Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

vloženo

Nové SUV od Renaultu dostalo název Kadjar. Prvních sto zájemců tento vůz může získat v limitované sérii Premiere Edition. V praxi se jedná o vrchol nabídky za zvýhodněnou cenu 729 900 Kč, přičemž získáte příplatkovou výbavu v hodnotě 39 000 Kč. A jak novinka jezdí, jsme ověřovali na jih od Prahy.

Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy

Renault Kadjar je aktuálně dostupný ve verzi s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol, který jsme měli v kombinaci s nejsilnějším dieselem a manuální převodovkou možnost vyzkoušet na trase dlouhé čtyři desítky kilometrů. Pohon všech kol pochází od Nissanu, přičemž řidič může volit jeden ze tří přednastavaných režimů (Auto, LOCK a 2WD). Verze s pohonem pouze předních kol je vybavena funkcí Extended Grip zaručující lepší přilnavost v náročných podmínkách v kombinaci s pneumatikami „Mud and Snow“, které si poradí s blátem a pískem na silnici a umožňují kvalitnější adhezi.




Renault Kadjar je o třídu větší než Captur, jeho karoserie dosahuje rozměrů na délku 4,45 metru, na šířku 1,84 m a na výšku 1,60 m. Vůz je v reálu pohledný a podle prvních zkušeností se líbí zejména ženám, přičemž nad ním neohrnou nos ani pánové. Zvýšená světlá výška 200 mm, jakož i nájezdový a přejezdový úhel 18 a 28° zaručují slušné jízdní schopnosti i mimo zpevněné komunikace. Přední a zadní kryt podvozku chrání spodek vozidla, zatímco prahová lišta zavazadlového prostoru z nerez oceli ho hrání před znečištěním.

Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém „Easy Break“ odblokování a automatické sklopení zadního lavicového sedadla v poměru 1/3-2/3. Sedadlo spolujezdce je navíc možné díky páce pod ním umístit do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů až 256 centimetrů. Dvě polohy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou celého rovného dna pro usnadnění přepravy objemných předmětů, nebo nízkou polohou pro maximální objem 472 litrů. Po sklopení zadních sedadel navíc vykouzlíte využitelný objem 1 478 litrů. V kufru jsme mezi podběhy naměřili 1 456 mm a na výšku 910 mm.



Na čtyřiceti kilometrové trase jsme narazili na všechny různé povrchy komunikace, přičemž Kadjar si vedl velmi dobře i na rozbité silničce vedoucí skrz les. Podvozek je příjemně tuhý, an větších nerovnostech nijak nebouchá a zároveň se mu daří filtrovat nerovnosti, takže posádka není po jízdě vyklepaná. Řízení, řazení i brzdy fungují podle očekávání a nelze k nim mít vzhledem k charakteru vozu závažnější připomínku. Jediné co nám na voze vadilo, byl hluk (svist) od áčkových sloupků zaznamený již při rychlostech kolem osmdesáti kilometrů v hodině (to je problém všech nových aliančních modelů, stejně se projevuje například příbuzný QashQai).



Testovanou motorizaci známe z jiných modelů. V Renaultu Kadjar tvoří vrchol nabídky ve spojení s manuální šestirychlostí převodovkou a pohonem všech kol. Agregát obchodně označovaný Energy dCi 130 se chlubí výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 320 Nm, jehož 80 % je dostupných v širokém provozním rozsahu již při 1 500 ot/min. V praxi agregát působí zejména trochu ospale, přesto při kvalitní práci s manuální převodovkou umí Kadjaru poskytnout dostatečnou dynamiku. Bohužel jsme neměli možnost odskoušet chování pohonné jednotky při plném obsazení, to se stane až předmětem našeho testu. Spotřebu lze při lehké noze udržet do pěti litrů, my jsme však Kadjar nešetřili a jezdili za 8,5 l/100 km, což můžeme považovat za strop.



+ dobré jízdní vlastnosti
+ slušný cestovní komfort
+ řazení, řízení i brzdy
+ variabilita (dvě části dvojitého dna, sklopné sedadlo spolujezdce)
+ design
+ výbava a akční nabídka limitované edice
+ možnost pohonu všech kol
+ hlasové ovládání v češtině
- hluk od áčkových sloupků
- slabší dynamika motoru
- jediný benzínový motor v nabídce (zatím, časem se objeví 1.6 Turbo)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy Fotografie k článku Renault Kadjar - první jízdní dojmy v okolí Prahy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte