Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

vloženo

Nové SUV od Renaultu dostalo název Kadjar. Prvních sto zájemců tento vůz může získat v limitované sérii Premiere Edition. V praxi se jedná o vrchol nabídky za zvýhodněnou cenu 729 900 Kč, přičemž získáte příplatkovou výbavu v hodnotě 39 000 Kč. A jak novinka jezdí, jsme ověřovali na jih od Prahy.

Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

Renault Kadjar je aktuálně dostupný ve verzi s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol, který jsme měli v kombinaci s nejsilnějším dieselem a manuální převodovkou možnost vyzkoušet na trase dlouhé čtyři desítky kilometrů. Pohon všech kol pochází od Nissanu, přičemž řidič může volit jeden ze tří přednastavaných režimů (Auto, LOCK a 2WD). Verze s pohonem pouze předních kol je vybavena funkcí Extended Grip zaručující lepší přilnavost v náročných podmínkách v kombinaci s pneumatikami „Mud and Snow“, které si poradí s blátem a pískem na silnici a umožňují kvalitnější adhezi.




Renault Kadjar je o třídu větší než Captur, jeho karoserie dosahuje rozměrů na délku 4,45 metru, na šířku 1,84 m a na výšku 1,60 m. Vůz je v reálu pohledný a podle prvních zkušeností se líbí zejména ženám, přičemž nad ním neohrnou nos ani pánové. Zvýšená světlá výška 200 mm, jakož i nájezdový a přejezdový úhel 18 a 28° zaručují slušné jízdní schopnosti i mimo zpevněné komunikace. Přední a zadní kryt podvozku chrání spodek vozidla, zatímco prahová lišta zavazadlového prostoru z nerez oceli ho hrání před znečištěním.

Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém „Easy Break“ odblokování a automatické sklopení zadního lavicového sedadla v poměru 1/3-2/3. Sedadlo spolujezdce je navíc možné díky páce pod ním umístit do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů až 256 centimetrů. Dvě polohy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou celého rovného dna pro usnadnění přepravy objemných předmětů, nebo nízkou polohou pro maximální objem 472 litrů. Po sklopení zadních sedadel navíc vykouzlíte využitelný objem 1 478 litrů. V kufru jsme mezi podběhy naměřili 1 456 mm a na výšku 910 mm.



Na čtyřiceti kilometrové trase jsme narazili na všechny různé povrchy komunikace, přičemž Kadjar si vedl velmi dobře i na rozbité silničce vedoucí skrz les. Podvozek je příjemně tuhý, an větších nerovnostech nijak nebouchá a zároveň se mu daří filtrovat nerovnosti, takže posádka není po jízdě vyklepaná. Řízení, řazení i brzdy fungují podle očekávání a nelze k nim mít vzhledem k charakteru vozu závažnější připomínku. Jediné co nám na voze vadilo, byl hluk (svist) od áčkových sloupků zaznamený již při rychlostech kolem osmdesáti kilometrů v hodině (to je problém všech nových aliančních modelů, stejně se projevuje například příbuzný QashQai).



Testovanou motorizaci známe z jiných modelů. V Renaultu Kadjar tvoří vrchol nabídky ve spojení s manuální šestirychlostí převodovkou a pohonem všech kol. Agregát obchodně označovaný Energy dCi 130 se chlubí výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 320 Nm, jehož 80 % je dostupných v širokém provozním rozsahu již při 1 500 ot/min. V praxi agregát působí zejména trochu ospale, přesto při kvalitní práci s manuální převodovkou umí Kadjaru poskytnout dostatečnou dynamiku. Bohužel jsme neměli možnost odskoušet chování pohonné jednotky při plném obsazení, to se stane až předmětem našeho testu. Spotřebu lze při lehké noze udržet do pěti litrů, my jsme však Kadjar nešetřili a jezdili za 8,5 l/100 km, což můžeme považovat za strop.



+ dobré jízdní vlastnosti
+ slušný cestovní komfort
+ řazení, řízení i brzdy
+ variabilita (dvě části dvojitého dna, sklopné sedadlo spolujezdce)
+ design
+ výbava a akční nabídka limitované edice
+ možnost pohonu všech kol
+ hlasové ovládání v češtině
- hluk od áčkových sloupků
- slabší dynamika motoru
- jediný benzínový motor v nabídce (zatím, časem se objeví 1.6 Turbo)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů