Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy

vloženo

Klasické romantické pojetí otevřeného vozu s plátěnou nouzovou střechou je už téměř na vyhynutí, od moderního kabrioletu totiž stále více zákazníků očekává i praktičnost. Jedním z předpokladů celoroční využitelnosti je pevná skládací střecha, kterou jako první už v třicátých letech minulého století přinesl avantgardní Peugeot 402 Éclipse

Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy

Kupé-kabrio na bázi aktuálního Renaultu Mégane se veřejnosti představí na jarním Ženevském autosalonu a opět ponese tradiční doplňkové označení CC. Z čelního pohledu je Mégane CC od sportovně střiženého třídveřového hatchbacku téměř k nerozeznání, za předními blatníky už ale veškerá podobnost s čímkoliv v této modelové řadě končí. Například rám čelního skla je proti hatchbacku posunut o 10 cm vpřed- kvůli usnadnění nástupu do vozu.


Hlavním zbraní proti konkurenci se jistě stane obrovská prosklená střecha, která i díky absenci dílů lakovaných v barvě karosérie působí jako by byla neviditelná. I s nataženou střechou si tak auto zachovává výrazné linie kabrioletu, samotná střecha je díky svému tmavému tónování v oku pozorovatele odsunuta do pozadí. Ve své podstatě je to geniálně jednoduchý a přitom účinný optický klam, a je s podivem, že s něčím podobným dosud nikdo nepřišel. Toto kupé- kabrio je jediné, které vypadá jako otevřené kabrio i s nataženou střechou. A to jde...

Hlavní prosklená plocha (v dílu nad hlavou předních cestujícím) má rekordní velikost 0,47 m2. Komplikovaný mechanismus sklápění je ovládán elektrohydraulicky a od stisknutí tlačítka po konečnou aretaci polohy (složení či natažení) uplyne pouze 21 sekund. Příjemnou jízdu bez střechy v rozumných rychlostech (do 90 km/h) umožňuje mimo jiné pevný skleněný štít- deflektor, umístěný mezi opěrkami hlav zadních sedadel. Cestující na zadních sedadlech jím nejsou nijak omezováni a ani větrné turbulence na ně nedosáhnou.
Kdo hodlá prohánět CC přece jen trochu rychleji a ve dvou, ten zvolí samozřejmě klasický „větrolam“ ze síťoviny, který lze jednoduše připevnit za přední opěradla. Interiér CC se v zájmu zachování rozumných výrobních nákladů liší od hatchbacku jen v detailech, například specifickým designem dveřních výplní a výrazněji tvarovanými sedadly. K dispozici je tmavě šedý, světle béžový nebo dvoubarevný červeno-šedý odstín pro kožená sedadla.

Přestože se do zádi musí vejít celá skládací střecha, nepůsobí dlouhý zadní převis Méganu CC tak bizarním dojmem jako u některých konkurentů. V závislosti na tom jestli je střecha natažená nebo „uklizená“ v kufru, zbývá na zavazadla objem 417 nebo 211 litrů.

V útrobách najdeme konvenční techniku
Přední náprava uložená v pomocném rámu je prakticky shodná s hatchbackem, pouze zadní náprava s vlečenými rameny dostane lehčí a tužší stabilizátor. Proti stejnojmennému předchůdci má nový Mégane CC o celých 80% větší torzní tuhost karosérie, s čehož budou těžit jízdní vlastnosti i pasívní bezpečnost. Také úsporný elektrický posilovač řízení je naladěn na lepší zpětnou vazbu.

Šest motorů a tři převodovky
Pro Mégane CC bude k dispozici šestice motorů a to s rovnocenným podílem benzín-nafta. Trojice benzínových startuje na známém čtyřválci 1,6 16v (81 kW), pokračuje přes downsizingový přeplňovaný 1,4 TCe (96 kW) a pomyslným vrcholem je atmosférický dvoulitr 2,0 16v (103 kW). Posledně jmenovaný ale bude v prodejích hrát spíše roli outsidera, čehož si je výrobce dobře vědom- když jej sériově osadil bezestupňovou variátorovou převodovkou CVT. Pro oba slabší benzínové motory 1,6 16v a 1,4 TCe je připravena manuální šestistupňová převodovka.

Diesely zastupují čtyřválce 1,5 dCi 110 (81 kW), dále 1,9 dCi 130 (96 kW) a silný 2,0 dCi 160 (118 kW). Všechny mají ve standardu šestistupňový manuál, ale 1,5 dCi je možné alternativně osadit moderní dvouspojkovou šestistupňovou automatikou EDC (Efficient Dual Clutch), která vyniká rychlým řazením a vysokou účinností a výrobce si od ní slibuje další snížení spotřeby vůči verzi s manuální převodovkou. Všechny tři diesely jsou osazeny částicovým filtrem DPF a všechny motory splňují emisní normu Euro5.

Podrobnější technické údaje ani ceny zatím výrobce nezveřejnil


Marek Oborník, foto Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..