Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

vloženo

Nové SUV od Renaultu dostalo název Kadjar. Prvních sto zájemců tento vůz může získat v limitované sérii Premiere Edition. V praxi se jedná o vrchol nabídky za zvýhodněnou cenu 729 900 Kč, přičemž získáte příplatkovou výbavu v hodnotě 39 000 Kč. A jak novinka jezdí, jsme ověřovali na jih od Prahy.

Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

Renault Kadjar je aktuálně dostupný ve verzi s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol, který jsme měli v kombinaci s nejsilnějším dieselem a manuální převodovkou možnost vyzkoušet na trase dlouhé čtyři desítky kilometrů. Pohon všech kol pochází od Nissanu, přičemž řidič může volit jeden ze tří přednastavaných režimů (Auto, LOCK a 2WD). Verze s pohonem pouze předních kol je vybavena funkcí Extended Grip zaručující lepší přilnavost v náročných podmínkách v kombinaci s pneumatikami „Mud and Snow“, které si poradí s blátem a pískem na silnici a umožňují kvalitnější adhezi.




Renault Kadjar je o třídu větší než Captur, jeho karoserie dosahuje rozměrů na délku 4,45 metru, na šířku 1,84 m a na výšku 1,60 m. Vůz je v reálu pohledný a podle prvních zkušeností se líbí zejména ženám, přičemž nad ním neohrnou nos ani pánové. Zvýšená světlá výška 200 mm, jakož i nájezdový a přejezdový úhel 18 a 28° zaručují slušné jízdní schopnosti i mimo zpevněné komunikace. Přední a zadní kryt podvozku chrání spodek vozidla, zatímco prahová lišta zavazadlového prostoru z nerez oceli ho hrání před znečištěním.

Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém „Easy Break“ odblokování a automatické sklopení zadního lavicového sedadla v poměru 1/3-2/3. Sedadlo spolujezdce je navíc možné díky páce pod ním umístit do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů až 256 centimetrů. Dvě polohy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou celého rovného dna pro usnadnění přepravy objemných předmětů, nebo nízkou polohou pro maximální objem 472 litrů. Po sklopení zadních sedadel navíc vykouzlíte využitelný objem 1 478 litrů. V kufru jsme mezi podběhy naměřili 1 456 mm a na výšku 910 mm.



Na čtyřiceti kilometrové trase jsme narazili na všechny různé povrchy komunikace, přičemž Kadjar si vedl velmi dobře i na rozbité silničce vedoucí skrz les. Podvozek je příjemně tuhý, an větších nerovnostech nijak nebouchá a zároveň se mu daří filtrovat nerovnosti, takže posádka není po jízdě vyklepaná. Řízení, řazení i brzdy fungují podle očekávání a nelze k nim mít vzhledem k charakteru vozu závažnější připomínku. Jediné co nám na voze vadilo, byl hluk (svist) od áčkových sloupků zaznamený již při rychlostech kolem osmdesáti kilometrů v hodině (to je problém všech nových aliančních modelů, stejně se projevuje například příbuzný QashQai).



Testovanou motorizaci známe z jiných modelů. V Renaultu Kadjar tvoří vrchol nabídky ve spojení s manuální šestirychlostí převodovkou a pohonem všech kol. Agregát obchodně označovaný Energy dCi 130 se chlubí výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 320 Nm, jehož 80 % je dostupných v širokém provozním rozsahu již při 1 500 ot/min. V praxi agregát působí zejména trochu ospale, přesto při kvalitní práci s manuální převodovkou umí Kadjaru poskytnout dostatečnou dynamiku. Bohužel jsme neměli možnost odskoušet chování pohonné jednotky při plném obsazení, to se stane až předmětem našeho testu. Spotřebu lze při lehké noze udržet do pěti litrů, my jsme však Kadjar nešetřili a jezdili za 8,5 l/100 km, což můžeme považovat za strop.



+ dobré jízdní vlastnosti
+ slušný cestovní komfort
+ řazení, řízení i brzdy
+ variabilita (dvě části dvojitého dna, sklopné sedadlo spolujezdce)
+ design
+ výbava a akční nabídka limitované edice
+ možnost pohonu všech kol
+ hlasové ovládání v češtině
- hluk od áčkových sloupků
- slabší dynamika motoru
- jediný benzínový motor v nabídce (zatím, časem se objeví 1.6 Turbo)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu