Renault Fluence: Kus auta za pár korun

vloženo

Nový model Fluence, který svými rozměry i komfortem bude tvořit pomyslný mezistupeň mezi dosavadními modely Mégane a Laguna, se hned v úvodu roku 2010 dostane na náš trh. Velkým překvapením je ale nízká cena, která začíná na fantastické hodnotě 299.900,- !

Renault Fluence: Kus auta za pár korun Renault Fluence: Kus auta za pár korun

Renault Fluence má být následníkem čtyřdveřové varianty méganu, proti němu však nabízí „vlastní“ design exteriéru, trochu obranou nabídku motorů a hlavně docela nekompromisní orientaci na komfort cestování. Při pohledu na vyvážené proporce zaujme hlavně potlačení dojmu z „nadstaveného zadku“, který bývá u mnoha sedanů, odvozených ze základních hatchbacků, velmi intenzívní.
Na to, že Fluence svou technikou i cenou patří do nižší střední třídy, má téměř neuvěřitelnou délku: 4,62 metru! Je tedy o pouhých 7 cm kratší než Laguna. Taktéž rozvor náprav 2,70 m je unikátní, odpovídá zhruba Peugeotu 407 nebo Opelu Insignia. Ostatní rozměry karosérie jako jsou šířka (1,81 m) nebo výška (1,48 m) již vcelku odpovídají současným- stále se zvětšujícím kompaktům.


Objem zavazadelníku činí 496 litrů a lze jej ještě zvětšit sklopením asymetricky dělených zadních sedadel, ale protože jde o klasický čtyřdveřový sedan, je třeba počítat s omezeným vstupním otvorem. Naproti tomu zbytečně vysoká nakládací hrana by neměla být sedanů věcí principiální, proto tento úkaz u nového renaultu trochu zamrzí, ale je možné, že výrobce tímto trochu naháněl torzní tuhost karosérie. Je to ale jenom spekulace...

Palubní deska je prakticky shodná s typem Mégane, v některých detailech však působí lépe. Například klasickým analogovým rychloměrem, na jehož místě má mégan jen jakési digitální „oko“. Velkým překvapením jsou v této cenové skupině použité materiály, takové bychom ještě nedávno marně hledali i u Laguny.
Přímo nutností moderního interiéru se stalo velké množství schránek a kapes, které sice v reálu zejí prázdnotou, ale proč dávat do rukou novinářů i škarohlídů zbytečnou munici, že..? Daleko větší zajímavostí jsou protisluneční clony integrované v zadních dveřích, v této cenové úrovni jde bezpochyby o unikát. O vysoce nadprůměrnou prostornost v podélném směru se asi nejvíce postaral zmíněný unikátní rozvor náprav, reálně ale model trochu ztrácí body místem nad hlavou zadních cestujících, které odpovídá sotva průměrnému kompaktu. Naštěstí podélná prostornost dovoluje sesunout se v sedadle mírně vpřed, takže hlava nemusí být nutně v kontaktu se stropem. Na předních sedadlech je to ovšem paráda, za tuto cenu nic podobného u konkurence nedostanete.

Dvojnásob to platí o výrazně komfortně laděném podvozku, který evidentně zvysoka kašle na moderní pseudosportovní trendy a snaží se zákazníka lapit příjemným pohupováním, které naposled zažil asi někdy začátkem devadesátých let a beztak na něj dodnes nostalgicky vzpomíná. Fluence bude překonávat nerovnosti českých silnic s nepopsatelnou grácií, kdo tomu nevěří, nechť si počátkem roku zamluví u dealera předváděcí jízdu. Vysokému cestovnímu komfortu napomáhá i mimořádně nízká vnitřní hlučnost.

Paleta pohonných jednotek bude „globálně“ obsahovat šest položek, na náš trh se z nich ale dostanou jen tři. Budou to benzínová šestnáctistovka 1,6 16v s výkonem 81 kW a dva malé diesely 1,5 dCi s výkonem 63 nebo 78 kW. Tyto motory již dobře známe z jiných modelů značky a tak jen dodejme, benzínový 1,6 a slabší z dieselů se budou dodávat s pětistupňovým (a „dlouze“ odstupňovaným) manuálem, silnější diesel bude mít jako jediný stupňů šest. Automatika nebude k dispozici u žádného z nich.

Úrovně výbavy jsou tři a již základní Comfort je unikátně (opět vztaženo k ceně) bohatá. Posuďte sami: Kromě jiného obsahuje třeba ABS s EBV, ASR a stabilizaci ESP! Tempomat s omezovačem rychlosti, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, 6 airbagů, mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci s pylovým filtrem, výškově nastavitelný volant, elektrické stahování všech oken, kliky dveří i kryty zrcátek v barvě vozu, centrál s DO a audio Classic CD MP3 s ovládáním pod volantem...

Další stupeň Exception přináší navíc např. Hands-free kartu Renault, i osově nastavitelný volant, malý kožený paket, elektricky sklopná zrcátka, světla s funkcí Follow me home, dvouzónovou automatickou klimatizaci , dešťový a světelný senzor, chromované kliky dveří, parkovací senzor vzadu nebo třeba 16“ kola z lehkých slitin.

Vrcholná úroveň Privilege je doplněna ještě o navigaci Carminat TomTom a elektrochromatické vnitřní zrcátko.


Nejdůležitější údaje:
1,6 16v: 1598 ccm, 81 kW při 6000/min., 151 N.m. při 4250/min., 185 km/h, 0-100 km/h za 11,7 s., spotřeba 6,5 l/100 km.
1,5 dCi 85: 1461 ccm, 63 kW při 3750/min., 200 N.m. při 1750/min., 175 km/h, 0-100 za 13,4 s., spotřeba 4,5 l/100 km.
1,5 dCi 105: 1461 ccm, 78 kW při 4000/min., 240 N.m. při 2000/min., 185 km/h, 0-100 za 10,4 s., spotřeba 4,5 l/100 km.


Zaváděcí ceny v Kč:
1,6 16V Comfort:      299.900,-
1,6 16V Exception:   329.900,-
1,6 16V Privilege:     339.900,-
1,5 dCi 85 Comfort: 339.900,-
1,5 dCi 105 Exception: 379.900,-
1,5 dCi 105 Privilege: 389.900,-

Marek Oborník, foto Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun Fotografie k článku Renault Fluence: Kus auta za pár korun
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně