Renault Espace (2002-současnost)

vloženo

Vydržet více než 10 let na trhu dokáže v současné době jen hrstka modelů. Avantgardně pojatý Espace dokazuje svou jedinečnost již jedenáctým rokem. Aktuální čtvrtá generace sjíždí z výrobních pásů od roku 2002 a zatím to vypadá, že nástupce nepřijde tak rychle. Propad cen prvních ročníků je doslova drastický, proto nás zajímalo, jakou ojetinou je tento futuristický model.

Renault Espace (2002-současnost) Zakladatel třídy MPV se stal za své čtyři generace doslova legendou. Jedná se o maximálně prostorný vůz těžící z hranatých tvarů, který jezdí pohodlně a karoserie nemá dosud sklony ke korozi. Čtvrtá generace je od počátku výroby nabízena ve dvou verzích. Klasické  provedení má délku 4.661 mm a rozvor 2.804 mm, prodloužené provedení Grand pak dosahuje délky 4.861 mm a rozvoru 2.869 mm. Rok 2006 přinesl modernizaci (phase II) a drobnou úpravu vzhledu. Francouzská automobilka přichystala na podzim roku 2010 další drobný facelift a rozšíření výbavy (phase III). Například přední světlomety dostaly LED diody a bi-xenonová světla funkci přisvětlování do zatáček.

Celý interiér je pojat netradičně. Například audiosoustava se schovává ve schránce uprostřed palubní desky a ovladače klimatizace našly své místo přímo ve výplních bočních dveří. Celá kabina je velmi variabilní a odkládacích prostorů jsou mraky. Jednotlivá sedadla lze v podélných lištách podélně posouvat, sklápět, zcela vyjímat a například otáčet proti směru jízdy. Pokud potřebujete, můžete v druhé řadě sedadel jedno sedadlo vyjmout a dvojici sedadel umístit dále od sebe či proti směru jízdy. Pokud vyjmete z verze Grand všech pět sedadel, přetvoříte Espace na dodávku. Manipulace se sedadly je velmi jednoduchá, je však nutné počítat s vyšší hmotností jednotlivých sedadel. Snad každého potěší panoramatický výhled všemi směry. Přední dvojice sloupků je abnormálně tenká, nemůže se tak stát, že při odbočování přehlédnete chodce.

TIP: Prodej vozidel Renault Espace

Výběr motorů byl svého času vcelku široký a zahrnoval i monstrózní benzínové i dieselové šestiválce. Doporučit můžeme dvoulitrový benzínový čtyřválec o výkonu 120 nebo 125 kW, který nepatří mezi nejúspornější, ale je zázračně spolehlivý. Navíc jeho kultivovaný projev je tichý a velmi pružný. Co nepotěší, je drahá výměna rozvodového řemene (mění se po 120.000 km). Dalším doporučitelným motorem je benzínový šestiválec o objemu 3,5 litru, který pochází od Nissanu a je spíše raritou. Obloukem se vyhněte třílitrovému šestiválcovému dieselu dCi, který zejména ve verzi 130 kW (vyráběné do roku 2006), je velkou pohromou. Pokud se motor ještě nerozvařil, brzy přijdou problémy s automatickou převodovkou nebo s šesticí vstřikovači Denso, které Espace pošlou do hrobu. Výhrou není ani čtyřválcový diesel 2.2 dCi, který je choulostivý, má zlobící rozvody a fórovou elektroinstalaci. Jako jediný doporučitelný diesel zbývá dvoulitr dCi o výkonu 110 (popř. 127 kW), který nahradil při modernizaci již zmíněný problémový čtyřválec 2.2 dCi. Dvoulitr dCi má rozvody poháněné odolným řetězem a chlazení turbodmychadla probíhá kapalinou, stejně jako u benzínových motorů. Devatenáctistovky dCi berte od roku 2005, to Renault zkrátil intervaly výměny oleje o třetinu, což motorům prospělo. U vznětových motorů 1.9 dCi a 2.2 dCi doporučujeme měnit rozvodový řemen každých 80.000 km nebo po pěti letech provozu. Aktuálně zůstala v nabídce Renaultu jen prodloužená verze Grand s dieselovým dvoulitrem dCi o výkonu 110 kW, v případě manuální šestirychlostní převodovky nebo tentýž motor s výkonem 127 kW ve spojení s automatickou převodovkou.

Časté závady:
Podvozek je komfortní a celkem odolný. Horší je to s elektronickou výstrojí. Běžná jsou chybová hlášení kontrolních přístrojů, často poplašná. Problémy umí způsobit čtečka přístupových karet, která není příliš spolehlivá. Dále se objevují poruchy automatických převodovek, problémy s elektronickou parkovací brzdou, zablokovaný zámek kapoty, krátká životnost xenonů, předčasně opotřebená spojka nebo zvlněné brzdové kotouče na přední nápravě. U vznětových šestiválců dochází k závadám vstřikovačů nebo k přehřívání těsnění pod hlavou či uvolnění vložek válců. U motoru 2.2 dCi selhávají rozvody, objevují se předčasně opotřebovaná turbodmychadla nebo vadná spojení snímače otáček.

Praktické zkušenosti:
Jakub Marhoul z autopůjčovny Budget nenechá na Espace dopustit. V jejich vozovém parku jich mají hned několik a všechny slouží s motorem 2.0 dCi ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou bez problémů. Vozům se dostává pravidelný servis a nic jiného prý nepotřebují.


Přehled pohonných jednotek:
Benzínové motory:
  • 2,0i 16V - výkon 100 kW, 125 kW
  • 2,0i 16V Turbo - výkon165 kW
  • 3,5i V6 - výkon 177 kW
Vznětové motory:
  • 1,9 dCi - výkon 85 kW, 88 kW
  • 2,0 dCi - výkon 96 kW, 110 kW, 127 kW
  • 2,2 dCi - výkon 102 kW, 110 kW
  • 3,0 dCi V6 - výkon 130 kW, 133 kW

KLADY:

  • jízdní vlastnosti a komfort
  • výhled z vozu
  • prostornost a variabilita
  • čtyřzónová klimatizace
  • karoserie bez koroze
  • ceny ojetin
  • odolnost podvozku
  • přesné řízení
  • vysoká pasivní bezpečnost
  • bohatá výbava

ZÁPORY:

  • nespolehlivá elektroinstalace
  • velký průměr otáčení (Grand)
  • těžká manipulace se sedadly
  • velké prosklení = rychlé zahřívání interiéru
  • horší dílenské zpracování zavazadelníku
  • dražší karosářské díly


Vůz poskytla autopůjčovna Budget >>


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN