Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

vloženo

Nové SUV od Renaultu dostalo název Kadjar. Prvních sto zájemců tento vůz může získat v limitované sérii Premiere Edition. V praxi se jedná o vrchol nabídky za zvýhodněnou cenu 729 900 Kč, přičemž získáte příplatkovou výbavu v hodnotě 39 000 Kč. A jak novinka jezdí, jsme ověřovali na jih od Prahy.

Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

Renault Kadjar je aktuálně dostupný ve verzi s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol, který jsme měli v kombinaci s nejsilnějším dieselem a manuální převodovkou možnost vyzkoušet na trase dlouhé čtyři desítky kilometrů. Pohon všech kol pochází od Nissanu, přičemž řidič může volit jeden ze tří přednastavaných režimů (Auto, LOCK a 2WD). Verze s pohonem pouze předních kol je vybavena funkcí Extended Grip zaručující lepší přilnavost v náročných podmínkách v kombinaci s pneumatikami „Mud and Snow“, které si poradí s blátem a pískem na silnici a umožňují kvalitnější adhezi.




Renault Kadjar je o třídu větší než Captur, jeho karoserie dosahuje rozměrů na délku 4,45 metru, na šířku 1,84 m a na výšku 1,60 m. Vůz je v reálu pohledný a podle prvních zkušeností se líbí zejména ženám, přičemž nad ním neohrnou nos ani pánové. Zvýšená světlá výška 200 mm, jakož i nájezdový a přejezdový úhel 18 a 28° zaručují slušné jízdní schopnosti i mimo zpevněné komunikace. Přední a zadní kryt podvozku chrání spodek vozidla, zatímco prahová lišta zavazadlového prostoru z nerez oceli ho hrání před znečištěním.

Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém „Easy Break“ odblokování a automatické sklopení zadního lavicového sedadla v poměru 1/3-2/3. Sedadlo spolujezdce je navíc možné díky páce pod ním umístit do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů až 256 centimetrů. Dvě polohy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou celého rovného dna pro usnadnění přepravy objemných předmětů, nebo nízkou polohou pro maximální objem 472 litrů. Po sklopení zadních sedadel navíc vykouzlíte využitelný objem 1 478 litrů. V kufru jsme mezi podběhy naměřili 1 456 mm a na výšku 910 mm.



Na čtyřiceti kilometrové trase jsme narazili na všechny různé povrchy komunikace, přičemž Kadjar si vedl velmi dobře i na rozbité silničce vedoucí skrz les. Podvozek je příjemně tuhý, an větších nerovnostech nijak nebouchá a zároveň se mu daří filtrovat nerovnosti, takže posádka není po jízdě vyklepaná. Řízení, řazení i brzdy fungují podle očekávání a nelze k nim mít vzhledem k charakteru vozu závažnější připomínku. Jediné co nám na voze vadilo, byl hluk (svist) od áčkových sloupků zaznamený již při rychlostech kolem osmdesáti kilometrů v hodině (to je problém všech nových aliančních modelů, stejně se projevuje například příbuzný QashQai).



Testovanou motorizaci známe z jiných modelů. V Renaultu Kadjar tvoří vrchol nabídky ve spojení s manuální šestirychlostí převodovkou a pohonem všech kol. Agregát obchodně označovaný Energy dCi 130 se chlubí výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 320 Nm, jehož 80 % je dostupných v širokém provozním rozsahu již při 1 500 ot/min. V praxi agregát působí zejména trochu ospale, přesto při kvalitní práci s manuální převodovkou umí Kadjaru poskytnout dostatečnou dynamiku. Bohužel jsme neměli možnost odskoušet chování pohonné jednotky při plném obsazení, to se stane až předmětem našeho testu. Spotřebu lze při lehké noze udržet do pěti litrů, my jsme však Kadjar nešetřili a jezdili za 8,5 l/100 km, což můžeme považovat za strop.



+ dobré jízdní vlastnosti
+ slušný cestovní komfort
+ řazení, řízení i brzdy
+ variabilita (dvě části dvojitého dna, sklopné sedadlo spolujezdce)
+ design
+ výbava a akční nabídka limitované edice
+ možnost pohonu všech kol
+ hlasové ovládání v češtině
- hluk od áčkových sloupků
- slabší dynamika motoru
- jediný benzínový motor v nabídce (zatím, časem se objeví 1.6 Turbo)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné
05.05.2017
Renault Kadjar dostal motor 1,6 TCe s výkonem 165 koní