s čímkoliv v této modelové řadě končí. Například rám čelního skla je proti hatchbacku posunut o 10 cm vpřed- kvůli usnadnění nástupu do vozu.


Hlavním zbraní proti konkurenci se jistě stane obrovská prosklená střecha, která i díky absenci dílů lakovaných v barvě karosérie působí jako by byla neviditelná. I s nataženou střechou si tak auto zachovává výrazné linie kabrioletu, samotná střecha je díky svému tmavému tónování v oku pozorovatele odsunuta do pozadí. Ve své podstatě je to geniálně jednoduchý a přitom účinný optický klam, a je s podivem, že s něčím podobným dosud nikdo nepřišel. Toto kupé- kabrio je jediné, které vypadá jako otevřené kabrio i s nataženou střechou. A to jde...

Hlavní prosklená plocha (v dílu nad hlavou předních cestujícím) má rekordní velikost 0,47 m2. Komplikovaný mechanismus sklápění je ovládán elektrohydraulicky a od stisknutí tlačítka po konečnou aretaci polohy (složení či natažení) uplyne pouze 21 sekund. Příjemnou jízdu bez střechy v rozumných rychlostech (do 90 km/h) umožňuje mimo jiné pevný skleněný štít- deflektor, umístěný mezi opěrkami hlav zadních sedadel. Cestující na zadních sedadlech jím nejsou nijak omezováni a ani větrné turbulence na ně nedosáhnou.
Kdo hodlá prohánět CC přece jen trochu rychleji a ve dvou, ten zvolí samozřejmě klasický „větrolam“ ze síťoviny, který lze jednoduše připevnit za přední opěradla. Interiér CC se v zájmu zachování rozumných výrobních nákladů liší od hatchbacku jen v detailech, například specifickým designem dveřních výplní a výrazněji tvarovanými sedadly. K dispozici je tmavě šedý, světle béžový nebo dvoubarevný červeno-šedý odstín pro kožená sedadla.

Přestože se do zádi musí vejít celá skládací střecha, nepůsobí dlouhý zadní převis Méganu CC tak bizarním dojmem jako u některých konkurentů. V závislosti na tom jestli je střecha natažená nebo „uklizená“ v kufru, zbývá na zavazadla objem 417 nebo 211 litrů.

V útrobách najdeme konvenční techniku
Přední náprava uložená v pomocném rámu je prakticky shodná s hatchbackem, pouze zadní náprava s vlečenými rameny dostane lehčí a tužší stabilizátor. Proti stejnojmennému předchůdci má nový Mégane CC o celých 80% větší torzní tuhost karosérie, s čehož budou těžit jízdní vlastnosti i pasívní bezpečnost. Také úsporný elektrický posilovač řízení je naladěn na lepší zpětnou vazbu.

Šest motorů a tři převodovky
Pro Mégane CC bude k dispozici šestice motorů a to s rovnocenným podílem benzín-nafta. Trojice benzínových startuje na známém čtyřválci 1,6 16v (81 kW), pokračuje přes downsizingový přeplňovaný 1,4 TCe (96 kW) a pomyslným vrcholem je atmosférický dvoulitr 2,0 16v (103 kW). Posledně jmenovaný ale bude v prodejích hrát spíše roli outsidera, čehož si je výrobce dobře vědom- když jej sériově osadil bezestupňovou variátorovou převodovkou CVT. Pro oba slabší benzínové motory 1,6 16v a 1,4 TCe je připravena manuální šestistupňová převodovka.

Diesely zastupují čtyřválce 1,5 dCi 110 (81 kW), dále 1,9 dCi 130 (96 kW) a silný 2,0 dCi 160 (118 kW). Všechny mají ve standardu šestistupňový manuál, ale 1,5 dCi je možné alternativně osadit moderní dvouspojkovou šestistupňovou automatikou EDC (Efficient Dual Clutch), která vyniká rychlým řazením a vysokou účinností a výrobce si od ní slibuje další snížení spotřeby vůči verzi s manuální převodovkou. Všechny tři diesely jsou osazeny částicovým filtrem DPF a všechny motory splňují emisní normu Euro5.

Podrobnější technické údaje ani ceny zatím výrobce nezveřejnil

Marek Oborník, foto Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem