Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

vloženo

Velký, avantgardní a bohužel i neúspěšný model Vel Satis se přestal vyrábět před půl rokem. Už to vypadalo, že Renault své účinkování ve vyšší třídě nadobro zabalil, když se tu najednou včera objevily první fotografie a informace o novém top-modelu Latitude, jehož první prodeje by měly startovat na podzim. Zdá se ale, že Evropa zas tak prioritní není…

Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

Na začátek čísla: Latitude bude suverénně nejdelší ze všech dosavadních velkých modelů značky, jeho rozměry jsou 4,89x 1,83x 1,49 metru (DxŠxV). Bude tedy dokonce o 3 cm delší než Vel Satis, ale bude o 3 cm užší a přibližně 8 cm nižší.


Po stránce vnějších rozměrů by se tedy za následníka modelu Vel Satis mohl pokládat, trochu ale nehraje ten náhlý odklon od výrobcem důsledně dodržované tradice velkých renaultů- liftbacků či hatchbacků s výklopnou zadní stěnou, ke konzervativní čtyřdveřové karosérii typu sedan. První uvolněné fotografie neodhalují náznak jakékoliv avantgardy, přitom však právě ona byla pro velké renaulty typická. Že by Renault rezignoval na své zásady a tradice a najedenou prostě jen zatoužil po větších prodejích v této třídě?

Odpověď, a pro příznivce velkých vozů s kosodélníkem ve znaku asi hodně trpkou, nám dá až porovnání zveřejněných snímků s o málo starším korejským vozem Samsung SM5. A už jsme doma…
U jeho zrodu stál právě i Renault, neboť značka Samsung patří do aliance Renault-Nissan.
Samsung SM5 byl postaven na upravené podlahové plošině Laguny, jeho vazbu na ní bychom našli i v interiéru (nápadná podobnost palubní desky). Latitude se od něj opticky odlišuje vlastně jen nepodstatnými detaily. 
Další neméně zajímavou informací je to, že klíčovými trhy pro model Latitude by měly být Rusko, Turecko a Mexiko, počítá se však i s Austrálií či Afrikou.

Evropa (včetně nás) sice také nepřijde zkrátka, jenom v ní jaksi Latitude ztratí punc „košer výrobku“- opravdový nástupce Vel Satise z něj nikdy nebude, byť by byl třeba ještě o půl metru delší…

Koho tolik nezajímá původ auta, ale spíše jeho praktická hodnota, ten by neměl být zklamán. Bezesporu půjde o dobře vybavený sedan (v nabídce bude i 3zónová klimatizace, masážní sedadlo řidiče či audio Bose Premium) a prodejům jistě napomůže i cena, která by měla být se 100% jistotou nižší než v případě modelu Vel Satis. S trochou nadsázky by se dalo říct, že Latitude bude jakýmsi renaultovým „Fluencem“ ve vyšší třídě…

O pohonných jednotkách výrobce zatím nic neuvádí. Nabídka určitě nebude moc široká (Samsung SM5 má dvoulitrový čtyřválec od Nissanu), Renault si ale jistě dopomůže motory z portfolia technicky zpřízněné dvojice Laguna/ Laguna Coupé. V úvahu připadají benzínové i dieselové přeplňované dvoulitry a ani zástavbě obou alternativních šestiválců z Laguny Coupé by nemělo nic bránit. Je to ale jen spekulace, informace o motorizacích zatím drží výrobce pod pokličkou.

-MO-, foto archiv a Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte