Renault Espace (2002-současnost)

vloženo

Vydržet více než 10 let na trhu dokáže v současné době jen hrstka modelů. Avantgardně pojatý Espace dokazuje svou jedinečnost již jedenáctým rokem. Aktuální čtvrtá generace sjíždí z výrobních pásů od roku 2002 a zatím to vypadá, že nástupce nepřijde tak rychle. Propad cen prvních ročníků je doslova drastický, proto nás zajímalo, jakou ojetinou je tento futuristický model.

Renault Espace (2002-současnost) Zakladatel třídy MPV se stal za své čtyři generace doslova legendou. Jedná se o maximálně prostorný vůz těžící z hranatých tvarů, který jezdí pohodlně a karoserie nemá dosud sklony ke korozi. Čtvrtá generace je od počátku výroby nabízena ve dvou verzích. Klasické  provedení má délku 4.661 mm a rozvor 2.804 mm, prodloužené provedení Grand pak dosahuje délky 4.861 mm a rozvoru 2.869 mm. Rok 2006 přinesl modernizaci (phase II) a drobnou úpravu vzhledu. Francouzská automobilka přichystala na podzim roku 2010 další drobný facelift a rozšíření výbavy (phase III). Například přední světlomety dostaly LED diody a bi-xenonová světla funkci přisvětlování do zatáček.

Celý interiér je pojat netradičně. Například audiosoustava se schovává ve schránce uprostřed palubní desky a ovladače klimatizace našly své místo přímo ve výplních bočních dveří. Celá kabina je velmi variabilní a odkládacích prostorů jsou mraky. Jednotlivá sedadla lze v podélných lištách podélně posouvat, sklápět, zcela vyjímat a například otáčet proti směru jízdy. Pokud potřebujete, můžete v druhé řadě sedadel jedno sedadlo vyjmout a dvojici sedadel umístit dále od sebe či proti směru jízdy. Pokud vyjmete z verze Grand všech pět sedadel, přetvoříte Espace na dodávku. Manipulace se sedadly je velmi jednoduchá, je však nutné počítat s vyšší hmotností jednotlivých sedadel. Snad každého potěší panoramatický výhled všemi směry. Přední dvojice sloupků je abnormálně tenká, nemůže se tak stát, že při odbočování přehlédnete chodce.

TIP: Prodej vozidel Renault Espace

Výběr motorů byl svého času vcelku široký a zahrnoval i monstrózní benzínové i dieselové šestiválce. Doporučit můžeme dvoulitrový benzínový čtyřválec o výkonu 120 nebo 125 kW, který nepatří mezi nejúspornější, ale je zázračně spolehlivý. Navíc jeho kultivovaný projev je tichý a velmi pružný. Co nepotěší, je drahá výměna rozvodového řemene (mění se po 120.000 km). Dalším doporučitelným motorem je benzínový šestiválec o objemu 3,5 litru, který pochází od Nissanu a je spíše raritou. Obloukem se vyhněte třílitrovému šestiválcovému dieselu dCi, který zejména ve verzi 130 kW (vyráběné do roku 2006), je velkou pohromou. Pokud se motor ještě nerozvařil, brzy přijdou problémy s automatickou převodovkou nebo s šesticí vstřikovači Denso, které Espace pošlou do hrobu. Výhrou není ani čtyřválcový diesel 2.2 dCi, který je choulostivý, má zlobící rozvody a fórovou elektroinstalaci. Jako jediný doporučitelný diesel zbývá dvoulitr dCi o výkonu 110 (popř. 127 kW), který nahradil při modernizaci již zmíněný problémový čtyřválec 2.2 dCi. Dvoulitr dCi má rozvody poháněné odolným řetězem a chlazení turbodmychadla probíhá kapalinou, stejně jako u benzínových motorů. Devatenáctistovky dCi berte od roku 2005, to Renault zkrátil intervaly výměny oleje o třetinu, což motorům prospělo. U vznětových motorů 1.9 dCi a 2.2 dCi doporučujeme měnit rozvodový řemen každých 80.000 km nebo po pěti letech provozu. Aktuálně zůstala v nabídce Renaultu jen prodloužená verze Grand s dieselovým dvoulitrem dCi o výkonu 110 kW, v případě manuální šestirychlostní převodovky nebo tentýž motor s výkonem 127 kW ve spojení s automatickou převodovkou.

Časté závady:
Podvozek je komfortní a celkem odolný. Horší je to s elektronickou výstrojí. Běžná jsou chybová hlášení kontrolních přístrojů, často poplašná. Problémy umí způsobit čtečka přístupových karet, která není příliš spolehlivá. Dále se objevují poruchy automatických převodovek, problémy s elektronickou parkovací brzdou, zablokovaný zámek kapoty, krátká životnost xenonů, předčasně opotřebená spojka nebo zvlněné brzdové kotouče na přední nápravě. U vznětových šestiválců dochází k závadám vstřikovačů nebo k přehřívání těsnění pod hlavou či uvolnění vložek válců. U motoru 2.2 dCi selhávají rozvody, objevují se předčasně opotřebovaná turbodmychadla nebo vadná spojení snímače otáček.

Praktické zkušenosti:
Jakub Marhoul z autopůjčovny Budget nenechá na Espace dopustit. V jejich vozovém parku jich mají hned několik a všechny slouží s motorem 2.0 dCi ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou bez problémů. Vozům se dostává pravidelný servis a nic jiného prý nepotřebují.


Přehled pohonných jednotek:
Benzínové motory:
  • 2,0i 16V - výkon 100 kW, 125 kW
  • 2,0i 16V Turbo - výkon165 kW
  • 3,5i V6 - výkon 177 kW
Vznětové motory:
  • 1,9 dCi - výkon 85 kW, 88 kW
  • 2,0 dCi - výkon 96 kW, 110 kW, 127 kW
  • 2,2 dCi - výkon 102 kW, 110 kW
  • 3,0 dCi V6 - výkon 130 kW, 133 kW

KLADY:

  • jízdní vlastnosti a komfort
  • výhled z vozu
  • prostornost a variabilita
  • čtyřzónová klimatizace
  • karoserie bez koroze
  • ceny ojetin
  • odolnost podvozku
  • přesné řízení
  • vysoká pasivní bezpečnost
  • bohatá výbava

ZÁPORY:

  • nespolehlivá elektroinstalace
  • velký průměr otáčení (Grand)
  • těžká manipulace se sedadly
  • velké prosklení = rychlé zahřívání interiéru
  • horší dílenské zpracování zavazadelníku
  • dražší karosářské díly


Vůz poskytla autopůjčovna Budget >>


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost) Fotografie k článku Renault Espace (2002-současnost)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi