Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

vloženo

Velký, avantgardní a bohužel i neúspěšný model Vel Satis se přestal vyrábět před půl rokem. Už to vypadalo, že Renault své účinkování ve vyšší třídě nadobro zabalil, když se tu najednou včera objevily první fotografie a informace o novém top-modelu Latitude, jehož první prodeje by měly startovat na podzim. Zdá se ale, že Evropa zas tak prioritní není…

Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

Na začátek čísla: Latitude bude suverénně nejdelší ze všech dosavadních velkých modelů značky, jeho rozměry jsou 4,89x 1,83x 1,49 metru (DxŠxV). Bude tedy dokonce o 3 cm delší než Vel Satis, ale bude o 3 cm užší a přibližně 8 cm nižší.


Po stránce vnějších rozměrů by se tedy za následníka modelu Vel Satis mohl pokládat, trochu ale nehraje ten náhlý odklon od výrobcem důsledně dodržované tradice velkých renaultů- liftbacků či hatchbacků s výklopnou zadní stěnou, ke konzervativní čtyřdveřové karosérii typu sedan. První uvolněné fotografie neodhalují náznak jakékoliv avantgardy, přitom však právě ona byla pro velké renaulty typická. Že by Renault rezignoval na své zásady a tradice a najedenou prostě jen zatoužil po větších prodejích v této třídě?

Odpověď, a pro příznivce velkých vozů s kosodélníkem ve znaku asi hodně trpkou, nám dá až porovnání zveřejněných snímků s o málo starším korejským vozem Samsung SM5. A už jsme doma…
U jeho zrodu stál právě i Renault, neboť značka Samsung patří do aliance Renault-Nissan.
Samsung SM5 byl postaven na upravené podlahové plošině Laguny, jeho vazbu na ní bychom našli i v interiéru (nápadná podobnost palubní desky). Latitude se od něj opticky odlišuje vlastně jen nepodstatnými detaily. 
Další neméně zajímavou informací je to, že klíčovými trhy pro model Latitude by měly být Rusko, Turecko a Mexiko, počítá se však i s Austrálií či Afrikou.

Evropa (včetně nás) sice také nepřijde zkrátka, jenom v ní jaksi Latitude ztratí punc „košer výrobku“- opravdový nástupce Vel Satise z něj nikdy nebude, byť by byl třeba ještě o půl metru delší…

Koho tolik nezajímá původ auta, ale spíše jeho praktická hodnota, ten by neměl být zklamán. Bezesporu půjde o dobře vybavený sedan (v nabídce bude i 3zónová klimatizace, masážní sedadlo řidiče či audio Bose Premium) a prodejům jistě napomůže i cena, která by měla být se 100% jistotou nižší než v případě modelu Vel Satis. S trochou nadsázky by se dalo říct, že Latitude bude jakýmsi renaultovým „Fluencem“ ve vyšší třídě…

O pohonných jednotkách výrobce zatím nic neuvádí. Nabídka určitě nebude moc široká (Samsung SM5 má dvoulitrový čtyřválec od Nissanu), Renault si ale jistě dopomůže motory z portfolia technicky zpřízněné dvojice Laguna/ Laguna Coupé. V úvahu připadají benzínové i dieselové přeplňované dvoulitry a ani zástavbě obou alternativních šestiválců z Laguny Coupé by nemělo nic bránit. Je to ale jen spekulace, informace o motorizacích zatím drží výrobce pod pokličkou.

-MO-, foto archiv a Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč
09.04.2017
Honda Civic Sedan jde do prodeje, půl milionu nestačí