Renault Laguna - model od roku 2007

vloženo

Třetí generace Renaultu Laguna mezi ojetinami vyniká příznivou cenou. Tu sráží špatná pověst, kterou model získal kvůli poruchovosti předchůdce.

Renault Laguna - model od roku 2007 Renault Laguna - model od roku 2007

Na post velmi poruchové Laguny druhé řady, přišla v roce 2007 její třetí generace. Hned od začátku výroby se nabízela ve dvou karosářských variantách - liftback a kombi pod tradičním označením Grandtour.


O rok později vyjela k prvním majitelům zcela nová verze - Laguna Coupé. Ta zaujme sportovnějšími jízdními vlastnostmi a lepší ovladatelností. K té výraznou měrou přispívá zadní řiditelná náprava, jíž samozřejmě u liftbacku nebo kombi nenajdete.

V roce 2010 prošel vůz faceliftem. Doposud nabízená základní motorizace 1.6 16V byla vyřazena z ceníku, a k dispozici zůstaly jen silnější pohonné jednotky.

Bariérovou zkoušku Euro NCAP automobil absolvoval v roce 2007. Dle očekávání se tak stalo bez ztráty květinky, když Laguna III dostala plný počet hvězd (pět) za ochranu posádky při nárazu (36 bodů). Ochraqna dětí v autosedačkách byla hodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti možných (41 bodů) a ohleduplnost při střetu s chodcem vozu vynesla dvě hvězdy z maximálních čtyř (10 bodů).

Pozice na trhu
Model předchozí generace si vysokou poruchovostí vybudoval velice špatnou pověst a ta nyní ovlivňuje i ceny vozidel třetí řady. Lagunu III z počátku výroby tak pořídíte už za ceny lehce nad 200 000 korun.

To je vzhledem k mládí modelu a jeho třídě opravdu zajímavá cena. Zejména pokud vezmeme v úvahu mnohdy bohatou výbavu ojetin. Pozor ale na automobily přivezené ze zahraničí, zejména z Francie, kde mnohdy plnily úlohu služebních vozů. Mohou mít najeto výrazně více, než přiznává stav počítadla ujeté vzdálenosti.

Zpracování
Stejně jako karoserie je moderně pojatý interiér. Palubní deska není nijak designově divoká, spíše moderně zpracovaná. Použity byly solidně působící materiály.

Sedadla zajistí dostatek komfortu, nabídka místa pro posádku je dobrá. Cestující se tedy tísnit nebudou, avšak se zavazadly to není úplně ideální. Narážíme tím na velikost zavazadelníku liftbacku, který poskytne objem 450 litrů. V rámci třídy tedy hodně podrůměrná hodnota.

Nijak výrazně dobře si v tomto směru nestojí ani kombi. Nabízených 508 litrů je ale už přijatelnějších. Zejména pokud vezmeme v úvahu praktičnost této karosářské varianty, umožňující naložení rozměrnějších zavazadel pokud zůstane krycí roletka odtažená. Když se sklopí zadní sedadla, naroste nákladový prostor do objemu 1593 litrů.

Jízda
Měkce nastavený podvozek působí komfortně, je však citlivější na přejezd příčných nerovností. Citelné rázy od kol nejsou nijak příjemné. Jako slabé musíme hodnotit držení jízdní stopy v zatáčkách, kde se automobil brzo stává nedotáčivým.

Mnohým motoristům bude vadit elektrickým posilovačem vybavené řízení, jež neposkytuje dostatečnou zpětnou vazbu. Řidič má spíš pocit, jako by byl volant tahal na nějaké gumě. To brzdy působí lépe. Jejich rychlý nástup musíme pochválit.

Motorizace
Renault počtem motorů u svých modelů nikdy nešetří a Laguna není výjimkou. Paleta pohonných jednotek je dostatečně široká. Záčíná atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 81 kW (stejný výkon, ale větší točivý moment má i nejslabší turbodiesel) a končí šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 175 kW.

Ideálem nejsou nejslabší motorizace. Zážehová šestnáctistovka má s velkým a těžkým automobilem co dělat, turbodiesel 1.5 dCi se s autem sice pere statečně, ale tak úspěšný jako objemnější agregáty být zkrátka nemůže.

Atmosférická benzinová jednotka 2.0 16V/103 kW je citlivější na kvalitu paliva. Benzin nižších kvalit může mít za následek postupné zakarbonování motoru. Na druhou stranu je tato jednotka úspornější než větší agregáty či přeplňované dvoulitry.

Zážehové motory:  1.6 16V/81 kW, 2.0 16V/103 kW, 2.0 T/125 kW,  2.0 T/150 kW, 3.5 V6/175 kW.

Vznětové motory:  1.5 dCi/81 kW, 2.0 dCi/96 kW, 2.0 dCi/110 kW a 2.0 dCi/127 kW,  2.0 dCi/131 kW, 3.0 V6 dCi/173 kW.

NEJ motory

Dobrá volba: 2.0 dCi
Dvoulitrový turbodiesel si s Lagunou bez zaváhání poradí. Pracuje s příznivou spotřebou a zatím se zdá spolehlivý. 

Nevhodný: 1.5 dCi/81 kW
Z důvodu velice úsporného provozu je tato jednotka skutečně oblíbená. Jenže aby s autem slušně hýbala, musí se více šlapat na pedál plynu. Proto zástupci bazarů varují před jejím nadměrným opotřebením. Potíže mohou nastat s drahými vstřikovači, které u 1.5 dCi představují častěji se objevující problém.

RADOSTI
Vnitřní prostornost, příznivé ceny ojetin, technicky zajímavá verze kupé, dobře přístupný zavazadelník, většinou bohatá výbava, brzdy s rychlým nástupem.

STAROSTI
Nevalná pověst modelu, rychlejší pokles hodnoty vozu, menší objem zavazadelníku liftbacku, slabé jízdní vlastnosti, absence zpětné vazby řízení.


Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: Autobazar YesCars

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport