Renault Fluence: Kus auta za pár korun

vloženo

Nový model Fluence, který svými rozměry i komfortem bude tvořit pomyslný mezistupeň mezi dosavadními modely Mégane a Laguna, se hned v úvodu roku 2010 dostane na náš trh. Velkým překvapením je ale nízká cena, která začíná na fantastické hodnotě 299.900,- !

Renault Fluence: Kus auta za pár korun Renault Fluence: Kus auta za pár korun

Renault Fluence má být následníkem čtyřdveřové varianty méganu, proti němu však nabízí „vlastní“ design exteriéru, trochu obranou nabídku motorů a hlavně docela nekompromisní orientaci na komfort cestování. Při pohledu na vyvážené proporce zaujme hlavně potlačení dojmu z „nadstaveného zadku“, který bývá u mnoha sedanů, odvozených ze základních hatchbacků, velmi intenzívní.
Na to, že Fluence svou technikou i cenou patří do nižší střední třídy, má téměř neuvěřitelnou délku: 4,62 metru! Je tedy o pouhých 7 cm kratší než Laguna. Taktéž rozvor náprav 2,70 m je unikátní, odpovídá zhruba Peugeotu 407 nebo Opelu Insignia. Ostatní rozměry karosérie jako jsou šířka (1,81 m) nebo výška (1,48 m) již vcelku odpovídají současným- stále se zvětšujícím kompaktům.


Objem zavazadelníku činí 496 litrů a lze jej ještě zvětšit sklopením asymetricky dělených zadních sedadel, ale protože jde o klasický čtyřdveřový sedan, je třeba počítat s omezeným vstupním otvorem. Naproti tomu zbytečně vysoká nakládací hrana by neměla být sedanů věcí principiální, proto tento úkaz u nového renaultu trochu zamrzí, ale je možné, že výrobce tímto trochu naháněl torzní tuhost karosérie. Je to ale jenom spekulace...

Palubní deska je prakticky shodná s typem Mégane, v některých detailech však působí lépe. Například klasickým analogovým rychloměrem, na jehož místě má mégan jen jakési digitální „oko“. Velkým překvapením jsou v této cenové skupině použité materiály, takové bychom ještě nedávno marně hledali i u Laguny.
Přímo nutností moderního interiéru se stalo velké množství schránek a kapes, které sice v reálu zejí prázdnotou, ale proč dávat do rukou novinářů i škarohlídů zbytečnou munici, že..? Daleko větší zajímavostí jsou protisluneční clony integrované v zadních dveřích, v této cenové úrovni jde bezpochyby o unikát. O vysoce nadprůměrnou prostornost v podélném směru se asi nejvíce postaral zmíněný unikátní rozvor náprav, reálně ale model trochu ztrácí body místem nad hlavou zadních cestujících, které odpovídá sotva průměrnému kompaktu. Naštěstí podélná prostornost dovoluje sesunout se v sedadle mírně vpřed, takže hlava nemusí být nutně v kontaktu se stropem. Na předních sedadlech je to ovšem paráda, za tuto cenu nic podobného u konkurence nedostanete.

Dvojnásob to platí o výrazně komfortně laděném podvozku, který evidentně zvysoka kašle na moderní pseudosportovní trendy a snaží se zákazníka lapit příjemným pohupováním, které naposled zažil asi někdy začátkem devadesátých let a beztak na něj dodnes nostalgicky vzpomíná. Fluence bude překonávat nerovnosti českých silnic s nepopsatelnou grácií, kdo tomu nevěří, nechť si počátkem roku zamluví u dealera předváděcí jízdu. Vysokému cestovnímu komfortu napomáhá i mimořádně nízká vnitřní hlučnost.

Paleta pohonných jednotek bude „globálně“ obsahovat šest položek, na náš trh se z nich ale dostanou jen tři. Budou to benzínová šestnáctistovka 1,6 16v s výkonem 81 kW a dva malé diesely 1,5 dCi s výkonem 63 nebo 78 kW. Tyto motory již dobře známe z jiných modelů značky a tak jen dodejme, benzínový 1,6 a slabší z dieselů se budou dodávat s pětistupňovým (a „dlouze“ odstupňovaným) manuálem, silnější diesel bude mít jako jediný stupňů šest. Automatika nebude k dispozici u žádného z nich.

Úrovně výbavy jsou tři a již základní Comfort je unikátně (opět vztaženo k ceně) bohatá. Posuďte sami: Kromě jiného obsahuje třeba ABS s EBV, ASR a stabilizaci ESP! Tempomat s omezovačem rychlosti, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, 6 airbagů, mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci s pylovým filtrem, výškově nastavitelný volant, elektrické stahování všech oken, kliky dveří i kryty zrcátek v barvě vozu, centrál s DO a audio Classic CD MP3 s ovládáním pod volantem...

Další stupeň Exception přináší navíc např. Hands-free kartu Renault, i osově nastavitelný volant, malý kožený paket, elektricky sklopná zrcátka, světla s funkcí Follow me home, dvouzónovou automatickou klimatizaci , dešťový a světelný senzor, chromované kliky dveří, parkovací senzor vzadu nebo třeba 16“ kola z lehkých slitin.

Vrcholná úroveň Privilege je doplněna ještě o navigaci Carminat TomTom a elektrochromatické vnitřní zrcátko.


Nejdůležitější údaje:
1,6 16v: 1598 ccm, 81 kW při 6000/min., 151 N.m. při 4250/min., 185 km/h, 0-100 km/h za 11,7 s., spotřeba 6,5 l/100 km.
1,5 dCi 85: 1461 ccm, 63 kW při 3750/min., 200 N.m. při 1750/min., 175 km/h, 0-100 za 13,4 s., spotřeba 4,5 l/100 km.
1,5 dCi 105: 1461 ccm, 78 kW při 4000/min., 240 N.m. při 2000/min., 185 km/h, 0-100 za 10,4 s., spotřeba 4,5 l/100 km.


Zaváděcí ceny v Kč:
1,6 16V Comfort:      299.900,-
1,6 16V Exception:   329.900,-
1,6 16V Privilege:     339.900,-
1,5 dCi 85 Comfort: 339.900,-
1,5 dCi 105 Exception: 379.900,-
1,5 dCi 105 Privilege: 389.900,-

Marek Oborník, foto Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up