Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy

vloženo

Klasické romantické pojetí otevřeného vozu s plátěnou nouzovou střechou je už téměř na vyhynutí, od moderního kabrioletu totiž stále více zákazníků očekává i praktičnost. Jedním z předpokladů celoroční využitelnosti je pevná skládací střecha, kterou jako první už v třicátých letech minulého století přinesl avantgardní Peugeot 402 Éclipse

Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy

Kupé-kabrio na bázi aktuálního Renaultu Mégane se veřejnosti představí na jarním Ženevském autosalonu a opět ponese tradiční doplňkové označení CC. Z čelního pohledu je Mégane CC od sportovně střiženého třídveřového hatchbacku téměř k nerozeznání, za předními blatníky už ale veškerá podobnost s čímkoliv v této modelové řadě končí. Například rám čelního skla je proti hatchbacku posunut o 10 cm vpřed- kvůli usnadnění nástupu do vozu.


Hlavním zbraní proti konkurenci se jistě stane obrovská prosklená střecha, která i díky absenci dílů lakovaných v barvě karosérie působí jako by byla neviditelná. I s nataženou střechou si tak auto zachovává výrazné linie kabrioletu, samotná střecha je díky svému tmavému tónování v oku pozorovatele odsunuta do pozadí. Ve své podstatě je to geniálně jednoduchý a přitom účinný optický klam, a je s podivem, že s něčím podobným dosud nikdo nepřišel. Toto kupé- kabrio je jediné, které vypadá jako otevřené kabrio i s nataženou střechou. A to jde...

Hlavní prosklená plocha (v dílu nad hlavou předních cestujícím) má rekordní velikost 0,47 m2. Komplikovaný mechanismus sklápění je ovládán elektrohydraulicky a od stisknutí tlačítka po konečnou aretaci polohy (složení či natažení) uplyne pouze 21 sekund. Příjemnou jízdu bez střechy v rozumných rychlostech (do 90 km/h) umožňuje mimo jiné pevný skleněný štít- deflektor, umístěný mezi opěrkami hlav zadních sedadel. Cestující na zadních sedadlech jím nejsou nijak omezováni a ani větrné turbulence na ně nedosáhnou.
Kdo hodlá prohánět CC přece jen trochu rychleji a ve dvou, ten zvolí samozřejmě klasický „větrolam“ ze síťoviny, který lze jednoduše připevnit za přední opěradla. Interiér CC se v zájmu zachování rozumných výrobních nákladů liší od hatchbacku jen v detailech, například specifickým designem dveřních výplní a výrazněji tvarovanými sedadly. K dispozici je tmavě šedý, světle béžový nebo dvoubarevný červeno-šedý odstín pro kožená sedadla.

Přestože se do zádi musí vejít celá skládací střecha, nepůsobí dlouhý zadní převis Méganu CC tak bizarním dojmem jako u některých konkurentů. V závislosti na tom jestli je střecha natažená nebo „uklizená“ v kufru, zbývá na zavazadla objem 417 nebo 211 litrů.

V útrobách najdeme konvenční techniku
Přední náprava uložená v pomocném rámu je prakticky shodná s hatchbackem, pouze zadní náprava s vlečenými rameny dostane lehčí a tužší stabilizátor. Proti stejnojmennému předchůdci má nový Mégane CC o celých 80% větší torzní tuhost karosérie, s čehož budou těžit jízdní vlastnosti i pasívní bezpečnost. Také úsporný elektrický posilovač řízení je naladěn na lepší zpětnou vazbu.

Šest motorů a tři převodovky
Pro Mégane CC bude k dispozici šestice motorů a to s rovnocenným podílem benzín-nafta. Trojice benzínových startuje na známém čtyřválci 1,6 16v (81 kW), pokračuje přes downsizingový přeplňovaný 1,4 TCe (96 kW) a pomyslným vrcholem je atmosférický dvoulitr 2,0 16v (103 kW). Posledně jmenovaný ale bude v prodejích hrát spíše roli outsidera, čehož si je výrobce dobře vědom- když jej sériově osadil bezestupňovou variátorovou převodovkou CVT. Pro oba slabší benzínové motory 1,6 16v a 1,4 TCe je připravena manuální šestistupňová převodovka.

Diesely zastupují čtyřválce 1,5 dCi 110 (81 kW), dále 1,9 dCi 130 (96 kW) a silný 2,0 dCi 160 (118 kW). Všechny mají ve standardu šestistupňový manuál, ale 1,5 dCi je možné alternativně osadit moderní dvouspojkovou šestistupňovou automatikou EDC (Efficient Dual Clutch), která vyniká rychlým řazením a vysokou účinností a výrobce si od ní slibuje další snížení spotřeby vůči verzi s manuální převodovkou. Všechny tři diesely jsou osazeny částicovým filtrem DPF a všechny motory splňují emisní normu Euro5.

Podrobnější technické údaje ani ceny zatím výrobce nezveřejnil

Marek Oborník, foto Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy Fotografie k článku Renault Mégane CC: Kouzlo neviditelné střechy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu