Renault Espace (2002-současnost)

vloženo

Vydržet více než 10 let na trhu dokáže v současné době jen hrstka modelů. Avantgardně pojatý Espace dokazuje svou jedinečnost již jedenáctým rokem. Aktuální čtvrtá generace sjíždí z výrobních pásů od roku 2002 a zatím to vypadá, že nástupce nepřijde tak rychle. Propad cen prvních ročníků je doslova drastický, proto nás zajímalo, jakou ojetinou je tento futuristický model.

Renault Espace (2002-současnost) Zakladatel třídy MPV se stal za své čtyři generace doslova legendou. Jedná se o maximálně prostorný vůz těžící z hranatých tvarů, který jezdí pohodlně a karoserie nemá dosud sklony ke korozi. Čtvrtá generace je od počátku výroby nabízena ve dvou verzích. Klasické  provedení má délku 4.661 mm a rozvor 2.804 mm, prodloužené provedení Grand pak dosahuje délky 4.861 mm a rozvoru 2.869 mm. Rok 2006 přinesl modernizaci (phase II) a drobnou úpravu vzhledu. Francouzská automobilka přichystala na podzim roku 2010 další drobný facelift a rozšíření výbavy (phase III). Například přední světlomety dostaly LED diody a bi-xenonová světla funkci přisvětlování do zatáček.

Celý interiér je pojat netradičně. Například audiosoustava se schovává ve schránce uprostřed palubní desky a ovladače klimatizace našly své místo přímo ve výplních bočních dveří. Celá kabina je velmi variabilní a odkládacích prostorů jsou mraky. Jednotlivá sedadla lze v podélných lištách podélně posouvat, sklápět, zcela vyjímat a například otáčet proti směru jízdy. Pokud potřebujete, můžete v druhé řadě sedadel jedno sedadlo vyjmout a dvojici sedadel umístit dále od sebe či proti směru jízdy. Pokud vyjmete z verze Grand všech pět sedadel, přetvoříte Espace na dodávku. Manipulace se sedadly je velmi jednoduchá, je však nutné počítat s vyšší hmotností jednotlivých sedadel. Snad každého potěší panoramatický výhled všemi směry. Přední dvojice sloupků je abnormálně tenká, nemůže se tak stát, že při odbočování přehlédnete chodce.

TIP: Prodej vozidel Renault Espace

Výběr motorů byl svého času vcelku široký a zahrnoval i monstrózní benzínové i dieselové šestiválce. Doporučit můžeme dvoulitrový benzínový čtyřválec o výkonu 120 nebo 125 kW, který nepatří mezi nejúspornější, ale je zázračně spolehlivý. Navíc jeho kultivovaný projev je tichý a velmi pružný. Co nepotěší, je drahá výměna rozvodového řemene (mění se po 120.000 km). Dalším doporučitelným motorem je benzínový šestiválec o objemu 3,5 litru, který pochází od Nissanu a je spíše raritou. Obloukem se vyhněte třílitrovému šestiválcovému dieselu dCi, který zejména ve verzi 130 kW (vyráběné do roku 2006), je velkou pohromou. Pokud se motor ještě nerozvařil, brzy přijdou problémy s automatickou převodovkou nebo s šesticí vstřikovači Denso, které Espace pošlou do hrobu. Výhrou není ani čtyřválcový diesel 2.2 dCi, který je choulostivý, má zlobící rozvody a fórovou elektroinstalaci. Jako jediný doporučitelný diesel zbývá dvoulitr dCi o výkonu 110 (popř. 127 kW), který nahradil při modernizaci již zmíněný problémový čtyřválec 2.2 dCi. Dvoulitr dCi má rozvody poháněné odolným řetězem a chlazení turbodmychadla probíhá kapalinou, stejně jako u benzínových motorů. Devatenáctistovky dCi berte od roku 2005, to Renault zkrátil intervaly výměny oleje o třetinu, což motorům prospělo. U vznětových motorů 1.9 dCi a 2.2 dCi doporučujeme měnit rozvodový řemen každých 80.000 km nebo po pěti letech provozu. Aktuálně zůstala v nabídce Renaultu jen prodloužená verze Grand s dieselovým dvoulitrem dCi o výkonu 110 kW, v případě manuální šestirychlostní převodovky nebo tentýž motor s výkonem 127 kW ve spojení s automatickou převodovkou.

Časté závady:
Podvozek je komfortní a celkem odolný. Horší je to s elektronickou výstrojí. Běžná jsou chybová hlášení kontrolních přístrojů, často poplašná. Problémy umí způsobit čtečka přístupových karet, která není příliš spolehlivá. Dále se objevují poruchy automatických převodovek, problémy s elektronickou parkovací brzdou, zablokovaný zámek kapoty, krátká životnost xenonů, předčasně opotřebená spojka nebo zvlněné brzdové kotouče na přední nápravě. U vznětových šestiválců dochází k závadám vstřikovačů nebo k přehřívání těsnění pod hlavou či uvolnění vložek válců. U motoru 2.2 dCi selhávají rozvody, objevují se předčasně opotřebovaná turbodmychadla nebo vadná spojení snímače otáček.

Praktické zkušenosti:
Jakub Marhoul z autopůjčovny Budget nenechá na Espace dopustit. V jejich vozovém parku jich mají hned několik a všechny slouží s motorem 2.0 dCi ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou bez problémů. Vozům se dostává pravidelný servis a nic jiného prý nepotřebují.


Přehled pohonných jednotek:
Benzínové motory:
  • 2,0i 16V - výkon 100 kW, 125 kW
  • 2,0i 16V Turbo - výkon165 kW
  • 3,5i V6 - výkon 177 kW
Vznětové motory:
  • 1,9 dCi - výkon 85 kW, 88 kW
  • 2,0 dCi - výkon 96 kW, 110 kW, 127 kW
  • 2,2 dCi - výkon 102 kW, 110 kW
  • 3,0 dCi V6 - výkon 130 kW, 133 kW

KLADY:

  • jízdní vlastnosti a komfort
  • výhled z vozu
  • prostornost a variabilita
  • čtyřzónová klimatizace
  • karoserie bez koroze
  • ceny ojetin
  • odolnost podvozku
  • přesné řízení
  • vysoká pasivní bezpečnost
  • bohatá výbava

ZÁPORY:

  • nespolehlivá elektroinstalace
  • velký průměr otáčení (Grand)
  • těžká manipulace se sedadly
  • velké prosklení = rychlé zahřívání interiéru
  • horší dílenské zpracování zavazadelníku
  • dražší karosářské díly


Vůz poskytla autopůjčovna Budget >>


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.01.2017
Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů
23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům