Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní

vloženo

Pohon zadních kol, lehká konstrukce, ideální rozložení hmotnosti a přeplňovaná osmnáctistovka uprostřed dávají tušit, že model A110 bude velmi zábavným a maximálně agilním vozem. S hmotností 1 080 kg a výkonem 252 koní zvládá tento skvost stovku za 4,5 sekundy.

Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní

Model A110 je postaven na hliníkové platformě, karoserie je lepená, nýtovaná a svařovaná, aby bylo dosaženo výjimečně tuhé a zároveň lehké konstrukce. A110 nabízí ultralehkou konstrukci o pohotovostní hmotnosti pouhých 1 080 kg (bez příslušenství). Kompaktní rozměry tohoto modelu (délka 4178 mm, šířka 1798 mm a výška 1252 mm), ideální rozložení hmotnosti (44 % vepředu, 56 % vzadu) a nízké těžiště, to vše za účelem agility – především na klikatých horských silnicích – díky níž si vůz získal své renomé v 60. a 70. letech.


Hmotnost vozu se koncentruje okolo středové části vozidla, palivová nádrž se nachází za přední nápravou a motor před zadní nápravou, čímž řidiči umožní dokonale splynout s vozem. Vynikající poměr výkonu k hmotnosti A110 je vybavena novou čtyřválcovou přeplňovanou pohonnou jednotkou o objemu 1.8l, vyvinutou aliancí Renault-Nissan. Konstruktéři Alpine spolu s divizí Renault Sport upravili motor speciálně pro značku Alpine, jde především o specifické sání vzduchu, přeplňování, výfukový systém i naladění motoru. Motor dosahuje maximálního výkonu 185kW/252k a maximálního točivého momentu 320Nm. V kombinaci s nízkou pohotovostní hmotností pouhých 1 080 kg nabízí vynikající poměr výkonu k hmotnosti, který činí 4,3 kg/k (233 k/t) a umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,5 sekund. Motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Getrag s mokrými spojkami, přičemž zpřevodování je zde speciálně upraveno pro potřeby Alpine tak, aby byl zajištěn optimální výkon za každých podmínek.

alpine model a110

Za pomoci intenzivního využití počítačové simulace CFD (Computational Fluid Dynamics) byl vyvinut odlehčený, aktivní sportovní výfukový sytém s centrální koncovkou. Cílem byl výkon a působivý zvuk. A110 disponuje třemi jízdními režimy (Normal, Sport, Track), které ovlivňují nastavení motoru, převodovky, řízení, ESC, zvuk výfuku i přístroje řidiče tak, aby se chování vozu co nejlépe sladilo s jízdními podmínkami (a s náladou řidiče).

Rovná podlaha, která k závodním vozům neodmyslitelně patří, byla testována ve větrném tunelu. Ve snaze skloubit uhlazenou siluetu a suverénní výkon se tvůrci vozů Alpine inspirovali ve světě závodních aut a superaut, aby nalezli způsob, jak optimalizovat aerodynamiku A110. Model A110 těží ze zcela rovné podlahy a funkčního difuzoru pod zadním nárazníkem, což mu umožňuje zkombinovat nízký odpor vzduchu se značnou přítlačnou silou. Tato vlastnost umožňuje modelu A110 dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h při zachování typické hladké linie charakteristické pro Alpine – obejde se bez zadního spojleru.

Sání vzduchu v předním nárazníku vytváří proud podél podběhů předních kol, čímž zlepšuje proudění vzduchu okolo předních kol a snižuje tak aerodynamický odpor. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu Cx dosahuje nesmírně nízké hodnoty 0,32 a řadí tak model A110 mezi vozy s nejnižší hodnotou Cx v segmentu sportovních vozů.

Model A110 je moderní, přesto okamžitě rozeznatelný jako vůz značky Alpine. Vzhled kombinuje moderní designový jazyk, materiály a technologie spolu s rozměry, tvarem a profilem, který odkazuje na původní A110 Berlinette. Přední část nese čtyři nezávislá full LED denní světla a kapotu s „páteřovým“ prolisem uprostřed. Prvky, které jasně nesou DNA značky Alpine. Boční profil dává vyniknout efektivitě designu – karoserie těsně obepíná technické části, čímž minimalizuje půdorys a maximalizuje výkon. Zadní LED světla ve tvaru X s dynamickými blinkry propůjčují vozu velmi moderní vzhled, zatímco šikmé, zaoblené zadní sklo dává vzpomenout na minulé modely značky Alpine. Uvnitř vozu se snoubí minimalistický a lehký design modelu A110 s pohodlnou a příjemnou polohou řidiče. Materiály nejvyšší kvality – hladká přírodní useň, hliníkové prvky, uhlíková vlákna – to vše zajistí hodnotný zážitek pro řidiče i spolujezdce.

Nízká hmotnost modelu A110 spolu s nápravami s dvojitými rameny vepředu i vzadu poskytuje unikátní kombinaci – vynikající ovladatelnost a výkon a zároveň skvělý jízdní komfort a každodenní použitelnost. Nastupování i vystupování je navrženo pro snadné každodenní použití. Prostor pro řidiče i spolujezdce vyhoví (téměř) všem typům postav a velikostem. Ve zkratce, A110 je doma při každodenním použití stejně jako na závodní trati.

Při vývoji A110 vybrali konstruktéři a designéři vozů Alpine ty nejlepší dodavatele, aby zajistili nejlepší výkon, zpracování a povrchovou úpravu. Uveďme například:

  • Brembo pro A110 vyvinulo celohliníkové brzdové třmeny
  • Zadní brzdový systém, navržený pro vozy Alpine, obsahuje integrovaný aktuátor parkovací brzdy – první na světě, který umožňuje ušetřit 2,5 kg
  • Otto Fuchs poskytl modelu A110 lehké 18“ kované hliníkové disky, které dále šetří hmotnost a umožňují překrásný „otevřený“ pohled
  • Sabelt vyvinul jednodílné skořepinové sedačky, každá váží pouze 13,1 kg, bez kompromisu na pohodlí.

SPECIFIKACE A110 PREMIÈRE EDITION
Alpine A110 Première Edition je číslovaná, limitovaná edice vyrobena pouze v 1 955 kusech. Počet 1 955 odkazuje na rok, kdy Jean Rédélé založil značku Alpine. Première Edition se může pochlubit bohatou výbavou:

  • Barvy modrá Alpine, černá Profond nebo bílá Solaire
  • 18“ kované hliníkové disky Otto Fuchs s matným černý lakem a diamantovým efektem, specifická pro Première Edition
  • Tři jízdní režimy s nastavením Normal, Sport a Track
  • Sportovní brzdový systém se třmeny a integrovanou parkovací brzdou a dvoumateriálovými kotouči s hliníkovým nábojem
  • Aktivní lehký sportovní výfuk
  • Audio systém Focal navržený pro Alpine
  • Doplňky v interiéru z matného karbonu
  • Pedály z leštěného hliníku
  • Jednodílné sportovní sedačky Sabelt s prošívanou hladkou koženou usní
  • Odznáček v barvách francouzské trikolory uvnitř i na vnější karoserii
  • ... a plaketa s výrobním číslem Première Edition na středové konzoli

V roce 2018, po skončení produkce Première Edition, bude dostupných několik úrovní výbavy A110 doplněné širokou škálou personalizačních doplňků.



A110 PREMIÈRE EDITION – CENA
Alpine stanovila pro sérii Première edition předběžnou doporučenou koncovou cenu:

  • 58 500 EUR ve Francii
  • 64 000 CHF ve Švýcarsku

Finální ceny budou potvrzeny se začátkem oficiálních objednávek v polovině roku 2017.

HISTORICKÉ MILNÍKY ALPINE
1955: založení společnosti „Société des Automobiles Alpine“, uvedení prvního vozu A106
1962: představení Alpine A110
1971: první vítězství na Rallye Monte Carlo
1973: Alpine dosahuje prvenství na Mezinárodním šampionátu výrobců. V témže roce je převedena pod skupinu Renault.
1976: Alpine A310 V6
1978: Alpine vítězí na závodním okruhu v Le Mans
1985: Alpine GTA
1991: Alpine A610
1995: zastavení produkce vozů Alpine
2012: oznámení o plánované studii vozu Alpine
2015: představení konceptu Alpine Célébration v Le Mans
2016: Alpine ohlašuje návrat na scénu a představuje koncept Alpine Vision

Technické parametry pro model A110 Première Edition
Rok: 2017
Typ paliva: Benzín
Typ motoru: 1.8L 4 válce. 16v
Maximální výkon: 252k @ 6000ot/min
Maximální točivý moment: 320 Nm
Architektura: Motor uprostřed, pohon zadních kol
Převodovka: 7 rychlostí DCT (dvouspojková), mokré spojky
Pohotovostní hmotnost (DIN): 1 103 kg
Poměr výkon/hmotnost: 228k/tuna
Rozměry: 4178/1798/1252 mm (d/š/v)
Rozvor: 2419 mm
Rozchod kol (vpředu): 1556 mm
Rozchod kol (vzadu): 1553 mm
Palivová nádrž: 45 l
Kapacita zavazadlového prostoru: 100 l zadní, 96 l přední
Kola a pneumatiky: 205/40R18 (vepředu) - 235/40R18 (vzadu)
Max. rychlost: 250 km/h
0 - 100kmh: 4.5 s
Spotřeba (kombinace NEDC): 6.2 l/100km
 


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní Fotografie k článku Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit