Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

vloženo

Nové SUV od Renaultu dostalo název Kadjar. Prvních sto zájemců tento vůz může získat v limitované sérii Premiere Edition. V praxi se jedná o vrchol nabídky za zvýhodněnou cenu 729 900 Kč, přičemž získáte příplatkovou výbavu v hodnotě 39 000 Kč. A jak novinka jezdí, jsme ověřovali na jih od Prahy.

Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

Renault Kadjar je aktuálně dostupný ve verzi s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol, který jsme měli v kombinaci s nejsilnějším dieselem a manuální převodovkou možnost vyzkoušet na trase dlouhé čtyři desítky kilometrů. Pohon všech kol pochází od Nissanu, přičemž řidič může volit jeden ze tří přednastavaných režimů (Auto, LOCK a 2WD). Verze s pohonem pouze předních kol je vybavena funkcí Extended Grip zaručující lepší přilnavost v náročných podmínkách v kombinaci s pneumatikami „Mud and Snow“, které si poradí s blátem a pískem na silnici a umožňují kvalitnější adhezi.




Renault Kadjar je o třídu větší než Captur, jeho karoserie dosahuje rozměrů na délku 4,45 metru, na šířku 1,84 m a na výšku 1,60 m. Vůz je v reálu pohledný a podle prvních zkušeností se líbí zejména ženám, přičemž nad ním neohrnou nos ani pánové. Zvýšená světlá výška 200 mm, jakož i nájezdový a přejezdový úhel 18 a 28° zaručují slušné jízdní schopnosti i mimo zpevněné komunikace. Přední a zadní kryt podvozku chrání spodek vozidla, zatímco prahová lišta zavazadlového prostoru z nerez oceli ho hrání před znečištěním.

Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém „Easy Break“ odblokování a automatické sklopení zadního lavicového sedadla v poměru 1/3-2/3. Sedadlo spolujezdce je navíc možné díky páce pod ním umístit do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů až 256 centimetrů. Dvě polohy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou celého rovného dna pro usnadnění přepravy objemných předmětů, nebo nízkou polohou pro maximální objem 472 litrů. Po sklopení zadních sedadel navíc vykouzlíte využitelný objem 1 478 litrů. V kufru jsme mezi podběhy naměřili 1 456 mm a na výšku 910 mm.



Na čtyřiceti kilometrové trase jsme narazili na všechny různé povrchy komunikace, přičemž Kadjar si vedl velmi dobře i na rozbité silničce vedoucí skrz les. Podvozek je příjemně tuhý, an větších nerovnostech nijak nebouchá a zároveň se mu daří filtrovat nerovnosti, takže posádka není po jízdě vyklepaná. Řízení, řazení i brzdy fungují podle očekávání a nelze k nim mít vzhledem k charakteru vozu závažnější připomínku. Jediné co nám na voze vadilo, byl hluk (svist) od áčkových sloupků zaznamený již při rychlostech kolem osmdesáti kilometrů v hodině (to je problém všech nových aliančních modelů, stejně se projevuje například příbuzný QashQai).



Testovanou motorizaci známe z jiných modelů. V Renaultu Kadjar tvoří vrchol nabídky ve spojení s manuální šestirychlostí převodovkou a pohonem všech kol. Agregát obchodně označovaný Energy dCi 130 se chlubí výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 320 Nm, jehož 80 % je dostupných v širokém provozním rozsahu již při 1 500 ot/min. V praxi agregát působí zejména trochu ospale, přesto při kvalitní práci s manuální převodovkou umí Kadjaru poskytnout dostatečnou dynamiku. Bohužel jsme neměli možnost odskoušet chování pohonné jednotky při plném obsazení, to se stane až předmětem našeho testu. Spotřebu lze při lehké noze udržet do pěti litrů, my jsme však Kadjar nešetřili a jezdili za 8,5 l/100 km, což můžeme považovat za strop.



+ dobré jízdní vlastnosti
+ slušný cestovní komfort
+ řazení, řízení i brzdy
+ variabilita (dvě části dvojitého dna, sklopné sedadlo spolujezdce)
+ design
+ výbava a akční nabídka limitované edice
+ možnost pohonu všech kol
+ hlasové ovládání v češtině
- hluk od áčkových sloupků
- slabší dynamika motoru
- jediný benzínový motor v nabídce (zatím, časem se objeví 1.6 Turbo)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI