Renault Laguna - model od roku 2007

vloženo

Třetí generace Renaultu Laguna mezi ojetinami vyniká příznivou cenou. Tu sráží špatná pověst, kterou model získal kvůli poruchovosti předchůdce.

Renault Laguna - model od roku 2007 Na post velmi poruchové Laguny druhé řady, přišla v roce 2007 její třetí generace. Hned od začátku výroby se nabízela ve dvou karosářských variantách - liftback a kombi pod tradičním označením Grandtour.

O rok později vyjela k prvním majitelům zcela nová verze - Laguna Coupé. Ta zaujme sportovnějšími jízdními vlastnostmi a lepší ovladatelností. K té výraznou měrou přispívá zadní řiditelná náprava, jíž samozřejmě u liftbacku nebo kombi nenajdete.

V roce 2010 prošel vůz faceliftem. Doposud nabízená základní motorizace 1.6 16V byla vyřazena z ceníku, a k dispozici zůstaly jen silnější pohonné jednotky.

Bariérovou zkoušku Euro NCAP automobil absolvoval v roce 2007. Dle očekávání se tak stalo bez ztráty květinky, když Laguna III dostala plný počet hvězd (pět) za ochranu posádky při nárazu (36 bodů). Ochraqna dětí v autosedačkách byla hodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti možných (41 bodů) a ohleduplnost při střetu s chodcem vozu vynesla dvě hvězdy z maximálních čtyř (10 bodů).

Pozice na trhu
Model předchozí generace si vysokou poruchovostí vybudoval velice špatnou pověst a ta nyní ovlivňuje i ceny vozidel třetí řady. Lagunu III z počátku výroby tak pořídíte už za ceny lehce nad 200 000 korun.

To je vzhledem k mládí modelu a jeho třídě opravdu zajímavá cena. Zejména pokud vezmeme v úvahu mnohdy bohatou výbavu ojetin. Pozor ale na automobily přivezené ze zahraničí, zejména z Francie, kde mnohdy plnily úlohu služebních vozů. Mohou mít najeto výrazně více, než přiznává stav počítadla ujeté vzdálenosti.

Zpracování
Stejně jako karoserie je moderně pojatý interiér. Palubní deska není nijak designově divoká, spíše moderně zpracovaná. Použity byly solidně působící materiály.

Sedadla zajistí dostatek komfortu, nabídka místa pro posádku je dobrá. Cestující se tedy tísnit nebudou, avšak se zavazadly to není úplně ideální. Narážíme tím na velikost zavazadelníku liftbacku, který poskytne objem 450 litrů. V rámci třídy tedy hodně podrůměrná hodnota.

Nijak výrazně dobře si v tomto směru nestojí ani kombi. Nabízených 508 litrů je ale už přijatelnějších. Zejména pokud vezmeme v úvahu praktičnost této karosářské varianty, umožňující naložení rozměrnějších zavazadel pokud zůstane krycí roletka odtažená. Když se sklopí zadní sedadla, naroste nákladový prostor do objemu 1593 litrů.

Jízda
Měkce nastavený podvozek působí komfortně, je však citlivější na přejezd příčných nerovností. Citelné rázy od kol nejsou nijak příjemné. Jako slabé musíme hodnotit držení jízdní stopy v zatáčkách, kde se automobil brzo stává nedotáčivým.

Mnohým motoristům bude vadit elektrickým posilovačem vybavené řízení, jež neposkytuje dostatečnou zpětnou vazbu. Řidič má spíš pocit, jako by byl volant tahal na nějaké gumě. To brzdy působí lépe. Jejich rychlý nástup musíme pochválit.

Motorizace
Renault počtem motorů u svých modelů nikdy nešetří a Laguna není výjimkou. Paleta pohonných jednotek je dostatečně široká. Záčíná atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 81 kW (stejný výkon, ale větší točivý moment má i nejslabší turbodiesel) a končí šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 175 kW.

Ideálem nejsou nejslabší motorizace. Zážehová šestnáctistovka má s velkým a těžkým automobilem co dělat, turbodiesel 1.5 dCi se s autem sice pere statečně, ale tak úspěšný jako objemnější agregáty být zkrátka nemůže.

Atmosférická benzinová jednotka 2.0 16V/103 kW je citlivější na kvalitu paliva. Benzin nižších kvalit může mít za následek postupné zakarbonování motoru. Na druhou stranu je tato jednotka úspornější než větší agregáty či přeplňované dvoulitry.

Zážehové motory:  1.6 16V/81 kW, 2.0 16V/103 kW, 2.0 T/125 kW,  2.0 T/150 kW, 3.5 V6/175 kW.

Vznětové motory:  1.5 dCi/81 kW, 2.0 dCi/96 kW, 2.0 dCi/110 kW a 2.0 dCi/127 kW,  2.0 dCi/131 kW, 3.0 V6 dCi/173 kW.

NEJ motory

Dobrá volba: 2.0 dCi
Dvoulitrový turbodiesel si s Lagunou bez zaváhání poradí. Pracuje s příznivou spotřebou a zatím se zdá spolehlivý. 

Nevhodný: 1.5 dCi/81 kW
Z důvodu velice úsporného provozu je tato jednotka skutečně oblíbená. Jenže aby s autem slušně hýbala, musí se více šlapat na pedál plynu. Proto zástupci bazarů varují před jejím nadměrným opotřebením. Potíže mohou nastat s drahými vstřikovači, které u 1.5 dCi představují častěji se objevující problém.

RADOSTI
Vnitřní prostornost, příznivé ceny ojetin, technicky zajímavá verze kupé, dobře přístupný zavazadelník, většinou bohatá výbava, brzdy s rychlým nástupem.

STAROSTI
Nevalná pověst modelu, rychlejší pokles hodnoty vozu, menší objem zavazadelníku liftbacku, slabé jízdní vlastnosti, absence zpětné vazby řízení.


Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: Autobazar YesCars

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI