Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

vloženo

Velký, avantgardní a bohužel i neúspěšný model Vel Satis se přestal vyrábět před půl rokem. Už to vypadalo, že Renault své účinkování ve vyšší třídě nadobro zabalil, když se tu najednou včera objevily první fotografie a informace o novém top-modelu Latitude, jehož první prodeje by měly startovat na podzim. Zdá se ale, že Evropa zas tak prioritní není…

Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

Na začátek čísla: Latitude bude suverénně nejdelší ze všech dosavadních velkých modelů značky, jeho rozměry jsou 4,89x 1,83x 1,49 metru (DxŠxV). Bude tedy dokonce o 3 cm delší než Vel Satis, ale bude o 3 cm užší a přibližně 8 cm nižší.


Po stránce vnějších rozměrů by se tedy za následníka modelu Vel Satis mohl pokládat, trochu ale nehraje ten náhlý odklon od výrobcem důsledně dodržované tradice velkých renaultů- liftbacků či hatchbacků s výklopnou zadní stěnou, ke konzervativní čtyřdveřové karosérii typu sedan. První uvolněné fotografie neodhalují náznak jakékoliv avantgardy, přitom však právě ona byla pro velké renaulty typická. Že by Renault rezignoval na své zásady a tradice a najedenou prostě jen zatoužil po větších prodejích v této třídě?

Odpověď, a pro příznivce velkých vozů s kosodélníkem ve znaku asi hodně trpkou, nám dá až porovnání zveřejněných snímků s o málo starším korejským vozem Samsung SM5. A už jsme doma…
U jeho zrodu stál právě i Renault, neboť značka Samsung patří do aliance Renault-Nissan.
Samsung SM5 byl postaven na upravené podlahové plošině Laguny, jeho vazbu na ní bychom našli i v interiéru (nápadná podobnost palubní desky). Latitude se od něj opticky odlišuje vlastně jen nepodstatnými detaily. 
Další neméně zajímavou informací je to, že klíčovými trhy pro model Latitude by měly být Rusko, Turecko a Mexiko, počítá se však i s Austrálií či Afrikou.

Evropa (včetně nás) sice také nepřijde zkrátka, jenom v ní jaksi Latitude ztratí punc „košer výrobku“- opravdový nástupce Vel Satise z něj nikdy nebude, byť by byl třeba ještě o půl metru delší…

Koho tolik nezajímá původ auta, ale spíše jeho praktická hodnota, ten by neměl být zklamán. Bezesporu půjde o dobře vybavený sedan (v nabídce bude i 3zónová klimatizace, masážní sedadlo řidiče či audio Bose Premium) a prodejům jistě napomůže i cena, která by měla být se 100% jistotou nižší než v případě modelu Vel Satis. S trochou nadsázky by se dalo říct, že Latitude bude jakýmsi renaultovým „Fluencem“ ve vyšší třídě…

O pohonných jednotkách výrobce zatím nic neuvádí. Nabídka určitě nebude moc široká (Samsung SM5 má dvoulitrový čtyřválec od Nissanu), Renault si ale jistě dopomůže motory z portfolia technicky zpřízněné dvojice Laguna/ Laguna Coupé. V úvahu připadají benzínové i dieselové přeplňované dvoulitry a ani zástavbě obou alternativních šestiválců z Laguny Coupé by nemělo nic bránit. Je to ale jen spekulace, informace o motorizacích zatím drží výrobce pod pokličkou.

-MO-, foto archiv a Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k